Motorbremse i bil med benzinmotor
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 27-09-07 19:19

Bliver brændstofsforsyningen til en benzinmotor afbrudt, når der
motorbremses ? Eller gælder det kun dieselmotorer ?

mvh
Michael Kristensen (Aygo 1.0)

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-09-07 19:37

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Bliver brændstofsforsyningen til en benzinmotor afbrudt, når der
motorbremses ? Eller gælder det kun dieselmotorer ?

------------------------------

Ja. På min Peugeot mener jeg den "slår til" igen ved ~1500 omdr.

- Martin

Fra : Lund

Dato : 27-09-07 19:44

Jep, benzintilførelsen bliver afbrudt på benzinmotor, kan tydeligt se på
boardcomputeren "0 Km/L." :)

Mvh. Torben

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 27-09-07 22:02

On 27 Sep., 20:43, "Lund" <tNOS...@lund.mail.dk> wrote:
> Jep, benzintilførelsen bliver afbrudt på benzinmotor, kan tydeligt se på
> boardcomputeren "0 Km/L." :)

Hvordan måler din boardcomputer forbruget?

Måler den direkte på benzingennemstrømningen til indsprøtning eller
luftmængden ved indsugningen ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-09-07 06:22

> [...]

Hvordan måler din boardcomputer forbruget?

Måler den direkte på benzingennemstrømningen til indsprøtning eller

Jeg vil gætte på den måler på dyserne. Den ved jo præcis hvor meget dysen
lukker igennem i det tidsrum den er åben.

- Martin