Det er FARLIGT at køre MC eller..... ALDRI~
Fra : WonderDrug

Dato : 25-09-07 12:59

Fra : google@pein.dk

Dato : 25-09-07 13:29

On 25 Sep., 13:59, "WonderDrug" <1122wonderdru...@hotmail.com(fjern
1122)> wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8746064.html?forside
>
> AUWWW

Ja det kunne jo aldrig være sket hvis han havde kørt lastbil
f.eks.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : KentBM

Dato : 25-09-07 14:35

google@pein.dk wrote:
> Ja det kunne jo aldrig være sket hvis han havde kørt lastbil
> f.eks.
> --
> Niels
> Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Sidste år holdt jeg på grænsen imellem Andorra og Frankring i et
forbandet regnvejr, da der kom en lyd som et piskesmæld. Det var et lyn,
som slog ned i bjergsiden 50 meter længere nede. Da ville jeg gerne have
byttet BMWen med en hvilken som helst blikkasse.

--

Kent

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 25-09-07 14:49

Prøvede også engang på vej til et arrangement i Vandel, at komme kørende, og
lynet slog ned lige ved siden af min bror der kørte 20 m foran mig.
Der var jeg godt lige ved at være parat til at skifte underbukser.
Det var også på selv samme tur at vi søgte ly for regnen i en hestetrailer,
og en medkørende synes det var en god ide at lægge sin hjelm på gulvet i
traileren, hvilket bevirkede at han kunne lugte hest hele vejen hjem.

Samme tur bød mig også at køre uden kobling fra vandel til Odense, da grebet
blev knækket fordi jeg stillede motorcyklen i græsset.

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

www.home1.stofanet.dk/tikasminde/

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-09-07 20:50

On Tue, 25 Sep 2007 15:35:15 +0200, KentBM
<kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

Hej Kent.

> [...]
>som slog ned i bjergsiden 50 meter længere nede. Da ville jeg gerne have
>byttet BMWen med en hvilken som helst blikkasse.

Vi har en 20 meter høj antennemast i firmaets atriumgård.
Jeg kan se de øverste 15 meter fra mit ydmyge kontor og har set den få
to fuldtræffere.
Sikke et festfyrværkeri og sikke et skrald.
Ved den ene træffer stod en af mine pigekolleger med ryggen til
vinduet - Mine arme øren fik først skraldet og så skriget.
Der er virkelig power bag et af naturens særeste luner, og det er ikke
ønskværdigt at komme i vejen når Thor kører stridsvogn ,-)
Forunderligt nok overlever den radiokæde der sidder i toppen af masten
tilsyneladende hver gang - længe leve Faraday og en god jording.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Niels Pein

Dato : 25-09-07 22:53

"KentBM" skrev ...

> [...]
> ned i bjergsiden 50 meter længere nede. Da ville jeg gerne have byttet
> BMWen med en hvilken som helst blikkasse.

Men ville du blive i bilen hvis du skulle tisse? Nej vel. Det var det som
var min pointe.
Og så en lille hentydning til rygterne om hvordan lastvogschauffører klarer
den slags.

Og til de der ikke ved det:
I bil er man rimeligt sikret mod lyn, ikke på grund af dækkene (en udbredt
misforståelse), men på grund af karrosseriet. Lynet rammer, men karrosseriet
leder det uden om personen inden i. Så lad være med at læne hovedet op ad
dørstolpen f.eks..

På motorcykel er man særdeles udsat. Ligesom i bil så beskytter dækkene
intet. Så man rager op, og man sidder på en god klump metal. Man kan dårligt
finde et værre sted at opholde sig i tordenvejr end på en motorcykel.
Så søg læ. Kør ikke igennem en omgang tordenvejr på MC.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Specks6812

Dato : 25-09-07 23:54

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> said in

> Man kan dårligt finde et værre sted at opholde sig i tordenvejr end på
> en motorcykel. Så søg læ. Kør ikke igennem en omgang tordenvejr på MC.

Mon ikke en sejlbåd med høj mast er en smule mere uhensigtsmæssigt.

Eller en plaskvåd fodboldbane.
Det kostede jo, så vidt jeg husker, en familiefar livet ved lynnedslag for
ikke længe siden mens hans søn spillede kamp.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-09-07 17:37

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kostede jo, så vidt jeg husker, en familiefar livet ved lynnedslag for
> ikke længe siden mens hans søn spillede kamp.

Jeg gentager - sport er usundt

ScooterBo

Fra : Bongo

Dato : 25-09-07 21:11

> AUWWW

Tja lynet slå jo som regel ned i det der er højest.. At han så samtidig får
ladet batterierne op kan vel kun styrke hans selvtillid. |:|-)