GÅ FORBI hystader, det kurerer deres sinds~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-07 02:33

GÅ FORBI hystader, det kurerer deres sindsyge og beskytter dig rigeligt.

Kun hvis den hysteriske person er voldelig, rager det staten og tvang kan
komme på tale

Fordi ordet sindsyge er indarbejdet kan det bruges om hystader og
hypokondere - men bør ikke bruges om uvoldelige der ikke selv har søgt
behandlingshjælp

"Visse hysterikere træder ind i en hvilkensomhelst rolle med en manglende
evne til ikke at reagere., som forvandler sig konstant. De opildner deres
følelsesmæssige system til på een gang at fremkalde evnen til
fremstilling, imitation, forklarelse, forvandling og alle former for
efterligning eller skuespilkunst. "Nietzsche

hysm After a personal quarrel between a man and a woman ,
the former suffers chiefly from the idea of having wounded the other,
while the latter suffers chiefly from the idea of not having wounded the
other enough. Thus she will endeavour by tears, sobs and discomposed mime
to make his heart even heavier. Nietzsche

Hysm I have cultivated my hysteria with joy and terror C Baudelaire

hysma Hysteri er en karikatur af kunstnerisk system,
tvangsneurotisk er en karikatur af religiøst system og paranoid er en
karikatur af et filosofisk system. Freud

hysma Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af dem.
H.C. Andersen

hysmx Mange mennesker er ikke lykkelige, hvis de ikke hver dag føler sig
bundulykkelige Frejlif Olsen

hysmz Hypochondria. There are people who become hypochondriacs
out of compassion and concern for another; the kind of pity which results is
nothing less than a disease. Similarly, there is a Christan hypochrondria
which befalls those lonely, religious-minded people
who continually visualize to themselves the suffering and death of
Christ.Nietzsche

hysp Hypochondria. There are people who become hypochondriacs out
of compassion and concern for another; the kind of pity which results is
nothing less than a disease. Similarly, there is a Christan hypochrondria
which befalls those lonely, religious-minded people Nietzsche

hysq Lidende kvinder dyrker hinanden, for deres
lidelse er dybest set den same. Jonathan Swift 1667-1745

hysq En god cigar har samme afslappende virkning på en mand, som en
ordentlig tudetur har på en kvinde. E.G. Bulwer-Lytton

hysq En kvinde ser altid smukkere og mere skrøbelig ud, når hun er
på randen af et nervøst sammenbrud. Andy Warhol

Hysq Fastende kvinder og piger har lavet mere støj i verden end
fastende mænd. Charles Dickens

hysq The sick woman opressing, tyrannising especially; no one surpasses
her in refinements for ruling, Nietzsch e

hysq: En kvinde ser altid smukkere og mere skrøbelig ud, når hun er
på randen af et nervøst sammenbrud. Andy Warhol

hysqa Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of the
female nature. It's the big female weapon, and the test of a man is his
ability to cope with it. Tennessee Williams

hysqb "Hvem vil være afbalanceret. At være afbalanceret er overvurderet"
Calista Flockhart som "Ally"(advokat Ally McBeal i TV-serie)

hyst We may say that hysteria is a caricature of an artistic
creation, a compulsion neurosis a caricature of a religion, and a paranoiac
delusion a caricature of a philosophic system.Sigmund Freud

hyster An imaginary ailment is worse than a disease. Jødisk
ordsprog

hyster Hearts live by being wounded. Oscar
Wilde

hyster Jeg er hypokonder og ønsker mig galskabens nådegave, - da
Robert Schumann kritiseredes for griller og "indbildt syge"Romantikken
gjorde kunstnere til halvguder og hallucinerende orakler - og nazismen tog
det op med korpsåndens loyalitet og tro på instinkter der gav fejlfri
intuition

hyster Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af
dem. H.C. Andersen

hyster The best cure for hypochondria is to forget about your own
body and get interested in someone else's.
Goodman Ace

hysteri Perversitet er den moderne litteraturs muse. Susan Sontag

hystSuo Hypochondria. There are people who become hypochondriacs out of
compassion and concern for another;

hystSuo A sick man lives more carelessly when under medical observation
than when he attends to his own health.Nietzsche

hystSuo Men die of the diseases which they have studied most...It's as
if the morbid condition was an evil creature which, when it found itself
closely hunted, flew at the throat of its pursuer.
Doyle (1859-1930)British Writer and Physician

hystsuom Hvis skæbnen er imod dig, kan du brække en tand på gele. If
fortune turns against you, even jelly breaks your tooth.
Persian proverb

hystsuomk Smider du en heldig mand I havet, kommer han op igen med en fisk I
munden. Throw a lucky man into the sea, and he will come up with a fish in
his mouth. Arabic proverb

hystsuoth If he has no other burden, he'll take up a load of stones.
Malay Proverb