Nå nu er også skyld i de andre uheld
Fra : tp

Dato : 14-09-07 06:27

http://jp.dk/indland/trafik/article1087549.ece

llidt klip fra artiklen

Med en stigning i antallet af trafikdræbte på ca. 40 pct. i de første syv
måneder af i år ligger Danmark og Finland højest på listen over lande med en
negativ udvikling i trafiksikkerheden

og

Den negative udvikling tilskrives blandt andet en mild vinter, tættere
trafik og flere motorcykler på vejene.

----

Har der ikke været omkring 29 dødsfald på mc i år mod i omegnen af 24
normalt. Mange men vel ikke et grotesk stort antal i forhold til normalt? Og
det antal trafikdrab ligger normalt omkring 400-450.

Jeg føler mig snart lige så udhængt som rygere, men jeg nægter at stoppe

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 14-09-07 06:48

hej
ja så prøver vi det samme som lastbilerne har prøvet i flere år
læste at en 11 årig var indvolveret i dødsulykke bag på motorcykel (stor
overskrift)
i artikelen ser man så at ulykken skete som følge af at en bilist ikke havde
overholdt sin vigepligt.
og så er det vel bilist skyld i dødsulykke
for et par år siden kørte sådan en hets også mod lastbiler(så nu en masse
regler specielt for dem )
lastbil igen indvoldveret i ulykke ( parkeret lastbil torpederet bagfra af
personbil)
så om et par år er mcer vel begrænset til 40km/t og må kun køre om søndagen

hilsen Jørgen
mc ,lastbil og madkasse kører

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-07 07:14

> Har der ikke været omkring 29 dødsfald på mc i år mod i omegnen af 24
> normalt.

Jeg kan ikke lide at bruge ordet "normalt" om sådan noget ...
http://www.sikkertrafik.dk/2a63e80

Men mange glædede sig over at det gik den rigtige vej i 2005 mens antallet
af motorcykler steg meget.

Men da det jo heldgivis er et rel lille tal (sådan numerisk set) så skal der
jo ikke meget til at rykke det meget procentvis. 17 til 22 og nu til mindst
29 er procentvis nogle temmelige store stigninger....

Skal man forsøge at finde et lille lyspynkt så synes jeg tallene for
alvroligt tilskadekomne er værd et kig - De har været svagt faldende i mange
år samtidig med at antallet af mc jo som skrevet er øget meget.

Om en ulykke ende med en alvorligt tilskadekommen eller en død er nok meget
et spørgsmål om held - og om hastighed / sikkerhedsmarginer....

/A

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-09-07 10:09

Anders Majland skrev:

> Om en ulykke ende med en alvorligt tilskadekommen eller en død er nok meget
> et spørgsmål om held - og om hastighed / sikkerhedsmarginer....

..... og ikke mindst påklædning, der er ikke få af de "nymoderne"
MC'ister der klæder sig ud til lejligheden - med tørklæde og solbriller
som erstatning for hjælm, tynd frynse læder _uden_ fornøden sikkerhed og
sko/støvler beregnet til alt andet end at køre MC - hvis de da
overhovedet klæder sig ud - ud over bare at køre i jeans og T-shirt :-\

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-09-07 09:18

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]
> fornøden sikkerhed og sko/støvler beregnet til alt andet end at køre
> MC - hvis de da overhovedet klæder sig ud - ud over bare at køre i

Sad og bladrede i Motor (FDM's blad). De tester MC'er nu om dage.
Dèn test jeg bed mærke i var af Kawasaki 125 Eliminator vs HD Night Train.
Dem tester man iført et par alm. stofhandsker og gummisko. Muligvis var
cowboybukserne af en speciel slidstærk slags.

/jim

Fra : BJ

Dato : 14-09-07 10:20

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg føler mig snart lige så udhængt som rygere, men jeg nægter at stoppe

Hele denne trafikdrabsdebat, er efterhånden blevet fuldstændig grotesk.

Hvis man ellers koncentrerede sig om andre årsager til dødsfald end de
trafikale, så kunne der spares i tusindvis af døde på andre områder i DK.

Men da pressen sælger billetter, læseren hopper med på cirkusvognen og ikke
mindst (sikkert det aller vigtigste), så kan en stribe professionelle leve
fedt og godt af det.

mvh
Bjørn J.