Må nogle motorcykler ikke sælges efter 1. ~
Fra : Jens S.

Dato : 22-09-07 18:55

Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at efter 1. januar træder nye regler
i kraft omkring forurening fra motorcykler.

Dette skulle være en af årsagerne til, at f.eks. Suzuki GSX 750 F bliver
solgt billigt.

Nogen der ved om dette er korrekt og hvis, hvad der så sker med de
motorcykler der evt. står hos forhandlerne sidst på året - stor-udsalg ?

Muligvis blot en and ?

Jens S., Esbjerg

Fra : JimR

Dato : 23-09-07 19:20

Den skulle være god nok, Cagiva Raptor er også en af dem (der bliver billig
snart)

JimR

Fra : Thomas Holm Jensen

Dato : 22-09-07 22:14

Hej

Det lyder sgu godt.. kiggede på en GSX750F i går .. de nævnte godt nok ikke
noget.. Tror I at man bør/kan presse prisen lidt? Evt i form af noget
beklædning.

Mvh

Thomas

Fra : BigMac

Dato : 23-09-07 08:49

"JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
> Den skulle være god nok,

hvad er det der er "god nok" ??
lov krav ønskes

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-07 07:40

BigMac wrote:

> lov krav ønskes

Hmm. Sådan har jeg slet ikke opfattet dig før

--
vh
Torben

Fra : HC

Dato : 22-09-07 22:20

Jens S. wrote:

> Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at efter 1. januar træder nye regler
> i kraft omkring forurening fra motorcykler.

Der er nok en den flere knallerter end motorcykler her i landet, og
svjh. forurener de en del mere end både biler og motorcykler. Måske
skulle politikerne bruge deres energi på dem istedet.

HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Armand

Dato : 23-09-07 09:57

> [...]
>
> Nogen der ved om dette er korrekt og hvis, hvad der så sker med de
> motorcykler der evt. står hos forhandlerne sidst på året - stor-udsalg ?

Jeg synes ellers det lige var forleden at vi havde Euro2-balladen; men
googler man på "Euro3" viser det sig at det er ganske korrekt:
<http://www.trafikdage.dk/td/papers/papers06/powerpoint2006/Trafikdage-2006-537pp.pdf>
á et skema på side 3 og opsummeren af "kommende revisioner af euro-normer"
på side 29.

Men det undrer mig at der ikke før nu har været snak om sagerne når/hvis det
allerede er til nytår at skellet er :-/
Måske er sagen den at langt de fleste nye motorcykler i realiteten
overholder 3'eren og at skellet derfor kun bliver af principiel karakter -
Lige bortset fra få specifikke modeller (Slingshot'en og MV'en?)!?

Lidt dybere surfen end min ovenstående vil sikkert kunne føre til mere
officielle dokumenter, ligesom at de to nævnte importører (eller de alle) må
have noget derom stående på deres hjemmeside!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-09-07 17:58

> Lige bortset fra få specifikke modeller (Slingshot'en og MV'en?)!?

Øh! Cagiva'en (som nævnt af JimR) skulle det have været!

--
Armand.

Fra : Geneser

Dato : 24-09-07 08:02

Jo jo
jeg fik et tilbud på en splinter ny Kawasaki 1600 mean Streak, med
42.00 i rabat.
Bare fordi den ikke lever op til de nye regler...'
men der skulle komme en ny mean streak i 2008 som gør.

Venlig hilsen
Michael

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-09-07 08:19

Jens S. wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved om dette er korrekt og hvis, hvad der så sker med de
> motorcykler der evt. står hos forhandlerne sidst på året -

Det samme skete jo da euro-2 trådte i kraft. Der var mange modeller der kom
på tilbud.

Men gad dog vide om ikke dem forhandlerne allerede har på lager er salgbare.
Og at de blot ikke må importere flere efter 1. januar.

Du må jo også godt sælge din brugte euro-0 mc.

/jim

Fra : BigMac

Dato : 24-09-07 15:38

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> salgbare. Og at de blot ikke må importere flere efter 1. januar.
>
> Du må jo også godt sælge din brugte euro-0 mc.

ja - men ikke en ny....

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-09-07 09:31

BigMac wrote:

> ja - men ikke en ny....

Jamen så lad os da høre din finurlige definition på ny......

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-07 08:27

> Men gad dog vide om ikke dem forhandlerne allerede har på lager er
> salgbare. Og at de blot ikke må importere flere efter 1. januar.

Mon ikke de bliver nødt til at betale afgift af dem inden ... Normalt
betales afgiften først når kunden har skrevet under.. Så hvis en
forhandler/importør har mange stående kan det jo godt blive en stor pose
penge der skla flyttes til den fælles kasse

Fra : Emil

Dato : 25-09-07 09:54

On Sep 25, 10:31 am, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:
> Jamen så lad os da høre din finurlige definition på ny......

Nu tror jeg ikke det er BigMacs definition, men derimod "statens".

Og den er "ny" = "ikke tidligere indregistreret i et EU land".

Mvh.