/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bundkar revnet ved olieprop - hvad nu?
Fra : Ped


Dato : 16-09-07 15:54

Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.

På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:

http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg

Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er
oliefilteret) er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en
slags studs. Ved olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede
olieproppen fast. I første omgang troede jeg det var den bløde
spændskive, der havde sagt sådan, men det var det desværre ikke. Der er
en lille tynd revne i metallet i studsen af ca. samme længde som
gevindet på olieproppen - nok til at der kan dryppe olie ud.

Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på
næste søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror
ikke at jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en
uge. Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man kan
regne med at det holder? Materialet er formentlig aluminium - kunne man
evt svejse revnen til, og så give olieproppen en gang locktite, så den
ikke behøver at spændes ret meget? Kan sådan en svejsning foregå mens
motoren sidder i stellet (skader på el-udstyr?). Hvem kan i givet fald
svejse det - kan man gå ud fra at det er noget MC-værkstedet kan gøre,
eller kræver det særlig ekspertise? Andre gode forslag til en
midlertidig reparation - som kan holde?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

 
 
palle jensen (16-09-2007)
Kommentar
Fra : palle jensen


Dato : 16-09-07 16:18

hej hvor i danmark bor du.

hilsen palle jensen
"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed436b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>
> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>
> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>
> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er oliefilteret)
> er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en slags studs. Ved
> olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede olieproppen fast. I
> første omgang troede jeg det var den bløde spændskive, der havde sagt
> sådan, men det var det desværre ikke. Der er en lille tynd revne i
> metallet i studsen af ca. samme længde som gevindet på olieproppen - nok
> til at der kan dryppe olie ud.
>
> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på næste
> søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror ikke at
> jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en uge.
> Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man kan regne
> med at det holder? Materialet er formentlig aluminium - kunne man evt
> svejse revnen til, og så give olieproppen en gang locktite, så den ikke
> behøver at spændes ret meget? Kan sådan en svejsning foregå mens motoren
> sidder i stellet (skader på el-udstyr?). Hvem kan i givet fald svejse
> det - kan man gå ud fra at det er noget MC-værkstedet kan gøre, eller
> kræver det særlig ekspertise? Andre gode forslag til en midlertidig
> reparation - som kan holde?
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100 ABS



Ped (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 16-09-07 16:20

palle jensen skrev:
> hej hvor i danmark bor du.
>

Sønderjylland - mellem Vojens og Toftlund

Ukendt (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-07 16:24


"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed436b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>
> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>
> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>
> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er oliefilteret)
> er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en slags studs. Ved
> olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede olieproppen fast. I
> første omgang troede jeg det var den bløde spændskive, der havde sagt
> sådan, men det var det desværre ikke. Der er en lille tynd revne i
> metallet i studsen af ca. samme længde som gevindet på olieproppen - nok
> til at der kan dryppe olie ud.
>
> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på næste
> søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror ikke at
> jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en uge.
> Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man kan regne
> med at det holder? Materialet er formentlig aluminium - kunne man evt
> svejse revnen til, og så give olieproppen en gang locktite, så den ikke
> behøver at spændes ret meget? Kan sådan en svejsning foregå mens motoren
> sidder i stellet (skader på el-udstyr?). Hvem kan i givet fald svejse
> det - kan man gå ud fra at det er noget MC-værkstedet kan gøre, eller
> kræver det særlig ekspertise? Andre gode forslag til en midlertidig
> reparation - som kan holde?

Jeg ville prøve Loctite 542, det er til gevindtætning og vil også løbe ud i
revnen.
Det vil du godt kunne have held med og bolten kan løsnes igen uden vold.
Der er ingen garanti, men hvis du sørger for at rense al olien af, skulle
det kunne lykkes.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


palle jensen (16-09-2007)
Kommentar
Fra : palle jensen


Dato : 16-09-07 17:28

prøv at hører hos en smed, mange af dem kan godt svejse i alu, der er nogle
her i byen der kan. ( esbjerg)
"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed436b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>
> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>
> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>
> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er oliefilteret)
> er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en slags studs. Ved
> olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede olieproppen fast. I
> første omgang troede jeg det var den bløde spændskive, der havde sagt
> sådan, men det var det desværre ikke. Der er en lille tynd revne i
> metallet i studsen af ca. samme længde som gevindet på olieproppen - nok
> til at der kan dryppe olie ud.
>
> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på næste
> søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror ikke at
> jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en uge.
> Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man kan regne
> med at det holder? Materialet er formentlig aluminium - kunne man evt
> svejse revnen til, og så give olieproppen en gang locktite, så den ikke
> behøver at spændes ret meget? Kan sådan en svejsning foregå mens motoren
> sidder i stellet (skader på el-udstyr?). Hvem kan i givet fald svejse
> det - kan man gå ud fra at det er noget MC-værkstedet kan gøre, eller
> kræver det særlig ekspertise? Andre gode forslag til en midlertidig
> reparation - som kan holde?
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100 ABS



Knud Dam (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 16-09-07 18:26


"palle jensen" <ptm(.)@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed5990$0$25459$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> prøv at hører hos en smed, mange af dem kan godt svejse i alu, der er
> nogle her i byen der kan. ( esbjerg)


Den går ikke uden at afmontere bundkarret !

Mvh.

KD



Egon Rosendal (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Egon Rosendal


Dato : 16-09-07 19:46

Man kan vel godt svejse i bundkarret uden at afmontere den først. Bare man
tager strømmen fra batteriet først.

Mvh. Egon

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cGdHi.63$cW7.29@news.get2net.dk...
>
> "palle jensen" <ptm(.)@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:46ed5990$0$25459$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> prøv at hører hos en smed, mange af dem kan godt svejse i alu, der er
>> nogle her i byen der kan. ( esbjerg)
>
>
> Den går ikke uden at afmontere bundkarret !
>
> Mvh.
>
> KD
>



Hans Paulin \(6310\) (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-09-07 19:55

Egon Rosendal skrev:

> Man kan vel godt svejse i bundkarret uden at afmontere den først.

Kunne forestille mig at det skulle fedtes af i revnen først - altså
bundkarrets revne
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-07 20:41

On Sun, 16 Sep 2007 20:55:07 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Egon Rosendal skrev:
>
>> Man kan vel godt svejse i bundkarret uden at afmontere den først.
>
> Kunne forestille mig at det skulle fedtes af i revnen først - altså
> bundkarrets revne

Ja, jeg ville nødigt forsøge at svejse underop, og med oliefilm løbende ned
i svejsningen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Hans Paulin \(6310\) (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-09-07 20:47

Orla Pedersen skrev:

> Ja, jeg ville nødigt forsøge at svejse underop, og med oliefilm
> løbende ned i svejsningen.

Ja, fuck
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Steen Gruby (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-09-07 19:59

On Sun, 16 Sep 2007 20:45:53 +0200, "Egon Rosendal"
<ajour@post8.tele.dk> wrote:

Hej Egon.

>Man kan vel godt svejse i bundkarret uden at afmontere den først. Bare man
>tager strømmen fra batteriet først.
>
Jeg ville ikke svejse på motoren i samlet tilstand hvis det er en MC
jeg gerne vil beholde

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-07 20:50


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:n2vqe3tuv1kkpcsfdk19cmia1khhikl2no@4ax.com...
> On Sun, 16 Sep 2007 20:45:53 +0200, "Egon Rosendal"
> <ajour@post8.tele.dk> wrote:
>
>>Man kan vel godt svejse i bundkarret uden at afmontere den først. Bare man
>>tager strømmen fra batteriet først.
>>
> Jeg ville ikke svejse på motoren i samlet tilstand hvis det er en MC
> jeg gerne vil beholde
>
Til nød ville jeg nu nok gøre forsøget på den klart separerede stuts på
bundkarret.
Ellers er det alu-loddetråd der bl.a. sælges på stumpemarkederne vel meget
velegnet til jobbet :-/

Tricket med locktite synes jeg også lyder brugbart, ikke mindst som
her-og-nu løsning. Men jeg ville nok sikre bundproppen ekstra med ståltråd i
bedste racing-stil - Der ér intet så frustrerende som en død motor for enden
af et 400 meter langt oliespor på autobahn =

Forøvrigt giver situationen mig inspiration til at komme ind på et af mine
faste værkstedstricks:
Selv for mig som skruekyndig håndværker, kan det være drilsk at skrue
"under-op" og mange bund-gevind har lidt døden ved overspænding trods det at
vedkommende værktøjsfører troede at han løsnede (en hårdt siddende bundprop)

Bundpropper bør skrues af ved brug af en skraldenøgle - som man kan stille
til "løsn" foran sig og dermed undgå at være i tvivl om hvilken vej man skal
dreje!

--
Armand.



Ped (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 16-09-07 21:50

Armand skrev:

> Bundpropper bør skrues af ved brug af en skraldenøgle - som man kan stille
> til "løsn" foran sig og dermed undgå at være i tvivl om hvilken vej man skal
> dreje!

Uden at prale vil jeg påstå, at næsten aldrig skruer den forkerte vej.
Heller ikke selvom det er nedefra og op. Og i dette tilfælde var
topnøglen også stillet til at dreje den rigtige vej. Det der var galt
var en kombination af dovenskab og manglende gefühl. Dovenskab, fordi
momentnøglen lå henne på bordet, og tilspændingsmomentet stod i
manualen. "Men en olieprop - den kan sgu da spændes i hånden..." Og det
blev den så. "Var det nu hårdt nok? Nej et lille nøk mere, og -
s...!@#%¤&§" Det var så manglende gefühl... Jeg er ikke udlært
mekaniker, men jeg har da skruet ualmindelig meget i bl.a. min fars
Fordson Dexta og min gamle Saab 96, og dengang kunne man da bare trække
til! Hvad er det for noget junk, de laver nu om dage?

@Flemming: Tak for rådet. Jeg vil prøve det med Loctite straks i morgen.

@Per: Tak for rådet vedr. Durafix. Det vil jeg undersøge nærmere.

@Armand: Tak for dine altid konstruktive råd og opbakningen til ovennævnte!

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

Armand (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-09-07 22:04


"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed96f9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand skrev:
>
>> Bundpropper bør skrues af ved brug af en skraldenøgle - som man kan
>> stille til "løsn" foran sig og dermed undgå at være i tvivl om hvilken
>> vej man skal dreje!
>
> Uden at prale vil jeg påstå, at næsten aldrig skruer den forkerte vej.
> Heller ikke selvom det er nedefra og op. Og i dette tilfælde var topnøglen
> også stillet til at dreje den rigtige vej. Det der var galt var en
> kombination af dovenskab og manglende gefühl.
Har du haft 1100'eren fra ny af?
Der hvor jeg vil hen var såvel et fornuftigt trick, som en hentydning til at
tidligere ejer(?) måske skulle have kendt til dét trick og ikke have svækket
stutsen ved at løsne "den forkerte vej"!
Jeg har set tilstrækkeligt med smadrede gevind til at bruge
skraldenøgle-tricket hver gang jeg skruer under-op!

--
Armand.



Ped (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 16-09-07 22:16

Armand skrev:

> Har du haft 1100'eren fra ny af?
> Der hvor jeg vil hen var såvel et fornuftigt trick, som en hentydning til at
> tidligere ejer(?) måske skulle have kendt til dét trick og ikke have svækket
> stutsen ved at løsne "den forkerte vej"!
> Jeg har set tilstrækkeligt med smadrede gevind til at bruge
> skraldenøgle-tricket hver gang jeg skruer under-op!
>

Ja, jeg købte den ny i '97. Den når nok at runde de 115.000 km i år.
Jeg plejer at være omhyggelig ved vedligeholdelse, ikke mindst når det
gælder at skrue skruer i. Men det her var så rutinepræget, at... - ja,
det var jo så der fornuften svigtede...

Thomas Gulholm (17-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Gulholm


Dato : 17-09-07 21:12

Ped wrote:
> Jeg er ikke udlært
> mekaniker, men jeg har da skruet ualmindelig meget i bl.a. min fars
> Fordson Dexta og min gamle Saab 96, og dengang kunne man da bare trække
> til! Hvad er det for noget junk, de laver nu om dage?

He he... hvis motorcykler skulle laves lige så solide som gamle
traktorere, ville der nok komme en #145 (eller hvad den nu er oppe på)
til listen over måder at smide modellen: "benbrud som følge af en lille
smule ubalance ved standsning for rødt lys" :)

Held og lykke med projektet, og tak for reminderen om at det godt kan
svarre sig at slå momentet op i bogen...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk

Per Kaaber (16-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Kaaber


Dato : 16-09-07 20:22

Ped wrote:
> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>
> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>
> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>
> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er
> oliefilteret) er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en
> slags studs. Ved olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede
> olieproppen fast. I første omgang troede jeg det var den bløde
> spændskive, der havde sagt sådan, men det var det desværre ikke. Der
> er en lille tynd revne i metallet i studsen af ca. samme længde som
> gevindet på olieproppen - nok til at der kan dryppe olie ud.
>
> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på
> næste søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror
> ikke at jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en
> uge. Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man
> kan regne med at det holder? Materialet er formentlig aluminium -
> kunne man evt svejse revnen til, og så give olieproppen en gang
> locktite, så den ikke behøver at spændes ret meget? Kan sådan en
> svejsning foregå mens motoren sidder i stellet (skader på
> el-udstyr?). Hvem kan i givet fald svejse det - kan man gå ud fra at
> det er noget MC-værkstedet kan gøre, eller kræver det særlig
> ekspertise? Andre gode forslag til en midlertidig reparation - som
> kan holde?
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100 ABS


I dk.fritid.sejlads har der været en debat vedr http://www.durafix.dk/,
måske det kan bruges til at reparrere revnen.


--


Hilsen

Per
Yamaha FZR 1000 Exup
Honda 900 Boldore
Suzuki GS 550/610



Michael Jensen (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 19-09-07 16:14

Per Kaaber skrev:
> Ped wrote:
>> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>>
>> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>>
>> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>>
>> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er
>> oliefilteret) er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en
>> slags studs. Ved olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede
>> olieproppen fast. I første omgang troede jeg det var den bløde
>> spændskive, der havde sagt sådan, men det var det desværre ikke. Der
>> er en lille tynd revne i metallet i studsen af ca. samme længde som
>> gevindet på olieproppen - nok til at der kan dryppe olie ud.
>>
>> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på
>> næste søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror
>> ikke at jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en
>> uge. Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man
>> kan regne med at det holder? Materialet er formentlig aluminium -
>> kunne man evt svejse revnen til, og så give olieproppen en gang
>> locktite, så den ikke behøver at spændes ret meget? Kan sådan en
>> svejsning foregå mens motoren sidder i stellet (skader på
>> el-udstyr?). Hvem kan i givet fald svejse det - kan man gå ud fra at
>> det er noget MC-værkstedet kan gøre, eller kræver det særlig
>> ekspertise? Andre gode forslag til en midlertidig reparation - som
>> kan holde?
>> M.v.h.
>>
>> Jens L. Pedersen
>> '97 GPZ 1100 ABS
>
>
> I dk.fritid.sejlads har der været en debat vedr http://www.durafix.dk/,
> måske det kan bruges til at reparrere revnen.
>
>
Du kan ikke svejse det når det sidder på der vil trænge olie ud når det
bliver varmt og så binder svejsningen ikke men du kan prøve at lukke
revnen med en døv skruetrækker ved at køre den frem og til bage i revnen
efter du har limet proppen fast med locktite og derefter smøre en 2
komponentet metal pasta på med mindre du vil vende mc på hovedet.

mvh
Michael Jensen
vmax.jensen@gmail.com

Ped (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 20-09-07 21:07

Jeg har nu lavet en midlertidig reparation, som jeg er overbevist om nok
skal holde. Jeg har været ude på en 400 km testtur i dag, og der er ikke
den mindste antydning af oliespild fra revnen i bundkarret.

Jeg har fulgt Flemmings råd og brugt Loctite 542 gevindtætner til
olieproppen. Derved har jeg kunnet nøjes med at spænde olieproppen
ganske let, så revnen i metallet ikke har udvidet sig. Da revnen
heldigvis kun har samme længde som gevindet i olieproppen er den
sandsynligvis godt forseglet af Loctite indvendigt. Udvendigt har jeg
slebet i området omkring revnen med groft sandpapir og lagt et lag
'kemisk metal' på. Det ser ud til at holde udmærket, og som sagt er der
ingen antydning af at der svedes olie i området.

Loctite 542 skal ifølge databladet binde moderat, og det har jeg kunnet
bekræfte ved forsøg med en bolt og en møtrik. Det er stensikkert at
olieproppen ikke går løs, og dog sidder den ikke mere fast end at den
nemt kan skrues ud. Det vil vise sig ved næste olieskift, om det er
umagen værd at skifte bundkar nu, eller om det kan vente til der
alligevel skal gøres noget 'stort' ved motoren. Den har trods alt gået
112.000 nu.

Tak igen for de gode råd!

M.v.h.

Jens L. Pedersen


Ped skrev:
> Jeg har lige skabt mig selv et kæmpe problem.
>
> På min '97 GPZ 1100 er der to oliepropper:
>
> http://www.pedmail.dk/olieprop.jpg
>
> Den nederste af de to (den til venstre af de to A'er - B er
> oliefilteret) er skruet op i en cylinderlignende ting og sidder i en
> slags studs. Ved olieskift i dag gav det et lille smæld da jeg skruede
> olieproppen fast. I første omgang troede jeg det var den bløde
> spændskive, der havde sagt sådan, men det var det desværre ikke. Der er
> en lille tynd revne i metallet i studsen af ca. samme længde som
> gevindet på olieproppen - nok til at der kan dryppe olie ud.
>
> Det er klart at den eneste rigtige løsning er et nyt bundkar. Men på
> næste søndag står jeg og skal afsted til et træf i Bayern, og jeg tror
> ikke at jeg får hverken et nyt bundkar eller motoren ud og ind på en
> uge. Spørgsmålet er nu, om skaden kan repareres midlertidigt, så man kan
> regne med at det holder? Materialet er formentlig aluminium - kunne man
> evt svejse revnen til, og så give olieproppen en gang locktite, så den
> ikke behøver at spændes ret meget? Kan sådan en svejsning foregå mens
> motoren sidder i stellet (skader på el-udstyr?). Hvem kan i givet fald
> svejse det - kan man gå ud fra at det er noget MC-værkstedet kan gøre,
> eller kræver det særlig ekspertise? Andre gode forslag til en
> midlertidig reparation - som kan holde?
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100 ABS

Knud Dam (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 20-09-07 21:21


"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46f2d2cd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu lavet en midlertidig reparation, som jeg er overbevist om nok
> skal holde. Jeg har været ude på en 400 km testtur i dag, og der er ikke
> den mindste antydning af oliespild fra revnen i bundkarret.

Perfekt og go' tur til Bayern !

; - )

KD



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste