kør videre i en fart!
Fra : Thomas

Dato : 23-09-07 14:08

Hej NG

Faldt lige over denne artikel http://www.fyens.dk/article/857243 som ikke
er enestående

Jeg håber aldrig det sker for mig, at jeg skulle køre et andet menneske ned,
men bliver det en mørklødet, må man vel desværre køre fra gerningsstedet og
ringe til 112 1 km derfra ? Selvom man så herefter sikkert bliver dømt for
at have efterladt en menneske, så hjælper det jo ikke at stoppe op, hvis der
ligepludselig skal sendes én mere på intensiv (mig selv)

Hvad er jeres holdning ? Det minder mig om det klip med en hund der faldt
igennem isen på en sø..... da en brandmand have sat sit liv på spil for at
hente den op i sin gummibåd, bed den ham som tak....

Uanset hvor højt oppe i bjergene eller hvor langt ude på stepperne de måtte
komme fra , så må de vel vide at falck, politi og brandvæsen faktisk hjælper
dem heroppe, uanset hvad der er sket i deres hjemmelande

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-07 15:02

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> måtte komme fra , så må de vel vide at falck, politi og brandvæsen faktisk
> hjælper dem heroppe, uanset hvad der er sket i deres hjemmelande

Ja, mod tåber kæmper selv Guderne (Allah) forgæves.....!

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-09-07 14:59

Den 23-09-2007, skrev Thomas:
> [...]
> komme fra , så må de vel vide at falck, politi og brandvæsen faktisk hjælper
> dem heroppe, uanset hvad der er sket i deres hjemmelande

Det er alt for simpelt at forstå
Kai

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 15:24

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Hvad er jeres holdning ?

Holding ? kan man have en holdning til at man yder den hjælp man kan,
hvis man kommer til at køre nogen ned ?

Efter min mening nej.

Men - man kan have en holdning til *deres opførsel* (*1)

Den hører ganske enkelt ikke til nogen steder, hverken nede i de
"varme lande", eller her oppe hos os - dem der ikke kan finde ud af
det, burde have en enkeltbillet ud af vagten.

Med "deres" menes ikke nødvendigtvis danskere af anden etnisk
herkomst, men alle, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt
--
Jan_stevns

Fra : Steffen

Dato : 23-09-07 16:15

Thomas <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at have efterladt en menneske, så hjælper det jo ikke at stoppe op, hvis der
> ligepludselig skal sendes én mere på intensiv (mig selv)

Alle lastbiler overhaler hvor de er til mest gene, alle taxier kører som
om de deltager i leMans, alle finner har knive i ærmerne og alle
peugeot-ejere kører med blændende tågelygter.
det er folk med din holdning, der er skyld i at vi alle får overvåget al
vores elektroniske kommunikation og vi ikke slipper for terrortrusler i
flere generationer, men det forventer jeg ikke, du skal forstå

mvh
steffen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 23-09-07 16:37

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> wrote in message

> [...]
> vores elektroniske kommunikation og vi ikke slipper for terrortrusler i
> flere generationer, men det forventer jeg ikke, du skal forstå

Den med Pug ejere er faktisk god nok :)

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 16:41

On Sun, 23 Sep 2007 17:36:34 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob@rungwald_fjernes.dk> wrote:

>"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> wrote in message

>Den med Pug ejere er faktisk god nok :)

Det er kun fordi den ene nærlyspære er gået )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 16:59

Ivan Madsen <> skrev :

>Det er kun fordi den ene nærlyspære er gået )

Den er vel (forventeligt) brændt ud ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-07 17:02

jan@bygteknik.dk skriver:

> Den er vel (forventeligt) brændt ud ;)

Det er vel en "pøjgøj" ?
Sådan en sørøver skal da have klap for det ene øje

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 17:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det er vel en "pøjgøj" ?
>Sådan en sørøver skal da have klap for det ene øje

Hehe

(Min gamle gøj, brændte ikke pærene af, den åd automatkasser og
motorerer)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 18:48

On Sun, 23 Sep 2007 17:58:46 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Den er vel (forventeligt) brændt ud ;)

ja, ja, pernittengryn....det var jo det jeg mente, for pokker - )
Fik lige 170 km på vejene i dag for at flytte en hund ..... ikke en
Pegøj uden at mangle "et øje" ) Prøv iøvrigt at gå tur med 5 Old
English Sheepdogs på en gang, så er fartbump ikke nødvendige De
fanger øjet lige så godt som E-typen )

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 19:47

Ivan Madsen <> skrev :

>ja, ja, pernittengryn....det var jo det jeg mente, for pokker - )

Hehe...

> [...]
>Pegøj uden at mangle "et øje" ) Prøv iøvrigt at gå tur med 5 Old
>English Sheepdogs på en gang, så er fartbump ikke nødvendige De

Det gør en bunke Bernere såmænd også

Folk i Svaneke var helt tossede med dem - og da de så fik øje på
hvalpen, gik de i selvsving
--
Jan_stevns

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 16:58

steffSLET@DETTEpost6.tele.dk (Steffen) skrev :

>det er folk med din holdning, der er skyld i at vi alle får overvåget al
>vores elektroniske kommunikation og vi ikke slipper for terrortrusler i
>flere generationer, men det forventer jeg ikke, du skal forstå

Sådan noget hø at skrive ....
--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-09-07 18:22

jan@bygteknik.dk skrev:

> Sådan noget hø at skrive ....

Kunne ikke have sagt det bedre selv

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-09-07 19:48

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev :

>Kunne ikke have sagt det bedre selv

;)

Gu' ved om han ikke postede i en forkert gruppe ?

--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-09-07 20:50

jan@bygteknik.dk skrev:

> ;)
>
> Gu' ved om han ikke postede i en forkert gruppe ?

Det må man håbe

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-09-07 18:24

On Sun, 23 Sep 2007 17:15:02 +0200, steffSLET@DETTEpost6.tele.dk
(Steffen) wrote:

>det er folk med din holdning, der er skyld i at vi alle får overvåget al
>vores elektroniske kommunikation og vi ikke slipper for terrortrusler i
>flere generationer, men det forventer jeg ikke, du skal forstå

Det må være rart at leve i en drømmeverden....jeg kommer og besøger dig
en dag, hvis jeg skulle blive træt af den virkelige verden.

--
Thomas

Fra : JBH

Dato : 23-09-07 20:31

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores elektroniske kommunikation og vi ikke slipper for terrortrusler i
> flere generationer, men det forventer jeg ikke, du skal forstå

Det er vist dig som ikke forstår den virkelige verden.

/JBH

Fra : cbandresen@gmail.com

Dato : 24-09-07 11:29

On 23 Sep., 17:36, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> wrote:
> "Steffen" <steffS...@DETTEpost6.tele.dk> wrote in message

> Den med Pug ejere er faktisk god nok :)

Næsten

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-07 11:54

<cbandresen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Alle BerlingoPartner ejere overholder aldrig vigepligt og de sørger aldrig
for at få fingeren ud så det ikke generer...

--
Per

Fra : cbandresen@gmail.com

Dato : 24-09-07 11:31

On 23 Sep., 19:47, Ivan Madsen <> wrote:

> ja, ja, pernittengryn....det var jo det jeg mente, for pokker - )
> Fik lige 170 km på vejene i dag for at flytte en hund ..... ikke en
> Pegøj uden at mangle "et øje" )

Så har du ikke set ret mange 306'ere og 406'ere. De døjer ikke med
overspænding og jeg kan køre næsten 1 år på en pære, det er ca.
40-50.000 km.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 25-09-07 06:37

<cbandresen@gmail.com> wrote in message

>Så har du ikke set ret mange 306'ere og 406'ere. De døjer ikke med
>overspænding og jeg kan køre næsten 1 år på en pære, det er ca.
>40-50.000 km.

Jeg har ikke haft en bil endnu (golf/bmw) hvor pærerne ikke har holdt
længere end 40-50000km, så at de holder næsten 1 år på 306 og 406, er ikke
en ting jeg anser som særligt godt.

Min sidste bmw 318i fra 1999 skiftede jeg ikke forlygtepærer i overhovedet,
og den kørte jeg 115000km i, og de sad i bilen da jeg købte den.

Mvh
Jacob

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-09-07 17:18

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min sidste bmw 318i fra 1999 skiftede jeg ikke forlygtepærer i
> overhovedet, og den kørte jeg 115000km i, og de sad i bilen da jeg købte

Den tror jeg at jeg kan slå.

Har en Lupo fra 2001 som jeg har haft fra ny - har kørt 165000 km og først
nu skiftet forlygte pærer.

/Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-09-07 07:42

On 25 Sep., 07:36, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke haft en bil endnu (golf/bmw) hvor pærerne ikke har holdt
> længere end 40-50000km, så at de holder næsten 1 år på 306 og 406, er ikke

Det er det måske heller ikke, men sammenlignet med nogle af de nyere
Peugeoter som 307 så er det en evighed

> Min sidste bmw 318i fra 1999 skiftede jeg ikke forlygtepærer i overhovedet,
> og den kørte jeg 115000km i, og de sad i bilen da jeg købte den.

Det er nu også meget lang tid vil jeg mene.

Fra : Leonard

Dato : 25-09-07 18:27

On Mon, 24 Sep 2007 23:42:15 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Det er nu også meget lang tid vil jeg mene.

I min VW Transporter har jeg skiftet forlygtepærer 1 gang på 5 år og 9
mdr. da den ene lygte blev skiftet p.gr.a. en påkørselsskade.
I min Lupo har jeg ikke skiftet forlygtepærer, men den har jeg også kun
haft i 7 år og 2 mdr. og har kun kørt 160.000 km.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : claus b. p.

Dato : 25-09-07 10:14

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Faldt lige over denne artikel http://www.fyens.dk/article/857243 som ikke
> er enestående
Hvis en tumpe efter sindsyg kørsel rammer ind i nogle børn, tror jeg ikke
kun det vil være folk fra sydlige himmelstrøg der bliver ophidsede. Bare
tænk på udbruddene fra folk her i gruppen der "bare" har haft indbrud i,
eller har fået stjålet deres bil. Synderne ville ikke ret gerne risikere at
møde bilernes ejermænd efter mørkets frembrud. - Og dog, så bliver det meste
nok i folks fantasi. Det er der forskellen er. Dog er antallet af
"road-rage" tilfælde og gruppeangreb på politifolk der fx. arresterer en
person i uhyggelig stigning. Det er ikke kun ved Ungeren på Nørrebro og
Christiania det foregår, men også om aftenen i værtshusområderne. Og det er
ikke kun i DK. Gad vide om en psykolog ville kunne analysere sig frem til
hvordan en hel verdensdel ændrer moralske normer i løbet af en generation.

> Uanset hvor højt oppe i bjergene eller hvor langt ude på stepperne de
> måtte komme fra , så må de vel vide at falck, politi og brandvæsen faktisk
> hjælper dem heroppe, uanset hvad der er sket i deres hjemmelande

Det er til stor moro og underholdning visse steder i bl.a. Odense, at stikke
ild til nogle affaldscontainere, og derefter at kaste sten efter
brandfolkene der kommer for at slukke ilden. Så behøver man vist ikke at
spekulere over hvorfor befolkningen har et lidt anstrengt forhold til
personer fra visse boligområder...

/Claus