Autostadt, VW.
Fra : Kent Nielsen

Dato : 13-09-07 18:49

Hej,
Her i morgen tidlig kl 5.00 sætter vi kursen mod Wolfsburg, for et besøg i
Autostadt.
Det var konen der mente at det måtte da være en god fødselsdagsgave med en
weekend dernede.

Nogen der har været der, skal jeg glæde mig?

Kent Nielsen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-09-07 18:55

Kent Nielsen skrev:
> [...]
> weekend dernede.
>
> Nogen der har været der, skal jeg glæde mig?

Hvis man søger på nettet beskrives Wolfsburg som havende usædvanlige
indkøbsmuligheder. Er du sikker på at det var en gave til dig?

Mikkle

Fra : Kent Nielsen

Dato : 16-09-07 19:31

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man søger på nettet beskrives Wolfsburg som havende usædvanlige
> indkøbsmuligheder. Er du sikker på at det var en gave til dig?

He he,
Nu skulle vi så bo i Braunschweig, 30 km fra Autostadt, der var ellers også
gode indkøbsmuligheder, bl.a. et center efter amerikansk "mall" forbillede
med ca 150 butikker(!)
Bl.a. den største elektronikbutik jeg har set / været inde i. Så jeg
benyttede lejligheden til at få min TomTom byttet ud med en Garmin

Mht. til VW fabriken i Wolfsburg, så har de en kapacitet på 4000 Golf /
Touran i døgnet, vildt.

Kent Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-07 20:13

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i meddelelsen

> [...]
> Bl.a. den største elektronikbutik jeg har set / været inde i. Så jeg
> benyttede lejligheden til at få min TomTom byttet ud med en Garmin

www.conrad.de .. vi var også dér.

Conrad har afdelinger overhele Tyskland, jf. deres hjemmeside. Jeg får deres
katalog en gang hver sommer - minimum :)

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-09-07 19:23

> [...]
> weekend dernede.
>
> Nogen der har været der, skal jeg glæde mig?

I Autostadt har hver underafdeling af VW deres eget lille hus. Undgå at se
de film de gerne vil vise dig - de er intet værd i bilmæssig henseende.
Spild af tid, med andre ord. Brug evt. lidt penge på at blive transporteret
op i tårnene, hvorfra tyskerne henter deres nye bil - det er de 2 tårne
fyldt med biler. Udsigten fra 20. etage skulle være ... wunderbar.

I den hal hvor I indløser billetter er der på 1. etage - altså på vej ned
fra den udemærkede udstilling, der er deroppe - en køresimulator. Bestil tid
på den som noget af det første (hvis det er nødvendigt).

Bestil også tid lige udenfor til højre, hvor "toget" kører ind på fabrikken
med besøgende. Der er 2 forskellige ture - bestil tid til dem begge, evt. de
engelske udgaver, hvis der er børn med. Der kommer ret mange tal ud af
munden på guiderne :)

Besøg VW´s museum i dieselstrasse. Der er mange guldbarer! :)

Når I er i området, så besøg http://www.dino-park.de/ (dinosaurpark)
og/eller http://www.munster.de/pzm/ (kampvognsmuseum)

Jeg ved ikke hvor I vil overnatte, men der er en campingplads 1 km fra
Autostadt. Jeg var der i juli 2007.

--
Per