Fjernbetjent centrallås virker ikke længer~
Fra : Morten

Dato : 14-09-07 14:35

Hej

Jeg har en Citroen Xsara Picasso fra 2001

Fjernbetjeningen (som sidder i nøglen) til centrallåsen har altid været
dårlig, og for det meste kun virket indenfor ca. 2 meters afstand, men nu
virker den så pludselig ikke længere - ganske enkelt ingen reaktion når man
trykker. Jeg har skiftet batteri uden held. Nøglen har ikke været kastet
eller skadet på anden måde.

Er der noget jeg selv kan prøve?

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-07 17:41

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> virker den så pludselig ikke længere - ganske enkelt ingen reaktion når
> man trykker. Jeg har skiftet batteri uden held. Nøglen har ikke været

Det ku' jo godt være antennen inde i bilen, der har en dårlig forbindelse.
Nøglen ser vi bort fra, da den har nyt batteri og iøvrigt i god stand. Jeg
ved ikke hvor antennen sidder i en Picasso, men mit gæt er at den sidder
samme sted som på mange andre PSA biler: oppe i taget bagved interiørlampen.
Hvis du kan få lampen lirket ud, kan det være du kan se at der er nogle stik
der skal motioneres.

Ulrik

Fra : Morten

Dato : 14-09-07 18:10

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme sted som på mange andre PSA biler: oppe i taget bagved
> interiørlampen. Hvis du kan få lampen lirket ud, kan det være du kan se at

Jeg har 2 lamper - en i front (lige over spejlet) og en bag i bilen, men det
er vel den i front så .. dog vil jeg tilføje at jeg også har prøvet nøglen
mens jeg sad inde i bilen og der virkede den heller ikke, så det må næsten
være en lodning der er gået løs hvis det er der problemet sidder ...

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 17:39

> [...]
> næsten være en lodning der er gået løs hvis det er der problemet sidder
Hvis jeg har ret, så er det lampen ved spejlet.

Ulrik