""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:46f4eb32$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand skrev:
>> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:OqYIi.62$Gv6.6@news.get2net.dk...
>>> Kønne er de sgu ikke .............
>>>
>> Det er ikke uden grund hvis danskeren ser træt ud!
>
> Var det se....
Dagen forinden var vi på lokaliteten for at bese en afdeling af det
amerikanske superbike-mesterskab; men det er sq svært at komme ind fra højre
uden at kende én eneste person og skulle engagere sig i et race, og jeg kan
efterfølgende faktisk godt trække en parallel til de fruer/kærester der
bliver trukket med til alskens sammenlignelige arrangementer som dé står
helt udenfor: "nå, er dét en MV Agusta"; "er dét kulfiber - Det er sq da
grimt"; "Hvad får folk til at købe sådan en grim Hayabusa?"
Heldigvis gjorde favoritterne (Suzuki teamets to kørere har været på podiet
efter hvert løb hele sæsonen og spændingen har kun været hvem der stod
øverst og hvem de skulle dele pladsen med) hvad de skulle, så fra starten
kunne man jo holde med dem (deraf den tidligere 6-7 dobbelte champ som
sidste år blev vippet af tronen af sin makker, men som trods det faktum at
han var bagud i point forventedes at vinde i Braselton (som stedet hedder),
hvor han sædvanligvis har det godt!)
> eller lære....
>
Lære/prøve!
> og lærte du noget?
>
Jup!
- At jeg er en gammel mand
- At jeg som altid "lærer langsomt"!
- At jeg i min tid har kørt for lidt på kuperede baner med skjulte
banestrækninger (bag bakketoppe)
- At GSXR 600 er et feeeedt jern, der i.h.t. første konklusion "outraces my
mind"!
- At SV 650S er en gummiged (jeg skal spare dig for at trække paralleler til
1000'eren)!
- Og jeg fangede et par effektive måder at forklare torien på (til brug
under mit engagement med den lokale RR-ungdom)!
> Var det spas?
>
Bid Gruby i nakken på det!!
Udover alt svingeriet, har jeg aldrig tæsket med 200 og derover på andet end
motorvej og langsiden af Anderstorp (der er en flyveplads' landingsbane), og
her oplevede jeg at trække 600'eren ud i 5. hvor der 2/3 nede af langsiden
var et knæk som det p.g.a. farten virkede svært at trække svinet rundt i -
Og hjælp dertil v.h.a. yderligere hangout og mere knæ kunne virkelig føles
p.g.a. fartvinden
Derudover var vi 36 elever der alle var sat op på at opleve i modsætning til
at være konkurrenter!
> ...var det dyrt?
>
Mnjaeh!
Hvis det havde været dyrt havde nærig-røven, Armand, nok ikke taget afsted
Turen, som, til dels p.g.a. dollar'ens historisk lave leje, ellers er til at
overkomme, var som sådan betalt á forudgående to ugers ferie på Miami Beach.
Og selvom Linnea umiddelbart reagerede opfarende over beløbet, svarede selve
deltagelsesgebyret incl. leje af banejern (læs selv nærmere på det link jeg
tidligere har givet gruby) var kun ca. det halve af hvad en kollega betaler
for at deltage i én weekends Clio-cup.
Realiteten i niveauet begrundes yderligere når man betragter at banen er
fuldt tilrigget med flagposter og at instruktørstaben er ganske stor (se det
linkede "store billede") ud fra at:
- Der køres i grupper á 2-4 mand efter hver en instruktør.
- Der teori-undervises skiftevist (á endnu et par instruktører).
- Der kører to "flyvere" rundt på banen og filmer deltagerne bagfra til
evaluering under den lige efterkommende teorilektion.
- Arrangementet har tilknyttet sin egen fotograf der udover de linkede
foto's også vadede fra sted til sted og fotograferede deltagerne (det er
tilsendelsen af hans (inkluderede) foto-CD der gav mig mulighed for at
sprænge bomben på nærværende måde)!
Og så er arrangementet "all inclusive" á drikkevarer; frugt; müslibars;
frokost og aftensmad (holddakæft hvor knæveren gik i den lille
landevejs-mex.restaurant vi frekventerede!), hvortil Linnea betalte
sparsomme 20$ for at være med
> fortællll
>
Jamen det gør jeg jo!
En given kommende tur til området bliver til gengæld nok med det formål at
komme på "Tail of the Dragon", som jeg i anden tråd har været lidt inde på
:-/
--
Armand.