Streg ved 300.000 km.
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-07 09:19

Hejsa folkens,

Sammen med kæresten, en lykkelig ejer af en 1998 406 2.0 ST. For nogle
måneder siden rundede spanden 300.000 km. Der er næsten aldrig problemer med
den. Den kører stadig dejligt, og det er jo helt fantastisk. Problemet er,
at da den rundede de 300.000 på tælleren, kom der bare en streg i stedet for
et 3 tal. Se billede:

http://bachfire.homepage.dk/300000.jpg

Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt
det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en
streg i stedet for en almindeligt 3 tal.

Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

Mvh. Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-07 10:06

On 26 Sep., 10:19, "Brian J. Nielsen" <a(a)b.c> wrote:
> [...]
> streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

En af mine kollegaer har en 406 HDi som også har rundet 300.000 og den
viser fint 3xx.xxx og jeg tror bestemt det er samme inst. og software
så det er en OM'er fra mekanikeren.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-07 19:11

Hey Christian,

> En af mine kollegaer har en 406 HDi som også har rundet 300.000 og den
> viser fint 3xx.xxx og jeg tror bestemt det er samme inst. og software
> så det er en OM'er fra mekanikeren.

Ja, det tror jeg også. Jeg siger takker for input!

-Brian

Fra : Torben Madsen

Dato : 26-09-07 10:07

"Brian J. Nielsen" <a(a)b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

Det er vel fordi at Peugeot dengang, hvor de designede bilen, aldrig i sin
vildeste fantasi havde forestillet sig, at den virkelig skulle kunne køre så
langt...

mvh
Torben Madsen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-09-07 11:37

"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> wrote in message
> Det er vel fordi at Peugeot dengang, hvor de designede bilen, aldrig i sin
> vildeste fantasi havde forestillet sig, at den virkelig skulle kunne køre
> så langt...

Så de har simpelthen valgt at ændre standardkoden på deres tæller/display
styring, så den IKKE kan vise over 300kkm. Se det er at holde folk i arbejde
:)

Mvh
Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-07 10:54

Brian J. Nielsen wrote:

> Vores mekaniker siger, at det er meningen det skal være sådan. Det er muligt
> det passer, men det lyder for mig ekstremt ulogisk at vælge at sætte en
> streg i stedet for en almindeligt 3 tal.

Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 11:41

KLIP

> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*

Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : ShutEye

Dato : 26-09-07 11:57

> KLIP

> Jeg bemærkede straks, der klart og tydeligt stod Sagem..;)

Er det fransk?
Havde engang sådan en Selector fra TDC af det mærke.
Den drev mig til vanvid, mage til bras skal man lede længe efter!!!

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 12:02

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det fransk?

Det vil jeg da mene:

http://www.sagem.fr/index.php?id=55&L=0

mvh
Bjørn J.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 26-09-07 12:31

On Wed, 26 Sep 2007 13:02:27 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Det vil jeg da mene:
>
>http://www.sagem.fr/index.php?id=55&L=0

Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-07 12:31

"Morten From Søndergaard" skriver:

> Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

Canadiere ?

Bommbardier, de samme der har lvet Klask-8 q400 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 12:40

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan i huske forsvarets "Tårnfalken" ? gæt hvem der lavede dem......

Jeg er ikke sikker på om www.safran-group.com er blandet ind i det?

Måske som underleverandør ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-09-07 19:23

"ShutEye" <no@no.no> wrote in news:fdddt9$sq2$1@news.datemas.de:

> Havde engang sådan en Selector fra TDC af det mærke.
> Den drev mig til vanvid, mage til bras skal man lede længe efter!!!

Var det ikke den der blev trukket tilbage fordi den var for dårlig? :)

Fra : ShutEye

Dato : 26-09-07 22:43

> Var det ikke den der blev trukket tilbage fordi den var for dårlig? :)

Det håber jeg da ... men jeg stod af længe inden!

Fra : nuller

Dato : 26-09-07 12:30

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Elektrisk og PSA? Fransk og logisk? *ROFL*
>
> --
> vh
> Torben

Ja, en så alvorlig fejl ville man næppe kunne finde i feks. tyske og
japanske biler.

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 20:44

Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km

Fra : nuller

Dato : 28-09-07 16:12

"jan larsen" <xxx> skrev i meddelelsen

> Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km

Det jeg skrev var egentligt ironisk ment, manden skriver at han Pug har gået
300000km. og straks melder alle dem som ikke kan lide franske biler ind med
nogle latterlige og usaglige indlæg om selector og hvad ved jeg.
Det er sgu da flot at bilen ikke har andre skavanker efter 300000km. end et
manglende 3tal Men roses skal den sørme ikke så hellere komme med en masse
latterlige bemærkninger.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 01:12

"nuller" <relun_@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er sgu da flot at bilen ikke har andre skavanker efter 300000km. end
> et manglende 3tal Men roses skal den sørme ikke så hellere komme med en

Hehe.. Takker! :)

-Brian

Fra : nuller

Dato : 29-09-07 07:26

> Hehe.. Takker! :)
>
> -Brian
Det var så lidt.

Havde det nu været en gammel "udkneppet" Audi, BMW, VW osv. der havde været
tale om, så skulle du bare se hvordan folkene havde stået i kø for at klappe
hinanden på skulderne og lykkeønske over deres fejlfrie biler.

Men man bliver nød til at vænne sig til fordomme og uvidenhed fra folk som
højst sandsynligt aldrig selv har ejet en fransk bil. (det er bare noget de
har hørt nogle sige)

Men det tager jeg nu gerne med
Jeg elsker min franske bil.
Årg 2003: FDM test 2007 ingen fejl. Synet i tirsdags ingen fejl=fejlfri

Fra : nuller

Dato : 29-09-07 07:44

Hvis der er noget du gerne vil vide eller spørge nogle om kan jeg anbefale
dette link http://www.hi-speed.dk/
Der er der folk der ved hvad de taler om ang. PSA biler

Hilsen nuller

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 08:01

> Jeg elsker min franske bil.
> Årg 2003: FDM test 2007 ingen fejl. Synet i tirsdags ingen fejl=fejlfri

Det mest komiske af ALT er dog, foruden Klaus D,
i er så pavestolte af jeres 'forholdsvis' nye biler
er uden fejl.
Min potte er snart 22 år og har heller ingen fejl..
Hvade jeg en bil som var 10 år, ville jeg heller
ikke forvente fejl.
Så en årgang 2003 SKAL bare ikke ha' fejl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-07 07:07

Eque skriver:

> Min potte er snart 22 år og har heller ingen fejl..

Til lykke, jeg har en kammerat med en 57'er chervrolet uden fejl.
Hvad besværligt er der i det ?

Men for øvrigt har din Sierra da haft masser af fejl du har
repareret........

Fra : nuller

Dato : 29-09-07 08:28

> [...]
> Hvade jeg en bil som var 10 år, ville jeg heller
> ikke forvente fejl.
> Så en årgang 2003 SKAL bare ikke ha' fejl.

Og det har den jo heller ikke!!! så jeg er pavestolt. Nu er den jo altså
ikke 22 år endnu så det må vi jo tage til den tid.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-07 07:32

nuller skriver:

> Og det har den jo heller ikke!!! så jeg er pavestolt. Nu er den jo altså
> ikke 22 år endnu så det må vi jo tage til den tid.

Du skal tage Olesens udtalelser med et gran salt. Hvis du søger tilbage
i gruppen, kan du se at hans bil har ahft masser af fejl - som blot er
blevet repareret. Så hans udtaleleser om "fejlfri" betyder blot at den
er lavet i fejlfri stand.

Fra : nuller

Dato : 29-09-07 08:40

> [...]
> i gruppen, kan du se at hans bil har ahft masser af fejl - som blot er
> blevet repareret. Så hans udtaleleser om "fejlfri" betyder blot at den

Ok. Nu ved jeg jo ikke om Eque er=Olesen

Men min menig med mine svar gik egentligt også mest på at der er mange her
der er meget hurtige til at svine til og komme med nedgørende indlæg når det
drejer sig om franske biler.
Jeg har haft nogle stykker af slagsen efterhånden, og har kun gode
erfaringer med dem.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-07 08:46

nuller skriver:

> Ok. Nu ved jeg jo ikke om Eque er=Olesen

Jo, det er et af hans skiftende navne.

> Men min menig med mine svar gik egentligt også mest på at der er mange her
> der er meget hurtige til at svine til og komme med nedgørende indlæg når det
> drejer sig om franske biler.

Tro mig, de fleste gør det kun ud af sjov. Franske biler (minus et par
brændende 307'ere) er sku lige så gode/gale som så mange andre.

> Jeg har haft nogle stykker af slagsen efterhånden, og har kun gode
> erfaringer med dem.

Sådan har jeg det med tyske biler

Fra : nuller

Dato : 29-09-07 08:56

> Jo, det er et af hans skiftende navne.

Ok. så ved jeg det.

Fra : retroman

Dato : 26-09-07 12:49

> [...]
> sætte en streg i stedet for en almindeligt 3 tal.
>
> Har I nogen viden / erfaring omkring dette?

Der står jo Sagem...det er jo 'tårnfalken's producent.

Fra : BJ

Dato : 26-09-07 12:59

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der står jo Sagem...det er jo 'tårnfalken's producent.

Du skal være helt sikker eller så får du en over hatten....

http://politiken.dk/indland/article322393.ece

mvh
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-07 07:45

On 27 Sep., 21:43, "jan larsen" <xxx> wrote:
> Nå ikke så prøv at se på en golf 3 den skiftet til 0 ved 300000 km

Discountbil