Indpresnings spørgsmål
Fra : Gunnar007

Dato : 30-09-07 19:05

Hvor vigtgt er det at ramme lige præcis den korrekte indpresning ?

Min Mazda 5 kører med indpresning ET52,5
Kan jeg uden problemer sætte ET50 på.

Det er til samme dækstørrelse, 195 x 65 x 15

Hilsen G

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-09-07 19:16

> Min Mazda 5 kører med indpresning ET52,5
> Kan jeg uden problemer sætte ET50 på.
>
> Det er til samme dækstørrelse, 195 x 65 x 15

Som hovedregel kan vælge en indpresning med en tolerence på +/- 5mm men det
kommer jo helt an på hvor tæt dækket er på skærmkanten nu.

Stef

Fra : Gunnar007

Dato : 02-10-07 07:29

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min Mazda 5 kører med indpresning ET52,5
> Kan jeg uden problemer sætte ET50 på.
>
> Det er til samme dækstørrelse, 195 x 65 x 15

En lokal mekanikker siger at jeg netop på mazda'er skal beholde den korrekte
indpresning, da han flere gange har oplevet at lejerne går når man kører på
forkert indpresning.

Hilsen G

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-10-07 21:36

> En lokal mekanikker siger at jeg netop på mazda'er skal beholde den
> korrekte indpresning, da han flere gange har oplevet at lejerne går når
> man kører på forkert indpresning.

Lyder som en røverhistorie

Stef