Ny bil: Skoda Octavia - Er dette et godt k~
Fra : MB

Dato : 27-09-07 19:08

Hej!

Skal ud og have ny bil og har tidligere haft en Skoda Octavia 1,9 TDI fra
2003, som jeg var yderst tilfreds med. Derfor overvejer jeg at skifte
Peugeot'en ud med en Octaiva 1,9 TDI fra 2005 eller nyere til maks. 250.000.

Jeg har kig på nedenstående bil, men kan ikke gennemskue om det er et godt
køb.

http://www.skoda-norresundby.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=293002018&fha=460
Model: Skoda Octavia 1,9 TDI Ambiente
Kilometer: 119.000
Modelår: 2006
Reg.dato: 01.2006
Pris kr. 224.900,-

Har været ude at prøvekøre den og den kører godt og fremstår pæn og
velholdt.

Hvad syntes I? Er prisen reel nok eller er der bedre køb derude? (stadig
skoda octavia diesel og gerne den nye model - har tjekket bilbasen og
bilzonen)

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Nicolai

Dato : 27-09-07 21:02

> [...]
>
> Hvad syntes I? Er prisen reel nok eller er der bedre køb derude? (stadig
> skoda octavia diesel og gerne den nye model - har tjekket bilbasen og

225000,- for en bil der har rundet 119000?

For 300.000 får du en SPRITNY Golf Variant 1,9TDI

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

Fra : MB

Dato : 27-09-07 21:37

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> 225000,- for en bil der har rundet 119000?
>
> For 300.000 får du en SPRITNY Golf Variant 1,9TDI
>
> Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

Det er også kilometerantallet/pris-forholdet som generer mig lidt...

Mht. Golf Variant så er jeg ikke interesseret i en stationcar og de øvrige
modeller af VW Golf er for små. Desuden skulle vi gerne forsøge at holde hos
under de kr. 250.000,-

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-07 21:46

MB skriver:

> Mht. Golf Variant så er jeg ikke interesseret i en stationcar og de øvrige
> modeller af VW Golf er for små. Desuden skulle vi gerne forsøge at holde hos
> under de kr. 250.000,-

Så må du jo have en Jetta.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 28-09-07 07:24

> Det er også kilometerantallet/pris-forholdet som generer mig lidt...

Kan en ny octavia stationcar ikke stadig holde nede på 300kkr med samme
motor og "nødvendigt udstyr" som træk, tagræling, måtter mm. Det kunne den
tilbage i marts og den burde vel også have fået en lille afgiftslettelse
siden ...

Nyere brugte biler er imho oftest for dyre ... Specielt de populære

/A

Fra : Nicolai

Dato : 28-09-07 13:13

> Kan en ny octavia stationcar ikke stadig holde nede på 300kkr med samme

Formentlig. Men det kan Golf Variant også? Har folk fuldstændigt overset den
i mine øjne meget fine pris?

Fra : Jesper

Dato : 29-09-07 13:58

Den 28.09.2007 kl. 14:12 skrev Nicolai <spam2005@nifo.dk>:

> Formentlig. Men det kan Golf Variant også? Har folk fuldstændigt overset
> den
> i mine øjne meget fine pris?

Nej - men hvorfor købe en golf, når man kan få en Octavia ? Samme
grundmodel, men bedre samlekvalitet, bedre grundudstyr og et pænere design
:) :) :)

Jesper

Fra : Nicolai

Dato : 29-09-07 23:04

> Nej - men hvorfor købe en golf, når man kan få en Octavia ? Samme
> grundmodel, men bedre samlekvalitet, bedre grundudstyr og et pænere design
> :) :) :)

Sygt...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-09-07 18:42

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Sygt...
Tro det om du vil, men der skal heller ikke så meget til ;).

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-09-07 22:06

Nicolai skrev:

> Jeg ved godt hvad jeg ville vælge!

Hvis det var mig ville jeg have valgt en ny Octavia men kom til at se på
priserne.

En Gluf Trendline Van er faktisk billigere (eller i hvert fald ikke
dyrere) end en tilsvarende ny Octavia Combi Ambiente 1.9 !!!
Octi koster godt nok "kun" 292.000, men er så uden tagræling og DPF og
er udstyret med et ringere musik anlæg.

Utroligt
Troede at Skoda skulle være den billigste

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-07 11:05

"VAN".. Er det ikke på gule plader så?

hilsen Lars

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-09-07 16:21

Lars Knudsen skrev:

> "VAN".. Er det ikke på gule plader så?
>

> hilsen Lars

Dooooooh... Den hedder ikke Van, men Variant

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-09-07 22:28

"MB" <mb_dk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad syntes I? Er prisen reel nok eller er der bedre køb derude? (stadig
> skoda octavia diesel og gerne den nye model - har tjekket bilbasen og

Du kan få en spritny for kun 50000 mere.
Prisen er nok god nok, men den har kørt en del for meget.

Elmer

Fra : MB

Dato : 29-09-07 10:15

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message

> Du kan få en spritny for kun 50000 mere.
> Prisen er nok god nok, men den har kørt en del for meget.
>

> Elmer

Det er også den konklusion som jeg er kommet frem til. Venter lidt og ofre
de kr. 50.000 mere og får en spritny istedet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-07 10:23

MB skriver:

> Det er også den konklusion som jeg er kommet frem til. Venter lidt og ofre
> de kr. 50.000 mere og får en spritny istedet.

KM tallet er for stort, men ellers er det da en god måde at spare 50 kkr
på.

Jeg købte en 1 år gammel Golf IV med 14 kkm på klokken og sparede 42 kkr
på det

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-09-07 18:38

> Jeg købte en 1 år gammel Golf IV med 14 kkm på klokken og sparede 42 kkr
> på det

Hvis de 14 kkm. er kørt som demo-vogn kan du * dem med 3 ;). Hvem køre fx.
en demo til de er fuldstændigt varme, inden accelerationen afprøves?, kun
dem som overtager en allerede varm bil ;)).. Især når det er en diesel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-07 20:03

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvis de 14 kkm. er kørt som demo-vogn kan du * dem med 3 ;).

Det har den ikke.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-09-07 08:54

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message

> Det er også den konklusion som jeg er kommet frem til. Venter lidt og ofre
> de kr. 50.000 mere og får en spritny istedet.

Vi havde også regnet med at købe en ambiente, men endte med en elegance.
De ekstra penge, synes vi var givet godt ud.

Elmer

Fra : Jesper

Dato : 04-10-07 09:00

Den 27.09.2007 kl. 20:08 skrev MB <mb_dk@get2net.dk>:

Nu er der et godt tilbud - 2.0 TDI til 1.9 TDI´s pris.
Jeg er glad for min 1.9 TDIer, men hvis jeg stod for alligevel snart at
skulle skifte, ville jeg være svært fristet ;)

http://www.skoda.dk/

Jesper