Hovsa, jeg skal af her!
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-07 20:49

Man kommer stille og roligt (!!) trillende med 110 bag de andre
lemminger i højre spor med 1 km tom vejbane bagud og så kommer en der
kører lidt hurtigere forbi i 2. spor, opdager "jeg skal af her" og
vælter på tværs forom mig, så jeg får testet bremser. Jeg har ikke tal
på, hvor mange gange jeg har oplevet det fænomen med at der måske ikke
køres helt op til max. og man ligger bagest i en række og så skal dem
i yderbanen pludselig på tværs selv om der var ualmindelig god plads
bagom. Er det fordi den moderne bilist opfatter det at køre som en
uendelig række af udfordringer i stedet for at man planlægger sin
færd? Det er jo ikke nogen overraskelse at afkørsel XX dukker op, den
er skiltet mindst 2 km før og med flotte både 1000 og 500 m - mærker
(eller noget der ligner).

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-09-07 21:04

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> færd? Det er jo ikke nogen overraskelse at afkørsel XX dukker op, den
> er skiltet mindst 2 km før og med flotte både 1000 og 500 m - mærker

Jamen er du da gal mand?!?!?!?!? Det betyder jo, at de over en distance på
flere hundrede meter ikke vil kunne køre 140+ km/t! Vi snakker jo om
adskillige sekunder de kan spare, så det er da værd at sætte både egne og
andres liv og lemmer på spil for!

og jo, jeg undres også over denne besynderlige adfærd, som jeg også
jævnligt oplever.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-09-07 21:06

Hej

Ivan Madsen skrev:
> bagom. Er det fordi den moderne bilist opfatter det at køre som en
> uendelig række af udfordringer i stedet for at man planlægger sin
> færd?

De har da travlt. Jeg pendler mellem Vejle og Århus og ser flere gange,
specielt ved Århus nord, at de bliver i venstre bane indtil få hundrede
meter før afkørslen og så bremser de venstre vognbane op indtil de kan
komme ind i højre bane. Rammer man det forkerte tidspunkt kan der godt
være kø i 1000-1500m ud på motorvejen, men i stedet for bare at finde
plads bagerst, så har de været til fare for dem i venstre bane, højre
bane, alle bagvedliggende, pisset folk af i køen osv. Men de har vundet
maks 2 minutter og de er vigtige!

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-07 21:17

On Wed, 26 Sep 2007 22:05:45 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>plads bagerst, så har de været til fare for dem i venstre bane, højre
>bane, alle bagvedliggende, pisset folk af i køen osv. Men de har vundet

Jamen, det fænomen med at bremse de yderste baner oplever vi herovre
også ved Greve N - hovsa, skal jeg mod Motorring 4??......kommer den
her??.......jamen, så må jeg jo finde et hul....uuups!! De må have
flyttet den, den kom meget senere i går )

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-09-07 22:32

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>her??.......jamen, så må jeg jo finde et hul....uuups!! De må have
>flyttet den, den kom meget senere i går )

Hva' søren ? Er du nu også begyndt på sporten med at sende folk på
den forkerte motorvej ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 05:43

On Wed, 26 Sep 2007 23:32:00 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Hva' søren ? Er du nu også begyndt på sporten med at sende folk på
>den forkerte motorvej ? <grin>

Næh egentlig ikke - de klarer det helt fint selv. Jeg kunne faktisk
godt finde på at give "staklen" lidt plads, så han ikke helt skal
blokere derude.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-09-07 06:21

Ivan Madsen <> skrev :

>Næh egentlig ikke - de klarer det helt fint selv. Jeg kunne faktisk
>godt finde på at give "staklen" lidt plads, så han ikke helt skal
>blokere derude.

Hvis det er den samme, der dagligt laver nummeret - så farer der en
djævel i mig - du ved typen, der helt fra Solrød, lægger sig i
magnetsporet, og først efter Greve Nord, vælter 3 baner til højre

sådanne *er* sjove at drille, og sende til Amager, men numero uno, er
nu ude ved lufthaven ... At sende en TakSkaDuHa til Båtnakken, se
*det* er god værkstedshumor

Det er bare blevet lidt vel svært efterhånden, de har lært at lure den
af....

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 18:53

On Thu, 27 Sep 2007 07:21:02 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>*det* er god værkstedshumor
>
>Det er bare blevet lidt vel svært efterhånden, de har lært at lure den

Mogens har omtalt samme stunt og det kan godt være, de er ved at være
forberedt på det Det er bare så hamrende irriterende at nu er vi
lige kommet op på 80 og fået femte remskive monteret og så skal vi ned
igen på grund af båtnakker, der ikke kan finde et hul. Men hvad -
trafik tager tid og jeg har indstillet mig på ofte at køre over
Roskilde, det tager ca. den samme tid som en "middelslem" dag på
motorvejene, dog synes jeg både Køge Bugt og M3 er blevet værre siden
foråret. Men i morgen tidlig skal jeg rigtig fræse igennem på ingen
tid - det plejer at gå godt om fredagen )

btw: Hvad er det for en skummel værkstedshjælp du har hyret - har
Setto fået måneskinsarbejde ? ) (hint: webcam)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-09-07 19:23

Ivan Madsen <> skrev :

>Mogens har omtalt samme stunt og det kan godt være, de er ved at være
>forberedt på det

De tænkes kan ;)

>...Det er bare så hamrende irriterende at nu er vi lige kommet op på 80
>og fået femte remskive monteret og så skal vi ned igen på grund af
>båtnakker

Jeg tager den tid tingene tager - går det langtsomt nok, får jeg jo
mere tid til at blive hittepåsom

>....Men i morgen tidlig skal jeg rigtig fræse igennem på ingen
>tid - det plejer at gå godt om fredagen )

Ja - mig behøv's du ikke være vagtsom på - jeg kører modsat vej -
firmafest i Vejle

>btw: Hvad er det for en skummel værkstedshjælp du har hyret - har
>Setto fået måneskinsarbejde ? ) (hint: webcam)

Det er nok Setto man aner
--
Jan_stevns

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-09-07 21:50

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> her??.......jamen, så må jeg jo finde et hul....uuups!! De må have
> flyttet den, den kom meget senere i går )

Ja det mystiske er, at 95-99% af trafikken i myldretid, køre der dagligt
og derfor godt ved hvor de skal hen. jeg kunne til nøds forstå, og ville
nok også selv være skyldig, hvis det var kø på en fjern men belastet
motorvej et sted jeg aldrig havde været og kendte men som havde mange
mulige retninger.. men et sted jeg kommer dagligt? I doubt it..

/Jan

Fra : Thomas H.

Dato : 27-09-07 05:29

> [...]
> færd? Det er jo ikke nogen overraskelse at afkørsel XX dukker op, den
> er skiltet mindst 2 km før og med flotte både 1000 og 500 m - mærker

Folk kører i deres egen lile verden, og det virker som om, at de mange gange
dårlig nok er klar over, at der er andre på vejen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-09-07 09:28

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> færd? Det er jo ikke nogen overraskelse at afkørsel XX dukker op, den
> er skiltet mindst 2 km før og med flotte både 1000 og 500 m - mærker

Tjaa. Hvad skal jeg sige. Bin there don that. Havde fejl bedømt afstanden
mellem en rastplads og den afkørsel jeg skulle af på. Mente at jeg lige
kunne snuppe det trailer tog inden afkørsel. Men nix. Flinke folk Øb. Da jeg
begyndte at blinke lavede de et hul til mig så jeg presist ramte afkørselen.
Trailer folkene vandt retten til at tænke: Klaphat.

Sendte en tanke at jeg skylder vist en omgang øl her, men da det var syd-
gående tralier ved Kolling så... var di nok tunglastet af stoffet på
nordgående
tur

mvh
Henning

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-07 16:53

Ivan Madsen <> wrote in news:l9dlf39qkombv5kin3c3crmu8285t3bv44@4ax.com:

> [...]
> køres helt op til max. og man ligger bagest i en række og så skal dem
> i yderbanen pludselig på tværs selv om der var ualmindelig god plads

Sker så tit på E45 sydgående ved afkørsel 64 hvor man kører fra mod Kolding
V og Esbjergmotorvejen - faktisk var det så tit at da jeg kørte der dagligt
gjorde jeg det til en vane at holde ekstra stor afstand til de forankørende
sådan at der var plads til dem der ikke kunne finde ud af det.

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-09-07 20:50

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> gjorde jeg det til en vane at holde ekstra stor afstand til de forankørende
> sådan at der var plads til dem der ikke kunne finde ud af det.

Kører der næsten dagligt
Og du har ret... Man kan lige så godt være forberedt .. Det sker hver
dag

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-07 11:05

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> Kører der næsten dagligt
> Og du har ret... Man kan lige så godt være forberedt .. Det sker hver
> dag

Syns det er værre end ved normale frakørsler - mon det er fordi folk
forventer en normal motorvejsudfletning at de bliver så overraskede? Er jo
ikke fordi der ikke er skilte om hvad der sker.

Fra : -= JF =-

Dato : 27-09-07 23:41

Ivan Madsen skrev:

> kører lidt hurtigere forbi i 2. spor, opdager "jeg skal af her" og
> vælter på tværs forom mig, så jeg får testet bremser. Jeg har ikke tal

Oplever det stort set dagligt på min vej fra lufthavnen til Ishøj!

Forleden var der dog en idiot som troede at han var ekstra smart...
Jeg lå i inderbanen et par hundrede meter fra afkørslen da tomhjernen
lagde sig på siden af mig med ca. en forskærms forspring og begyndte at
blinke til højre. Farten var vel 30-40 kmt, og afstanden til den
forankørende var tilsvarende lille så der var absolut ikke plads til
ham. Så begyndte han fandengaleme at trække til højre for at presse sig
ind foran mig for at tvinge mig til at bremse eller ryge ud i nødsporet.

No way Jose! Han fik hornet og det onde øje, og jeg trak helt op i røven
på den forankørende
Han sad nærmest og hoppede i sædet af arrigskab, og det hjalp vist ikke
på hans humør at jeg sad og grinede af ham

Så prøvede han tricket med den forankørende - som også lukkede ham ude.
ned i fart for at prøve at presse sig ind bag mig, men min 'bagbo' havde
også lagt mærke til klaphatten så han kørte helt tæt op bag mig.

Og fryd fryd fryd... Idioten missede afkørslen og blev nødt til at køre
videre
Jeg sad og hyggede mig over at det ikke var mig der skulle gennem
Ishøjsammenfletningen - som vel nok pt. er danmarks største trafikkaos i
myldretiden.

--
Mvh. John