Indsugning
Fra : Thorbjørn

Dato : 19-09-07 16:56

Min GS750 fra 77 har lidt problemer med at starte i fugtigt vejr, og jeg har
ladet mig fortælle at det kan være mine KN filtre der lader for meget vand
trænge ind. Jeg har læst at man kan rengøre KN filtre og give dem "frisk
olie". Er det løsningen eller skal jeg evt. anskaffe mig en original
indsugningsboks til den?
Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?

Mvh. Thorbjørn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-07 17:04

Thorbjørn skrev:

> Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
> benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?

Årh...de øger da osse støjen...
Hans - uden KN
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Armand

Dato : 19-09-07 21:29

> Årh...de øger da osse støjen...

Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser omkring
motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for sensible til at
kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de fritstående
enkelt-filtre medfører)!

Her og nu må en gen-oliering af filtrene være hvad der skal til for at
minimere vand-påvirkeligheden og derved Thorbjørns problemer!
Måske at dine problemer i grunden ligefrem ér den gode indikation for at
rensning og oliering er tiltrængt, som andre mangler :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 07:15

(psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-07 07:31

Torben Scheel wrote:

> (psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)

Ikke når luften kommer fra siden af. Altså sidelæns.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 07:58

Jim Andersen wrote:

> Ikke når luften kommer fra siden af. Altså sidelæns.

Så er det bare at finde en forkromet lænsepumpe på ebay..

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 20-09-07 23:32

> (psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)

Taget ad notam!

--
Armand.
(Måske lidt for motortosset til at kunne skrive "turbu")

Fra : Robert Andersen

Dato : 21-09-07 21:16

> [...]
> omkring motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for
> sensible til at kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de

En GS 750 fra 77 har ikke CV karburatorer.... - clamp on filtre på en
veljusteret gs'er er kun et problem i stiv sidevind, jeg havde ikke
nævneværdige problemer med luft-filtrene, på min i de små 100.000 km jeg
kørte på den

Fra : Armand

Dato : 21-09-07 22:44

"Robert Andersen" <mail@robertandersenfjerndette.info> skrev i en meddelelse

> En GS 750 fra 77 har ikke CV karburatorer....
Lort!
Et øjebliks uopmærksomhed og jeg bliver fanget i det
Du har ganske ret, og det er ikke engang særligt længe siden der har været
snak omkring hvad der skulle til for netop at bygge en GS'er om fra spjæld
til CV -karburatorer, så jeg venter lige med at harcellere over
enkelt-K&N'ere til en anden lejlighed :-|

--
Armand.