On 28 Sep., 18:13, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
> "Kim Kristensen" <ki...@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:1190926973.762306.30650@r29g2000hsg.googlegroups.com...
> On 27 Sep., 21:30, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Så er tiden i den grad kommet hvor det er tid til at sige farvel til SMC
> > værksteder!
> > Efter nu at have plaget rundt i Fabiaen (som blev købt sprit ny) i godt et
> > års tid (og ca. 30~35 værkstedsdage) er situationen desværre blevet
> direkte
> > livstruende.
> > En længere "palawer" med egen advokat samt FDM afslører hvor "godt" man er
> > sikret i garanti perioden - så kort sagt; Det er tid til at skifte potte.
>
> > Det er så her det bliver lidt svært.
> > Hvad pokker skal man vælge..... smærte grænsen ligger omkring de 400kg for
> > en diesel potte.
> > Har kikket på et par PUG'er (mest 407)- NEJ der kan mine ben ikke være
> > indendørs ?!? (og så er jeg i det hele taget ikke meget til fransk - på
> > vejen altså)
> > Toyota - Eneste atraktive/realistiske bud var Avensis (igen grundet
> benene).
> > Men ellers da en ok bil.
> > Opel har det også svært med mine knæ, så Vectraen var der eneste mulighed.
> > Nok den bil hvor jeg sad bedst.
>
> > Så helt kort. Hvad ville du vælge, eller har du af erfaringer?
> > Toyota Avensis (2.2 d4d 150 hk) tror jeg såmen nok er en holdbar løsning -
> > hvis prisen kan handles fornuftigt (klasisk firmabil og bør derfor nok en
> 50
> > til 70 kg ned)
> > Opel Vectra (150 hk diesel) er jeg meget i tvivl om. 150 hk fra en 1.9
> > maskine er nok i overkanten. Omvendt bliver mindre hk for lidt til
> > bilen......Kan den maskine holde?
> > Kvaliteten hos Opel har jo gennem nogle år været noget svingende og kan
> man
> > have tillid til at de igen skulle have fået styr på det?
> > Rust? - Tandrem? - osv.
>
> > Jeg ville være taknemmelig for et par indspark omkring ovenstående.
>
> > På forhånd tak
> > Kim
>
> Det er jo ikke altid de største biler der har mest plads til
> stængerne, på
www.teknikensvarld.seer de flinke til at skrive disse
> må på I tests af nye biler.
>
> Jeg kikkede på de nævnte for at sammenligne dem med den Civic jeg selv
> køre (på benzin), den har 111 cm benstræk ved føresædet og er måske en
> mulighed. 407 ligger på 109 cm og Avensis stationcar på 111 cm (kunne
> ikke finde mål på sedan) og Vectra på 113 cm, listeprisen for sådan en
> Civic på olie er 346.000 kr.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
> Takker for linket - absolut brugbart.
> Men omvendt så tror jeg ikke det har så meget med længden af "benstræk" at
> gøre.
> Jeg tror måske mere at det er vinklerne.
> Problemet burde med mine ca. 185cm højde ikke være nævneværdigt, men er det
> dog alligevel.
> Jeg ynder at sidde på en måde hvor benet ikke er stragt helt igennem, men
> stadig lige ganske let bøjet, når koblingen er trådt ned. Det er i sig selv
> absolut ikke noget problem i nogen af bilerne.
> Problemet er når man skal slippe koblingen - Der skal rat og knæ ikke
> mødes - Gør de det er bilen dømt ude.
> Så de forbanede knæ har faktisk indsnævret muglighedderne ganske væsentligt.
> Det groveste eksempel var seneste aftapning at Corollaen (som jo ellers har
> en ok størrelse). Den ville jeg under ingen omstændigheder kunne køre
> forsvarligt. Det var mig ganske umuligt at flytte foden fra gassen til
> bremsen inden for en "passende" tidshorisont. I Verso udgaven der i mod var
> der så ingen problemer, men nu har jeg ikke ligefrem brug for en
> børnecontainer med 7 sæder.
>
Det lyder som om vi sidder ret ens, og jeg støder ikke på noget i min
selv om jeg er en hel cm højere end dig.
> Civic - jo da .... den var skam underholende.
> Hun kom, hun så, hun talte - og så var den dømt ude
> Efter at fruen i huset sagde at "den ligner en radiobil med den front", har
> jeg ikke selv kunnet få den tanke ud af hovdet..... så......nok ikke lige
> ....... fin bil ellers.
Sådan er kvinder så forskellige, min sagde da jeg så på brugt, at jeg
da skulle have den nye alene pga. designet.
> Samtidigt havde jeg et par grubler om at Honda er et forholdsvis lille mærke
> i DK og at man derfor nok vil ende med en afskrivning noget over
> gennemsnittet.
>
> Kim- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Jeg har aldrig oplevet en positiv eller negativ effekt på værditabet,
som kan henledes til mærkets størrelse i DK. Jeg var i dag samlet med
familien hvor to andre skifter bil samtidig med os, eller inden for
det samme halve år. Jeg skiftede en Civic 1,4i S sedan til Civic 1,8
Sport, de en Escort 1,6 stationcar og en Brava 1,2 begge til Focus 1,6
stationcar. Min og Escort'en blev handlet på Sjælland og Brava'en i
Jylland, forskel i værditab på de tre lå inden for 10.000 kr. Så vi på
hele budgettet kunne jeg stadig komme billigere gennem de ni år, selv
om jeg intet havde fået for min som i øvrigt indbragte den højeste
brugtpris. Escort'en blev eksempelvis primært skiftet da det ville
koste 25.000 kr. i reparationer at holde liv i den, min gamle blev
synet uden anden udgift for forhandleren end gebyret for synet.
Med venlig hilsen Kim