|
| Så blev der skrevet under! Fra : Martin Sørensen |
Dato : 25-09-07 10:59 |
|
I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.
Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
end 2.0eren.
For at summere:
Fra maj 2005, kørt lige under 25000
190hk gennem 5trins tomatkasse
Læder
Navi
Xenon
El-soltag, elsæder
Indbygget bagagenet
Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)
Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
Det eneste ekstra vi kunne tænke på var en jydekrog, men det kan jo
ordnes hvis vi får brug for det.
Der var en skramme (2x2mm) på en dørkant, det lovede forhandleren at
udbedre.
Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
nyprisen. Det er forhåbnentligt godt for os (og nej, den af ikke
mistænkeligt billig)
- og fruen er ligeså glad som jeg
mvh
Martin
| |
Ukendt (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-09-07 11:30 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1190714358.250028.94260@n39g2000hsh.googlegroups.com...
I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.
Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
end 2.0eren.
For at summere:
Fra maj 2005, kørt lige under 25000
190hk gennem 5trins tomatkasse
Læder
Navi
Xenon
El-soltag, elsæder
Indbygget bagagenet
Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)
Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
nyprisen. Det er forhåbnentligt godt for os (og nej, den af ikke
mistænkeligt billig)
- og fruen er ligeså glad som jeg
mvh
Martin
--
Jamen tillykke med det. Det er dog helt sikkert at der ikke er nogen der er
misundelige på sådan en spand. Mage til ... altså.
Og til de priser i betaler for biler, så må i slet ikke skrive på det danske
usenet, uden at betale reg afgift i DK. Og en særlig afgift på en
blærerøvsmotor skal du også af med.
Nej, spøg til side - det er en rigtig fin bil, og super velkørende.
Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten til
mig. Stort tillykke med den
Tommy
| |
Øl er godt ! (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Øl er godt ! |
Dato : 25-09-07 13:04 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:46f8e2eb$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:1190714358.250028.94260@n39g2000hsh.googlegroups.com...
> I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.
>
> Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
> sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
> med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
> end 2.0eren.
>
> For at summere:
>
> Fra maj 2005, kørt lige under 25000
> 190hk gennem 5trins tomatkasse
> Læder
> Navi
> Xenon
> El-soltag, elsæder
> Indbygget bagagenet
> Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)
>
> Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
>
>
>
> Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
> Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
> nyprisen. Det er forhåbnentligt godt for os (og nej, den af ikke
> mistænkeligt billig)
>
> - og fruen er ligeså glad som jeg
>
> mvh
>
> Martin
> --
> Jamen tillykke med det. Det er dog helt sikkert at der ikke er nogen der
> er misundelige på sådan en spand. Mage til ... altså.
> Og til de priser i betaler for biler, så må i slet ikke skrive på det
> danske usenet, uden at betale reg afgift i DK. Og en særlig afgift på en
> blærerøvsmotor skal du også af med.
>
> Nej, spøg til side - det er en rigtig fin bil, og super velkørende.
> Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten
> til mig. Stort tillykke med den
> Tommy
>
" Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten
til
> mig. Stort tillykke med den "
Jamen så fortæl dog om det store skrummel ?
Nej IKKE konen , men din BIL !!
| |
Øl er godt ! (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Øl er godt ! |
Dato : 25-09-07 13:15 |
|
"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46f8f906$0$2464$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> news:46f8e2eb$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1190714358.250028.94260@n39g2000hsh.googlegroups.com...
>> I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.
>>
>> Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
>> sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
>> med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
>> end 2.0eren.
>>
>> For at summere:
>>
>> Fra maj 2005, kørt lige under 25000
>> 190hk gennem 5trins tomatkasse
>> Læder
>> Navi
>> Xenon
>> El-soltag, elsæder
>> Indbygget bagagenet
>> Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)
>>
>> Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
>>
>>
>>
>> Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
>> Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
>> nyprisen. Det er forhåbnentligt godt for os (og nej, den af ikke
>> mistænkeligt billig)
>>
>> - og fruen er ligeså glad som jeg
>>
>> mvh
>>
>> Martin
>> --
>> Jamen tillykke med det. Det er dog helt sikkert at der ikke er nogen der
>> er misundelige på sådan en spand. Mage til ... altså.
>> Og til de priser i betaler for biler, så må i slet ikke skrive på det
>> danske usenet, uden at betale reg afgift i DK. Og en særlig afgift på en
>> blærerøvsmotor skal du også af med.
>>
>> Nej, spøg til side - det er en rigtig fin bil, og super velkørende.
>> Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i underkanten
>> til mig. Stort tillykke med den
>> Tommy
>>
>
> " Personligt er jeg jo et stort skrummel, så kabinen er lige i
> underkanten til
>> mig. Stort tillykke med den "
>
> Jamen så fortæl dog om det store skrummel ?
> Nej IKKE konen , men din BIL !!
>
>
UPS ! Hvad fik jeg mig nu rodet ud i ?
Troede du skrev at du var til store skrumler ( biler )..
Regnede med du havde en stor Amerikanerbil eller lignende.
Vil da nødig blive uvenner med et stort skrummel !!
Er så kedeligt at være på skadestuen .. LOL
| |
Ukendt (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-09-07 18:35 |
|
"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
news:46f8fb96$0$69117$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Jamen så fortæl dog om det store skrummel ?
>> Nej IKKE konen , men din BIL !!
Hehe, ja, som du (desværre) selv opdagede, inden jeg kunne gøre nar, så var
det mig og ikke bilen - selvom de heller ikke er af de mindste. Jeg har en
Toyota Camry 2,2 aut og en Nissan Patrol 2,8 lang udgave..
Jeg handler lidt med biler, så som regel har jeg nogele stykker på lager, fx
har jeg lige solgt en 99' BMW 540 4,4 V8 steptronic i en tunet udgave der
ydede 323 hypper; ikke et stort skrummel, men en vild krabat.
Iøvrigt kan jeg underholde med at rababeren der købte den mistede kørekortet
i den på fyn - samme dag han havde købt den. Knolden blev målt til 226
km/t... Nå, men det afholder ham såmænd nok ikke fra at køre i den.
>>
>>
>
> UPS ! Hvad fik jeg mig nu rodet ud i ?
> Troede du skrev at du var til store skrumler ( biler )..
> Regnede med du havde en stor Amerikanerbil eller lignende.
> Vil da nødig blive uvenner med et stort skrummel !!
> Er så kedeligt at være på skadestuen .. LOL
Tag du det bare roligt: Der skal meget til at hidse mig så meget op at jeg
slår - og skulle det ske, ender du såmænd heller ikke på skadestuen - men på
patalogisk afd.
Mvh Tommy
| |
Mogens (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 25-09-07 20:52 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:46f9468b$0$46859$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg handler lidt med biler, så som regel har jeg nogele stykker på lager,
> fx har jeg lige solgt en 99' BMW 540 4,4 V8 steptronic i en tunet udgave
> der ydede 323 hypper; ikke et stort skrummel, men en vild krabat.
> Iøvrigt kan jeg underholde med at rababeren der købte den mistede
> kørekortet i den på fyn - samme dag han havde købt den. Knolden blev målt
> til 226 km/t... Nå, men det afholder ham såmænd nok ikke fra at køre i
> den.
Det var sgu ad godt, han gad at handle med dig!
I den situation blev han sikkert tilsvarende kaldt rabarber og knold?
| |
Andersen [3650] (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 25-09-07 12:49 |
|
>"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >news:1190714358.250028.94260@n39g2000hsh.googlegroups.com...
>I lørdags så vi så på 3 stk Accord Touring, en 2.0 Aut og to 2.4 Exec.
>
>Vi bestemte os for en 2.4 Exec, ikke så meget pga motoren (vi havde
>sagtens kunnet leve med de 155hk fra 2.0eren) men fordi den var fyldt
>med alt muligt rart, var lidt billigere og kun havde gået 10000 mere
>end 2.0eren.
>
>For at summere:
>
>Fra maj 2005, kørt lige under 25000
>190hk gennem 5trins tomatkasse
>Læder
>Navi
>Xenon
>El-soltag, elsæder
>Indbygget bagagenet
>Ekstra sæt alufælge (dog uden dæk)
>
>Det var rent luksus, vi glæder os til vi får den i næste måned.
>Det eneste ekstra vi kunne tænke på var en jydekrog, men det kan jo
>ordnes hvis vi får brug for det.
>
Hvor er A/C'en henne???
Man kan da ikke ha' bil uden A/C.
Og hvis du skal til DK for at fremvise kassen
har du da også brug for en CC. Hvem kører lange
stræk uden en sååån.
Næææ du, tilbage med potten og køb noget brugbart
| |
Martin Sørensen (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 25-09-07 13:07 |
|
On 25 Sep., 13:49, "Andersen [3650]" <si...@det.ikke> wrote:
> Hvor er A/C'en henne???
Det glemte jeg, aut.klima er jo basisudstyr.
> Man kan da ikke ha' bil uden A/C.
Nej
> Og hvis du skal til DK for at fremvise kassen
> har du da også brug for en CC. Hvem kører lange
> stræk uden en sååån.
Også basisudstyr...
> Næææ du, tilbage med potten og køb noget brugbart
Jeg glemte Park Distance Control, det har den også. Er sikkert
nyttigt, det er langt hen til bagenden.
Den er forresten sølvgrå, det er i det mindste nemt at holde. Desværre
kunne vi hverken finde en rød eller en BRG. Perfekt bliver det aldrig,
men det lærer vi nok at leve med.
mvh
Martin
Her er hele basisudstyret på tysk:
5-Stufen-Automat sequentiell, Antiblockiersystem (ABS),
Bremsassistent, Elektronisches Stabilitäts-Programm (VSA),
Servolenkung, Wegfahrsperre, 4 Leichtmetallfelgen 16J mit Pneu,
Reifendichtmittel (Tirefit) anstelle Faltrad, Getönte Scheiben,
Aussenspiegel rechts und links beheizbar und elektrisch verstellbar,
Dachreling, Elektrisches Schiebedach, Heckklappe elektrisch, Türgriffe
aussen verchromt, Nebelscheinwerfer, Drittes Bremslicht, Xenon-
Scheinwerfer inkl. Reinigungsanlage, Heckscheiben-Wisch-/Waschanlage
mit Intervall, Regensensor für Scheibenwischer vorne,
Zentralverriegelung mit Fernbedienung, 3 Kopfstützen hinten,
Fahrersitz elektrisch verstellbar, Vordersitze heizbar, Fahrersitz
höhenverstellbar, Rücksitzlehne geteilt abklappbar,
Kindersitzvorrichtung ISOFIX, Leder-Ausstattung, Lederlenkrad, Lenkrad
längs- und höhenverstellbar, Airbag Fahrer und Beifahrer,
Seitenairbags, Window-Kopfairbags, Mittelarmlehne hinten, Armlehne
vorne mit Ablagefach, Cupholder vorne und hinten, Aschenbecher und
Zigarrenanzünder, Beide Make up-Spiegel beleuchtet, Laderaumabdeckung,
Gurtstraffer vorne, Klimatisierungsautomatik, Tempomat,
Diebstahlwarnanlage, Aussentemperaturanzeige, Drehzahlmesser,
Elektrische Fensterheber vorne + hinten, Radiofernbedienung, Radio/CD-
Player mit CD-Wechsler
| |
Andersen [3650] (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 25-09-07 15:45 |
|
OK, så tillykke med dytten da
Nu er den jo brugbar og funktionel.
| |
Lars Knudsen (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 25-09-07 18:01 |
|
On Tue, 25 Sep 2007 02:59:18 -0700, Martin Sørensen
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:
>Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
>Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
>nyprisen.
Vildt nok - med det lave km-tal... Men tillykke med den!! - og du kan
godt fortælle mig prisen.. Jeg bor alligevel i Sverige
** Lars
| |
Martin Sørensen (25-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 25-09-07 21:38 |
|
On 25 Sep., 19:00, Lars Knudsen <noem...@in.this.place> wrote:
> On Tue, 25 Sep 2007 02:59:18 -0700, Martin Sørensen
>
> <santana.soren...@get2net.dk> wrote:
> >Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
> >Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
> >nyprisen.
>
> Vildt nok - med det lave km-tal... Men tillykke med den!! - og du kan
> godt fortælle mig prisen.. Jeg bor alligevel i Sverige
>
> ** Lars
Det lave km-tal er ikke så usædvanligt - der er 3-4 stykker mere med
omkring 30000 på tælleren på autoscout.ch. Men i Zürich kan man jo
ikke blive set i sådan en gammel slæde, specielt ikke en japansk. Det
går bedre an her i Basel og omegn. De eneste japanere der holder
prisen nogenlunde er Subaru.
Nu skriver jeg prisen her, så må i lade være med at kigge hvis I ikke
kan tåle det:
Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)
| |
ShutEye (26-09-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 26-09-07 11:08 |
|
>Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)
Det er snyyyyyyyyyyyd!!!
Og tillykke med dytten, sådan en går sgu aldrig i stykker :)
| |
Martin Sørensen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 26-09-07 11:16 |
|
On 26 Sep., 12:08, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:
> >Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)
>
> Det er snyyyyyyyyyyyd!!!
>
Jeg skrev du ikke skulle kigge hvis ikke du kunne tåle det!
> Og tillykke med dytten, sådan en går sgu aldrig i stykker :)
Det håber vi da ikke.
Den gamle Accord blev solgt med 340000km og 13 år - men man kunne da
godt mærke at den ikke var ny længere.
Og tak for lykønskningerne
/Martin
| |
Christian B. Andrese~ (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 26-09-07 11:25 |
|
On 25 Sep., 22:37, Martin Sørensen <santana.soren...@get2net.dk>
wrote:
> On 25 Sep., 19:00, Lars Knudsen <noem...@in.this.place> wrote:
>
> > On Tue, 25 Sep 2007 02:59:18 -0700, Martin Sørensen
>
> > <santana.soren...@get2net.dk> wrote:
> > >Jeg skal nok lade være med at deprimere jer med prisen da jeg sidder i
> > >Schweiz, men jeg var chokeret over at den havde tabt omkring 40% af
> > >nyprisen.
>
> > Vildt nok - med det lave km-tal... Men tillykke med den!! - og du kan
> > godt fortælle mig prisen.. Jeg bor alligevel i Sverige
>
> > ** Lars
>
> Det lave km-tal er ikke så usædvanligt - der er 3-4 stykker mere med
> omkring 30000 på tælleren på autoscout.ch. Men i Zürich kan man jo
> ikke blive set i sådan en gammel slæde, specielt ikke en japansk. Det
> går bedre an her i Basel og omegn. De eneste japanere der holder
> prisen nogenlunde er Subaru.
>
> Nu skriver jeg prisen her, så må i lade være med at kigge hvis I ikke
> kan tåle det:
>
> Nypris 48940,- (2005), vi giver 28600,- (Alpedollar, ca 4,5DKK/stk)
Hvad så med selve det at eje og bruge bilen ?
Hvad vil den koste dig over 3 år med 30.000 km / år i forsikring,
vægtafgift (hvis I har det), brændstof ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
Martin Sørensen (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 26-09-07 12:21 |
|
On 26 Sep., 12:24, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Hvad så med selve det at eje og bruge bilen ?
> Hvad vil den koste dig over 3 år med 30.000 km / år i forsikring,
> vægtafgift (hvis I har det), brændstof ?
>
Nu kommer vi ikke til at køre 30000/år, det andet var vores gl. bil i
DK. Hvis vi kørte så meget havde vi nok købt noget diesel.
Med 10000/år (ingen af os kører på arbejde), koster kasko mig CHF 1224/
år med selvrisiko på CHF500 - der er ikke selvrisiko på ansvar. Nåja,
så er vejhjælp incl.
Brændstof: 10000km, 10km/l, CHF 1,71/l = CHF 1710,-
Garage: CHF 1440 / år, det er så i kælderen.
Vægtafgift: Ca CHF 760/år
Så kommer der service og vedligehold.
Udover garagen er det da ikke så slemt.
| |
Christian B. Andrese~ (26-09-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 26-09-07 12:35 |
|
On 26 Sep., 13:21, Martin Sørensen <santana.soren...@get2net.dk>
wrote:
> On 26 Sep., 12:24, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
>
> > Hvad så med selve det at eje og bruge bilen ?
> > Hvad vil den koste dig over 3 år med 30.000 km / år i forsikring,
> > vægtafgift (hvis I har det), brændstof ?
>
> Nu kommer vi ikke til at køre 30000/år, det andet var vores gl. bil i
> DK. Hvis vi kørte så meget havde vi nok købt noget diesel.
>
> Med 10000/år (ingen af os kører på arbejde), koster kasko mig CHF 1224/
> år med selvrisiko på CHF500 - der er ikke selvrisiko på ansvar. Nåja,
> så er vejhjælp incl.
>
> Brændstof: 10000km, 10km/l, CHF 1,71/l = CHF 1710,-
Jeg troede det var meget dyrere.
> Garage: CHF 1440 / år, det er så i kælderen.
>
> Vægtafgift: Ca CHF 760/år
>
> Så kommer der service og vedligehold.
>
> Udover garagen er det da ikke så slemt.
Nej overhovedet ikke.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
|
|