Gokart på offenlig vej ?!
Fra : Bob :-\)

Dato : 15-09-07 21:05

Kom til at kikke på denne side det er vildt at der nu må komme gokart på
hovedvejen
http://www.impot.dk/funkart.php

Men er der nogen der kender til reglerne , hvis man nu selv have en
fabrikslavet
banegokart eller lign , kan man så sætte lys osv. på og evt få den godkendt
og synet til vej
så eller ? og igen er der en masse afgift på det så ?

--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________

Fra : Bruno

Dato : 15-09-07 22:56

Bob wrote:
> [...]
> og synet til vej
> så eller ? og igen er der en masse afgift på det så ?

Det er nok muligt, men mon ikke der skal gøres ret meget.

Det er forøvrigt en noget sløj go-kart de sælger, faktisk vil jeg sige
at hvis nogen oplever deres første go-kart tur i sådan en tingest så
snyder de sig selv for de rigtige er noget helt andet.

Det er lidt ligesom den Ariel look-a-like de forsøger sig med på samme
side, hvor sjov er en "bil" med 18 HK lige når den vejer 386 Kilo plus
køre og evt. passager. Jeg kan ikke tro den kører fra ret meget andet
end en Christania cykel i optræk.

Mvh
Bruno

Fra : CR

Dato : 16-09-07 08:21

> Det er forøvrigt en noget sløj go-kart de sælger, faktisk vil jeg sige
> at hvis nogen oplever deres første go-kart tur i sådan en tingest så
> snyder de sig selv for de rigtige er noget helt andet.

Hvor kan man prøve den ægte vare? Jeg bor i Århus.

Fra : Bruno

Dato : 17-09-07 00:27

CR wrote:

> Hvor kan man prøve den ægte vare? Jeg bor i Århus.

Find en go-kart klub - der skulle være gode muligheder.

Mortoren i en rigtig kart kan forøvrigt ikke holde til gadebrug,
medmindre vi taler en af de større klasser som har gear og motoren fra
en motorcykel. De små er typisk så hårdt presset at de ikke kan holde
til max gas i mange sekunder, ikke mindst fordi de bare tager
omdrejninger indtil noget går i stykker.

Mvh
Bruno

Fra : Bob :-\)

Dato : 16-09-07 11:54

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> side, hvor sjov er en "bil" med 18 HK lige når den vejer 386 Kilo plus
> køre og evt. passager. Jeg kan ikke tro den kører fra ret meget andet

-----------

Nej der er nok ikke så meget optræk i de "biler" , men det kunne være sjov
hvis man selv måtte købe en brugt alm gokart og bygge om , og inreg til vej
.
Der skulle man nok få lidt opmærksonhed , men man skal nok være meget
opmærksom på
lastbiler osv, da det nok ikke er den mest sikre løsning.
Hilsen Robert

Fra : ShutEye

Dato : 16-09-07 19:46

<klip>
> [...]
> side, hvor sjov er en "bil" med 18 HK lige når den vejer 386 Kilo plus
> køre og evt. passager. Jeg kan ikke tro den kører fra ret meget andet end

Fra siden:
"DENNE ER MED EN 250CC 4 TAKTS VANDKØLET MOTOR MED 2 AUTOGEAR, OG BAKGEAR PÅ
18HK TIL EGEN VÆGT PÅ KUN 368KG, OG LAST EVNE PÅ 300KG."
2 autogear og 18hk på bakgearet :)

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 17-09-07 09:59

On Sun, 16 Sep 2007 20:45:32 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Fra siden:
>"DENNE ER MED EN 250CC 4 TAKTS VANDKØLET MOTOR MED 2 AUTOGEAR, OG BAKGEAR PÅ
>18HK TIL EGEN VÆGT PÅ KUN 368KG, OG LAST EVNE PÅ 300KG."
>2 autogear og 18hk på bakgearet :)

Så er denne nok en anelse kvikkere:
http://www.tigerracing.com/cars/tiger-z100-main.php

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 18-09-07 01:05

"William 'Billy-Boy' Boysen" <Billy-Boy.er.med@tur.for.første.gang> skrev i
en meddelelse news:4egse3pih0c4aeoo2as368bban1p7ftk5r@4ax.com...

> Så er denne nok en anelse kvikkere:
> http://www.tigerracing.com/cars/tiger-z100-main.php

Jeg tror også at den er en del sjovere.
http://www.youtube.com/watch?v=u3qtfY0Ps74

Synd den dør til sidst. :(

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Leo_Jensen

Dato : 18-09-07 14:04

On 17 Sep., 01:27, Bruno <dont....@this.address.ever> wrote:

> Find en go-kart klub - der skulle være gode muligheder.

Og her kan du så se de danske klubber:

http://www.kartnyt.dk/links-danske.php

Men det bliver nok ikke nemt at finde nogen der vil låne en rigtig
kart ud til en vildtfremmed. Det er temmelig nemt at ryge af banen
under opbremsning, da der er normalt kun er bremser på bagakslen...

> [...]
> til max gas i mange sekunder, ikke mindst fordi de bare tager
> omdrejninger indtil noget går i stykker.

I de nye klasser bruges omdrejningsbegrænser ved 14-15 eller 16.000
RPM, og så skal motoren såmænd nok holde rimeligt længe. De er jo også
vandkølede nu om dage, så der er heller ikke de samme termiske
problemer som i 'gamle' dage. Gearingen skal nok øges endda temmelig
meget, hvis man ikke vil ligge og banke imod begrænseren på
motorvejen...

MVH Leo.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-07 12:56

On 18 Sep., 15:03, Leo_Jensen <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> problemer som i 'gamle' dage. Gearingen skal nok øges endda temmelig
> meget, hvis man ikke vil ligge og banke imod begrænseren på

Hej igen

Jeg kiggede efter oversigten over baner på www.dasu.dk, men kunne ikke
finde den der. Det fik de så en mail om, og se nu lige her hvad de har
lavet:

http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=377&menuid=0

Leo