Første gangs køb
Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-09-07 20:55

Jeg er nu nået til det revolutionære punkt i mit liv hvor jeg overvejer at
købe egen bil.
Skal egenligt kun bruges til lidt småt bykørsel og på job ca 5km om dagen.

Mit budget er lidt stramt, tilgengæld forventer jeg heller ikke en
Countach.. har overvejet en mazda 323f købt igennem en kammerat for ca 10K.
Har godt nok gået 300000, men han siger der godt kan(ingen garanti) være
50000 tilbage i den.

Er det tåbeligt at starte med en så billig bil? Kan den køre i et år er jeg
sådan set tilfreds, men meningen var ikke at bruge flere milliarder på
værksteds regning, begrænset hvad jeg kan lave selv.

Nogen forslag til en billig forsikring ? Er 31, haft kørekort i 13år, ingen
skader, 7800 skive. Jeg synes priserne svinger rimelig meget, og på trods
af diverse prissider, synes jeg ikke helt det er gennemskueligt.

Hvilket prisleje bør jeg havne i ?

Fra : Leonard

Dato : 30-09-07 21:11

On Sun, 30 Sep 2007 21:54:53 +0200, Sune Storgaard wrote:

> Nogen forslag til en billig forsikring ? Er 31, haft kørekort i 13år, ingen
> skader, 7800 skive.

En bil til 10K skal du ikke tegne kasko på. Selvrisiko og præmiestigning
æder hurtigt de 10K, så du har ikke noget at bruge den til.
Men du optjener også ancienitet ved bare at have den lovpligtige
ansvarsforsikring, så der er rigtig god fornuft i at begynde med en
billig bil.
Der er så vidt jeg husker noget med nogle billige lokale
forsikringsselskaber på de egne, men om det er lokalt på Mors eller Thy
eller om du også kan bruge dem i Skive, det ved jeg ikke. Den lokale
telefonbog kan sikkert hjælpe med tlf-nr og så er det bare at ringe
rundt og spørge.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-09-07 21:35

www.thistedforsikring.dk plejer at være billige.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-09-07 22:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.thistedforsikring.dk plejer at være billige.

Et cirkagæt fra deres hjemmeside havner på 4500, lyder det ikke som en
meget fornuftig pris?

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-09-07 22:37

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et cirkagæt fra deres hjemmeside havner på 4500, lyder det ikke som
en
> meget fornuftig pris?

Hvis det er som nystartet lyder det ikke helt tosset.....
Tjek lige deres tilbud med at få et gratis trin ned hvis du tager et
kørekursus......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 21:13

Hehe...og jeg så ikke engang dit indlæg først.
Ja, det er dem som er billige..

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-09-07 22:37

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> En bil til 10K skal du ikke tegne kasko på. Selvrisiko og præmiestigning
> æder hurtigt de 10K, så du har ikke noget at bruge den til.

Det var også meningen der kun skulle den lovpligtige på, det andet bliver
vist hurtigt en dårlig forretning..

> Men du optjener også ancienitet ved bare at have den lovpligtige
> ansvarsforsikring, så der er rigtig god fornuft i at begynde med en
> billig bil.

Herligt.

> [...]
> eller om du også kan bruge dem i Skive, det ved jeg ikke. Den lokale
> telefonbog kan sikkert hjælpe med tlf-nr og så er det bare at ringe

Brian Sørup foreslog thistedforsikring.dk , de skulle (cirka) have 4500 inkl
normal selvrisiko.
Synes tit jeg havner på priser omkring 8-10K så umiddelbart lyder det da
som en billig forsikring..for billig?

Fra : Leonard

Dato : 01-10-07 07:46

On Sun, 30 Sep 2007 23:37:05 +0200, Sune Storgaard wrote:

> Synes tit jeg havner på priser omkring 8-10K så umiddelbart lyder det da
> som en billig forsikring..for billig?

Lovpligtig ansvar kan ikke blive for billig, den dækker det den skal og
hverken mere eller mindre.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 01-10-07 07:12

On Sep 30, 8:54 pm, "Sune Storgaard" <nos...@strueradsl.invaliDK>
wrote:
> [...]
>
> Mit budget er lidt stramt, tilgengæld forventer jeg heller ikke en
> Countach.. har overvejet en mazda 323f købt igennem en kammerat for ca 10K.

Jeg ville aldrig købe en bil af en ven eller familie. Hvis bilen
bryder sammen efter en uge, vil du altid have en snert af følelse af,
at han har taget røven på dig og vidste, at bilen var så dårlig.

> Er det tåbeligt at starte med en så billig bil? Kan den køre i et år er jeg
> sådan set tilfreds, men meningen var ikke at bruge flere milliarder på
> værksteds regning, begrænset hvad jeg kan lave selv.

Må jeg foreslå en Polo (model 2) og en haynes manual dertil. Hvis der
er problemer med den, spørger du blot herinde, og i løbet af 30 min
har du mindst 3-4 kvalificerede svar på hvad der skal gøres. Bilen er
lækkert simpel mekanik uden noget elektronik og alle kender den.

-
Michael Kristensen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-10-07 15:42

> Jeg ville aldrig købe en bil af en ven eller familie. Hvis bilen
> bryder sammen efter en uge, vil du altid have en snert af følelse af,
> at han har taget røven på dig og vidste, at bilen var så dårlig.

Der er jeg så uenig - hvis man stoler på sælger i andre forhold hvorfor så
ikke også stole på ham som sælger af bilen ?

Der har da den fordel at man måske kender lidt mere til dens historie end en
tilfældig bil fundet i DBA ...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-10-07 16:33

> [...]
> ikke også stole på ham som sælger af bilen ?
>
> Der har da den fordel at man måske kender lidt mere til dens historie end

Jeg har fuld tiltro til sælgeren, men som han selv siger, der kan være
50000 tilbage i den, men motoren kan også gå i morgen..Han vil fornuftigt
nok ikke give nogen garanti, det ville jeg heller ikke hvis det var mig.

Det er lidt en lottokupon ja, men prisen er også derefter synes jeg.
Jeg skal ærligt indrømme jeg ved ufatteligt lidt om biler, så vil hellere
købe den igennem den kanal end i den blå avis.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 21:08

> Er det tåbeligt at starte med en så billig bil? Kan den køre i et år er
> jeg sådan set tilfreds, men meningen var ikke at bruge flere milliarder på
> værksteds regning, begrænset hvad jeg kan lave selv.

Snak med 'thisted amt' forsikring er der vidst noget som hedder.
De er meget billige iflg. en kollega.
Men hvorfor kun købe en bil som kan eet år ?
Ofre lidt mere, spar dermed på reparationer, for
slutresultatet vil sikkert blive billigere med en dyrere
og nyere, men mere stabil vogn...

Skifter jeg min Sierra ud idag, vil jeg kunne financiere
en spritny Fiesta 1.4 Ambiente og spare penge..totalt set,.men
nænner ikke at smide den ud da den kører perfekt,
er lidt tørstig (max 14 på lange ture), næsten uden
rust og bare et godt klenodie som har været i familieejet
de sidste ca. 18 år.,o)
Men udgiften på reparationer som ikke eksistere pga. garantien
på den nye, det halve ca. i benzinudgift osv, vil udgiften ca.
blive den samme har en klog mand fortalt mig, som endda
tilbød mig at betale merudgiften for de 1000,- jeg sku'
kunne være kørende i en spritnyt for.,o)