/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcyklist uden kørekort dræbt i eneulyk~
Fra : MKS - 74


Dato : 23-09-07 16:02
 
 
duff (23-09-2007)
Kommentar
Fra : duff


Dato : 23-09-07 22:52

MKS - 74 skrev:
> http://politiken.dk/indland/article384731.ece
>

Tæller det med i "regnskabet"?

Jeg er løbet sur i tallene.. hvormange er det vi er oppe på nu? 30?

KentBM (24-09-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 24-09-07 13:32

duff wrote:
> MKS - 74 skrev:
>> http://politiken.dk/indland/article384731.ece
>>
>
> Tæller det med i "regnskabet"?
>
> Jeg er løbet sur i tallene.. hvormange er det vi er oppe på nu? 30?
Nu er der heldigvis ikke et barn involveret og så er der næsten gået 24
timer siden indlægget blev publiceret i Politiken, så lad mig vove at
stille et spørgsmål.

Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
død/kvæstet motorcyklist?

Som jeg ser det medfører det kun at nogle motorcyklister vil blive bange
for at køre og derfor stopper. Lidt i stil med når Politiken daglige
offentliggøre sidste dage antal døde i Iraq. Altså jeg kan ikke bruge
det til en skid. Det bliver bare endnu et indlæg i "terroren".

Det havde formentlig hjulpet, hvis kvinden havde ulejliget sig med at
modtage noget undervisning i motorcykelkørsel eller også havde det ikke!
I langt de fleste tilfælde, så er oplysningerne så få om uheldene, at
det er umuligt at sige noget som helst fornuftigt om årsag og hvordan
det (måske) er muligt at undgå den pågældende type uheld igen.

Og de ting, som siges, er tit i en så ubehagelig tone, at jeg som ikke
særlig fysisk stærk person ville være særdeles foruroliget ved at
opdage, at jeg stod ansigt til ansigt med disse personer. Selv om man
synes, at det skrevne er både dum, uintelligent og under bæltestedet, så
behøver man ikke besvare det med samme udtryks form og intelligens som
ejeren af en Pitbull.

Men måske er det på tide at oprette dk.fritid.motorcykler.ulykke eller
hvad.

--

Kent

Bongo (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 24-09-07 15:15


> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
> død/kvæstet motorcyklist?

Primært for at blive klogere på uheldstyperne. Hvad er det jeg skal passe på
derude!


> Det havde formentlig hjulpet, hvis kvinden havde ulejliget sig med at
> modtage noget undervisning i motorcykelkørsel eller også havde det ikke!

Uden tvivl, så lad det være en lære til dem der kører uden kort. Der er
altid et par stykker der bliver knaldet ved div. træf. Nogle af dem læser
sikkert med her.


> I langt de fleste tilfælde, så er oplysningerne så få om uheldene, at det
> er umuligt at sige noget som helst fornuftigt om årsag og hvordan det
> (måske) er muligt at undgå den pågældende type uheld igen.

Jeg er ikke helt enig, ofte der der info nok. F.eks. var det en
venstresvingsulykke, en uvending der gik galt osv.


> Og de ting, som siges, er tit i en så ubehagelig tone, at jeg som ikke
> særlig fysisk stærk person ville være særdeles foruroliget ved at opdage,
> at jeg stod ansigt til ansigt med disse personer. Selv om man synes, at
> det skrevne er både dum, uintelligent og under bæltestedet, så behøver man
> ikke besvare det med samme udtryks form og intelligens som ejeren af en
> Pitbull.

Jeg syntes nu at tonen herinde generelt er ok ellers er det *PLOINK* også er
der fred igen.


Jeg har forfattet dette indlæg i MC galleriet:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=48977
det er netop lavet på baggrund af de mange uheld og de mange indput
forskellige steder på nettet, især herinde fra. Indlægget er ikke færdigt og
ender formentligt med at blive til en hjemmeside.



Vh Bongo






KentBM (24-09-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 24-09-07 20:03

Bongo wrote:
>> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
>> død/kvæstet motorcyklist?
>
> Primært for at blive klogere på uheldstyperne. Hvad er det jeg skal passe på
> derude!
>
Hvilket også er grunden til, at jeg ikke lader være med at læse
indlæggene. Men indtil videre er det mit indtryg, at det mere går op i
ævl og kævl end i noget nyttigt.
>
>> Det havde formentlig hjulpet, hvis kvinden havde ulejliget sig med at
>> modtage noget undervisning i motorcykelkørsel eller også havde det ikke!
>
> Uden tvivl, så lad det være en lære til dem der kører uden kort. Der er
> altid et par stykker der bliver knaldet ved div. træf. Nogle af dem læser
> sikkert med her.
>
Jeg mente egentlig bemærkningen som, at det manglende kørekort kunne
være fuldstændig ligegyldig for ulykken. Det kan jo være, at kvinden har
stor erfaring i kørsel. Men lad det nu være

Men i tilfælde af uheld er et manglende kørekort et stor problem. I
England er omkring 10% (ifølge MCN) af uheld foresaget af personer uden
kørekort og uden korrekte forsikringsforhold.

>> Og de ting, som siges, er tit i en så ubehagelig tone, at jeg som ikke
>> særlig fysisk stærk person ville være særdeles foruroliget ved at opdage,
>> at jeg stod ansigt til ansigt med disse personer. Selv om man synes, at
>> det skrevne er både dum, uintelligent og under bæltestedet, så behøver man
>> ikke besvare det med samme udtryks form og intelligens som ejeren af en
>> Pitbull.
>
> Jeg syntes nu at tonen herinde generelt er ok ellers er det *PLOINK* også er
> der fred igen.
>
Det går sjældent så galt som med den 11årige dreng, men jeg synes alt
for tit, at det munder ud i en unødig ubehagelig tone. Det er muligvis
ikke ment sådan, men det ser nemt værre ud på "papiret".

>
> Jeg har forfattet dette indlæg i MC galleriet:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=48977
> det er netop lavet på baggrund af de mange uheld og de mange indput
> forskellige steder på nettet, især herinde fra. Indlægget er ikke færdigt og
> ender formentligt med at blive til en hjemmeside.
>
Det vil da være rart, hvis der kommer lidt samling på tingene. Og et
sted skal der startes. Lad min forslå et punkt 17, som hænger sammen med
den store gule bil, som jeg kører på mit arbejde, at når man lige
smutter ind foran en bus, bremse ned og skal dreje, så bør man sørge for
, at sikkerhedafstanden er større end den afstand, som en bus skal bruge
bare for at få bremsetrykket ud til hjulene. Busser og lastbiler bremser
en hel del dårligere end mange inklusiv en hel del chauffører synes at tro.

--

Kent

Bongo (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 24-09-07 20:15

>>
> Det vil da være rart, hvis der kommer lidt samling på tingene. Og et sted
> skal der startes. Lad min forslå et punkt 17, som hænger sammen med den
> store gule bil, som jeg kører på mit arbejde, at når man lige smutter ind
> foran en bus, bremse ned og skal dreje, så bør man sørge for , at
> sikkerhedafstanden er større end den afstand, som en bus skal bruge bare
> for at få bremsetrykket ud til hjulene. Busser og lastbiler bremser en hel
> del dårligere end mange inklusiv en hel del chauffører synes at tro.


Rart at vide. Det er taget til efterretning, mange tror også fejlagtigt at
mc-en generelt bremser bedre end biler. Med til overhalings situationerne
høre også problemet med at følge et andet overhalende køretøj og den
potientielt manglende plads når der skal trækkes ind igen.

Vh Bongo



Thomas Gulholm (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Gulholm


Dato : 24-09-07 15:27

KentBM wrote:
> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
> død/kvæstet motorcyklist?

Jeg vil da give dig ret i, at der ikke er meget "kød" på den aktuelle
eksemple (det gør det selvfølgelig ikke mindre tragisk), men nogle gange
er den efterfølgende diskussion herinde med til at give et mere
nuanceret billede af sagen (nogle gange måske lidt farvet af øjnene der
ser (ud gennem visiert)).

> Som jeg ser det medfører det kun at nogle motorcyklister vil blive
> bange for at køre og derfor stopper. Lidt i stil med når Politiken
> daglige offentliggøre sidste dage antal døde i Iraq. Altså jeg kan
> ikke bruge det til en skid. Det bliver bare endnu et indlæg i
> "terroren".

At et dødsfald nævnes her, gør det vel ikke mere farligt at kører MC,
men mange gange understreger det vigtigheden af at "passe på sig selv,
fordi man ikke skal regne med at andre gør det" (citat:en-eller-anden -
let omskrevet).

> Men måske er det på tide at oprette dk.fritid.motorcykler.ulykke
> eller hvad.

Tja... det fremtår jo altid (så vidt jeg lige kan huske) af emnet, at
dette er et "endnu en"-indlæg, så kan man jo lade værre med at læse det
- uheldet er sket, og hvis ikke man læser om det her, så gør man det nok
et andet sted.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk

KentBM (24-09-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 24-09-07 20:19

Thomas Gulholm wrote:
> KentBM wrote:
>> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
>> død/kvæstet motorcyklist?
>
> Jeg vil da give dig ret i, at der ikke er meget "kød" på den aktuelle
> eksemple (det gør det selvfølgelig ikke mindre tragisk), men nogle gange
> er den efterfølgende diskussion herinde med til at give et mere
> nuanceret billede af sagen (nogle gange måske lidt farvet af øjnene der
> ser (ud gennem visiert)).
Nogle af svarene kan få en BMW-fanatiker til at ligne den perfekte
demokrat. Jeg kører selv BMW og er stødt på et par eksemplarer.
>
>> Som jeg ser det medfører det kun at nogle motorcyklister vil blive
>> bange for at køre og derfor stopper. Lidt i stil med når Politiken
>> daglige offentliggøre sidste dage antal døde i Iraq. Altså jeg kan
>> ikke bruge det til en skid. Det bliver bare endnu et indlæg i
>> "terroren".
>
> At et dødsfald nævnes her, gør det vel ikke mere farligt at kører MC,
> men mange gange understreger det vigtigheden af at "passe på sig selv,
> fordi man ikke skal regne med at andre gør det" (citat:en-eller-anden -
> let omskrevet).
>
Jeg kan se af nogle af de andre svar, at der er nye, som finder dem
hjælpsomme. Så jeg må jo lære at ignorer indlæggende. Men måske er det
på tide at få nogle flere positive historier ind i dk.fritid.motorcykler.

Og jeg kan da nævne, at mit Rukka tøj, som har været til reparation i et
halvt år nu bliver erstattet med et nyt sæt SRO Anatomic, hvilket er
rart nok, når nu det 2 år gamle tøj ikke kunne repareres.

>> Men måske er det på tide at oprette dk.fritid.motorcykler.ulykke
>> eller hvad.
>
> Tja... det fremtår jo altid (så vidt jeg lige kan huske) af emnet, at
> dette er et "endnu en"-indlæg, så kan man jo lade værre med at læse det
> - uheldet er sket, og hvis ikke man læser om det her, så gør man det nok
> et andet sted.
>


--

Kent

Bongo (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 24-09-07 20:40


> Jeg kan se af nogle af de andre svar, at der er nye, som finder dem
> hjælpsomme. Så jeg må jo lære at ignorer indlæggende. Men måske er det på
> tide at få nogle flere positive historier ind i dk.fritid.motorcykler.


Der er en her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/b32dc373aa1d2105/6c8c422e395bb455?hl=da&lnk=gst&q=bikers+friend&rnum=1#6c8c422e395bb455


Men jeg syntes faktisk at der er langt flere positive historier her end
negative. Alle de hjælpsomme og vidende mennesker der deler ud af deres tid,
viden og erfaring om motorcykler. Det er da positivt.


Vh Bongo



Morten Pedersen (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Morten Pedersen


Dato : 24-09-07 18:25

Hej,

Som en person med kun denne sommers erfaring, vil jeg nu sige at jeg læser
både artiklerne med interesse, men især læser jeg den efterfølgende
diskussion der sommetider opstår med megen interesse - for at lære - og jeg
mener jeg får nogle hints til selv at køre mere sikkert ud af det jævnligt.

Så for min skyld - bliv endelig ved.

mvh
Morten


"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
news:46f7ae36$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> duff wrote:
>> MKS - 74 skrev:
>>> http://politiken.dk/indland/article384731.ece
>>>
>>
>> Tæller det med i "regnskabet"?
>>
>> Jeg er løbet sur i tallene.. hvormange er det vi er oppe på nu? 30?
> Nu er der heldigvis ikke et barn involveret og så er der næsten gået 24
> timer siden indlægget blev publiceret i Politiken, så lad mig vove at
> stille et spørgsmål.
>
> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
> død/kvæstet motorcyklist?
>
> Som jeg ser det medfører det kun at nogle motorcyklister vil blive bange
> for at køre og derfor stopper. Lidt i stil med når Politiken daglige
> offentliggøre sidste dage antal døde i Iraq. Altså jeg kan ikke bruge det
> til en skid. Det bliver bare endnu et indlæg i "terroren".
>
> Det havde formentlig hjulpet, hvis kvinden havde ulejliget sig med at
> modtage noget undervisning i motorcykelkørsel eller også havde det ikke! I
> langt de fleste tilfælde, så er oplysningerne så få om uheldene, at det er
> umuligt at sige noget som helst fornuftigt om årsag og hvordan det (måske)
> er muligt at undgå den pågældende type uheld igen.
>
> Og de ting, som siges, er tit i en så ubehagelig tone, at jeg som ikke
> særlig fysisk stærk person ville være særdeles foruroliget ved at opdage,
> at jeg stod ansigt til ansigt med disse personer. Selv om man synes, at
> det skrevne er både dum, uintelligent og under bæltestedet, så behøver man
> ikke besvare det med samme udtryks form og intelligens som ejeren af en
> Pitbull.
>
> Men måske er det på tide at oprette dk.fritid.motorcykler.ulykke eller
> hvad.
>
> --
>
> Kent



Niels Pein (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 24-09-07 19:30

"KentBM" skrev ...
>
> Hvad er formålet med at metodisk poste disse indlæg og "endnu" en
> død/kvæstet motorcyklist?
>
> Som jeg ser det medfører det kun at nogle motorcyklister vil blive bange
> for at køre og derfor stopper.

Og så kan der være nogen der som mig tænker; "Ja ok, det kan godt være
statistikken siger nogle stykker dør, men se nu lige dén der, og dén der,
det er ikke lige noget der passer på mig.

F.eks. denne her, de to med autocamperen, sprit-motorcyklister og flere
andre.
Jeg synes det er interessant at følge med i hvad det er der sker, ikke
mindst hvorfor, og emnet bør vel ligge alle motorcyklister på sinde, på et
eller andet niveau. Man bør i hvert fald forholde sig til det.

Og som en anden nævner; begyndere kan givetvis lære noget, ikke mindst af de
efterfølgende diskusioner.
--
Mvh. Niels
Suzuki Bandit 1250 SA



Torben Scheel (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-09-07 21:06

Niels Pein wrote:

> F.eks. denne her, de to med autocamperen, sprit-motorcyklister og flere
> andre.
> Jeg synes det er interessant at følge med i hvad det er der sker, ikke
> mindst hvorfor, og emnet bør vel ligge alle motorcyklister på sinde, på et
> eller andet niveau. Man bør i hvert fald forholde sig til det.
>

Jeps - om ikke andet så man er rustet til fordommende på arbejdspladsen
dagen efter.

--
vh
Torben

Anders Majland (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-09-07 08:23

>> Jeg synes det er interessant at følge med i hvad det er der sker, ikke
>> mindst hvorfor, og emnet bør vel ligge alle motorcyklister på sinde, på
>> et eller andet niveau. Man bør i hvert fald forholde sig til det.
>
> Jeps - om ikke andet så man er rustet til fordommende på arbejdspladsen
> dagen efter.

Jeg er blandt dem der aft og til poster link til mc uheld .. ikke for at
snage i folks ulykke eller gøre folk bange for at køre - men for måske at
kunne lære lidt og måske gøre en forskel i baghovedet/ubevistheden..

Jeg forsøger også efter bedste emne at deltage i debatterne om motorcykler,
sikkerhed og uheld på diverse fora og reagerer også af og til med at skive
lidt. Der er bare dem herinden der skriver sådan noget meget bedre end mig
....

Det kan squ indimellem være svært som "ansvarlig famliefar" at forsvare at
køre mc - der er ingen tvivl om at det er farligere end at køre bil. Men er
det risikoen værd ? og er det risikoen værd at tage et barn med ?

Jeg har "kun" kørt mc siden 1998 hvor jeg startede i en "sen" alder (uden
dog at være blevet gråhåret). Det er siden blevet til omkring 135000km på
mc. Jeg har ikke tal på hvor tit det har været ligeved at gå galt - som
oftest fordi fordi en bilist overser mig.

Men jeg har også været involveret i et par mindre færdselsuheld hvoraf kun
det ene gav en tur i statistikken for personskade (Det er så registeret som
et eneuheld da jeg undgik modparten men styrtede alligevel pga en
forhjulsblokade), mens jeg slap med knubs i det andet.

Men er nødt til at være bevidst om risikoen for at blive overset og køre
derefter ...

/A



Torben Scheel (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-09-07 10:10

Anders Majland wrote:
> Men jeg har også været involveret i et par mindre færdselsuheld hvoraf kun
> det ene gav en tur i statistikken for personskade (Det er så registeret som
> et eneuheld da jeg undgik modparten men styrtede alligevel pga en
> forhjulsblokade), mens jeg slap med knubs i det andet.
>
Og her kan man så lære at eneuheld ikke altid kan sidestilles med
selvforskyldt.

--
vh
Torben

"J.C.Kløve" (25-09-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 25-09-07 14:18

Anders Majland skrev:

> Det kan squ indimellem være svært som "ansvarlig famliefar" at forsvare at
> køre mc - der er ingen tvivl om at det er farligere end at køre bil. Men er
> det risikoen værd ? og er det risikoen værd at tage et barn med ?


Hvis det at blive gammel - at leve længe --> uendeligt, er et mål i sig
selv _da_ er din påstand rigtig.

Desværre (set fra min stol) er samfundet af i dag blevet stadig mere
fokuseret på "ansvarlighed sikkerhed og risikoadfærd" - dette til trods
for at det aldrig nogensinde har været mere sikkert og trygt at leve end
det er i dag.
Det er mig en kilde til evig undren at så mange har så travlt med at
klynge sig til det evige liv at de ikke kun ønsker at undlade selv at
leve livet, men gud hjælpe mig også anser det for deres opgave at
forhindre andre i at leve livet - risici eller ej. :-\

Jeg har et ansvar for - over for mine børn - at vise dem livets
vidunderlige gave, ved til fulde at leve det - herunder nyde MC,
faldskærm, bjergbestigning, krig og kærlighed, alle aktiviteter der
potentielt kan tage livet af dig...

Set i det lys, er det ikke svært at være "ansvarlig familiefar"

--
Dun@nt - med ansvar for 3
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Hekto (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-09-07 15:09

After serious thinking "J.C.Kløve" wrote :
> Desværre (set fra min stol) er samfundet af i dag blevet stadig mere
> fokuseret på "ansvarlighed sikkerhed og risikoadfærd" - dette til trods for
> at det aldrig nogensinde har været mere sikkert og trygt at leve end det er i
> dag.
> Det er mig en kilde til evig undren at så mange har så travlt med at klynge
> sig til det evige liv at de ikke kun ønsker at undlade selv at leve livet,
> men gud hjælpe mig også anser det for deres opgave at forhindre andre i at
> leve livet - risici eller ej. :-\

Hear! Hear!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Anders Majland (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-09-07 15:43

> men gud hjælpe mig også anser det for deres opgave at forhindre andre i at
> leve livet - risici eller ej. :-\

Det er lige præcis der den kammer over - bare se den lovændring vedr børn på
mc.... Oplægget var rimeligt nok - den gamle lov stillede endikke krav om
brug af hjelm og det er de fleste nok enige i er at rimeligt krav at stille
....




Marni (24-09-2007)
Kommentar
Fra : Marni


Dato : 24-09-07 22:14


"duff" <duff@fjerndettenu.com> wrote in message
news:46f6e026$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> MKS - 74 skrev:
>> http://politiken.dk/indland/article384731.ece
>>
>
> Tæller det med i "regnskabet"?
>

LOL!!!

Sorry....


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste