Spørgsmål til ejere af Schuberth S1
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 14-09-07 15:53

På min Schuberth C2 sidder solvisiret rimelig godt fast, der kan man tydelig
høre et "klik" når man henholdsvis åbner og lukker visiret, og det kan
derfor ikke bevæge sig i den fuldt åbne eller fuldt lukkede position.

På S1'eren er det trinløs regulering, der er ingen klik, og jeg synes
visiret har en tendens til at lukke sig automatisk hvis man ryster for meget
med hovedet.

Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som
selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???

MVH

Peter Jakobsen

Fra : SB

Dato : 14-09-07 16:47

"Peter Jakobsen" <thisisnotvalid@nu.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som
> selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???

Har ikke haft de problemer med min, dog fik jeg noget ødelagt til at holde
selve visiret på plads, fik jeg fikset UB

Søren
som har købt den her i DK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-09-07 16:57

> [...]
> Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som
> selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???

Solvisiret på min S1'er går i et 'hak' i hver ende, dvs. både i åben og
lukket position. Det er ikke er hørbart 'hak', men det kan godt mærkes når
man åbner og lukker at det skal overvindes inden visiret flytter sig. Jeg
har aldrig oplevet at det har flyttet sig under kørslen, hverken i åben
eller lukket position.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 14-09-07 17:25

Hej Bror (tm)

On Sep 14, 4:52 pm, "Peter Jakobsen" <thisisnotva...@nu.com> wrote:
> [...]
>
> Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som
> selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???

Min har ikke det problem. Det er en super hjelm!

PS. Lad være med at ryste på hovedet - det kan have alvorlige og
uoprettelige konsekvenser

--
Jesper
Zixxer - der får kørt for lidt

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-07 19:09

On Fri, 14 Sep 2007 16:52:52 +0200, Peter Jakobsen wrote:

> Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som
> selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???

Mit går faktisk en anelse trægt, og kan sagtens stå i alle stillinger. :-/

Men betjeningen virker mere logisk, og ergonomisk på concept :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-09-07 09:25

Peter Jakobsen wrote:
> På S1'eren er det trinløs regulering, der er ingen klik, og jeg synes
> visiret har en tendens til at lukke sig automatisk hvis man ryster
> for meget med hovedet.

Check om det sidder korrekt. Der er "klik" (uhørbare), eller "positioner" på
mine 2 S1'ere.
Og når det sidder i første klik (bykørsel-position), lukker det ikke af sig
selv.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-07 16:24

On Wed, 19 Sep 2007 10:24:59 +0200, Jim Andersen wrote:

> Og når det sidder i første klik (bykørsel-position), lukker det ikke af sig
> selv.

Solvisiret!

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-07 07:25

Orla Pedersen wrote:

> Solvisiret!

Ups. Jeg kalder den solbrillen såe... Men øehhh ... solbrillen lukker af sig
selv? Efter man har slået den op? Nej. Det har jeg aldrig prøvet.

/jim