Så har man set det med
Fra : Mogens

Dato : 01-10-07 18:57

På Lorry har de netop vist lidt video, optaget med en betjent bag
rattet af en anonym politibil. Under deres kørsel rundt om Køben-
havn presses betjenten på et tidspunkt af en bagvedkommende Audi.
Betjenten ligger i venstre side (3 spor) af motorvejen, og der INGEN
biler i de 2 spor til højre for ham. Motorvejen er gansek tom.

Til sidst bliver det ganske naturligt for meget for Audi'en, hvorefter
hun overhaler betjenten i det inderste højre spor. Betjenten smider
det blå blink på taget, og standser hende - hun får et klip som straf.

Jeg er målløs, men må sande, at politiet stadigvæk hellere "helbreder"
(Audi) end forebygger (betjenten). Det var selvfølgelig betjenten, der
burde have haft en straf i den nævnte situation, men det fatter betjenten
næppe !!

--
/Mogens, sportsdriver :)
www.youtube.com/watch?v=N2NDpPSgfwo&mode=related&search=

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-10-07 19:14

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:8yaMi.10166

> [...]
> (Audi) end forebygger (betjenten). Det var selvfølgelig betjenten, der
> burde have haft en straf i den nævnte situation, men det fatter betjenten

Du har ganske ret, hvor, til hvem påpeger man det dårlige eksempel?.
justits- Lene?.

Fra : Mogens

Dato : 01-10-07 19:25

> Du har ganske ret, hvor, til hvem påpeger man det dårlige eksempel?.
> justits- Lene?.

Man ville vise med eksemplets magt, at folk idag kun tænker på sig
selv. Det lykkedes så ret godt for betjenten at vise det med sit eget
eksempel - men iøvrigt give skylden til en medtrafikant...

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-10-07 04:48

> Man ville vise med eksemplets magt, at folk idag kun tænker på sig
> selv. Det lykkedes så ret godt for betjenten at vise det med sit eget
> eksempel - men iøvrigt give skylden til en medtrafikant...

Betjenten står da også til et klip ... Efter hvad jeg husker fra teori
timerne så skal man holde til højre så fremt det er muligt

Erik

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-10-07 16:28

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:4701c1a4$0$21932

> Betjenten står da også til et klip ... Efter hvad jeg husker fra teori
> timerne så skal man holde til højre så fremt det er muligt

Det er det jeg mener, whatthefu... laver klaphatten i spor3, når de øvrige
er tomme.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-07 20:36

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Du har ganske ret, hvor, til hvem påpeger man det dårlige eksempel?.

Man starter vel med færdselspolitiet.

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-10-07 21:23

Mogens skrev:
> På Lorry har de netop vist lidt video,

Ligger Lorry's udsendelser på nettet ?
har du et link ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 01-10-07 21:28

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=387194&r=5

--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-10-07 21:31

Mogens skrev:
> [...]
> (Audi) end forebygger (betjenten). Det var selvfølgelig betjenten, der
> burde have haft en straf i den nævnte situation, men det fatter betjenten

Fandt selv linket

http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=01-10-2007&cID=1&vId=387194

Det der undrer mig allermest er da at AUDI´ens forbikørsel sker efter
der er skiltet for hvilke vognbaner der går til Rødby osv osv...
Så er det vel ikke ulovligt at køre indeom, blot man holder sin bane
derefter ?
Nu kunne jeg ikke lige få lyd på klippet, men hvad var begrundelsen for
at stoppe og skrive synderen ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-07 21:38

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> Nu kunne jeg ikke lige få lyd på klippet, men hvad var begrundelsen for
> at stoppe og skrive synderen ?

At hun snakkede i håndholdt mobil...

Fra : Lars [6710]

Dato : 02-10-07 06:17

Henrik Stidsen skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> At hun snakkede i håndholdt mobil...

OK

Tak

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : BJ

Dato : 01-10-07 21:39

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Jeg kan altså kun få det til, hun får en fortjent bøde for at tale i
håndholdt mobiltelefon.

Er der noget i klippet jeg ikke har set?

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 05:24

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan altså kun få det til, hun får en fortjent bøde for at tale i
> håndholdt mobiltelefon.
> Er der noget i klippet jeg ikke har set?

Ja, han giver tilsyneladende køb på overhalingen indenom. Dét
som tænder mig af, er det forhold, at han ret kraftigt verbalt
dadler andre folks gøren og laden på motorvejen, men altså
ikke er en skid bedre selv. Man kører ikke længst til venstre
på en 3 sporet motorvej, når de andre 2 spor er ledige - heller
ikke som anonym færdselsbetjent, der udelukkende er på job
for at fange andre...

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 06:59

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> på en 3 sporet motorvej, når de andre 2 spor er ledige - heller
> ikke som anonym færdselsbetjent, der udelukkende er på job

Der er to spor og vejarbejde, nedsat hastighed, indsnævring af kørebane og
der køre 2 biler foran ham, i hvert sit spor da episoden starter, du skal se
bedre efter!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-07 07:45

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen

> Der er to spor og vejarbejde, nedsat hastighed, indsnævring af kørebane og
> der køre 2 biler foran ham, i hvert sit spor da episoden starter, du skal
> se bedre efter!

Sludder med dig. Der er 2 spor forbi vejarbejdet, ingen skilte med nedsat
hastighed (ikke på filmen, i hvert fald) og betjenten holder til venstre i
stedet for at holde til højre. Der var plads til at hun kunne overhale højre
om, ergo har han været for langsom til at holde til højre.

Han havde for travlt med at snakke i kameraet!

Han burde lave en massiv bearbejdning af hans egen opfattelse af hvor god
han selv er til at overholde færdselsreglerne!
--
Per

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 08:18

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stedet for at holde til højre. Der var plads til at hun kunne overhale
> højre om, ergo har han været for langsom til at holde til højre.

Der er vejarbejde afspæring, røde/orange kejler i inderspor, gulestriper på
vejen, hvad er det du ikke lige kan se?
De er ikke forbi, det ses tydeligt i klippet og du kan da regne ud at hvis
der er gulestriper på vejen, afspæret inderspor, så er der helt sikkert også
nedsat hastighed, forbi vejarbejde (som faktisk er andres menneskers
arbejdsplads)
Han følger trafikken, ligger i god afstand til forand kørende, det er
sikkert hans hensigt at overhale den der ligger højre (midterspor) da hun
kommer bagfra og presser, havet han fjernet sig havet hun ligget bag falck
bilen som er ved at overhale.

Hun får en bøde for at snakke i telefon og sikkert for at presse på (ikke
holde afstand) og det er fedt, jeg hade virkeligt folk der køre helt op i
røven på en og hvis de tror de kommer hurtiger frem eller forbi af den
grund, så kan de godt tro om, for jeg trækker den bevist lidt mere, før jeg
flytter mig.

> Han havde for travlt med at snakke i kameraet!

Det havet han sikkert også, men aligevel så opmærksom at han ser kvinden der
kommer bagfra!

> Han burde lave en massiv bearbejdning af hans egen opfattelse af hvor god
> han selv er til at overholde færdselsreglerne!

Måske, men det ændre ikke på den handling af kvinden der kommer bagfra.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-07 10:02

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Der er vejarbejde afspæring, røde/orange kejler i inderspor, gulestriper
> på vejen, hvad er det du ikke lige kan se?

Ikke desto mindre er der stadig 2 spor forbi dette vejarbejde. Gule
striber - hvad har det lige med noget som helst at skaffe - det er jo blot
en imidlertidig afstribning og ... ?

> [...]
> der er gulestriper på vejen, afspæret inderspor, så er der helt sikkert
> også nedsat hastighed, forbi vejarbejde (som faktisk er andres menneskers

Nedsat hastighed ... og? Så må strømeren godt ligge og spærre 3. spor (da
han bliver overhalet ligger han i 3. spor og den overhalende ligger faktisk
i 1. spor. Hvem har ikke holdt til højre her??

Desuden overhaler hun hvor færdslen _er_ begyndt at blive fordelt længere
fremme i vognbaner. Hvilken vej skal hun?

> [...]
> kommer bagfra og presser, havet han fjernet sig havet hun ligget bag falck

Han ligger ganske rigtig i god afstand, men han ligger langt fra inde til
højre!

> Hun får en bøde for at snakke i telefon og sikkert for at presse på (ikke
> holde afstand)

Det fremgår ikke af noget som helst at hun får bøde for at presse.

> og det er fedt, jeg hade virkeligt folk der køre helt op i røven på en og
> hvis de tror de kommer hurtiger frem eller forbi af den grund,

Det gør jeg så også :)

så kan de godt tro om, for jeg trækker den bevist lidt mere, før jeg
> flytter mig.

Det gør jeg så til gengæld ikke.

> Måske, men det ændre ikke på den handling af kvinden der kommer bagfra.

Ej heller ændrer det på det fakta at betjenten er en linksfahrer.

--
Per

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 11:27

Per Henneberg Kristensen <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen

---snip---

> Ej heller ændrer det på det fakta at betjenten er en linksfahrer.

Og udsendelsen var om trafikkultur! OK, kan man ikke bruges til andet
kan man gøre fyldest som dårligt eksempel!
--

Jens

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 16:42

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 16:42

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke korrekt, der var lige foretaget en overhaling af en blå lastbil, så
> han kunne ikke trække ind før, og så kom der en tøs i en AUDI i vejen, så
> det er da ikke såsært at han må stoppe den unge dame

Det er helt forkert - betjenen sover i venstre side - sikkert fordi
han føler sig presset af Audi'en og derfor har travlt med det. Des-
uden hæmmer kamerasnakkeriet ham sikkert også...

> Det er da et mønster eksempel på, at han orienterer sig bagud til alle
> sider før han trække ind efter en overhaling, så han ikke bliver
> overrastet af en tailgater der smutter inden om.

Ja, man kender typen fra motorvejen. Skal lige sikre sig 35 gange
inden blinlyset kan aktiveres og man kan forsigtigt bevæge sig een
bane til højre. Mønster eksempel på hvorledes det ikke skal gøres

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-10-07 11:50

Carsten skrev:

> [...]

> helt op i røven på en og hvis de tror de kommer hurtiger frem eller
> forbi af den grund, så kan de godt tro om, for jeg trækker den bevist

Det er helt sikkert også fedt at selvbestaltede "politifolk" som dig,
skal bestemme min hastighed...

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-07 13:15

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Det er helt sikkert også fedt at selvbestaltede "politifolk" som dig, skal
> bestemme min hastighed...

Jeg vil gerne tage afstand(!) fra at blive betragtet som værende den der har
bragt ovenstående indlæg!

:)

--
Per

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-10-07 13:43

Per Henneberg Kristensen skrev:

> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil gerne tage afstand(!) fra at blive betragtet som værende den der
> har bragt ovenstående indlæg!

Hehe - undskyld Per, min citatteknik er ikke hvad den har været :)

> :)

Lars B

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 16:20

Lars Jensen <lars_@_zulfo.dk> skrev :

>Det er helt sikkert også fedt at selvbestaltede "politifolk" som dig,
>skal bestemme min hastighed...

Du bestemmer da selv hvor meget du trykker på speederen -. præcis som
alle andre bestemmer at de ikke vil, bare fordi du har lysterne

På den strækning der omtales, er der varierende fartbegrænsning,
mellem 50 - 90 - på åstedet typisk 50, eller 60.
--
Jan_stevns

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-10-07 12:36

jan@bygteknik.dk skrev:

> Du bestemmer da selv hvor meget du trykker på speederen -. præcis som
> alle andre bestemmer at de ikke vil, bare fordi du har lysterne

Helt enig... forskellen er, at jeg ikke er til gene (taget i betragtning
af, at jeg ikke er typen der kører op i røven på folk, og blinker vildt
med mine lygter for at komme forbi)

Folk der bliver liggende i yderste spor, med masser af plads til højre -
og kan se at der kommer en hurtigere ekvipage bag dem, men blot bliver
liggende fordi "Ham der kommer bagved, han skal satme ikke forbi, han
kan bare køre den hastighed der er tilladt" - dem fatter jeg ikke...

Lars B

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 16:05

> [...]

>liggende fordi "Ham der kommer bagved, han skal satme ikke forbi, han
>kan bare køre den hastighed der er tilladt" - dem fatter jeg ikke...

Jeg fatter dem heller ikke - men suser da bare indenom dem, uden at
gide at hidse mig op over at de ligger "i vejen for mig"

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-10-07 17:55

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:

klip
>Jeg fatter dem heller ikke - men suser da bare indenom dem, uden at
>gide at hidse mig op over at de ligger "i vejen for mig"

Så....... nu kommer der sikkert en masse om hvor uansvarlig du er ved
at lave sådan en forbryderisk "underhaling"
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-10-07 18:15

On Wed, 03 Oct 2007 18:54:50 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så....... nu kommer der sikkert en masse om hvor uansvarlig du er ved
>at lave sådan en forbryderisk "underhaling"

Nej nej.

Vi har længe vidst at ham Jan er en skidt knægt. *LOL*

Det eneste der stadig kan vække undren er, siden han stadig er på fri
fod, at han til stadighed slipper med dagbøder.

Det kan man jo lave en tråd om. Jeg kan desværre ikke selv hjælpe, da
jeg står og skal ud og passe mit embede.

Det er vist meget godt, når han får øje på dette indlæg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 18:28

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er vist meget godt, når han får øje på dette indlæg.

tsk tsk .......

--
Jan_stevns

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 18:16

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Så....... nu kommer der sikkert en masse om hvor uansvarlig du er ved
>at lave sådan en forbryderisk "underhaling"

Så lad dem - har man kunnet finde ud af det i "God's own country" kan
det vel ikke være farligt
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-10-07 22:23

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad dem - har man kunnet finde ud af det i "God's own country" kan
> det vel ikke være farligt

Skydevåben er heller ikke farlige...................

ifølge Gods own country

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 22:31

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Skydevåben er heller ikke farlige...................

Især ikke hvis det ligger i en skuffe.

>ifølge Gods own country

De er skøre, de romere :)

--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-10-07 11:14

jan@bygteknik.dk wrote:

> Så lad dem - har man kunnet finde ud af det i "God's own country" kan
> det vel ikke være farligt

Tjoeh, men det kommer jo an på hvad ens medtrafikanter forventer. I USA er
det tilladt at overhale indenom så der kommer det ikke som en overraskelse
for folk når det sker.
Men her i landet er det jo forbudt (medmindre vi snakker "forbikørsel") så
derfor kan man ikke regne med at alle ens medtrafikanter er opmærksomme på
at man kan finde på at komme indenom. Og så kan der jo nemt komme skrammer i
lakken.

Ebbe

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-10-07 18:06

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev :

>Tjoeh, men det kommer jo an på hvad ens medtrafikanter forventer.

Er det ikke nemt besvaret - for at forvente noget, kræver det at man
selv kender reglerne for færden i trafikken.

Noget siger mig, at kun ganske få, med rette, kan tillade sig at
forvente noget som helst
--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-10-07 09:46

jan@bygteknik.dk wrote:

> Er det ikke nemt besvaret - for at forvente noget, kræver det at man
> selv kender reglerne for færden i trafikken.

Delvist rigtigt. Men jeg vil påstå at langt de fleste godt kan huske fra
teorien at man ikke må overhale indenom (men ikke hvad en 'forbikørsel' er
for noget . Det betyder at det er relativt sjældent at der kommer nogen
væltende højre om kareten - og dermed bliver det ikke noget de fleste
billister forventer vil ske. Anderledes i USA, hvor det jo er tilladt og
derfor sker hele tiden.

Ebbe

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 16:43

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Det er helt sikkert også fedt at selvbestaltede "politifolk" som dig, skal
> bestemme min hastighed...

Folk som Dig skal ikke lege med min sikkerhed, ved at køre helt op i røven
på mig!

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-10-07 12:33

Carsten skrev:

> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Folk som Dig skal ikke lege med min sikkerhed, ved at køre helt op i
> røven på mig!

Du aner ikke en pind om hvor tæt jeg kører på forankørende, så flet næbet...

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-07 18:09

> Du aner ikke en pind om hvor tæt jeg kører på forankørende, så flet
> næbet...

Han ved heller ikke noget om citatteknik :)

--
Per

Fra : Carsten

Dato : 04-10-07 18:25

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Du aner ikke en pind om hvor tæt jeg kører på forankørende, så flet
> næbet...
>
> Lars B

Du kan da selv lukke røven!

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 04-10-07 18:28

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Du aner ikke en pind om hvor tæt jeg kører på forankørende, så flet
> næbet...
>
> Lars B

Siden du svare som du gør, giver du udtryk for at du selv presser folk ved
at køre op i røven på dem, desuden så kan du da selv lukke røven!

Carsten

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-10-07 15:35

Carsten skrev:

> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> Siden du svare som du gør, giver du udtryk for at du selv presser folk
> ved at køre op i røven på dem, desuden så kan du da selv lukke røven!

Hvor læser du at jeg kører op i røven på folk?

Prøv at læse hvad jeg, fejlagtigt, skrev til Per...

> Carsten

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-10-07 20:24

Carsten skrev:
> Det havet han sikkert også, men aligevel så opmærksom at han ser kvinden
> der kommer bagfra!

Det minder om den situation der var for nogen tid siden hvor en
videobetjent viser en lastbil der kører for tæt på den forankørende.
Hvad han glemmer at sige, men som kan ses på klippet, er at han sætter
farten ned da han er på siden af lastbilen. Hvorved han lukker for den
plads lastbilen havde tænkt sig at bruge til overhalingen.

Nu fremgik det ikke af udsendelsen om han stoppede lastbilen.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 07:27

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>men altså ikke er en skid bedre selv.

Læser du biblen på samme måde ?

hint: se lige udsendelsen gennem, og kig nu efter denne gang ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 16:43

> Læser du biblen på samme måde ?
> hint: se lige udsendelsen gennem, og kig nu efter denne gang ;)

Læs mit svar en ekstra gang, læg dine betoninger et andet sted.

Sagt på en anden måde: Hvad skal der ske, når du læser følgende:
"Skydes ikke benådes"

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 19:15

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Læs mit svar en ekstra gang, læg dine betoninger et andet sted.

Jeg har læst dit svar i flere omgange - åbenbart lider både du og
flere andre, der kommenteret klippet, af en opfattelse af situationen,
der forekommer mig ganske forkert.

Ingen - undertegnede inkluderet, var til stede under optagelsen, og
kan derfor med særlig stor autoritet vurdere det indtrufne.

>Sagt på en anden måde: Hvad skal der ske, når du læser følgende:
>"Skydes ikke benådes"

Ingen ting - men signalværdien af vore meninger er nok noget nær den
samme som det der skete i fordums tid, hvor blandt andet du, optrådte
i tossekassen med et indslag, hvor det man så, gav en helt anden
indfaldsvinkel til tingene, end ønsket var.

Gamle mænd er fartbisser .... remember ??

Lige her sker der præcis det samme som der tit gør - focus bliver
flyttet fra køre tæt, tale i telefon, være uopmærksom i trafikken -
til betjentens kørsel

Er det fordi folk synes det er iorden at tailgate, bruge sutteklud,
tænke på alt andet end trafikken - at man prøver at flytte focus

Du kan da også bare se hvad der tit sker, når nogen fortæller : det
bliver nemt fortælleren der er idioten.

Egentligt underligt det ikke blev Folmers skyld at lastbilen påkørte
ham, det ligger ellers i tiden.......

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 19:28

> [...]
> Ingen - undertegnede inkluderet, var til stede under optagelsen, og
> kan derfor med særlig stor autoritet vurdere det indtrufne.

Det er jo faren ved kameravinkler og klipperier...

> [...]
> indfaldsvinkel til tingene, end ønsket var.
> Gamle mænd er fartbisser .... remember ??

Det var egentligt meget sjovt at konstatere for mig, hvor mange der
egentlig så udsendelsen "direkte" - og jeg må stadig "høre" for det
på en positiv måde...

?

Fra : Jens

Dato : 03-10-07 19:14

<jan@bygteknik.dk> wrote:

> Lige her sker der præcis det samme som der tit gør - focus bliver
> flyttet fra køre tæt, tale i telefon, være uopmærksom i trafikken -
> til betjentens kørsel

Emnet for indslaget var trafikanters egocentrerede opførsel i trafikken.
Betjenten var "læreren" der påtalte fejl - og som derfor må påregne at
få sine egne fejl opregnet.

> Er det fordi folk synes det er iorden at tailgate, bruge sutteklud,
> tænke på alt andet end trafikken - at man prøver at flytte focus

Ingenlunde.

> Du kan da også bare se hvad der tit sker, når nogen fortæller : det
> bliver nemt fortælleren der er idioten.

"Lad den, som er uden skyld, kaste den første sten."
--

Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-07 11:56

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få sine egne fejl opregnet.

> Ingenlunde.

> "Lad den, som er uden skyld, kaste den første sten."

Så er der nok ikke en eneste sten der kommer ud at flyve.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-07 18:11

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er det fordi folk synes det er iorden at tailgate, bruge sutteklud,
> tænke på alt andet end trafikken - at man prøver at flytte focus

Næh - det er fordi man forventer at i det mindste en betjent kan finde ud af
at køre efter færdselsloven!

--
Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 06:39

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Næh - det er fordi man forventer at i det mindste en betjent kan finde
> ud af at køre efter færdselsloven!

Så er han jo ikke undercover mere - Doh!

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-07 07:37

> [...]

> som tænder mig af, er det forhold, at han ret kraftigt verbalt
> dadler andre folks gøren og laden på motorvejen, men altså

Det var ikke en servicemanual han holdt op foran sig - men han havde en
anden til at holde et kamera op foran sig, så han kunne underholde sig med
denne i stedet.

"heller ikke" = "Slet ikke" !!

--
Per

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 13:17

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-07 13:17

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i meddelelsen
> Mogens skrev:
> Vejarbejde med to vognbaner.
> En civil politibil der lige har overhalet en blå lastbil ved vejarbejdet
> hvor der kun er 2 baner, så han ligger helt naturligt ude i 3. vognbane.
> En åndsvag stræbsom ung dame i en AUDI snakker i telefon ligger lige i
> røven på den civile politibil, inden han når at trække ind til højre efter
> overhalingen af lastbilen og forbikørsel af vejarbejdet trækker tøsen ind
> og overhaler indenom, at hun slipper så billigt er uforståeligt!

Lad os nu bare se bort fra at hun kører for tæt. Fakta er at politiet blev
overhalet indenom og det kan kun ske hvis han ikke holder til højre som han
skal!

--
Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-10-07 13:36

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Lad os nu bare se bort fra at hun kører for tæt. Fakta er at politiet
> blev overhalet indenom og det kan kun ske hvis han ikke holder til højre
> som han skal!

Så hvis man venter med at benytte højre spor til der er mere end 1
billængde imellem den overhalede og ens egen bagerste kofanger, trækker
man for sent ind? Mon ikke man så _selv_ kører for tæt..

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-10-07 13:42

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Lad os nu bare se bort fra at hun kører for tæt. Fakta er at politiet
> blev overhalet indenom og det kan kun ske hvis han ikke holder til
> højre som han skal!

Njaeh, du kan nu ikke helt se bort fra om hun kører for tæt. Jeg har selv
været i en lignende situation en gang:

På motorring 3 er jeg ved at overhale en lastbil. Jeg kører 110 (sådan
cirka) i min gamle spand af en Pajero og bag mig ligger der en hvid Golf,
der helt klart synes at det her går for langsomt. Jeg kommer forbi lastbilen
og man trækker jo ikke ind liiige i synet på folk, så jeg kører lidt videre.
Så slår jeg blinket til og kigger mig over skulderen for det skal man jo. Og
det var dæleme godt jeg gjorde det for på vej indenom kommer der en hvid
Golf for fulde gardiner!

Jeg valgte ikke at trække ind alligevel idet jeg ikke vil fremkalde en
ulykke ligegyldigt hvor stor en idiot den anden part måtte være (men
indrømmet, jeg var fristet Var det forkert af mig? Nej, vel?

Ebbe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-10-07 13:55

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> Njaeh, du kan nu ikke helt se bort fra om hun kører for tæt. Jeg har selv
> været i en lignende situation en gang:

Kun en? Jeg synes det der sker ret jævnligt!

[...]

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-10-07 15:05

Peter Dalgaard wrote:

> Kun en? Jeg synes det der sker ret jævnligt!

Det var den mest eklatante. Derudover er de biler, jeg kører rundt i nu om
dage, lidt kvikkere i optrækket end den gamle Pajero. Ikke at det siger ret
meget....

Ebbe

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 16:22

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>og det kan kun ske hvis han ikke holder til højre som han
>skal!

Ævl !

--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-07 18:13

> Ævl !

Okay - et velfunderet argument. Så var der nok en anden årsag til at kvinden
kunne overhale i første vognbane mens betjenten var i 3. !!

--
Per

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-10-07 19:40

>Okay - et velfunderet argument. Så var der nok en anden årsag til at kvinden
>kunne overhale i første vognbane mens betjenten var i 3. !!

Ja - hun ligger jo praktisk talt og slikker nmmer på ham, at hun kan
suse indenom skyldes jo nok, at han først påtænker at trække ind når
han er tilpas langt foran den bil, der kører i banen til højre for ham

Han ved nok udemærket at en sådan afstand er noget der ligner
bremseafstand, hvilket jo er noget mere end en bil's længde

Derfor mener jeg din bemærkning er noget ævl, det mener jeg stadig.

Hvis jeg endeligt ville, kunne jeg nemt sende 10-15 billister på
markvandring hver eneste dag, da jeg ikke trækker ind igen til højre,
før jeg er mindst 3-4 billængder foran den bil jeg har overhalet.

Og ja - Jeg er da hamrende ligeglad med om der ligger en bæskubber bag
mig. (i ovennævnte situation)

Tro mig .. jeg har haft den debat med et par uniformerede personer -
de tabte !

vurdering af hvornår jeg kan trække ind, er udelukkende min

--
Jan_stevns

Fra : Jens

Dato : 04-10-07 20:28

<jan@bygteknik.dk> wrote:

> vurdering af hvornår jeg kan trække ind, er udelukkende min

Og så er vi jo tilbage til temaet for TV-klippet: Mig, mig, mig!
--

Jens

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-10-07 20:49

spam@finds.dk (Jens) skrev :

>Og så er vi jo tilbage til temaet for TV-klippet: Mig, mig, mig!

Ja, og nej ....

Når man er i færd med en overhaling, er der kun en der er ansvarlig
for hvornår vedkommende mener der er forsvarligt at trække ind til
højre, og det er ikke den bagved kørende

--
Jan_stevns

Fra : ShutEye

Dato : 04-10-07 20:55

> Ja, og nej ....
>
> Når man er i færd med en overhaling, er der kun en der er ansvarlig
> for hvornår vedkommende mener der er forsvarligt at trække ind til
> højre, og det er ikke den bagved kørende

Enig!
Og gid flere ville tænke sådan - det hjælper altså ikke på en potentiel
farlig situation at lave en ny!

Fra : Carsten

Dato : 04-10-07 22:56

> Ja, og nej ....
>
> Når man er i færd med en overhaling, er der kun en der er ansvarlig
> for hvornår vedkommende mener der er forsvarligt at trække ind til
> højre, og det er ikke den bagved kørende

Helt enig!

Fra : Mogens

Dato : 04-10-07 20:34

> Ja - hun ligger jo praktisk talt og slikker nmmer på ham, at hun kan
> suse indenom skyldes jo nok, at han først påtænker at trække ind når
> han er tilpas langt foran den bil, der kører i banen til højre for ham

Ævl

> Han ved nok udemærket at en sådan afstand er noget der ligner
> bremseafstand, hvilket jo er noget mere end en bil's længde

Jow jow...

> Hvis jeg endeligt ville, kunne jeg nemt sende 10-15 billister på
> markvandring hver eneste dag

For at hente mobilos?

> Og ja - Jeg er da hamrende ligeglad med om der ligger en bæskubber bag
> mig. (i ovennævnte situation)

Føj da

> Tro mig .. jeg har haft den debat med et par uniformerede personer -
> de tabte !

Hvorledes?

> vurdering af hvornår jeg kan trække ind, er udelukkende min

Næppe helt rigtigt - betjentens ord vægter en del

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-10-07 21:01

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>For at hente mobilos?

Måske ;)

>Føj da

Ja - flabet ikke ?

>Hvorledes?

Forespurgt om hvad, de mente var forsvarlig afstand mellem 2 biler der
kører 115km/t.

( halber tacho ......... )

Vi kunne da bare følges ad ind til trafikafdelingen, og høre deres
mening om videoen - det mente de nok ikke var nødvendigt.

(Jeg kører jo af og til med videoudstyr monteret)

>Næppe helt rigtigt - betjentens ord vægter en del

Nej - hvis jeg mener det er uforsvarligt at trække ind, førend der er
bremseafstand, tæller betjenten's ord ikke ret meget.

Betjenten kan bede en dommer afgøre tingene, men han's vurdering
tæller ikke ret meget i den sammenhæng.

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 04-10-07 21:11

> Ja - flabet ikke ?

Jep

> Forespurgt om hvad, de mente var forsvarlig afstand mellem 2 biler der
> kører 115km/t. ( halber tacho ......... )

Hvad mente betjenten/betjentene?

> Vi kunne da bare følges ad ind til trafikafdelingen, og høre deres
> mening om videoen - det mente de nok ikke var nødvendigt.

LOL

> Nej - hvis jeg mener det er uforsvarligt at trække ind, førend der er
> bremseafstand, tæller betjenten's ord ikke ret meget.

Altså længere end lovens ord - afstanden?

> Betjenten kan bede en dommer afgøre tingene, men han's vurdering
> tæller ikke ret meget i den sammenhæng.

Gør den jo ellers normalt. Hvis han, siger at du har gjort en forseelse,
kan du jo så benægte dette, men han vinder over dig i retten. Hver gang...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-10-07 21:33

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Hvad mente betjenten/betjentene?

At jeg ventede for længe med at trække ind

( de kedede sig vist temmeligt meget den dag)

>LOL

Ja - de ville vel ikke lide den tort at stå i bås, med den stakkel der
måtte udpege en hovedvej på Stevns ;)

>Altså længere end lovens ord - afstanden?

det hele står jo i §21

>Gør den jo ellers normalt. Hvis han, siger at du har gjort en forseelse,
>kan du jo så benægte dette, men han vinder over dig i retten. Hver gang...

Der er nok forskel på en forselse, og det aktuelle

--
Jan_stevns

Fra : Carsten

Dato : 04-10-07 22:58

> Gør den jo ellers normalt. Hvis han, siger at du har gjort en forseelse,
> kan du jo så benægte dette, men han vinder over dig i retten. Hver gang...

Det er ikke rigtigt!
Og det har jeg rettens ord for

Fra : Mogens

Dato : 05-10-07 04:51

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Det er ikke rigtigt!

Hvis du har et vidne, som bekræfter din udlægning, er situationen en
anden. Er det ord mod ord, har du sjældent/aldrig en chance. Hvorledes
vil du vinde en sag, der handler om
- manglende brug af sikkerhedssele og lign.
- trafikforseelser som at køre over for gult/rødt eller holdt for langt
fremme ifm. rødt lys, for høj fart målt af motorcykelbetjent.

> Og det har jeg rettens ord for

Hvad skete der?

Fra : Carsten

Dato : 05-10-07 07:21

> [...]
> - trafikforseelser som at køre over for gult/rødt eller holdt for langt
> fremme ifm. rødt lys, for høj fart målt af motorcykelbetjent.

Jeg kørte galt, overså et rødt lys i tide (sol i øjne) og fik bremset
forsent, medvirkende at jeg kørte "bremset" over for rødt, så jeg blev
påkørt.
Politiet anklaget mig for at køre over for rødt bevist, jeg sage som det
var, et uheld og dommeren gav mig medhold, men jeg fik stadig bøde og alt
det andet, det var jo min skyld, men hun nedsatte den til 1000 kr. var
faktisk en meget flink dommer som viste at hun lage vægt på min forklaring
og jeg hørte aldrig noget til den fornyet køreprøve jeg ellers skulle op
til, det er 5 år siden nu.

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 16:47

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mogens skrev:

> jeg må tage afstand fra de udtalelser her i gruppen der ikke kan se, at
> han har ret, jeg kan ikke se, at han har mulighed for at skifte ind til
> højre efter overhalingen, før AUDIEN har lagt sig på hans inderside, uden
> at der skabes en farlig situation hvor han kommer ind for tæt på
> lastbilen, men det er tøsen ligeglad med.

Jeg må tage afstand fra de bilister, som ikke kan finde ud af at
benytte den rette vognbane = yderst til højre !

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 19:17

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Jeg må tage afstand fra de bilister, som ikke kan finde ud af at
>benytte den rette vognbane = yderst til højre !

Here we go again ;)

--
Jan_stevns

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 19:25

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 19:25

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Alt andet du skriver om denne sag er det rene vrøvl og bedrevidende og
> "her kommer jeg".

He were go again...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 19:30

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>He were go again...

too late ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 19:37

> too late

Møller går mere efter manden mere end efter bolden - det
er blevet stilen for ham pt. Sån er det

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 06:56

> [...]
> (Audi) end forebygger (betjenten). Det var selvfølgelig betjenten, der
> burde have haft en straf i den nævnte situation, men det fatter betjenten

Nu er du måske lige lidt politi fjendsk!
Nu har jeg sidet og set klippet med den episoden.
De køre på en motorvejstrækning, hvor der er vejarbejde, der er nedsat
hastighed og et indresporet er spæret, hun kommer med for højfart, ligger
sig tæt bag politiet og overhaler inden om ved at trække ud i midterspor
(Inderspor er stadig spæret) hvor efter inderspor spæring bliver fri og hun
ligger sig der ude, desuden så snakker hun i håndholdt mobiltelefon, den er
sgu godt nok, da episoden starter, er der IKKE frit foran politibilen i de
to spor, det er først da afspæring af inderspor slutter at der er frit foran
politibilen, men der har han hende jo under opsavation, fordi hun lige har
presset ham!

Hun skal have en bøde!

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 08:04

Carsten <no@mail.thanks> wrote:

> [...]
> politibilen, men der har han hende jo under opsavation, fordi hun lige har

Hvilken del af ovenstående sætter færdselslovens §15 ud af kraft?
(Pligten til at holde til højre)
--

Jens

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 08:22

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken del af ovenstående sætter færdselslovens §15 ud af kraft?
> (Pligten til at holde til højre)

Nu har du jo ikke det fulde overblik om hvor andre biler er, da hun presser
på!
Desuden så er de ligemeget om han skal holde til højre om han så kørte midt
på vejen, hun køre op i røven af ham, presserpå og overholder ikke sin
afstand, samt snakker i mobiltelefon også laver en overhaling indenom,
sikkert med for høj fart.

At jeg selv kunne finde på det samme, med undtagelse af at presse på, ja hun
står stadig til en bøde.

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 08:55

> [...]

> sikkert med for høj fart.
>
> At jeg selv kunne finde på det samme, med undtagelse af at presse på, ja hun

At den bagfrakommende har begået fejl fjerner ikke det faktum at
politibilen var placeret i venstre vognbane i strid med færdselslovens
§15.
--

Jens

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 02-10-07 09:54

> At den bagfrakommende har begået fejl fjerner ikke det faktum at
> politibilen var placeret i venstre vognbane i strid med færdselslovens
> §15.

sakset fra færdselsloven:
§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
øvrigt holde så langt til højre som muligt.

Nu fremgår grunden til at politibilen ikke er trukket til højre endnu jo
ikke ligefrem af klippet.

Det kan jo tænkes, at han netop har foretaget en overhaling, og udviser
hensyn ved at vente med at trække ind til højre, til han er nået han er et
passende stykke forbi. Der kan måske også være andre årsager - det er netop
på dette sted, at vejarbejdet 'slutter'.

Bo

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 11:27

Bo Rasmussen <bo@-FJERN-ChipsAway-Roskilde.dk> wrote:

> [...]
> passende stykke forbi. Der kan måske også være andre årsager - det er netop
> på dette sted, at vejarbejdet 'slutter'.

Var der trafik i højre spor var der næppe plads til en overhaling dér.
--

Jens

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 12:38

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 12:38

Møller <M@g2net.dk> wrote:

> af filmkippe fremgår det, at politibilen har fortaget en overhaling af en
> blå lastbil, Audiens placering og underhaling gør, at han ikke kan trække
> ind før hun er forbi på den forkerte side!

Hvis han havde gennemført en overhaling af lastbilen, ville han have
vist af til højre for at markere sin hensigt om vognbaneskift. Det
afskærer overhalinger højre om.

> Så hun skal have sig et klippekort, han har, efter min mening, gjort det
> rigtige, bortset fra at han måske har givet lidt "kavalergangrabat"

Det er ren spekulation.
--

Jens

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-10-07 20:27

Bo Rasmussen skrev:
> [...]
> passende stykke forbi. Der kan måske også være andre årsager - det er netop
> på dette sted, at vejarbejdet 'slutter'.

Alene af den grund at andre kan komme til at overhale højre om er et
udtryk for at man ikke er trukket til højre tidelig nok.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 05-10-07 20:49

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Alene af den grund at andre kan komme til at overhale højre om er et
>udtryk for at man ikke er trukket til højre tidelig nok.

ævl ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-10-07 14:21

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Alene af den grund at andre kan komme til at overhale højre om er et
> udtryk for at man ikke er trukket til højre tidelig nok.

Jeg håber du bare har glemt at tænke dig om før du trykkede send på den
der... :)

Jeg har flere gange oplevet folk der forsøger at trække indenom SELVOM jeg
var på vej ind i højre bane. Jeg trækker ind i højre bane når jeg kan se
fronten af den jeg har overhalet i mit bakspejl. Der er alligevel folk der
mener de kan overhale indenom inden da.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 15:52

Henrik Stidsen skrev:
> Jeg håber du bare har glemt at tænke dig om før du trykkede send på den
> der... :)

Jeg ved godt at de findes dem der ikke behøver mere end nogle få cm mere
end deres bil er lang for at lave den manøvre. Men det er heldigvis ikke
flertallet.

Men jeg ved også at ikke alle betjente hører til under betegnelsen "guds
bedste børn". Nogle af dem har det med selv at skabe situationer de kan
bøde bilister for.

> [...]
> fronten af den jeg har overhalet i mit bakspejl. Der er alligevel folk der

For mig sker det jævnt ofte at dem bagved begynder at vil indenom.

Nu kører jeg jo med et 48 tons vogntog. Og når jeg så lige har overhalet
et andet af slagsen ønsker jeg ikke at trække ind for tæt på ham.

Men det findes der en del bilister der ikke mener de skal vente på.

Og hvis ham jeg lige har overhaler så også kører med 'farlig gods'
skiltene på går der endnu længere inden jeg trækker til højre.

(Såvidt jeg kan se er der ikke mange der er opmærksomme på at den
lastbil med de orange skilte på medbringer noget farligt. Måske endda så
farligt at man kan dø af det.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-07 01:38

> Men jeg ved også at ikke alle betjente hører til under betegnelsen
> "guds bedste børn". Nogle af dem har det med selv at skabe situationer
> de kan bøde bilister for.

Det er så desværre også rigtigt :(

> (Såvidt jeg kan se er der ikke mange der er opmærksomme på at den
> lastbil med de orange skilte på medbringer noget farligt. Måske endda
> så farligt at man kan dø af det.)

Når man kører i personbil lægger man ikke mærke til den slags. Det er vist
det man kalder en "arbejdsskade", du opdager dem fordi det er en del af dit
fag.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-10-07 07:24

Henrik Stidsen skrev:
> Når man kører i personbil lægger man ikke mærke til den slags. Det er vist
> det man kalder en "arbejdsskade", du opdager dem fordi det er en del af dit
> fag.

Desværre ender det med de orange skilte sammen med en masse andet i
uopmærksomhedens skuffe. Selvom det burde være almen viden at et køretøj
med markering af at der medføres farligt gods bør man være ekstra
agtpågivende overfor.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 15:42

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 15:42

Møller skrev:
> Vås.

Det kan du selv være.

> [...]
> havde holdt tilstrækkelig afstand til at bremse ned. (han sagde: jeg
> blev nødt til at trække ud da der pludseligt var kø i min bane) er det
> ikke en klar indrømmelse
> -(2 )mistede sin standselængde, der før (1) trak ud var OK.
> -(1) bremser straks han skifter bane, (2) er påbegyndt nedbremsning,
> katastroferbremser, langt bremsespor,
> -Ødelagt front højre skærm på (2) og lidt på venstre bag på (1) ( RAV4)
> -Jeg har god plads til at bremse ned.
> Normalt får den med buler foran al skyld. Men her , mener jeg, var han

Den video vi snakker om er klippet så vi ikke kan se afstand mellem
lastbil og Audi. Derimod kan vi se et helt, tom, spor mellem Audi og
P-vogn, da vi ser den på siden.

Så vi kan påstå hver sit om hvor lang tid p-vognen ligger og flyder i 3.
spor.

Men i og med at betjenten også skal optræde på tv tror jeg på at han har
ligget der længere end nødvendig. Måske endda med fuld overlæg, for at
skabe situationen.

> Andet eksempel:
> Lyngbyvej ud af byen:
> Chikanekørsel:
> Brian trækker ind foran anden bilist klodser: den chikanerede bremser
> kraftigt, og der sker et harmonikasammenstød. Brian kører væk.
> Jeg har nummeret på den bortkørende, uskadte bil; oplyser dette til
> politiet:
> Han får 100% skyld + bøde for:
> 1. Chikanekørsel
> 2. Tage bremselængde fra anden bilist og forårsager sammenstød.
> Du kan sagten trække for tidligt ind i højre vognbane og lave en
> [...]
Hvis politiet virkelig vil gøre noget ved det der med chikanekørsel tror
jeg det snart er tiden hvor jeg får installeret det (de) kamera(er) jeg
har gået og overvejet.

Jeg er ikke så naiv at tro at de vil gøre noget fordi jeg ringer og
siger at bilist med det og det nummer har trukket for tæt ind foran mig.
Men måske det snart er tiden for det hvis jeg kan vise situationen på video.

> Jeg mener stadig at der i videotilfældet burde give straf for yderligere
> to overtrædelser, og ikke kun for telefonsnak.

Jeg tror det, for betjentens egen skyld, er bedst hvis det stopper der.

Han kunne jo risikere at den del af filmen vi ikke ser kommer frem og
afslører at han ikke selv har helt ren mel i posen.

> Kan en kvindelig bilist der tale i mobilos kaldes for callgirl.

I en eller anden form vel ja.

> Var der mere

Ja uha da.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 16:12

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 16:12

Møller skrev:
> Tænkte jeg nok:
> Ål på Billum Kro?

Jeg hverken spiser ål eller ved hvor Billum Kro ligger.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 19:51

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 19:51

Møller skrev:
> Det gør nordmænd heller ikke: Søslanger.
> Billum kro: http://www.billum-kro.dk/ ca. 15 km N Esbjerg.

Ja, skulle man der forbi skulle det være på en torsdag.

Fra : N/A

Dato : 06-10-07 21:19

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-10-07 21:19

Møller skrev:
> Heller ikke dårligt
> Huserer du ikke Kruså?

Nej, jeg huserer landevejene til hverdag, så når jeg er hjemme tager jeg
den med ro.

> Så er det måske Fakkelgaarden?

Ej heller.

> Men denne gang er jeg nok til f'øsdag den dag, men kommer tid kommer
> råd, kun penge savnes.

Velkommen i klubben.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-07 16:28

Møller skrev:

> Jeg har nummeret på den bortkørende, uskadte bil; oplyser dette til
> politiet: Han får 100% skyld + bøde for:
> 1. Chikanekørsel
> 2. Tage bremselængde fra anden bilist og forårsager sammenstød.

Fremragende!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 12:38

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 12:38

Møller <M@g2net.dk> wrote:

> Politibilen kan ikke trække til højre:
>
> Han har lige overhalet en blå lastbil og det er forbudt at trække for
> hurtigt ind hvilket AUDIen åbenbart er ligeglad med, da hun tailgater og
> overhaler indenom.

Han ligger foran en blå lastbil, ja. Hvad får dig til at tro, at han har
overhalet den? Det fremgår ikke af klippet. Derimod er det tydeligt, at
han bliver hængende i venstre spor længere end nødvendigt.
--

Jens

Fra : Henning

Dato : 02-10-07 08:21

On Mon, 01 Oct 2007 17:57:24 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>Betjenten ligger i venstre side (3 spor) af motorvejen, og der INGEN
>biler i de 2 spor til højre for ham. Motorvejen er gansek tom.

Så vidt jeg kan se, ligger han i 2. vognbane da der filmes bagud. Der
er tale om motorring 3, sydgående retning, hvor inderste bane om et
øjeblik kører fra mod Roskilde. I starten ligger han yderst, men det
ser ud til, ved 2. klip, at han netop er færdig med at overhale en
lastbil? Jeg kan derfor ikke se han gør noget forkert?

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 08:23

> Til sidst bliver det ganske naturligt for meget for Audi'en, hvorefter
> hun overhaler betjenten i det inderste højre spor. Betjenten smider
> det blå blink på taget, og standser hende - hun får et klip som straf.

NEJ. Hun får en møde for at snakke i mobil telefon, ikke et klip.

VH
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 11:56

On 2 Okt., 12:50, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> [...]
> overhalingen af lastbilen og forbikørsel af vejarbejdet trækker tøsen ind og
> overhaler indenom, at hun slipper så billigt er uforståeligt!

Helt enig, har lige set klippet 2 gange og det er helt klart Audi'en
laver fejl og hun er heldig at slippe uden klip.

> [...]
> en farlig situation hvor han kommer ind for tæt på lastbilen, men det er

Enig igen.

> Stræbsomme karrierekvinder i hurtige firmabiler er ved at være et problem,
> idet de er meget egoistiske i jobbet og på vejene.

Og de ses meget tit sms'ende.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 11:58

On 2 Okt., 07:55, "Carsten" <n...@mail.thanks> wrote:

> [...]
> politibilen, men der har han hende jo under opsavation, fordi hun lige har

Enig, har lige set indslaget 2 gange og jeg kan ikke komme frem til
andet end det du skriver ovenover.

> Hun skal have en bøde!

Hun fik en bøde, men burde have haft et klip derudover.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 12:03

On 2 Okt., 12:27, s...@finds.dk (Jens) wrote:

> Var der trafik i højre spor var der næppe plads til en overhaling dér.

Der bliver jo plads i indersporet i det afspærringen for vejarbejdet
ophører.

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 12:38

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> On 2 Okt., 12:27, s...@finds.dk (Jens) wrote:
---snip---

> Der bliver jo plads i indersporet i det afspærringen for vejarbejdet
> ophører.

Men plads til en politibil kunne det ikke blive til!
--

Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 13:55

On 2 Okt., 14:16, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Lad os nu bare se bort fra at hun kører for tæt. Fakta er at politiet blev
> overhalet indenom og det kan kun ske hvis han ikke holder til højre som han
> skal!

Det kan det da hvis kvinden bag ved er hurtig og udnytter at
indersporet åbner efter afspærringen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 13:56

On 2 Okt., 14:42, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> [...]
> det var dæleme godt jeg gjorde det for på vej indenom kommer der en hvid

Stort set samme ting er det jeg opfatter kvinden i Audi'en gøre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-07 13:58

On 2 Okt., 13:37, s...@finds.dk (Jens) wrote:

> ---snip---

> Men plads til en politibil kunne det ikke blive til!

Åbenbart ikke så hurtigt som hende den bagvedkørende mente hun ville
køre.
Politimanden var jo lige færdig med sin overhaling og fornuftigt nok
vil han ikke trække ind foran lastbilen.

Fra : Jens

Dato : 02-10-07 14:23

> [...]

> køre.
> Politimanden var jo lige færdig med sin overhaling og fornuftigt nok
> vil han ikke trække ind foran lastbilen.

Og dermed gav han jo i øvrigt plads til en højresvingende
--

Jens

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 16:55

Jeg synes den her debat viser, at der er nogen der klammer sig i hvad
politimanden gør, udfra deres egen dårlige trafikmoral.
Det er præcis det faktum og egoisme, som det handler om.
""HVIS POLITIET GØR DET, SÅ MÅ JEG OGSÅ!!""

Desuden så er der vist ingen der kan frasige sig at have lummeret ude i
overhalingsbanen og så opdage at der ligger en, lige bag en, som vil forbi,
så trækker man selvfølgelig ind.

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 17:07

> [...]
> Det er præcis det faktum og egoisme, som det handler om.
> ""HVIS POLITIET GØR DET, SÅ MÅ JEG OGSÅ!!""

Nej nej - netop det modsatte. Politiet er ikke en skid bedre.
Jeg kørte forleden i anden lovlig anledning med en betjent. Vi
kørte adskillige km på en 4-sporet indfaldsvej, og kørslen
foregik i venstre side af vejen. Der var ikke andre bilister...

> Desuden så er der vist ingen der kan frasige sig at have lummeret ude i
> overhalingsbanen og så opdage at der ligger en, lige bag en, som vil
> forbi, så trækker man selvfølgelig ind.

Ku' han så ik' bar' ha' gjort det

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 17:12

> [...]
> kørte adskillige km på en 4-sporet indfaldsvej, og kørslen
> foregik i venstre side af vejen. Der var ikke andre bilister...

Hvis der ikke er andre, så er der ikke andre at tage hensyn til!
Blinker du også ved vognbaneskift, hvis der ikke er nogen til at se det?

> Ku' han så ik' bar' ha' gjort det

Det vil han vel også gøre, men nu kom der ligesom en bil på tværs!

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-07 17:46

Carsten wrote:

> Hvis der ikke er andre, så er der ikke andre at tage hensyn til!
> Blinker du også ved vognbaneskift, hvis der ikke er nogen til at se det?

Jeg gør, for så kommer jeg ikke til at glemme det, hvis der skulle være
nogen i nærheden.

Fly

Fra : N/A

Dato : 02-10-07 19:55

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 19:55

> Ja da, ligesom hvis konen spørger, skal der sættes P-skive her??
> Ja hvis du er i tvivl gør det, og gør det altid, så glemmer du det ikke.
> Tåbelig at overveje om man skal gøre det fordi andre nu kan se det eller
> ej.
> Eller det er et krav her eller der.

Så du låser også døre til toilettet når du er alene hjemme?
Går i bad og klæder dig på, inden du går ud og tømmer postkassen,
lørdag/søndag morgen, for at hente avisen?

> Ligesom katastrofeblink. Kraftig opbremsning på motorvej: ja altid.

Ja det gør jeg også, men det er fordi jeg ikke gider at have andre biler på
slæb!

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-10-07 20:58

>Ja det gør jeg også, men det er fordi jeg ikke gider at have andre biler på
>slæb!

Jeg gør ikke !

Den regel er inderligt ligegyldig - hvis folk ikke kan se der er kø
foran, er det pokker tage mig deres egen fejl.

reglen om brug af havariblinket ved pludselige kødannelser er i
Københavnsområdet fuldstændigt til grin ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 21:02

On Tue, 02 Oct 2007 21:57:51 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
>reglen om brug af havariblinket ved pludselige kødannelser er i
>Københavnsområdet fuldstændigt til grin ;)

og det er efterhånden blevet sådan at hvis farten skal fra 80 til 50
blinker der mindst fem biler forude....så hvis blinket kun blev brugt
fordi "nu er den fandme nu" så var det OK, men i praksis.....forget
it. Iøvrigt findes begrebet "pludselige kødannelser" ikke på Køge
Bugt, den er pr. definition sådan en ) i hvert fald om morgenen
indad og om aftenen udad
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Carsten

Dato : 03-10-07 07:14

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> it. Iøvrigt findes begrebet "pludselige kødannelser" ikke på Køge
> Bugt, den er pr. definition sådan en ) i hvert fald om morgenen
> indad og om aftenen udad

Jeg har prøvet at der opstår prop og pludselig kødannelse på Køge Bugt, der
sker efter vejarbejdet når alle vil ud og køre stærkt på en gang, efter
vejarbejdet ophøre, så laver de en prop også er der ingen der kommer hurtigt
frem.

Fra : Carsten

Dato : 03-10-07 07:11

> Jeg gør ikke !

Det er jo op til dig om du vil have andre køre ind i dig!

> Den regel er inderligt ligegyldig - hvis folk ikke kan se der er kø
> foran, er det pokker tage mig deres egen fejl.

Ja og din, hvis de kommer med 110 km. og banker op i dig!
Jeg holdt stille her for 14 dage siden, hvor en dame med 40-50 km. kørte op
i mig, hold kæft hvor har jeg haft ondt over det hele siden, så hvad nu hvis
det var 110 km?

> reglen om brug af havariblinket ved pludselige kødannelser er i
> Københavnsområdet fuldstændigt til grin ;)

Det er der jeg mest har brugt den!
Det kan godt være for Dig, som køre den samme tur, dag efter dag, at Du ved
at der ALTID er kø lige der, men ham der lige køre den tur for første gang,
har været tidligt oppe fordi han kommer fra Esbjerg og skal til møde i
København, ja han er blevet lidt trafik blind efter 2-3 timers køretur med
foden tungt på spederen, lytter til P3, er lidt langt væk i sine egne tanker
osv.
Ja så det sgu ikke sikkert at lige registrere at der tendens til prop eller
kø forude og lys der blinker orange, fanger nok mere end en rød baglygte!
Sikkert af samme grund at vejarbejde bruger orange lys der blinker.

Carsten

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-10-07 07:56

Carsten wrote:

> [...]
> til møde i København, ja han er blevet lidt trafik blind efter 2-3
> timers køretur med foden tungt på spederen, lytter til P3, er lidt langt

Så skal han stå af hesten og tage en slapper indtil, at han er frisk
igen. Jeg tager turen Flensburg - KBH en gang om ugen. Hvor der opstår
køer er ikke til at forudsige, men koncentrerer man sig om trafikken,
kan man læse, hvad der vil ske. Især første gang, at jeg tager en tur,
er jeg ekstra opmærksom. Det gælder stadig, når jeg en sjælden gang
bevæger mig udenfor mine normale ruter.

> Ja så det sgu ikke sikkert at lige registrere at der tendens til prop
> eller kø forude og lys der blinker orange, fanger nok mere end en rød
> baglygte!

Lær at læse trafikken. Så kommer hverken røde eller gule lys som nogen
overraskelse.

Fly

Fra : Carsten

Dato : 03-10-07 08:13

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> læse, hvad der vil ske. Især første gang, at jeg tager en tur, er jeg
> ekstra opmærksom. Det gælder stadig, når jeg en sjælden gang bevæger mig

Det kan godt være du syne og gør det!
Men er det et faktum at alle gør det?
Nej! Verden er ikke idiot sikkert, selv om vi prøver at gøre den, folk skal
jo ikke tænke selv mere, det kan vi jo se i diverse forbruger programmer.
Men så længe ham fra Esbjerg der har været oppe kl 5 og kørt i 3 timer er på
vejen, så er der en grund til at tænde katastrofe blink, ved kø på motorvej.
Jeg vil gerne hjem til min famile igen, så jeg gør det!

> Lær at læse trafikken. Så kommer hverken røde eller gule lys som nogen
> overraskelse.

Jeg kan godt læse trafiken, men derfor synes jeg stadig at det er en god ide
og jeg bruger den!
Du kan jo ikke brug den kommentar du kommer med, til noget, når der er en
som smadre op i dig med 110 km. på motorvej "Lær at læse trafikken" vi kan
måske trykke den på det bånd til din bårebuket!
Men så er det jo forsent!

jeg blev påkørt af en dame uden kørekort mens jeg holdt stille, bag en anden
bil i et t-kryds, hun bremset ikke og kørte direkte op bag i mig, skulle jeg
så sige "Lær at læse trafikken" ?

Desuden så kan du ikke frasige dig at du på et eller andet tidspunkt ikke er
100% opmærksom på alt hvad der sker i trafiken, du laver også fejl, det gør
mennesker, lige meget hvor god en bilist du selv synes du er, så er du laver
du fejl og er ikke opmærksom!
Jeg ved godt at MANGE her tror de er guds gave til bilen, at det er alle
andre der er idioter og i styre for hårdt, har tjek på det, men det er i
ikke, den bedste bilist er ham der kender sine begrænsninger og ved at han
ikke er usårlig og jeg vil gå så langt at sige at det er ham der har kørt
galt en gang, det giver respekt for bilen og trafiken og gør at ens
underbevisthed er meget mere opmærksom på fare situationer og dem som har
prøvet at køre galt, vil sikkert give mig ret i at det stadig løber en koldt
ned af ryggen, nogen gange når man oplever visse situationer i trafiken, som
udmentbart ikke virker farlige, men ens underbevisthed opfanger noget andet
og gør lige en ekstra opmærksom!

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 16:19

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev :

snipper lidt hisset og pisset !

>Men er det et faktum at alle gør det?

Det bliver så fjolserne problem !

>Jeg vil gerne hjem til min famile igen, så jeg gør det!

Ingen forbyder dig det

> [...]
>mennesker, lige meget hvor god en bilist du selv synes du er, så er du laver

Prøv lige at erstatte "du" - med dig selv.

> [...]
>udmentbart ikke virker farlige, men ens underbevisthed opfanger noget andet

Se - det er jo egentligt ganske vise ord - jeg kan kun tale for mig
selv, men tror nu nok jeg efter årene og alle kilometrene på vejene i
det vort rige, er i stand til at læse trafikken.

Det gør sgu'tte at jeg regner mig for bedre til at køre bil, end så
mange andre

Selv den dag min kære lillebroder blev dræbt - kunne jeg det, desværre
holdt mine ord til ham stik

Han havde kørt mig hjem til Brøndby, og skulle så selv returnere til
Ishøj - mine ord til ham, var : Pas nu på - de kører som idioter idag

Hans kørsel varede mindre end 10 minutter, så blev han og bilen (min)
kvast - som man ser på tredie nederste billede på gruppens hjemmeside,
under emnet debatrelevant.

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.6.jpg

--
Jan_stevns

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 03-10-07 16:10

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev :

>Det er jo op til dig om du vil have andre køre ind i dig!

Nej - deri tager du grusomt fejl.

>Ja og din, hvis de kommer med 110 km. og banker op i dig!

Det kan sgu' da aldrig være min fejl.

>Jeg holdt stille her for 14 dage siden, hvor en dame med 40-50 km. kørte op
>i mig, hold kæft hvor har jeg haft ondt over det hele siden, så hvad nu hvis
>det var 110 km?

Tror du selv på at en eventuelt lysfest havde undgået hun ramte dig ?

Når man lige erindrer at lastbiler pløjer de store vejarbejdstavler
ned for et godt ord, på trods ag festblusset

> [...]
>foden tungt på spederen, lytter til P3, er lidt langt væk i sine egne tanker

Lam undskyldning for at være uopmærksom i trafikken

ganske enkelt - kan du ikke finde ud af at kigge ud af vinduet, så
bliv hjemme.

>Ja så det sgu ikke sikkert at lige registrere at der tendens til prop eller
>kø forude og lys der blinker orange, fanger nok mere end en rød baglygte!

Hvis man bruger sine øjne, ser man meget.

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 18:35

> Hvis der ikke er andre, så er der ikke andre at tage hensyn til!

Det er helt okay for mig, at du forsvarer betjenten. Jeg er
ret sikker på, at han ikke forsvare ovenstående bemærkning
fra dig

Fra : Carsten

Dato : 02-10-07 19:57

> "Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Det er helt okay for mig, at du forsvarer betjenten. Jeg er
> ret sikker på, at han ikke forsvare ovenstående bemærkning
> fra dig

Klart han gør!
Han vil jo aldrig opdage det, når der ikke er nogen til at se det!

Faktisk var det min kørelære der sage, at der ikke er grund til at blinke,
når der ingen er til at se det-

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-07 17:49

Mogens wrote:
> På Lorry har de netop vist lidt video, optaget med en betjent bag
> rattet af en anonym politibil.

Nix. Hele bilens nummerplade vises i det klip, som folk er så rørende
ueninge om. Det er en Golf med nummeret UJ 32 372

Fly

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-10-07 18:26

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in news:8yaMi.10166$ZA.6503@newsb.telia.net:

> [...]
> Betjenten ligger i venstre side (3 spor) af motorvejen, og der INGEN
> biler i de 2 spor til højre for ham. Motorvejen er gansek tom.

Var det ikke på et strækning hvor der er skiltet med at motorvejen bliver
delt længere fremme? (=man må gerne ligge i andet end højrebanen).

Bøden gives jo også for at tale i håndholdt mobil og IKKE for at køre højre
om...

Fra : Mogens

Dato : 02-10-07 18:47

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Var det ikke på et strækning hvor der er skiltet med at motorvejen bliver
> delt længere fremme? (=man må gerne ligge i andet end højrebanen).

Den tror jeg, jeg vil prøve næste gang

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-07 21:18

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in

> Den tror jeg, jeg vil prøve næste gang

Held og lykke - mener du der er noget forkert i det?

Fra : Mogens

Dato : 04-10-07 05:10

> Held og lykke - mener du der er noget forkert i det?

Ift. klippet, ja - det er for tidligt på strækningen, men går
den, så går den jo...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-07 07:54

On 4 Okt., 20:39, j...@bygteknik.dk wrote:

> [...]
> de tabte !
>
> vurdering af hvornår jeg kan trække ind, er udelukkende min

Et godt indlæg !!!

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 20:09

> [...]

> hun overhaler betjenten i det inderste højre spor. Betjenten smider
> det blå blink på taget, og standser hende - hun får et klip som straf.

I dagens "Station 2" skule man så opleve at se en politibil race gennem
byens stisystem forfølgende en knallert. Jamen er betjentene da blevet
fuldkomen vanvittige??
Dybt go'nat, IMO... - høje hække skjulte sigten for både betjent og
krydsende fodgængere mm.

Fra : Esben Tærsker

Dato : 16-10-07 00:37

Mogens wrote:

> [...]
> fuldkomen vanvittige??
> Dybt go'nat, IMO... - høje hække skjulte sigten for både betjent og

Race?!? Knallerten var læsset med 3 store teenagere og kunne højest køre
15. Politiet havde både horn og lygter og tog alle forholdsregler.

Jeg sad tilbage og irriterede mig over betjentene ikke var mere
ihærdige. Sådan 3 knægte har sgu da bare at stoppe på stedet. Når de nu
går ud og praler med hvad de har gjort og endda fået sendt det på
landsdækkende TV, hvad er så ikke det næste de tror de kan slippe afsted
med.

Betjenten sagde efter klippet, at de lod dem slippe da forseelsen (tre
på én knallert) ikke var så alvorlig. Måske ikke. Men hvis du spørger
mig, gjorde de en endnu større forseelse idet de undlod at stoppe. Og
netop derfor burde de have været knaldet for enhver pris.

Just my 2 cents...

/Esben

Fra : Mogens

Dato : 16-10-07 05:18

"Esben Tærsker" <""esben\"@e$$ers.dk"> skrev i en meddelelse

> Race?!?

Ja, race - det gik for fulde gardiner nogle steder. Jeg var ikke den
eneste i stuen, der sagde det.

> Knallerten var læsset med 3 store teenagere og kunne højest køre
> 15.

Hvorfor stoppede de så ikke bilen og løb dem (knallerten) ind?

> Politiet havde både horn og lygter og tog alle forholdsregler.

Jow jow, men alligevel...

> Jeg sad tilbage og irriterede mig over betjentene ikke var mere
> ihærdige. Sådan 3 knægte har sgu da bare at stoppe på stedet.

Kørt den ned måske?

> Betjenten sagde efter klippet, at de lod dem slippe da forseelsen (tre
> på én knallert) ikke var så alvorlig.

Skulle de måske have tænkt på noget før...

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-10-07 08:39

Esben Tærsker > skrev:

> [...]
> mig, gjorde de en endnu større forseelse idet de undlod at stoppe. Og
> netop derfor burde de have været knaldet for enhver pris.

Enig, efter min mening skulle de bare have givet knallerten et puf med
bilen.

Jesper

Fra : Carsten

Dato : 16-10-07 07:29

> [...]
> fuldkomen vanvittige??
> Dybt go'nat, IMO... - høje hække skjulte sigten for både betjent og

Du har bare STORE problemer med politiet hva!!!

Er det fordi du selv tit bliver snuppet, eller er du opvokset på Christiania
og blevet indoktrineret?

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 16-10-07 18:43

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Du har bare STORE problemer med politiet hva!!!
> Er det fordi du selv tit bliver snuppet, eller er du opvokset på
> Christiania og blevet indoktrineret?

Næh, det er på grund af mine oplevelser. Og så har jeg ikke noget
problem med politiet som sådan - de forsøger at gøre et godt stykke
arbejde. Færdselspolitiet derimod har derimod ikke samme "succes"

Jeg er "ked af" at sige det, men ovenstående er faktisk et citat fra
en politibetjent, som eksempelvis også har fortalt sin chef, at han
glemme alt om at sætte ham på opgaver med en laserpistol !!
(fartkontrol)