/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Genbrugspladser skærper indsatsen over for~
Fra : Thomas


Dato : 02-10-07 17:18

Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:

Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".

Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.

Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.

----------------------------------

Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
klistermærke.

??Thomas


 
 
Bruno (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 02-10-07 17:29

Thomas wrote:
>
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
> klistermærke.
>

Det er da rimeligt nok at genbrugspladser til private ikke skal belastes
af firmaaffald, man har jo valgt at private betaler a'conto for servicen
via skatten mens at firmaer betaler per mængde når de aflevere eller får
hentet deres affald.

Mvh
Bruno

retroman (02-10-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 02-10-07 17:50


"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
> Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:
>
> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>
> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>
> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>
> ----------------------------------
>
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
> klistermærke.
>

Næh, men jeg vil da anmelde en som bevidst snyder samfundet for penge!, det
at mene at andre skal betale mere for at man kan modtage de samme goder har
jeg ikke respekt for, det er en god borger gerning at få ramt folk som
stjæler.




Klaus D. Mikkelsen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-10-07 18:16

Thomas skriver:
>
> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
> erhvervsaffald

cut

> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.

Det har de da skullet hele tiden.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian S Jensen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 02-10-07 19:28


"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
> Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:
>
> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>
> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>
> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>
> ----------------------------------
>
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
> klistermærke.
>
> ??Thomas
>

Det er da utroligt (altså med denne klistermærke-regel) - hvad så med os
som kører i gulpladebil fra før 6/98 ? - vi skal jo IKKE køre med
klistermærket
selv om vi har betalt moms osv.

Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????

Mvh.
Brian S Jensen



Niels Bengaard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-10-07 19:35

>> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
>> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
>> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>>
>> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
>> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
>> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
>> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>>
>> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
>> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>>
>> ----------------------------------
>>
>> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
>> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
>> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
>> klistermærke.
>>
>> ??Thomas
>>
>
> Det er da utroligt (altså med denne klistermærke-regel) - hvad så med os
> som kører i gulpladebil fra før 6/98 ? - vi skal jo IKKE køre med
> klistermærket
> selv om vi har betalt moms osv.
>
> Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Hvis jeg var dig ville jeg fremskaffe et klistermærke, så er den potte ude.

Mvh Niels



Leonard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-10-07 20:09

On Tue, 2 Oct 2007 20:34:31 +0200, Niels Bengaard wrote:

>> Det er da utroligt (altså med denne klistermærke-regel) - hvad så med os
>> som kører i gulpladebil fra før 6/98 ? - vi skal jo IKKE køre med
>> klistermærket
>> selv om vi har betalt moms osv.

> Hvis jeg var dig ville jeg fremskaffe et klistermærke, så er den potte ude.

Men det er jo ulovligt at sætte klistermærket på en bil, hvor det ikke
hører til!

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

joke (02-10-2007)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 02-10-07 19:37


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47028db0$0$92954$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
> news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
>> Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:
>>
>> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
>> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
>> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>>
>> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
>> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
>> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
>> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>>
>> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
>> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>>
>> ----------------------------------
>>
>> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
>> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
>> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
>> klistermærke.
>>
>> ??Thomas
>>
>
> Det er da utroligt (altså med denne klistermærke-regel) - hvad så med os
> som kører i gulpladebil fra før 6/98 ? - vi skal jo IKKE køre med
> klistermærket
> selv om vi har betalt moms osv.
>
> Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????
>
bruge sin sunde fornuft




JBH (02-10-2007)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 02-10-07 20:43


"joke"
<jkp6670fjernes_ihatespamhaderspam_fjernes@hotmail.local_aendrestil.com>
skrev i en meddelelse news:47028feb$0$17156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47028db0$0$92954$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
>> news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
>>> Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:
>>>
>>> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
>>> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
>>> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>>>
>>> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
>>> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
>>> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
>>> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>>>
>>> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
>>> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>>>
>>> ----------------------------------
>>>
>>> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
>>> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
>>> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
>>> klistermærke.
>>>
>>> ??Thomas
>>>
>>
>> Det er da utroligt (altså med denne klistermærke-regel) - hvad så med os
>> som kører i gulpladebil fra før 6/98 ? - vi skal jo IKKE køre med
>> klistermærket
>> selv om vi har betalt moms osv.
>>
>> Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????
>>
> bruge sin sunde fornuft


LOL... Der er ikke mange af de skraldekonger som ejer sund fornuft.

mvh
JBH



Uffe Ravn (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 03-10-07 21:51

JBH wrote:

>>> Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????
>>>
>> bruge sin sunde fornuft

> LOL... Der er ikke mange af de skraldekonger som ejer sund fornuft.

De hedder nu containerpaver.

Mvh. Uffe Ravn



Nygaard \(4330\) (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 02-10-07 19:56

> Hvordan skal de stakkelt genbrugs-folk kunne se forskel ??????????

Tjaa, på vores genbrugsplads skal man i en privat gulpladebil have et lille
skilt fra irgendwo kontor hvorpå der står at bilen må køre ind med affald.
Sværere er det ik'

/tue



Leonard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-10-07 19:36

On Tue, 02 Oct 2007 18:18:22 +0200, Thomas wrote:

> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".

Tjah, i Odense skal man bruge sit sygesikringskort for at kunne åbne
bommen, når man vil ind på pladsen, der er de trætte af affald fra de
omkringliggende kommuner, som jo passende kan afleveres, når turen
alligevel går til indkøbscentrene om lørdagen.
Et andet sted har jeg oplevet, at jeg ikke måtte køre ind med en
boggietrailer, da den ansås for at være til erhverv.
Hvis jeg heller ikke må køre i min gulpladebil, som ikke har noget
mærke, da den ikke er omfattet af reglerne for klistermærket, men er
indregistreret til privat persontransport, så skal jeg godt nok til at
køre mange gange, når jeg skal have alt affaldet i det handskerum, der
er bag bagsæderne i Lupoen

Det er ikke gennemtænkt, for der er sandsynligvis flere biler på gule
plader uden mærkat, som må køres privat end der er med mærkat.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Niels Bengaard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-10-07 19:41

> Det er ikke gennemtænkt, for der er sandsynligvis flere biler på gule
> plader uden mærkat, som må køres privat end der er med mærkat.

Når man kender reglen, så må man rette ind efter den, ergo skaf klistermærke
eller kør ned i hvidpladebil.
På min genbrugsplads må man kun aflevere affald i klare plastsække, ergo gør
jeg det, reglerne er kendte og så må man overholde dem.
Gider man ikke det hvide klistermærke, må man acceptere at medbringe
dokumentation på der er betalt moms.

Mvh Niels



Leonard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-10-07 20:12

On Tue, 2 Oct 2007 20:41:09 +0200, Niels Bengaard wrote:

> Gider man ikke det hvide klistermærke, må man acceptere at medbringe
> dokumentation på der er betalt moms.

Hvordan skal jeg kunne dokumentere at der er betalt moms af min bil?
Forøvrigt er det noget vrøvl at tale om jeg gider det hvide klistermærke
elelr ej, jeg vil ikke overtræde reglerne for klistermærket ved at
kopiere det og sætte det på min bil. Mi gbekendt kanjeg ikke få et
udleveret, da min bil ikke er en varevogn på gule plader og dermed ikke
omfattet af reglerne, den ligner bare en varevogn på gule plader.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Niels Bengaard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-10-07 21:10

>> Gider man ikke det hvide klistermærke, må man acceptere at medbringe
>> dokumentation på der er betalt moms.
>
> Hvordan skal jeg kunne dokumentere at der er betalt moms af min bil?
> Forøvrigt er det noget vrøvl at tale om jeg gider det hvide klistermærke
> elelr ej, jeg vil ikke overtræde reglerne for klistermærket ved at
> kopiere det og sætte det på min bil. Mi gbekendt kanjeg ikke få et
> udleveret, da min bil ikke er en varevogn på gule plader og dermed ikke
> omfattet af reglerne, den ligner bare en varevogn på gule plader.

Ok, jeg kunne ikke gætte du talte om en bil der ikke er omfattet af teksten,
min fejl jeg ikke vidste det, sorry.

Mvh Niels



Leonard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-10-07 21:26

On Tue, 2 Oct 2007 22:09:45 +0200, Niels Bengaard wrote:

> Ok, jeg kunne ikke gætte du talte om en bil der ikke er omfattet af teksten,
> min fejl jeg ikke vidste det, sorry.

Du behøver ikke at gætte, for det skrev jeg faktisk allerede i det du
svarede på, men klippede væk:

>>Hvis jeg heller ikke må køre i min gulpladebil, som ikke har noget
>>mærke, da den ikke er omfattet af reglerne for klistermærket, men er
>>indregistreret til privat persontransport, så skal jeg godt nok til at

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Esben Taersker (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Esben Taersker


Dato : 02-10-07 19:49

Thomas wrote:
> <snip>
> ----------------------------------
>
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
>

Det klarer de da fint allerede. Men du har tydeligvis aldrig prøvet at
smide en pind på 1,2 meter i "småt brændbart"?!?

/Esben

Fly Christensen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 02-10-07 20:00

Esben Taersker > wrote:

> Det klarer de da fint allerede. Men du har tydeligvis aldrig prøvet at
> smide en pind på 1,2 meter i "småt brændbart"?!?

Den er jo også 0,2 meter for lang.

Fly

Niels Bengaard (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 02-10-07 21:12

>> Det klarer de da fint allerede. Men du har tydeligvis aldrig prøvet at
>> smide en pind på 1,2 meter i "småt brændbart"?!?
>
> Den er jo også 0,2 meter for lang.

En pind skal da komposteres. :)

Mvh Niels



Kim (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 02-10-07 23:19

"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
>
> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>
Hmm... I tårnby er det både private & virksomheder der må
benytte genbrugspladsen. Tilmed borgere fra de omkringliggende
kommuner må benytte dem.
Det gør det liiidt nemmere
(Men det er lidt OT...)

Mvh, Kim



Torben Scheel (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-10-07 07:10

Kim wrote:
> Hmm... I tårnby er det både private & virksomheder der må
> benytte genbrugspladsen. Tilmed borgere fra de omkringliggende
> kommuner må benytte dem.
> Det gør det liiidt nemmere

Det er da klart - amager har brug for alt det skrald de kan få til
opfyldning for ikke at synke i havet i næste monsunperiode

--
vh
Torben


OZ3BTO (02-10-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 02-10-07 23:49


"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
news:dbr4g3ppotbrbcvebsak2lhuh22vrr2p0f@4ax.com...
> Fra Nordjyske.dk 02.10.2007:
>
> Bilister på gule plader må ikke køre ind på Genbrugspladsen
> Sundsholmen og Genbrugspladsen Over Kæret, medmindre de har et hvidt
> mærkat i vinduet, hvor der står: "Bilen må bruges privat".
>
> Det har aldrig været tilladt at køre på de to genbrugspladser med
> erhvervsaffald, men på grund af nye regler er det blevet nemmere at
> kontrollere. Fra 3. juni i år har alle gulpladebiler, der må benyttes
> privat, skullet forsynes med et mærkat bag på bilen.
>
> Har man derfor ikke det, så betragter de to genbrugspladser det som
> om, at man ikke har lovlig adgang til de to genbrugspladser.
>
> ----------------------------------
>
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
> klistermærke.
>
> ??Thomas
>

Den holder sku bare ikke helt den der for dwet er ikke alle private gulplade
biler der skal have mærkat i ...
f.x. min gode gamle nissan skal IKKE have mærkat i da den er fra før 1998
... Kun biler fra 98 og frem skal have mærkaten


Erik



Jørgen M. Rasmussen (03-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-10-07 17:43


"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
,
> Ja, så skal de ansatte på genbrugspladsen til at lege politibetjent.
> Det ender nok med at man skal foretage en civil anholdelse, hvis man
> ser en person gøre noget "privat" i en bil på gule plader uden et
> klistermærke.
>
Det er sgu' da rart at du nu kan køre der ned med en gul-pladebil som der er
betalt moms af. Ellers har det være at betale ved "kasse1", selv om du er
alm. skatteborger i pgl. kommune :(.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste