|
| Hvor går grænsen? Fra : Mogens |
Dato : 16-09-07 18:05 |
|
Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
200, 400, 800 km eller hvad?
Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
| |
Brian (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-09-07 18:10 |
|
Mogens wrote:
> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
> 200, 400, 800 km eller hvad?
> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
Kommer an på situationen. Jobmæssigt vil jeg til enhver tid vælge flyet,
såfremt det er muligt. Er det ferie, foretrækker jeg bilen.
/Brian
| |
Jesper Juul (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 16-09-07 18:24 |
|
Brian skrev:
> Mogens wrote:
>> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
>> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
>> 200, 400, 800 km eller hvad?
>> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
>
> Kommer an på situationen. Jobmæssigt vil jeg til enhver tid vælge flyet,
> såfremt det er muligt. Er det ferie, foretrækker jeg bilen.
>
> /Brian
>
>
Jeg har det omvendt, det giver relativt mange kørepenge
Jesper
| |
Mogens (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 16-09-07 18:27 |
|
"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:00ec2291$0$23245$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Jeg har det omvendt, det giver relativt mange kørepenge
Og det vil være din egen beslutning? :)
| |
Jesper Juul (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 16-09-07 18:32 |
|
Mogens skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:00ec2291$0$23245$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>> Jeg har det omvendt, det giver relativt mange kørepenge
>
> Og det vil være din egen beslutning? :)
>
>
Mjaa, ikke altid men som oftest, især hvis flybilletten og kørepengene
er nogenlunde lige dyre.
Jesper
| |
Per Henneberg Kriste~ (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 16-09-07 20:10 |
|
"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:00ec2291$0$23245$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Brian skrev:
>> Mogens wrote:
>>> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
>>> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
>>> 200, 400, 800 km eller hvad?
Hvor mange er du?
Skal du have en bil i den anden ende?
hvad koster flybilletten?
Hvad koster det at køre i din bil?
Der er vist kun dig selv til at sætte den dagsorden ;)
--
Per
| |
Mogens (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 16-09-07 20:14 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed7f92$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der er vist kun dig selv til at sætte den dagsorden ;)
Det samme kan du jo udtale, når folk her i gruppen
spørger om, hvilken bil de skal købe...
| |
Per Henneberg Kriste~ (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 16-09-07 21:27 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:ZffHi.8920$ZA.4650@newsb.telia.net...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:46ed7f92$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Der er vist kun dig selv til at sætte den dagsorden ;)
>
> Det samme kan du jo udtale, når folk her i gruppen
> spørger om, hvilken bil de skal købe...
Det spørgsmål kræver ikke meget forhåndsviden at svare på. Men det gør
spørgsmålet i denne tråd, da vi f.eks. ikke kender hans udgifter til bilen
pr. km, hvor han havde tænkt sig at køre/flyve hen, hvor lang tid det må
koste m.m.m. .... det _er_ sværere at svare på :)
--
Per
| |
Mogens (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 16-09-07 21:36 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46ed919b$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det spørgsmål kræver ikke meget forhåndsviden at svare på.
HVAD? - der vælter da ellers ind med spørgsmål, hvis en
gut ikke beskriver en hel masse detaljer/parametre!
> Men det gør spørgsmålet i denne tråd, da vi f.eks. ikke kender hans
> udgifter til bilen pr. km, hvor han havde tænkt sig at køre/flyve hen,
> hvor lang tid det må koste m.m.m.
Så det vilvære en økonomisk betragtning/kalkulation, der vil være
afgørende for dig...
| |
ShutEye (16-09-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 16-09-07 23:46 |
|
>>>> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
>>>> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
>>>> 200, 400, 800 km eller hvad?
>
> Hvor mange er du?
Med mindre han fejler noget er han kun én :þ
| |
Karsten Feddersen (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 16-09-07 18:32 |
|
Hej
Mogens skrev:
> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
> 200, 400, 800 km eller hvad?
> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
Det kommer an på. Billund <-> Bruxelles har rigtig dårlig forbindelse,
så der er bilen hurtigt det foretrukne valg, hvorimod Billund <->
Frankfurt eller Billund <-> Amsterdam er gode forbindelser og derfor
vælges flyveren selvom turen i km er kortere.
Spørgsmålet kan ikke alene gøres op i km, men skal nærmere gøres op i
tid og økonomi. Fra mit hjem til Amsterdam centrum tager det ca 4 timer.
Jeg er kun ca 2 timer længere om at køre det samme stræk. Ergo skal
jeg ikke særlig langt fra lufthavnen før bilen i tid vil kunne svare
sig. Omvendt så kan der være visse komforthensyn ved både bil/fly. Er
man flere kan man sidde i bilen og arbejde. Det er næsten umuligt i fly
medmindre man flyver businessclass, men i Europa synes jeg det er vanvid
at bruge penge på.
Under ca 5-600km vil jeg dog nok altid tage i bil, da det så er muligt
at køre frem og tilbage samme dag uden de store problemer.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Martin Sørensen (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 16-09-07 21:29 |
|
On 16 Sep., 19:04, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
> 200, 400, 800 km eller hvad?
> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
Kommer nok også an på om jeg kunne flyve fra den lokale lufthavn (8km)
eller skulle til Zürich (90km)
Skulle jeg nordpå til DK ville jeg nok overveje biltog til Hamburg
igen - specielt hvis familien var med.
mvh
Martin i Basel
| |
Folmer Rasmussen (16-09-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 16-09-07 21:44 |
|
On Sun, 16 Sep 2007 17:04:54 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
>hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
>200, 400, 800 km eller hvad?
>Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
>--
For mit vedkommende vil det udelukkende være et spørgsmål om, hvor
meget tid jeg har til rådighed.
Har jeg tid nok, så kører jeg, så enkelt er det.
Og det har ikke noget med flyskræk at gøre, selv om jeg nok ville
overveje at stige ombord i sådan en Dask 8, et par gange.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
ShutEye (16-09-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 16-09-07 23:47 |
|
> Og det har ikke noget med flyskræk at gøre, selv om jeg nok ville
> overveje at stige ombord i sådan en Dask 8, et par gange.
Den burde vel hedde KLASK-8 ???
| |
Anders Majland (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 17-09-07 09:25 |
|
> Den burde vel hedde KLASK-8 ???
Er de ikke kun kommet til KLASK-3 ?
(3 registrerede mavelandinger)
| |
Ove Kjeldgaard (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Ove Kjeldgaard |
Dato : 17-09-07 19:58 |
| | |
Specks6812 (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Specks6812 |
Dato : 17-09-07 12:39 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> said in news:WmdHi.8895$ZA.4635@newsb.telia.net:
> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
> 200, 400, 800 km eller hvad?
> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
>
>
>
Landfast i Europa/Nordafrika (nogle nordafrikanske lande er dog udelukket)
eller forbundet med en færge der ikke tager mere end 24 timer foretages
rejsen med bil/MC.
Skal vi over Atlanten eller andre oceaner så flyver vi nødtvungengt.
Til Asien hvor man med bil tvinges gennem krigshærgede lande eller andre
"farlige" lande foretages rejsen med fly.
| |
Tom (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 17-09-07 16:59 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:WmdHi.8895$ZA.4635@newsb.telia.net...
> Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
> hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
> 200, 400, 800 km eller hvad?
> Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
HADER der f***** flyvere, så det er kun når jeg via jobbet er tvunget til at
tage dem (alt for ofte). Privat ville jeg hellere køre helt til portugal for
at reducere flyveturen til usa end tage flyvet fra kbh.
Der er ingen grænse for hvornår jeg ville tage flyet i stedet for bilen, det
bliver altid bilen der vinder.
--
Tom
| |
Lars Ehlers (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Lars Ehlers |
Dato : 17-09-07 21:33 |
|
On Sun, 16 Sep 2007 17:04:54 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>Har lige haft en "vild" diskussion i et andet forum, men
>hvor går grænsen for dig ift. at flyve eller tage bilen?
>200, 400, 800 km eller hvad?
>Jeg tager flyet til München, men kører til Frankfurt...
Tja, det er jo nok ekstremt individuelt.
For mig ligger grænsen på 3 timer. Hvis jeg kan køre på under 3 timer,
så tager jeg bilen, ellers hopper jeg på en flyver.
Det har også meget at gøre med, hvilken lufthavn jeg kan flyve til.
Hvis jeg skal til en eller anden lille lufthavn, men der ligger en
stor lufthavn 2-3 timer væk fra mit bestemmelsesmål, så vælger jeg at
flyve til den store lufthavn, leje en bil og køre resten af vejen.
--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
| |
Martin Sørensen (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 17-09-07 22:42 |
|
On 17 Sep., 22:32, Lars Ehlers <l...@NOSPAMehlers.us> wrote:
> Det har også meget at gøre med, hvilken lufthavn jeg kan flyve til.
> Hvis jeg skal til en eller anden lille lufthavn, men der ligger en
> stor lufthavn 2-3 timer væk fra mit bestemmelsesmål, så vælger jeg at
> flyve til den store lufthavn, leje en bil og køre resten af vejen.
Se det forstår jeg ikke, medmindre du leder efter en undskyldning for
at køre. Min erfaring er at store lufthavne tager længere tid and små.
Jeg hader Heathrow, har heldig vis ikke været der i mange år. Eneste
forsonende træk var et akvarium og deres whiskyudvalg
Basel er god, er man der en time før afg har man masser af tid. Rental
car drop-off er 30m fra checkin (til CPH), hvilket igen er 30m fra
sikkerhedstjek. Sjældent køer nogen steder.
Min favorit til dato er Cork anno 1993. Man kunne se alle 6 gates fra
butikken med udvalg af samtlige irske whiskeys.
/Martin
| |
Tom (17-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 17-09-07 23:09 |
|
"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1190065320.211387.186590@d55g2000hsg.googlegroups.com...
On 17 Sep., 22:32, Lars Ehlers <l...@NOSPAMehlers.us> wrote:
>Se det forstår jeg ikke, medmindre du leder efter en undskyldning for
>at køre. Min erfaring er at store lufthavne tager længere tid and små.
>Jeg hader Heathrow, har heldig vis ikke været der i mange år. Eneste
>forsonende træk var et akvarium og deres whiskyudvalg
Heathrow er ok fordi der kommer så mange flotte lårkortede piger forbi mens
man venter, så man kender sig da ikke ligefrem
Men ellers sucks deres check-in hvor man skal stå og bukke og skrabe for at
blive lukket ind.
--
Tom
| |
Mogens (18-09-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 18-09-07 05:12 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:46eefab1$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Men ellers sucks deres check-in hvor man skal stå og bukke og skrabe for
> at blive lukket ind.
Ja dét er man jo helt fri for i Stauning Lufthavn
| |
|
|