Armand wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:19fdd0s0o6v53$.hvec840fbihg$.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 25 Sep 2007 16:19:51 +0200, Big Mumi wrote:
>>
>>> og den køre herre godt af en ældre cykel.
>> What ! Den havde tvivlsomme køreegenskaber selv da den blev introduceret.
>>
Min 55'er BSA kørte markant bedre :-/
>>
> Og bremserne ville selv som nye føles på veteran-stadiet af enhver der
> allerede har prøvet en nutidig maskine - hvortil der lige skal lægges 30 års
> brug og slid :-|
> Læg forøvrigt dertil egerfælge, som givetvis ikke tåler en nærmere
> inspektion, og som samtidig indebærer manglen af, IMHO, en af de helt store
> sikkerheds-tiltag for moderne motorcykler: Slangeløse dæk der ikke kan
> "knalde" midt i et sving hhv. med hanen i bund :-|
>
Ja - det er ting man fortrænger i mindernes tågede lys. Min bremsede
fint - fordi den afløste en MZ med tromler for og bag.
Mit råd - prøv en GS500 eller lignende samme dag som 400four, og beslut
derefter om det skal være gammelt eller moderne.
Nostalgien og udseendet trækket i retning af gammelt, men alt hvad der
hedder sikkerhed og anvendelighed til dagligt brug trækker mod det moderne.
Jeg er i syv sind vedrørende min nærmeste MC fremtid - jeg har en FJ1100
fra 1984 der er opgraderet med moderne hjul/dæk og bremser, og en TDM900
fra 2006. Egentlig er det FJ'eren der skal sælges, men jeg bliver mere
og mere i tvivl - primært fordi FJ'eren har en charme jeg ikke kan
ignorere (hvem sagde at MC-isme var ligesom kærlighed).
--
vh
Torben - _alt_ til salg : CB450S, NTV, FJ1100, TDM900 - så må vi se..