2008 Yamaha R6
Fra : MKS - 74

Dato : 10-09-07 20:50

Fra : Max Andersen

Dato : 11-09-07 06:40

MKS - 74 wrote:
> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/September/sept10-16/sep10072008yamahar6/>
>
> <http://www.motorcycledaily.com/10september07_yamaha2008r6.htm>

Den røv er ihvertfald spids. den er ligeså spids som Hayabusaen er stump.

Ligner næste noget man kan skære sig på :)

Max

Fra : Armand

Dato : 11-09-07 17:52

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/September/sept10-16/sep10072008yamahar6/>

De gode gamle 4-pot calibre med de markante udevendige cylindre-propper er
tilsyneladende in igen!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 22:39

On Tue, 11 Sep 2007 18:52:13 +0200, Armand wrote:

> De gode gamle 4-pot calibre med de markante udevendige cylindre-propper er
> tilsyneladende in igen!

Det er da også grundlæggende en genial konstruktion. Ingen samling der hvor
det ellers gør mest "ondt"

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Emil

Dato : 12-09-07 08:40

On Sep 11, 6:52 pm, "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> "MKS - 74" <mks74t...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:bs7be3tc8uftk3qt5vf4ojc2hrue5lutui@4ax.com...> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/September...>
> De gode gamle 4-pot calibre med de markante udevendige cylindre-propper er
> tilsyneladende in igen!

Har de nogensinde været "out"? Så vidt jeg lige husker, så har Yamaha
da brugt den model kontinuerligt, ihvertfald, siden 1999?.

Hygge

Fra : Armand

Dato : 12-09-07 18:31

"Emil" <sofushansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Har de nogensinde været "out"? Så vidt jeg lige husker, så har Yamaha
> da brugt den model kontinuerligt, ihvertfald, siden 1999?.

Som ofte brugt af alle producenter bliver top-produkterne downgraded til de
lavere r4angerende modeller ved fremkomst af nye designs i topklassen. Det
jeg mente var at de er vendt tilbage på R6 hvorfra de forsvandt da
radial-calibrene blev højeste mode.
Men jeg er så langtfra sikker på at radialere er yt - '08-bremsen er sikkert
stadig en radialer, men nu er radialere en sådan selvfølge at man ikke
længere har behov for et ændret udseende for at markere overgangen til
radial-teknik og det gammelkendte varemærke med udvendige cylinderpropper
kan sagtens være blevet støvet af og brugt på en radial-monteret caliber :-/

--
Armand.

Fra : Emil

Dato : 12-09-07 22:16

On Sep 12, 7:31 pm, "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> kan sagtens være blevet støvet af og brugt på en radial-monteret caliber :-/

Hmm, nu har jeg kigget efter.

1999-2004 R6 havde propperne på alm. kalibre.
2005 R6 havde propperne på radial kalibre.
2006-2007 havde propperne på radial kalibre.
2008- har propperne på radial kalibre.

Jeg kan ikke se hvornår de har været forsvundet? Men det har måske
været på andre cykler og før 1999?

Og jeg er ellers enig, det er et ret godt princip med propperne,
brembo er jo først lige kommet med kalibre der er fræset i et helt
stykke alu.

Mvh.

Emil S. Hansen