/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Det er farligt at kede sig
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-07 22:50

http://www.safespeed.org.uk/bike.pdf

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



 
 
Emil (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 17-09-07 11:57

On Sep 16, 11:49 pm, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> http://www.safespeed.org.uk/bike.pdf

Det var da godt nok en gang pseudo videnskab og populær jounalistik.
Man skal ikke tro på alt hvad man læser, specielt ikke fra
månedsmagasiner.

Mvh.

Emil


"J.C.Kløve" (17-09-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-09-07 12:17

Emil skrev:
> On Sep 16, 11:49 pm, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
>> http://www.safespeed.org.uk/bike.pdf
>
> Det var da godt nok en gang pseudo videnskab og populær jounalistik.
> Man skal ikke tro på alt hvad man læser, specielt ikke fra
> månedsmagasiner.
>
Er det noget du _ved_, er det noget RFSFS, har bevist og som du
refererer ellre hur??
Eller er det blot din mening....

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Max Andersen (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 17-09-07 12:24

J.C.Kløve wrote:
> Emil skrev:
>> On Sep 16, 11:49 pm, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
>>> http://www.safespeed.org.uk/bike.pdf
>>
>> Det var da godt nok en gang pseudo videnskab og populær jounalistik.
>> Man skal ikke tro på alt hvad man læser, specielt ikke fra
>> månedsmagasiner.
>>
> Er det noget du _ved_, er det noget RFSFS, har bevist og som du
> refererer ellre hur??
> Eller er det blot din mening....
>

Vores helt egen offentlige myndighed (RFSFS) siger at dødstallet stiger
når farten stiger (generelt), så det undrer vel ikke, at man stiller
spørgsmålstegn ved et blad der hedder "ignition" som siger lige det
modsatte(dog ikke generelt, ser det ud til. Mere pojournalistik de rhar
en undtagelse der bekræfter en regel....)?

Jeg synes også det lyder latterligt, for hvem garanterer for
opmærksomhed ved den hurtigere hastighed?

Den er jo KUN baseret på at ALLE keder sig ved lavere hastighed og ALLE
er 100% fokuserede ved højere hastighed.

Det kunne også være at det gør mere ondt at ramme en bil med 30mph
bagfra med 160mph end at ramme en bil der kører 80mph kommende med samme
hastighed?

160mph - 30mph = 130mph impact

hvorimod

160mph - 80mph = 80mph impact

Så er den lavere fart skyld i evt. dødsfald?

Max

Torben Scheel (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-09-07 12:32

Max Andersen wrote:
> Jeg synes også det lyder latterligt, for hvem garanterer for
> opmærksomhed ved den hurtigere hastighed?
>
> Den er jo KUN baseret på at ALLE keder sig ved lavere hastighed og ALLE
> er 100% fokuserede ved højere hastighed.
>
Artiklen laver en tynd sammenhæng mellem øget opmærksomhed og øget
sikkerhed. Til bagvedliggende psykologi er god nok, vi bliver bedre til
at fokusere og reagere når hjernen holdes aktiv - men sammenkædningen
til trafik er alt for tynd IMHO. Artiklen skriver netop at
komforthastigheden er personlig, og _naturligvis_ ville det være langt
farligere at lade alle køre i deres eget komfortområde end at have
fælles regler.

85% reglen der beskrives er dog interessant - men det må jo være en
simuleret beregning der ligger til grund - jeg har i hvert fald aldrig
stødt på et skilt hvor der stod "kør hvad du finder passende - så
fastsætter vi grænsen efter 85% af jer"

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste