|
| el på citroen ax 1.1 ´-91 bat. bliver tap~ Fra : bossy |
Dato : 20-09-07 13:08 |
|
har det problem at bilen tapper batteriet for strøm i løbet af natten har
tjekket næsaten alt hvad tjekkes kan, ledningen til ladelampen, hvis jeg
sætter den på når bilen er helt slukket så lyser den konstant men ikke når
bilen er tændt.
ved ikke meget m hvordan en generator fungere, ud over den laver strøm, men
tænkte om der ikke sidder en enretter om det måske klunne være den, eller om
der er nogen der har en ide til hvad det ellers kunne være, har også tænkt
på om det kunne være en ledning et eller andet sted der rører stellet så den
bliver tappet på den måde, men kan ikke rigtigt efter at have tjekket det
mestew se hvor det skulle være.
så hvis nogen har en ide eller et forslag, evt. en ide til hvordan man kan
måle sig frem til en evt. kortslutning så
HJÆÆLP
på forhånd tak
Bo Q
| |
Bo Rasmussen (20-09-2007)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 20-09-07 13:52 |
|
Da jeg havde et tilsvarende problem, satte jeg an lader på +/- uden om
batteriet, slukkede alt og prøvede så at trække sikringerne ud en ad gangen.
Da forbruget faldt til 0 A, stod jeg med sikringen til de el-opvarmede
sidespejle i hånden. I mit tilfælde virkede et nyt relæ
Bo
| |
Hans Paulin \(6310\) (20-09-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 20-09-07 13:58 |
|
Bo Rasmussen skrev:
> Da jeg havde et tilsvarende problem, satte jeg an lader på +/- uden om
> batteriet, slukkede alt og prøvede så at trække sikringerne ud en ad
> gangen.
Smart!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Bo Rasmussen (20-09-2007)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 20-09-07 19:08 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46f26e52$0$15901>
Smart!
Ja, men umiddelbart logisk c",)
Bo
| |
Brian (20-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-07 20:13 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46f26e52$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Bo Rasmussen skrev:
>
>> Da jeg havde et tilsvarende problem, satte jeg an lader på +/- uden om
>> batteriet, slukkede alt og prøvede så at trække sikringerne ud en ad
>> gangen.
>
> Smart!
Men farligt. En lader uden om batteriet kan give en for høj spænding til
skade for elsystemet i bilen. Bedre er det at smide et amperemeter i serie
med en af ledningerne til batteriet, så kan forbruget også aflæses. Det
koster selvf. lidt...
| |
Hans Paulin \(6310\) (20-09-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 20-09-07 20:19 |
|
Brian skrev:
> Men farligt. En lader uden om batteriet kan give en for høj spænding
> til skade for elsystemet i bilen. Bedre er det at smide et
> amperemeter i serie med en af ledningerne til batteriet, så kan
> forbruget også aflæses. Det koster selvf. lidt...
Er noteret
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
claus b. p. (20-09-2007)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 20-09-07 21:18 |
|
"bossy" <skrivtilmig(fjern)@post.cybercirty.dk> wrote in message
news:46f26316$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> har det problem at bilen tapper batteriet for strøm i løbet af natten har
> tjekket næsaten alt hvad tjekkes kan, ledningen til ladelampen, hvis jeg
> sætter den på når bilen er helt slukket så lyser den konstant men ikke når
> bilen er tændt.
> ved ikke meget m hvordan en generator fungere, ud over den laver strøm,
> men tænkte om der ikke sidder en enretter om det måske klunne være den,
> eller om der er nogen der har en ide til hvad det ellers kunne være, har
> også tænkt på om det kunne være en ledning et eller andet sted der rører
> stellet så den bliver tappet på den måde, men kan ikke rigtigt efter at
> have tjekket det mestew se hvor det skulle være.
>
> så hvis nogen har en ide eller et forslag, evt. en ide til hvordan man kan
> måle sig frem til en evt. kortslutning så
>
Det lyder som et godt bud på hvad der er galt, tændingen er afbrudt men
ladelampen lyser, - dvs. der kommer strøm baglæns gennem ensretteren (i
generatoren) til generatorens ladekontrol.
Hele generatoren er en enhed med ensrettere og ladekontrol, så der er nok
ingen anden udvej end at skifte generatoren. Du kan selvfølgelig afmontere
generatoren og lade en autoelektriker måle den igennem, men resultatet
bliver nok det samme, bare dyrere.
/Claus
| |
|
|