/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Toyota eller Opel eller ?
Fra : KMH


Dato : 27-09-07 20:31

Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
værksteder!
Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet direkte
livstruende.
En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.

Det er så her det bliver lidt svært.
Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
en diesel potte.
Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
vejen altså)
Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet benene).
Men ellers da en ok bil.
Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
Nok den bil hvor jeg sad bedst.

Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en 50
til 70 kg ned)
Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
bilen......Kan den maskine holde?
Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan man
have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
Rust? - Tandrem? - osv.


Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.


På forhånd tak
Kim




 
 
Ukendt (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-09-07 20:39

On Thu, 27 Sep 2007 21:30:58 +0200, "KMH" <no@spam.dk> wrote:

<...>
>
>Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
>Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
>hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en 50
>til 70 kg ned)

Du kan da prøve - og Toyota ser jo generelt ud til at fungere. Det
bliver sq nok en Avensis jeg skal ud og finde, hvis Xsaraen bliver for
trang til kræene - men de er eddermaneme dyre som brugte, gad vide om
man skal læse kendte nypriser op for forhandlerne

>Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
>maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
>bilen......Kan den maskine holde?
>Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan man
>have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
>Rust? - Tandrem? - osv.

Opel har efter sigende fået styr på tingene, men lige nøjagtig 150 HK
maskinen bliver kaldt den mest dieselgrove i forbindelse med en test i
Astra-klassen. (Octavia, Megane mfl) Kører dagligt en 120 HK Zafira og
den kan være lidt hysterisk omkring 1000 o/min - typisk der hvor man
forsøger sig med at fange 2. gear op mod et lyskryds. (bum-stop!)
Iøvrigt går den der Zafira ifølge computeren 13.8 km/l over 14000 km
med en del korte ture mv, men generelt pæn kørsel.

Jeg stod og sparkede Yoda-forhandleren til han gav sig

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(

KMH (27-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 27-09-07 21:03


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:pa1of39s1fkv0r4ei3o75pgqtbhpiksrbu@4ax.com...
> On Thu, 27 Sep 2007 21:30:58 +0200, "KMH" <no@spam.dk> wrote:
>
> <...>
> >
> >Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> >Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar
løsning -
> >hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
50
> >til 70 kg ned)
>
> Du kan da prøve - og Toyota ser jo generelt ud til at fungere. Det
> bliver sq nok en Avensis jeg skal ud og finde, hvis Xsaraen bliver for
> trang til kræene - men de er eddermaneme dyre som brugte, gad vide om
> man skal læse kendte nypriser op for forhandlerne
>

Jeg havde på intet tidspunkt en brugt i tankerne
Det med pris er så lidt så som så ...... men de første 50kg fik man jo bare
for at spørge - så smærtegrænsen for forhandleren er langtfra nået endnu.

> >Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> >maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> >bilen......Kan den maskine holde?
> >Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
man
> >have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> >Rust? - Tandrem? - osv.
>
> Opel har efter sigende fået styr på tingene, men lige nøjagtig 150 HK
> maskinen bliver kaldt den mest dieselgrove i forbindelse med en test i
> Astra-klassen. (Octavia, Megane mfl) Kører dagligt en 120 HK Zafira og
> den kan være lidt hysterisk omkring 1000 o/min - typisk der hvor man
> forsøger sig med at fange 2. gear op mod et lyskryds. (bum-stop!)
> Iøvrigt går den der Zafira ifølge computeren 13.8 km/l over 14000 km
> med en del korte ture mv, men generelt pæn kørsel.

Også min tanke. Det er mange hypper at hente ud af en så relativt lille
motor - Euronorm osv. taget i betragtning.
Dieselgrov var også noget der blev bemærket under prøvekørsel her - selv i
sammenligning med min nuværende 1.9 tdi.
km/l regnskabet skulle heller ikke undre mig om det kunne falde ud til
2.2L'erns fordel.


>
> Jeg stod og sparkede Yoda-forhandleren til han gav sig
>
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(


Kim



Kasper Hansen [8270] (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 27-09-07 20:50

> Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.

I det prisleje ville jeg prøve at kigge på BMW privatleasing... Jeg leaser
selv en 320d, som jeg er utroligt tilfreds med.
Hvis du regner lidt på det, bør du i hvert fald kunne lease en BMW (værdi
550kkr) til ca. det samme som det koster at eje en bil til 400.

/Kasper Hansen



Klaus D. Mikkelsen (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-09-07 21:06

KMH skriver:
>
> Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> en diesel potte.

Det var ikke meget. Det er jo nærmest kampvægten for en stor motorcykel.
Selv en Ariel Atom vejer 465 kg
http://www.arielmotor.co.uk/04/specs.htm


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KMH (27-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 27-09-07 21:19


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46FC0D44.3F2D5E9C@du.kan.finde.den...
> KMH skriver:
> >
> > Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg
for
> > en diesel potte.
>
> Det var ikke meget. Det er jo nærmest kampvægten for en stor motorcykel.
> Selv en Ariel Atom vejer 465 kg
> http://www.arielmotor.co.uk/04/specs.htm
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Nu går det godt nok mod vinter.......
Vinterdæk ? Who gives a F .... næh nej du .. Vinterbeklædning det er vist
vejen frem.
Lad os skifte isskraberen ud med en "sædekost" - bare sådan lige til den
løse sne, isen smelter vel engang

Men ellers vil jeg egentligt vælge at tro at selv du egentligt godt kunne se
hvad der var ment - 400.000 kr.

(Den anden smærtegrænse med kg pr. hyppehest som siger noget omkring med
helst ikke over 10 kg pr. hk er ellers udeladt)

Kim




Klaus D. Mikkelsen (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-09-07 21:30

KMH skriver:
>
> Nu går det godt nok mod vinter.......
> Vinterdæk ? Who gives a F .... næh nej du .. Vinterbeklædning det er vist
> vejen frem.
> Lad os skifte isskraberen ud med en "sædekost" - bare sådan lige til den
> løse sne, isen smelter vel engang

Jeps.....

> Men ellers vil jeg egentligt vælge at tro at selv du egentligt godt kunne se
> hvad der var ment - 400.000 kr.

Jeps

> (Den anden smærtegrænse med kg pr. hyppehest som siger noget omkring med
> helst ikke over 10 kg pr. hk er ellers udeladt)

Det er noget svært, biler er i overkanten tunge for tiden......

Hvad med en ny Skoda - bare ikke fra SMC og ikke SMC's værksteder ?
Jge har selv købt Golf hos SMC, men bruger dem absolut ikke som
værksted, her har jeg fundet et godt autoriseret værksted der ikke er
dyrt.

Octavia RS med 200 benzinhypper eller 170 dieselditto rammer lige dit
budget.
Seat Altea FR (er betydeligt kønnere end Toledo) Med 200HK benzin (vælg
selv om du vil have DSG) eller igen 170 HK i dieseludgaven.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KMH (28-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 28-09-07 17:32


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46FC12E2.9937DB05@du.kan.finde.den...
> KMH skriver:
> >
> > Nu går det godt nok mod vinter.......
> > Vinterdæk ? Who gives a F .... næh nej du .. Vinterbeklædning det er
vist
> > vejen frem.
> > Lad os skifte isskraberen ud med en "sædekost" - bare sådan lige til den
> > løse sne, isen smelter vel engang
>
> Jeps.....
>
> > Men ellers vil jeg egentligt vælge at tro at selv du egentligt godt
kunne se
> > hvad der var ment - 400.000 kr.
>
> Jeps
>
> > (Den anden smærtegrænse med kg pr. hyppehest som siger noget omkring med
> > helst ikke over 10 kg pr. hk er ellers udeladt)
>
> Det er noget svært, biler er i overkanten tunge for tiden......
>
> Hvad med en ny Skoda - bare ikke fra SMC og ikke SMC's værksteder ?
> Jge har selv købt Golf hos SMC, men bruger dem absolut ikke som
> værksted, her har jeg fundet et godt autoriseret værksted der ikke er
> dyrt.

Ud fra dine tidligere postede service regninger - så bruger vi samme
værksted. Og ja det virker til at være et MEGET OK sted.
Dem har jeg så men kun rosende ord til overs for.
De var samtidigt så ærlige at takke pænt nej til at overtage fejlfindingen
da det kunne være en problematisk afære - på flere måder.

> Octavia RS med 200 benzinhypper eller 170 dieselditto rammer lige dit
> budget.
> Seat Altea FR (er betydeligt kønnere end Toledo) Med 200HK benzin (vælg
> selv om du vil have DSG) eller igen 170 HK i dieseludgaven.
>

Skoda, Seat, Vw og Audi er jo lidt samme problematik. Garanti problemer
falder til bage til impotøren (Semler). Udfra de erfaringer jeg har gjort
mig på det område ikke alene utilfredsstillende - men ganske enkelt for
dyrt/farligt for mig at være kunde i en biks hvor man for at sparre et par
basseører hellere spiller harsard med folks liv og førlighed!
Så den korte vertion er at biler som på en eller anden måde har noget som
helst med Semler at gøre er udelukket.


> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Kim



Klaus D. Mikkelsen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-09-07 17:53

KMH skriver:
>
> Ud fra dine tidligere postede service regninger - så bruger vi samme
> værksted. Og ja det virker til at være et MEGET OK sted.
> Dem har jeg så men kun rosende ord til overs for.
> De var samtidigt så ærlige at takke pænt nej til at overtage fejlfindingen
> da det kunne være en problematisk afære - på flere måder.

Kan de det ?

> Skoda, Seat, Vw og Audi er jo lidt samme problematik. Garanti problemer
> falder til bage til impotøren (Semler).

Til dels, det er sælger der giver dig garanti, ikke importør.

> Udfra de erfaringer jeg har gjort
> mig på det område ikke alene utilfredsstillende - men ganske enkelt for
> dyrt/farligt for mig at være kunde i en biks hvor man for at sparre et par
> basseører hellere spiller harsard med folks liv og førlighed!

Fortæl dog historien......

> Så den korte vertion er at biler som på en eller anden måde har noget som
> helst med Semler at gøre er udelukket.

Stakkel, aldrig en Porsche

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jacob Buus Smidt (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 27-09-07 21:26

>
> I det prisleje ville jeg prøve at kigge på BMW privatleasing... Jeg leaser
> selv en 320d, som jeg er utroligt tilfreds med.
> Hvis du regner lidt på det, bør du i hvert fald kunne lease en BMW (værdi
> 550kkr) til ca. det samme som det koster at eje en bil til 400.
>

Jeg er enig i, at E90'eren er et pragtfuldt køretøj. Har selv en 320i
aut. Og leasingpriserne er også meget fordelagtige...

Men...der er altså ikke oceaner af plads i pedalbrønden, eller hvad
det nu hedder. Fordi motoren ligger så langt tilbage, er det som om at
alle pedalerne er skubbet en smule til venstre i forhold til andre
biler. Nu ved jeg ikke helt hvilke problemer det er KMH har med sine
knæ, men det er ikke sikkert, at de vil finde sig til rette i en
E90'er

Ellers vil jeg på alle andre punkter klart anbefale dette køretøj...

--
Jacob


Kim Kristensen (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 27-09-07 22:03

On 27 Sep., 21:30, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
> Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> værksteder!
> Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet direkte
> livstruende.
> En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.
>
> Det er så her det bliver lidt svært.
> Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> en diesel potte.
> Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> vejen altså)
> Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet benene).
> Men ellers da en ok bil.
> Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en 50
> til 70 kg ned)
> Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> bilen......Kan den maskine holde?
> Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan man
> have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> Rust? - Tandrem? - osv.
>
> Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
> På forhånd tak
> Kim

Det er jo ikke altid de største biler der har mest plads til
stængerne, på www.teknikensvarld.se er de flinke til at skrive disse
må på I tests af nye biler.

Jeg kikkede på de nævnte for at sammenligne dem med den Civic jeg selv
køre (på benzin), den har 111 cm benstræk ved føresædet og er måske en
mulighed. 407 ligger på 109 cm og Avensis stationcar på 111 cm (kunne
ikke finde mål på sedan) og Vectra på 113 cm, listeprisen for sådan en
Civic på olie er 346.000 kr.

Med venlig hilsen Kim


KMH (28-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 28-09-07 17:13


"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:1190926973.762306.30650@r29g2000hsg.googlegroups.com...
On 27 Sep., 21:30, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
> Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> værksteder!
> Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
direkte
> livstruende.
> En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.
>
> Det er så her det bliver lidt svært.
> Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> en diesel potte.
> Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> vejen altså)
> Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
benene).
> Men ellers da en ok bil.
> Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
50
> til 70 kg ned)
> Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> bilen......Kan den maskine holde?
> Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
man
> have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> Rust? - Tandrem? - osv.
>
> Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
> På forhånd tak
> Kim

Det er jo ikke altid de største biler der har mest plads til
stængerne, på www.teknikensvarld.se er de flinke til at skrive disse
må på I tests af nye biler.

Jeg kikkede på de nævnte for at sammenligne dem med den Civic jeg selv
køre (på benzin), den har 111 cm benstræk ved føresædet og er måske en
mulighed. 407 ligger på 109 cm og Avensis stationcar på 111 cm (kunne
ikke finde mål på sedan) og Vectra på 113 cm, listeprisen for sådan en
Civic på olie er 346.000 kr.

Med venlig hilsen Kim


Takker for linket - absolut brugbart.
Men omvendt så tror jeg ikke det har så meget med længden af "benstræk" at
gøre.
Jeg tror måske mere at det er vinklerne.
Problemet burde med mine ca. 185cm højde ikke være nævneværdigt, men er det
dog alligevel.
Jeg ynder at sidde på en måde hvor benet ikke er stragt helt igennem, men
stadig lige ganske let bøjet, når koblingen er trådt ned. Det er i sig selv
absolut ikke noget problem i nogen af bilerne.
Problemet er når man skal slippe koblingen - Der skal rat og knæ ikke
mødes - Gør de det er bilen dømt ude.
Så de forbanede knæ har faktisk indsnævret muglighedderne ganske væsentligt.
Det groveste eksempel var seneste aftapning at Corollaen (som jo ellers har
en ok størrelse). Den ville jeg under ingen omstændigheder kunne køre
forsvarligt. Det var mig ganske umuligt at flytte foden fra gassen til
bremsen inden for en "passende" tidshorisont. I Verso udgaven der i mod var
der så ingen problemer, men nu har jeg ikke ligefrem brug for en
børnecontainer med 7 sæder.


Civic - jo da .... den var skam underholende.
Hun kom, hun så, hun talte - og så var den dømt ude
Efter at fruen i huset sagde at "den ligner en radiobil med den front", har
jeg ikke selv kunnet få den tanke ud af hovdet..... så......nok ikke lige
........ fin bil ellers.
Samtidigt havde jeg et par grubler om at Honda er et forholdsvis lille mærke
i DK og at man derfor nok vil ende med en afskrivning noget over
gennemsnittet.

Kim




Jacob Pedersen (27-09-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Pedersen


Dato : 27-09-07 22:40

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:46fc04f6$0$63842$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> værksteder!
> Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
> direkte
> livstruende.
> En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.

Vi har også skiftet bil for få måneder siden - vi havde en 3½ år gammel
307'er der havde kørt ca 150k km..og så blev vi trætte af værkstedsbesøg

> Det er så her det bliver lidt svært.
> Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> en diesel potte.
> Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> vejen altså)
> Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
> benene).
> Men ellers da en ok bil.
> Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?

Jeg har lange ben, og har ikke tidligere kørt i en bil hvor jeg ikke sad med
knæende mod hhv døren og midterkonsolen konstant når jeg kørte.
Vi ledte efter bil i klassen under det du leder efter, og da jeg først havde
siddet i en BMW 1-serie, var jeg færdig med at lede - det er den bil i
"vores" segment jeg har prøvet hvor jeg kunne sidde ordentligt, så selv om
den var lidt dyrere end budgetet da der først var monteret ekstraudstyr, så
er den faktisk ikke så dyr sammenlignet med konkurrenterne når man kigger på
diesel (vi købte en 118d med 143 hk, og en 118i med 143 benzinheste koster
det samme) og så faldt den 27k med omlægningen af afgifter - eu-norm siger
21,3 km/l. Vi kiggede ellers på honda civic, toyota auris, ford focus og vw
golf - de koster alle sammen omkring 350k med ca 140 hk diesel

> Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
> 50
> til 70 kg ned)
> Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> bilen......Kan den maskine holde?

Det ville jeg ikke være bange for - bmw's nye 123d har samme 2 liters
maskine som vores, og den har 204 hk...en literydelse på 102 hk
vw henter også 170 hk i deres 2 liters diesel, og mange andre 2 literes
dieseler er også deropad, så literydelsen som sådan tror jeg ikke du skal
være nervøs for

> Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> man
> have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> Rust? - Tandrem? - osv.

kæresten ville under ingen omstændigheder have at vi overhovedet kiggede på
en astra, så her fik de ikke en fair chance


> Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.

håber noget af det kan bruges

--
mvh
Jacob Pedersen



KMH (28-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 28-09-07 17:27


"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse
news:46fc22f9$0$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> news:46fc04f6$0$63842$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> > værksteder!
> > Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt
et
> > års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
> > direkte
> > livstruende.
> > En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man
er
> > sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte
potte.
>
> Vi har også skiftet bil for få måneder siden - vi havde en 3½ år gammel
> 307'er der havde kørt ca 150k km..og så blev vi trætte af værkstedsbesøg
>
> > Det er så her det bliver lidt svært.
> > Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg
for
> > en diesel potte.
> > Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> > indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> > vejen altså)
> > Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
> > benene).
> > Men ellers da en ok bil.
> > Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste
mulighed.
> > Nok den bil hvor jeg sad bedst.
> >
> > Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
>
> Jeg har lange ben, og har ikke tidligere kørt i en bil hvor jeg ikke sad
med
> knæende mod hhv døren og midterkonsolen konstant når jeg kørte.
> Vi ledte efter bil i klassen under det du leder efter, og da jeg først
havde
> siddet i en BMW 1-serie, var jeg færdig med at lede - det er den bil i
> "vores" segment jeg har prøvet hvor jeg kunne sidde ordentligt, så selv om
> den var lidt dyrere end budgetet da der først var monteret ekstraudstyr,

> er den faktisk ikke så dyr sammenlignet med konkurrenterne når man kigger

> diesel (vi købte en 118d med 143 hk, og en 118i med 143 benzinheste koster
> det samme) og så faldt den 27k med omlægningen af afgifter - eu-norm siger
> 21,3 km/l. Vi kiggede ellers på honda civic, toyota auris, ford focus og
vw
> golf - de koster alle sammen omkring 350k med ca 140 hk diesel
>
> > Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar
løsning -
> > hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok
en
> > 50
> > til 70 kg ned)
> > Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> > maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> > bilen......Kan den maskine holde?
>
> Det ville jeg ikke være bange for - bmw's nye 123d har samme 2 liters
> maskine som vores, og den har 204 hk...en literydelse på 102 hk
> vw henter også 170 hk i deres 2 liters diesel, og mange andre 2 literes
> dieseler er også deropad, så literydelsen som sådan tror jeg ikke du skal
> være nervøs for
>
> > Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> > man
> > have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> > Rust? - Tandrem? - osv.
>
> kæresten ville under ingen omstændigheder have at vi overhovedet kiggede

> en astra, så her fik de ikke en fair chance
>

Det er nok lidt sådan jeg har det med Bmw og i særdeleshed med leasing.
Så det er ikke noget der får en fair chance her

Kim


>
> > Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
> håber noget af det kan bruges
>
> --
> mvh
> Jacob Pedersen
>
>



Jacob Pedersen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Pedersen


Dato : 28-09-07 19:11

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:46fd2b3f$0$63815$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er nok lidt sådan jeg har det med Bmw og i særdeleshed med leasing.
> Så det er ikke noget der får en fair chance her


Jeg er heller ikke til leasing...hvis man vil have en del udstyr i, bliver
det ret dyrt, da det stort set skal afskrives over leasingperioden.
Men fair nok - jeg kan ikke sige at jeg ikke forstår folk der ikke vil have
et bestemt mærke uden nogen særlig grund - der er mange jeg ikke ville
overveje

--
mvh
Jacob Pedersen



Thomas Jørgensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jørgensen


Dato : 28-09-07 11:58

KMH wrote:
> Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> værksteder!
> ...
> Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet benene).
> Men ellers da en ok bil.

Avensis'en er en god, middelstor familiebil. Jeg købte selv en ny D-4D
126HK st.car. SOL/business model, m. bla. 17" fælge. Prisen kan fint
komme langt under 400kkr. En 150HK rammer nok lige de 400. Men prøv lige
126'eren. De 300Nm trækker overbevisende - husk at vente til motoren er
kørt helt varm, ellers er det ikke sikkert hele trækkraften er til
rådighed pga. dpf systemet.
Efter 12000km er udstødningsrøret stadig helt rent indvedigt, og der er
aldrig komme det der ligner os eller diesel-lugt ud af den.
Jeg er meget imponeret over bilen. Det absolut eneste jeg kan klage over
på bilen, er en let knirke-lyd fra instrumentpanelet lige når du skiftet
temperatur til "meget kold". (nok pga plastik som trækker sig hurtigt
sammen).

Og endelig er der jo Toyota's garanti, og deres sædvanlige kvalitet.

-Thomas

KMH (28-09-2007)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 28-09-07 17:29


"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
news:46fcde28$0$17148$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> KMH wrote:
> > Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> > værksteder!
> > ...
> > Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
benene).
> > Men ellers da en ok bil.
>
> Avensis'en er en god, middelstor familiebil. Jeg købte selv en ny D-4D
> 126HK st.car. SOL/business model, m. bla. 17" fælge. Prisen kan fint
> komme langt under 400kkr. En 150HK rammer nok lige de 400. Men prøv lige
> 126'eren. De 300Nm trækker overbevisende - husk at vente til motoren er
> kørt helt varm, ellers er det ikke sikkert hele trækkraften er til
> rådighed pga. dpf systemet.
> Efter 12000km er udstødningsrøret stadig helt rent indvedigt, og der er
> aldrig komme det der ligner os eller diesel-lugt ud af den.
> Jeg er meget imponeret over bilen. Det absolut eneste jeg kan klage over
> på bilen, er en let knirke-lyd fra instrumentpanelet lige når du skiftet
> temperatur til "meget kold". (nok pga plastik som trækker sig hurtigt
> sammen).
>
> Og endelig er der jo Toyota's garanti, og deres sædvanlige kvalitet.
>
> -Thomas

Når du nu har købt en og flyttet den 12000km - hvordan ser det så ud med
økonomien? Holden den så nogelunde de km/l som de gerne vil stille i udsigt?

Kim



Thomas Jørgensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jørgensen


Dato : 28-09-07 18:21

KMH wrote:

> Når du nu har købt en og flyttet den 12000km - hvordan ser det så ud med
> økonomien? Holden den så nogelunde de km/l som de gerne vil stille i udsigt?
>
> Kim

Tjah. Økonomien er nok ikke beregnet på 215'ere dæk. Men jeg er
tilfreds. Ved 80km/t kan den godt køre et snit på 20km/l. Motoren kniber
sig lige op på 1500omdr i sjette gear.. næsten tomgang. Ved 130km/t går
den knap 2400omdr. Når du ruller afsted med 130km/t, føles det som om
bilen kan køre uendeligt langt. Dét er god pendlerhumor! :)
Ved blandet kørsel, 110-120 på motorvej ligger den på 6.0l/100km. Aircon
bruger 0.1-0.4 liter ekstra, afhængigt af hvor varmt det er. (den har
variabel slagvolumen på aircon kompressoren).
Hvis jeg kører godt til, 130-140 motorvej, lidt bykørsel m.m. bruger den
som regel 6.5l/100km i snit.

Jeg har tjekket kørecomputeren både med GPS til måling af km, og GPS til
måling af km/t, og den viser et 2.2% for højt forbrug. Det er jo fint,
for så tror ejeren ikke at bilen kører længere på literen end den
faktisk gør. :)

-Thomas

Kim Kristensen (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-09-07 20:37

On 28 Sep., 18:13, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
> "Kim Kristensen" <ki...@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:1190926973.762306.30650@r29g2000hsg.googlegroups.com...
> On 27 Sep., 21:30, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> > værksteder!
> > Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> > års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
> direkte
> > livstruende.
> > En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> > sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.
>
> > Det er så her det bliver lidt svært.
> > Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> > en diesel potte.
> > Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> > indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> > vejen altså)
> > Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
> benene).
> > Men ellers da en ok bil.
> > Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> > Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> > Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> > Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> > hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
> 50
> > til 70 kg ned)
> > Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> > maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> > bilen......Kan den maskine holde?
> > Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> man
> > have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> > Rust? - Tandrem? - osv.
>
> > Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
> > På forhånd tak
> > Kim
>
> Det er jo ikke altid de største biler der har mest plads til
> stængerne, påwww.teknikensvarld.seer de flinke til at skrive disse
> må på I tests af nye biler.
>
> Jeg kikkede på de nævnte for at sammenligne dem med den Civic jeg selv
> køre (på benzin), den har 111 cm benstræk ved føresædet og er måske en
> mulighed. 407 ligger på 109 cm og Avensis stationcar på 111 cm (kunne
> ikke finde mål på sedan) og Vectra på 113 cm, listeprisen for sådan en
> Civic på olie er 346.000 kr.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
> Takker for linket - absolut brugbart.
> Men omvendt så tror jeg ikke det har så meget med længden af "benstræk" at
> gøre.
> Jeg tror måske mere at det er vinklerne.
> Problemet burde med mine ca. 185cm højde ikke være nævneværdigt, men er det
> dog alligevel.
> Jeg ynder at sidde på en måde hvor benet ikke er stragt helt igennem, men
> stadig lige ganske let bøjet, når koblingen er trådt ned. Det er i sig selv
> absolut ikke noget problem i nogen af bilerne.
> Problemet er når man skal slippe koblingen - Der skal rat og knæ ikke
> mødes - Gør de det er bilen dømt ude.
> Så de forbanede knæ har faktisk indsnævret muglighedderne ganske væsentligt.
> Det groveste eksempel var seneste aftapning at Corollaen (som jo ellers har
> en ok størrelse). Den ville jeg under ingen omstændigheder kunne køre
> forsvarligt. Det var mig ganske umuligt at flytte foden fra gassen til
> bremsen inden for en "passende" tidshorisont. I Verso udgaven der i mod var
> der så ingen problemer, men nu har jeg ikke ligefrem brug for en
> børnecontainer med 7 sæder.
>

Det lyder som om vi sidder ret ens, og jeg støder ikke på noget i min
selv om jeg er en hel cm højere end dig.

> Civic - jo da .... den var skam underholende.
> Hun kom, hun så, hun talte - og så var den dømt ude
> Efter at fruen i huset sagde at "den ligner en radiobil med den front", har
> jeg ikke selv kunnet få den tanke ud af hovdet..... så......nok ikke lige
> ....... fin bil ellers.

Sådan er kvinder så forskellige, min sagde da jeg så på brugt, at jeg
da skulle have den nye alene pga. designet.

> Samtidigt havde jeg et par grubler om at Honda er et forholdsvis lille mærke
> i DK og at man derfor nok vil ende med en afskrivning noget over
> gennemsnittet.
>
> Kim- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg har aldrig oplevet en positiv eller negativ effekt på værditabet,
som kan henledes til mærkets størrelse i DK. Jeg var i dag samlet med
familien hvor to andre skifter bil samtidig med os, eller inden for
det samme halve år. Jeg skiftede en Civic 1,4i S sedan til Civic 1,8
Sport, de en Escort 1,6 stationcar og en Brava 1,2 begge til Focus 1,6
stationcar. Min og Escort'en blev handlet på Sjælland og Brava'en i
Jylland, forskel i værditab på de tre lå inden for 10.000 kr. Så vi på
hele budgettet kunne jeg stadig komme billigere gennem de ni år, selv
om jeg intet havde fået for min som i øvrigt indbragte den højeste
brugtpris. Escort'en blev eksempelvis primært skiftet da det ville
koste 25.000 kr. i reparationer at holde liv i den, min gamle blev
synet uden anden udgift for forhandleren end gebyret for synet.

Med venlig hilsen Kim


Jens (28-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 28-09-07 22:18


"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:46fc04f6$0$63842$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> værksteder!
> Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
> direkte
> livstruende.
> En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.
>
> Det er så her det bliver lidt svært.
> Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> en diesel potte.
> Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> vejen altså)
> Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
> benene).
> Men ellers da en ok bil.
> Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
> 50
> til 70 kg ned)
> Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> bilen......Kan den maskine holde?
> Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> man
> have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> Rust? - Tandrem? - osv.
>
>
> Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
>
> På forhånd tak
> Kim
>


Har lige købt en mazda 5 2,0DE 110hk comfort(5prs manuel klima) for den
nette sum af 280000kr listepris 320000kr, dette tilbud gælder kun til der er
tyndet ud i lageret der skulle have været lavet om til varevogne såvidt jeg
forstod drejer det sig om forholdsvis få under 50stk.
Jeg handlede ved www.rafmotors.dk da vi fik et brev med tilbuddet på
280000kr, den står ikke nogen steder og det er nok en engangsforestilling da
mazda normalt ikke giver flåderabatter.

Mvh
Jens



tom jensen (29-09-2007)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 29-09-07 00:15



"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46fd6f7a$0$63764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Har lige købt en mazda 5 2,0DE 110hk comfort(5prs manuel klima) for den
> nette sum af 280000kr listepris 320000kr, dette tilbud gælder kun til der
er
> tyndet ud i lageret der skulle have været lavet om til varevogne såvidt
jeg
> forstod drejer det sig om forholdsvis få under 50stk.
> Jeg handlede ved www.rafmotors.dk da vi fik et brev med tilbuddet på
> 280000kr, den står ikke nogen steder og det er nok en engangsforestilling
da
> mazda normalt ikke giver flåderabatter.
>
> Mvh
> Jens
>
>


thjaa , en mazda 3 var der da ca 20000 kr at spare efter at havde siddet 5
minuter hos sælger.ingen problemer der

så jov de giver også rabatter .
mvh tom


--
slet ged i emailadresse ved svar



KASO (30-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-09-07 15:54

> Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> bilen......Kan den maskine holde?

Hvorfor skulle den ikke kunne holde? Det er ikke voldsomt idag - VAG har
længe haft 2.0TDI m. 170hk, Renault har 2.0dCi m. 175-180hk - og svjh. er
Fiatmaskinen, der ligger i Opel'en på vej med 190 hk i bl.a. Saab. Det er
mange år siden, at Honda Civic kunne købes med en 1.6l benzin m. 160hk - og
ingen af de nævnte har har mig bekendt haft holdbarhedsproblemer.

> Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> man
> have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> Rust? - Tandrem? - osv.

Rustbeskyttelsen skulle være fin - og da det ikke er en Opel-motor, har den
jo ikke Opels problemer med tandremmen. Motoren findes i et hav af Fiat,
Alfa, Opel, Saab, Suzuki-modeller - så det skulle være muligt at finde
materiale om den.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste