Værdiforringelse
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-07 16:58

Jeg har for ganske få dage siden - en dag i sidste uge - set en statistik
over bilers værditab de første 4 år, opgjort i procent. Mener at Toyota tog
sig temmelig dårligt ud i den statistik, men nu kan jeg ikke finde den igen
og husker ikke hvor jeg så den.
Nogle andre der har set dette og kan henvise?
preben

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-07 17:05

> [...]
> igen og husker ikke hvor jeg så den.
> Nogle andre der har set dette og kan henvise?

Hvis det er biler i "firmabilsklassen" har det en temmelig stor indflydelse
om man sammenligner værditab i forhold til listeprisen eller en realistisk
pris. På en avensis diesel med "pænt" udstyr har det vist ikke været
unormalt med en rabat på op til 80000kr Og det ved forhandlerne jo når man
står og vil sælge en brugt tilbage til dem ...

Imho er det værditabet i kroner der er mest interessant ...

Men prøv at se her http://www.billeasing.dk/tabpåbil.htm

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-09-07 17:11

On Tue, 25 Sep 2007 17:57:57 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>og husker ikke hvor jeg så den.
>Nogle andre der har set dette og kan henvise?

Du har nok set den i Søndagsavisen. De har lige haft sådan en
statistik (som jeg dog ikke syntes gav mening).

/Jesper

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-09-07 19:41

On Tue, 25 Sep 2007 16:10:32 GMT, Jesper Juul-Mortensen
<na@na.invalid> wrote:

>Du har nok set den i Søndagsavisen. De har lige haft sådan en
>statistik (som jeg dog ikke syntes gav mening).

Ok, den giver fint mening når man læser hele teksten...

/Jesper

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-07 19:44

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har nok set den i Søndagsavisen. De har lige haft sådan en
> statistik (som jeg dog ikke syntes gav mening).

Det var lige nøjagtig den artikel, jeg tænkte på. Tak for tippet.
Preben

Fra : F.Larsen

Dato : 25-09-07 20:47

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message

> Det var lige nøjagtig den artikel, jeg tænkte på. Tak for tippet.
> Preben

og hvis så bare priserne på bilbasen/bilzone osv fulgte med den statistik -
så kunne det måske betale sig at købe brugt :=)

--
Flemming

Fra : Anders Sørensen

Dato : 25-09-07 21:18

On Tue, 25 Sep 2007 20:44:23 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

>"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

>Det var lige nøjagtig den artikel, jeg tænkte på. Tak for tippet.
>Preben

Hvor står det så at Toyota klarer sig temmeligt dårligt?

--
Mvh.
Anders Sørensen