Erfaring med ducati 900ssie, samt import f~
Fra : Schjoldager

Dato : 15-09-07 10:13

Hej
Det her er sådan et slags 2i1 spørgsmål.

1.
Nu er jeg blevet varm på en 900ss fra 2001, og vil så gerne høre om
eventuelle svagheder (og ja ved godt det er en ducati..... men man
køber vel med hjertet).

2.
Ved godt det er træls, men lige et par hurtige om import:
Er der noget med at cyklen mindst skal have kørt 6000km, ellers ses
den ikke som en brugt og man skal dermed betale dansk moms eller noget
andet?
Hvordan kommer jeg hjem på den, kan jeg (lovligt) køre hjem på de
tyske plader eller?

Martin

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 15-09-07 11:16

se også Baren på http://www.ducati.dk/

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 15-09-07 11:52

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> se også Baren på http://www.ducati.dk/

Mærkeklubber er ofte deciderede rygklapper-foreninger hvor man ikke skal
regne med at få saglige oplysninger omkring svagheder :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 12:33

> Mærkeklubber er ofte deciderede rygklapper-foreninger hvor man ikke skal
> regne med at få saglige oplysninger omkring svagheder :-|

Du er nok ikke været i Duc klubben personligt.
Til genralforsamlingen feks. er dem der bliver mobbet mindst, dem der kommer
på cykler fra det forkerte land

For at svare Martin, så mener jeg det er en fin cykel, den har kun den noget
fjolet ting, som de årgange der omkring har. Motoren går i stå, hvis man
sætter den på sidestøtben, selvom den står i frigear, men det burde være til
at ændre.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Lars Bo Johansen

Dato : 15-09-07 12:44

Armand wrote:

> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Mærkeklubber er ofte deciderede rygklapper-foreninger hvor man ikke skal
> regne med at få saglige oplysninger omkring svagheder :-|

Men som samtidig er stedet hvor alle rygklapper-foreningsmedlemmerne søger
hjælp, og andres erfaringer med eventuelle problemer/svagheder.
Som i alle andre forum.
Så gå trygt til Ducati klubben's hjemmeside, der er vel også størst chance
for at folk ved hvad de taler om. I kraft af egne erfaringer,contra rygter
og historier.

Lars
Ducati 851 SP3
Honda CB 750 F2

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 18:43

"Lars Bo Johansen" <LBJO@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at folk ved hvad de taler om. I kraft af egne erfaringer,contra rygter

Ja Armand, man kommer hurtigt i skudlinie )))

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 15-09-07 20:50

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Bo Johansen" <LBJO@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja Armand, man kommer hurtigt i skudlinie )))

Ja kan klare det, kan jeg!
Og selvom jeg, qua Paso'ens stille eksistens, står på spring til et
obligatorisk(!?) medlemsskab af Ducatiklubben, står jeg ganske fast ved min
indstilling til mærkeklubber(-nes medlemmer?), herunder især (ejere af)
italienske motorcykler :-|
Det er svært at komme ind på emnet uden at gå direkte i clinch med
specifikke mærke/model -sammenslutninger, men det gør mig egentligt heller
ikke noget, for i almindelighed er der ikke megen forskel på rygklapperiet
uanset mærke; model eller national oprindelse.
Mine erfaringer stammer helt tilbage fra dengang jeg kom indenfor det
italienske broderskab qua mit ejerskab af Sei'en i midt-firserne, ligesom
der i klubben samtidig var en klike af BMW'ejere som rygklappede så ivrigt
at ingen ville kunne komme igennem med én eneste kritisk kommentar. Jeg har
stedse siden betragtet "brødrene" lidt ude fra sidelinien, og det ér sgu'tte
for at give råd om hvordan man slipper af med dækkenes kyllingestriber eller
bande i fælleskab over den ene eller anden stumps kortlivethed, at folk
"mærke"-drages af hinanden som magneter :-|

Jeg har været på en kort DFM-fællestur hvor en Guzzi tabte en fodhviler -
Tror du at det er den eneste Guzzi der har gjort noget lignende, og strømmer
Guzzi- fora/sammenkomster mon over med råd om at huske at efterspænde
diverse punkter? Nej! det er ikke dér at man skal finde dé oplysninger :-|

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-07 21:14

On Sat, 15 Sep 2007 21:50:24 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

> [...]
>ikke noget, for i almindelighed er der ikke megen forskel på rygklapperiet
>uanset mærke; model eller national oprindelse.

Du har naturligvis ret i dine betragtninger - Helt generelt.
Det er svært at få nogen til at udstille fejl og mangler på de
ekvipager de selv er ejer af - Uanset mærke.

I Ducati sammenhæng er det dog ikke særlig svært at få skavankerne
frem i lyset.
Lad os tage nogle eksempler.

Pasoen lider af flere kendte skavanker
Weber karburatoren er et mareridt.
Tændingslåsen kan ikke holde til belastningen når der køres med lys
24/7/365.
Man kan ikke få de rigtige 16" dæk til den mere.
Instrumenterne tager skidt ind fra luften og glasset skal renses ofte.
Knastremme skal skiftes for hver 20.000 Km
Til gengæld er motoren bundsolid.

851 og 888 er kendt for at flække motorblokken.

Det enfasede ladesystem er kendt for at statoren dør pga knækkede
ledninger i beviklingen.

Ladeensretteren på de tofasede (Pantah) er ikke for god.

Der har været problemer med de nye EL anlæg, som f.eks. 749.

Det kan være problematisk at skaffe reservedele til cykler med
Magnetti Mirelli tændingsanlæg - Det findes der en løsning på

Der kan sikkert føjes meget mere til listen, men summa sumarum er
problemerne ikke meget større end så mange andre MC mærker slæber
rundt med.
Mange af de kendte problemer med Ducati har faktisk været beskrevet på
www.ducati.dk så de er ingen hemmelighed.

Skrevet af en der netop i dag har klargjort det eneste Honda nogen
sinde har lavet der kan bruges til noget - En cylinder med kost
(Skrevet af en italiener freak og Paso ejer).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 15-09-07 21:42

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sat, 15 Sep 2007 21:50:24 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> Det er svært at få nogen til at udstille fejl og mangler på de
> ekvipager de selv er ejer af - Uanset mærke.

Jup! Og dét er problemet når man tillige samler "dem" i flok :-|

> [...]
>
> Skrevet af en der netop i dag har klargjort det eneste Honda nogen
> sinde har lavet der kan bruges til noget - En cylinder med kost

Og. som jeg husker, med en fornuftig udstødning!

> (Skrevet af en italiener freak og Paso ejer).

- - - - - - Der tilsyneladende frygter at blive kaldt rygklapper

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-07 21:53

On Sat, 15 Sep 2007 22:42:12 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Jup! Og dét er problemet når man tillige samler "dem" i flok :-|

I hele min tid har mærkemobning været en meget vigtig del af MC livet.
Hvad er livet hvis man ikke kan være blot lidt sarkastisk

>Og. som jeg husker, med en fornuftig udstødning!

Fin dyb lyd med Yasemura potte.
Den kan skræmme livet af enhver.

>- - - - - - Der tilsyneladende frygter at blive kaldt rygklapper

Næ, men jeg har intet at skjule - Jeg plejer at beskrive mine
oplevelser så andre kan få glæde af mine erfaringer (Læs:
Fejltagelser).
Hvis jeg skal være ganske ærlig er de fleste af de MC fejl jeg har set
påført køretøjerne af deres ejere.
Enten fordi de fumler med noget de skulle holde sig fra eller pga.
manglende vedligeholdelse.
Altså ikke typefejl.
Hvis det skal sammenlignes med de fejl man normalt kan henføre til
typefejl, ligge typefejlene på et lavt niveau.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 10:43

> [...]
> strømmer Guzzi- fora/sammenkomster mon over med råd om at huske at
> efterspænde diverse punkter? Nej! det er ikke dér at man skal finde dé

Hov-hov !! den blev ikke tabt, jreg sned den med vilje, så jeg kunne finde
hjem !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-07 18:46

On Sat, 15 Sep 2007 12:52:07 +0200, "Armand"

Som du dog kan udtrykke det

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : N & H

Dato : 15-09-07 21:34

Hej Gruppe

Var i Bologna i ferie og selvfølgelig et smut omkring Ducati fabrikken og
museet. Vores kvindlige guide
hævdede at kvaliteten af deres Mcer er blevet betydelig bedre, da den
enkelte arbejder fulgte den enkelte mc fra start til slut og havde ansvaret
for at alt var iorden.

Det gik hun faktisk en del op i

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 16-09-07 08:08

Armand skrev:
> Mærkeklubber er ofte deciderede rygklapper-foreninger hvor man ikke skal
> regne med at få saglige oplysninger omkring svagheder :-|

arg.......nu synes jeg godt nok at du har fået "skyggeklapperne" på
Jo de fleste af hos "slå os selv på skulderen" klubben synes at det er
nogle at de fedeste motorcykler vi kører på, men vi er ikke blinde for
vores cykler har nogle ikke så heldige sider (nogle kalder der det fejl
andre charme) f.eks. min 748 (98`), er kendt for at
- af og til tabe svinghjulet og ødelægge krumtappen
- vippearmene er ikke verdens bedste
- Regulatoren er noget der bare engang brænder af
- luftfilter kassen har tendens til at flække
- og nok en par andre ting
Ovenstående var jeg ikke klar over da jeg købte min, men den information
er tilgået mig gennem medlemmer i "Rygklapper klubben" !!!
Hvis man kender ovenstående fejl er det faktisk muligt at servicere
cykel således at en del af fejlene aldrig opstår.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S