/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor så hadsk stemning mod madkasser og~
Fra : Andersen [3650]


Dato : 09-09-07 19:00

Nu senest hvor Leif kom med en udtaelse
som gik, lad os bare sige, til bilistens fordel.
Jeg kører selv cykel, MC, bil, lastbil og en
enkelt gang går jeg også på mine futter.
Jeg mener bare at skal man kommentere den
slags situationer bør man nok holde en
objektiv holdning, og tage "snakken" som
så, og ikke som jeg læser mange MCister
herinde, der går fuldstændig i baglås og
sabler alt og alle ned der ikke "holder" med
MC-folket.

Denne tråd er IKKE startet for at vi skal
fortsætte med den ulykke, men for at folk herinde
skal stoppe op........tænke sig om......og
så komme med deres besyv, således at vi
får en pæn og sober omgangstone hvor vi
kan tage snakken på en saglig og objektiv måde.
Der skal være plads til os ALLE.


Med ønsket om nogle forsat gode dage til
at køre MC

Og tag så lige og opfat denne tråd som noget
positivt og ikke et surt opstød, for det er det
ikke (hvis nogen er i tvivl).

--
Med venlig hilsen
Andersen [ 3650 ]



 
 
Claus Rittig (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-09-07 19:24

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:fc1cb8$u0r$1@newsbin.cybercity.dk...
> Nu senest hvor Leif kom med en udtaelse
> som gik, lad os bare sige, til bilistens fordel.

Den udtalelse Leif kom med, er ikke til nogens "fordel".
En lille dreng er død, og jeg er sikker på hverken hans far, eller føreren
af bilen, var ude på at løbe nogen risiko for at nogen skulle dø.
At Leif så lige skal placere skylden på en far i kritisk tilstand med en død
søn... Det finder jeg særdeles smagløst. Lad dem der ved noget om den slags,
finde ud af det de kan, og lad os så ikke diskutere skyld, før vi har nogle
fakta at forholde os til.

> Jeg kører selv cykel, MC, bil, lastbil og en
> enkelt gang går jeg også på mine futter.
> Jeg mener bare at skal man kommentere den
> slags situationer bør man nok holde en
> objektiv holdning, og tage "snakken" som
> så, og ikke som jeg læser mange MCister
> herinde, der går fuldstændig i baglås og
> sabler alt og alle ned der ikke "holder" med
> MC-folket.

Som motorcyklist oplever man jævnligt til ofte at blive presset ud i farlige
situationer, fordi bilister tager en chance, fejlbedømmer en situation, er
uopmærksomme, eller af og til bare er ligeglade. Det er ikke så ofte jeg som
motorcyklist har oplevet situationer, hvor jeg har bragt andres liv og
førlighed i fare, men bevares, efter 25 år på motorcykel, så er det da
sket - og jeg blev klogere. Men for fanden hvor har pulsen været høj mange
gange ved mødet med "uskarpe" bilister.

Jeps, vi har en klar tendens til at fare ud mod bilisterne. Det er der gode
grunde til. Det er oftest OS der kommer til skade!
Jeg tror jeg er en langt bedre bilist, fordi jeg har kørt motorcykel så
mange år. Jeg er ikke specielt god til at køre bil, men jeg er god til at
køre defensivt, og jeg er god til at identificere fareområder, og køre efter
forholdene. Efter at have kørt meget med trailer og campingvogn er jeg dog
også blevet klar over, at der er situationer hvor det bare ikke er muligt,
at vente med at køre til man er sikker på det ikke kan blive farligt. Så jeg
er godt klar over at vores motorcykel-fordomme ikke altid holder vand.

Når jeg selv falder i, og udråber alle bilister til tåber (jeg kører MARKANT
mere bil end motorcykel), så hænger det sammen med at jeg ser MANGE flere
bilister med opmærksomheden i en mobiltelefon og andre steder end i
trafikken, end motorcyklister. Og bilister har den der falske
tryghedsfornemmelse, som får dem til at tro at det er okay at køre mens man
halvsover.

Nå, det er vist ikke dagens fedeste emne.
Men mine meninger om hvordan man skal køre, kan læses her:
http://www.aalborgoffroad.dk/index.htm?html/Sikker.html

Rittig



SB (11-09-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 11-09-07 06:18


> Jeps, vi har en klar tendens til at fare ud mod bilisterne. Det er der
> gode
> grunde til. Det er oftest OS der kommer til skade!
> Jeg tror jeg er en langt bedre bilist, fordi jeg har kørt motorcykel så
> mange år. Jeg er ikke specielt god til at køre bil, men jeg er god til at
> køre defensivt, og jeg er god til at identificere fareområder, og køre
> efter forholdene. Efter at have kørt meget med trailer og campingvogn er
> jeg dog også blevet klar over, at der er situationer hvor det bare ikke er
> muligt, at vente med at køre til man er sikker på det ikke kan blive
> farligt. Så jeg er godt klar over at vores motorcykel-fordomme ikke altid
> holder vand.
> Nå, det er vist ikke dagens fedeste emne.
> Men mine meninger om hvordan man skal køre, kan læses her:
> http://www.aalborgoffroad.dk/index.htm?html/Sikker.html
>
> Rittig

For mange år siden udtalte Lars E Christiansen i trafikradio, at folk der
kørte bil burde have et par år som motorcyklist, det ville lære dem at være
vågen og forudse hvad der kunne/ville ske i trafikken.

Synes man hver dag møder folk der kører ud foran en fra ubetinget vigepligt,
og jeg kører ikke så stærkt på min Suki 400
Et andet problem er at folk der holder i et T kryds og skal dreje til højre,
de kigger kun om der kommer noget fra venstre side af, kunne nemt være en
der var ved at overhale en traktor som kom fra modsatte side.

Så sent som i går skulle den person i puntoen foran mig dreje ind til højre,
da der ikke var fuldt optrukket og ingen modkørende er det jo ret nemt lige
at trække ud og smutte forbi.

Men inde på sidevejen hold der en ældre dame, vidste hun ville køre ud, man
kender typen, læner sig frem, kigger ihærdigt til venstre og begynder at
køre.
Jeg må nok tilstå, at jeg kunne ikke dy mig, trak ud på siden af den bil der
skulle dreje ind, satte lang lys på og da hun så ½ vejs over vejen endelig
fik øje på mig trykkede jeg på hornet. Skal da love for hun fik et chock,
men så har hun da lært det

Søren



Anders Majland (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-09-07 10:58

> For mange år siden udtalte Lars E Christiansen i trafikradio, at folk der
> kørte bil burde have et par år som motorcyklist, det ville lære dem at
> være vågen og forudse hvad der kunne/ville ske i trafikken.

Og det gælder også andre grupper af trafikanter. Altså at der er sundt at
have prøvet alt fra fodgænger til lastbil med hænger. Det giver mere
forståelse for hvad der egenligt sker i trafikken....

På min vej her til morgen måtte jeg bremse hårdt op to gange.
1) Bilist med trailer kører ud fra en sidevej (min hastighed <90km/t).
2) Bilist kører direkte fra tilkørselsrampe og ud i andet spor med
~85-90km/t. Min hastighed inden ca 105km/t og jeg havde ~40meter til køen
foran mig. Bilisten bag mig er heldigvis vågen nok og får også bremset
selvom han lå lidt tæt ...



BoA (11-09-2007)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 11-09-07 11:01

SB skrev:
>
> Så sent som i går skulle den person i puntoen foran mig dreje ind til højre,
> da der ikke var fuldt optrukket og ingen modkørende er det jo ret nemt lige
> at trække ud og smutte forbi.
>
> Men inde på sidevejen hold der en ældre dame, vidste hun ville køre ud, man
> kender typen, læner sig frem, kigger ihærdigt til venstre og begynder at
> køre.
> Jeg må nok tilstå, at jeg kunne ikke dy mig, trak ud på siden af den bil der
> skulle dreje ind, satte lang lys på og da hun så ½ vejs over vejen endelig
> fik øje på mig trykkede jeg på hornet. Skal da love for hun fik et chock,
> men så har hun da lært det
>
> Søren
>
>
Puhh -ha ! For Søren da Søren !!!! Sådan noget gør man da
ikke hvis man er en sikkerhedsbevidst og ansvarlig MC-kører
- vel ?



BoA

STudo (11-09-2007)
Kommentar
Fra : STudo


Dato : 11-09-07 14:45

BoA wrote:

> SB skrev:

>> Jeg må nok tilstå, at jeg kunne ikke dy mig, trak ud på siden af den bil
der
>> skulle dreje ind, satte lang lys på og da hun så ½ vejs over vejen endelig
>> fik øje på mig trykkede jeg på hornet. Skal da love for hun fik et chock,
>> men så har hun da lært det
>>
>> Søren
>>
>>
> Puhh -ha ! For Søren da Søren !!!! Sådan noget gør man da
> ikke hvis man er en sikkerhedsbevidst og ansvarlig MC-kører
> - vel ?

>
Nok ikke generelt, men ser man situationen med _masser_ af overskud og
plads til brems eller undvige, så er det en god lærestreg til bilisten. Så
gør de det måske ikke næste gang. Og gøres _aldrig_ når du er over
fartbegrænsningen.
> BoA



STudo (11-09-2007)
Kommentar
Fra : STudo


Dato : 11-09-07 15:01

SB wrote:


>> Men mine meninger om hvordan man skal køre, kan læses her:
>> http://www.aalborgoffroad.dk/index.htm?html/Sikker.html
>>
>> Rittig

rigtig god forklaring, Rittig.

Kombiner den med denne:
http://www.motorcycledaily.com/28january07_streetsafety.htm

Og husk kommentarerne, for der skal lige ses bort fra det med at køre med
høj lys.


STudo (11-09-2007)
Kommentar
Fra : STudo


Dato : 11-09-07 15:05

STudo wrote:

> SB wrote:


>>> Men mine meninger om hvordan man skal køre, kan læses her:
>>> http://www.aalborgoffroad.dk/index.htm?html/Sikker.html
>>>
>>> Rittig

> rigtig god forklaring, Rittig.

> Kombiner den med denne:
> http://www.motorcycledaily.com/28january07_streetsafety.htm

> Og husk kommentarerne, for der skal lige ses bort fra det med at køre med
> høj lys.
kan se at kommentarerne er væk. Der var en længere diskussion og
erfaringer med høj lys, hvor konklusionen blandt et stort flertal var ikke
at køre med høj lys, det skjuler trafikken bag ved dig (især andre
mc'ere), og skærer i øjnene for andre trafikanter, dermed mindsker deres
mulighed for at vurdere din hastighed.


Michael Dahlberg (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 11-09-07 15:43



STudo skrev:

>> Og husk kommentarerne, for der skal lige ses bort fra det med at køre med
>> høj lys.
>kan se at kommentarerne er væk. Der var en længere diskussion og erfaringer
>med høj lys, hvor konklusionen blandt et stort flertal var ikke at køre med
>høj lys, det skjuler trafikken bag ved dig (især andre mc'ere), og skærer i
>øjnene for andre trafikanter, dermed mindsker deres mulighed for at vurdere
>din hastighed

..
Jeg kan ellers læse:

In the day time, ride with your high beam on. Scan ahead,

and take in as much relevant information as you can.

Be aware of every car that might turn into your path,

and particularly aware of a few common, dangerous situations.



Men ellers er det bestemt kloge ord



Michael Dahlberg



STudo (11-09-2007)
Kommentar
Fra : STudo


Dato : 11-09-07 16:33

Michael Dahlberg wrote:



> STudo skrev:

>>> Og husk kommentarerne, for der skal lige ses bort fra det med at køre med
>>> høj lys.
>>kan se at kommentarerne er væk. Der var en længere diskussion og erfaringer
>>med høj lys, hvor konklusionen blandt et stort flertal var ikke at køre med
>>høj lys, det skjuler trafikken bag ved dig (især andre mc'ere), og skærer i
>>øjnene for andre trafikanter, dermed mindsker deres mulighed for at vurdere
>>din hastighed

> ..
> Jeg kan ellers læse:

> In the day time, ride with your high beam on. Scan ahead,

> and take in as much relevant information as you can.

> Be aware of every car that might turn into your path,

> and particularly aware of a few common, dangerous situations.



> Men ellers er det bestemt kloge ord



> Michael Dahlberg
Rigtigt, men da jeg læste den i foråret var der en _lang_ stribe med
kommentarer. Hvor størstedelen, og konklusionen, var at det er en uskik,
som kan lave farlige situationer for dine medtrafikanter.


Armand (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-09-07 18:13


"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:SxpFi.19$QL2.14@news.get2net.dk...
>
> Så sent som i går skulle den person i puntoen foran mig dreje ind til
> højre, da der ikke var fuldt optrukket og ingen modkørende er det jo ret
> nemt lige at trække ud og smutte forbi.
> Men inde på sidevejen hold der en ældre dame, vidste hun ville køre ud,
> man kender typen, læner sig frem, kigger ihærdigt til venstre og begynder
> at køre.
> Jeg må nok tilstå, at jeg kunne ikke dy mig, trak ud på siden af den bil
> der skulle dreje ind, satte lang lys på og da hun så ½ vejs over vejen
> endelig fik øje på mig trykkede jeg på hornet. Skal da love for hun fik et
> chock, men så har hun da lært det
>
Har engang været i lignende heldige situation hvor jeg kunne spå en
sidevejs-trafikants forehavende og derfor lettede på gassen og bremsede; men
alligevel kom der en djævel i mig og jeg holdt akkurat så meget drift i
Kawa'en at jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde stille 1cm
fra mandens venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige ind i roen på
ham, sprang han formedelst et halvt sæde til højre med øjne så store som
pizza-tallerkner
Så ku' han sq lære det :-| !!!

--
Armand.



Anders Majland (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-09-07 18:40

> kom der en djævel i mig og jeg holdt akkurat så meget drift i Kawa'en at
> jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde stille 1cm fra mandens
> venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige ind i roen på ham, sprang
> han formedelst et halvt sæde til højre med øjne så store som
> pizza-tallerkner
> Så ku' han sq lære det :-| !!!

Tror du - hans version af historien ville helt sikkert være den
sædvanlige -at han havde set sig for inden han kørte frem og så kom der en
af de her sindsyge motorcyklister helt vanvittigt hurtigt og var lige ved at
køre ind i ham ....



Jens Meldgaard (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 11-09-07 20:19


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e6d2eb$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> kom der en djævel i mig og jeg holdt akkurat så meget drift i Kawa'en at
>> jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde stille 1cm fra
>> mandens venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige ind i roen på
>> ham, sprang han formedelst et halvt sæde til højre med øjne så store som
>> pizza-tallerkner
>> Så ku' han sq lære det :-| !!!
>
> Tror du - hans version af historien ville helt sikkert være den
> sædvanlige -at han havde set sig for inden han kørte frem og så kom der en
> af de her sindsyge motorcyklister helt vanvittigt hurtigt og var lige ved
> at køre ind i ham ....

Ja, det tror jeg helt bestemt. Det ka´ godt være han fortæller
din version når han kommer hjem, men hvis du står af og
taler med ham er det eneste han siger: " Jeg så dig ikke,
jeg så dig ikke, jeg så dig ikke.
Det er mig lige meget, hvad han fortæller, men du kan tro
han skal nok huske at se sig for en anden gang, og så er jeg
sådan set glad. For det er jo i bund og grund det
vi gerne vil ha´ .

mvh Jens
Sydals



Anders Majland (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-09-07 22:41

> Det er mig lige meget, hvad han fortæller, men du kan tro
> han skal nok huske at se sig for en anden gang, og så er jeg
> sådan set glad.

Så høje tanker har jeg ikke om vore medtrafikanter ... En ikke ubetydelig
del er uden for pædagoisk rækkevidde. Forleden rodede jeg mig ud i en
diskussion med en "knægt" sidst i tyverne. Han mente når han lavede et
højresving ud på en landevej skulle han kun holde tilbage for trafik fra
venstre. For det var jo "deres" bane han skulle ud i. Han havde abs. ingen
forståelse for begrebet "ubetinget vigepligt" og at det indebar at han altså
også skulle blive holdende hvis der fra hans højre side kom en der var igang
med en overhaling ... Det mente han alvorligt var den overhalende problem at
få bremset ned og komme ind bagved igen... ("meningsudvekslingen" startede
med at jeg overhørte ham brokke sig over at han var ved at blive påkørt af
en der overhalede en traktor ligesom han kørte ud på vejen - og så kunne jeg
ikke lade være med at bryde ind i samtalen ...)

(Jeg er helt enig i at det ikke er smart at overhale forbi en sidevej - og
med god grund)

> For det er jo i bund og grund det
> vi gerne vil ha´ .

Enig

/A




SB (11-09-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 11-09-07 22:57


> Han mente når han lavede et
> højresving ud på en landevej skulle han kun holde tilbage for trafik fra
> venstre. For det var jo "deres" bane han skulle ud i. Han havde abs. ingen
> forståelse for begrebet "ubetinget vigepligt" og at det indebar at han
> altså også skulle blive holdende hvis der fra hans højre side kom en der
> var igang med en overhaling ...

Ser man desværre tit, folk kommer ud fra sidevejen af og kigger kun til
venstre inden de svinger ud
tror slet ikke det slår dem der kan komme en fra den anden side der er ved
at overhale eller køre uden om en der holder parkeret

Søren




Jens Meldgaard (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 11-09-07 23:35


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e70b9e$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...



>
> (Jeg er helt enig i at det ikke er smart at overhale forbi en sidevej - og
> med god grund)

Sidevej, port, parkeringsplads, markvej, levende hegn,
(find selv på flere) er alle: no go, kan sagtens vente
lidt med at komme forbi.

mvh Jens
Sydals


>
>> For det er jo i bund og grund det
>> vi gerne vil ha´ .
>
> Enig
>
> /A
>
>
>



Arne Lorenzen (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 12-09-07 19:33

Jens Meldgaard skrev den 11 sep 2007 i
news:46e6ea10$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>>> klip i Armands: Med hornet i bund og fjernyset lige ind i roen på
>>> ham, sprang han formedelst et halvt sæde til højre med øjne så store
>>> som pizza-tallerkner
>>> Så ku' han sq lære det :-| !!!
>>
>> Tror du - hans version af historien ville helt sikkert være den
>> sædvanlige -at han havde set sig for inden han kørte frem og så kom der
>> en af de her sindsyge motorcyklister helt vanvittigt hurtigt og var
>> lige ved at køre ind i ham ....
>
> Ja, det tror jeg helt bestemt. Det ka´ godt være han fortæller
> din version når han kommer hjem, men hvis du står af og
> taler med ham er det eneste han siger: " Jeg så dig ikke,
> jeg så dig ikke, jeg så dig ikke.

Sludder!
I falder for fristelsen til at skære alle bilister over en kam igen.
Jeg har fået adskillige uforbeholdne undskyldninger gennem årene. Det kan -
og skal - ses mere nuanceret.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Anders Majland (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 12-09-07 22:53

> I falder for fristelsen til at skære alle bilister over en kam igen.

Min pointe var at det squ ikke er smart at fremprovokere den slags - og
selvom Armand i situationen måske fik sat en skræk i livet på modparten så
er jeg ikke sikker på at den holder længere end til adrenalinen er ude af
kroppen ...

> Jeg har fået adskillige uforbeholdne undskyldninger gennem årene. Det
> kan -
> og skal - ses mere nuanceret.

Forsåvidt enig - men nu er det heldigvis ikke så tit jeg har sammenstød med
andre trafikanter i trafikken. Men en uforbeholden undskyldning er ikke
meget værd når den efterfølgende trækkes i land (på sikker afstand) - ja det
var så bare endu en egen oplevelse (Svenskeren i rundkørselen ved Holbæk som
jeg har skrevet om før - på steder meget angerfuld, men det holdt kun til
han kom hjem. Så havde han ikke lyst til at betale for skaderne alligevel og
jeg var glad for min kasko til at tale med hans forsikringsselskab)

/A



Jens Meldgaard (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 13-09-07 01:12


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns99A9D1383A462alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> Jens Meldgaard skrev den 11 sep 2007 i
> news:46e6ea10$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>>>> klip i Armands: Med hornet i bund og fjernyset lige ind i roen på
>>>> ham, sprang han formedelst et halvt sæde til højre med øjne så store
>>>> som pizza-tallerkner
>>>> Så ku' han sq lære det :-| !!!
>>>
>>> Tror du - hans version af historien ville helt sikkert være den
>>> sædvanlige -at han havde set sig for inden han kørte frem og så kom der
>>> en af de her sindsyge motorcyklister helt vanvittigt hurtigt og var
>>> lige ved at køre ind i ham ....
>>
>> Ja, det tror jeg helt bestemt. Det ka´ godt være han fortæller
>> din version når han kommer hjem, men hvis du står af og
>> taler med ham er det eneste han siger: " Jeg så dig ikke,
>> jeg så dig ikke, jeg så dig ikke.
>
> Sludder!
> I falder for fristelsen til at skære alle bilister over en kam igen.
> Jeg har fået adskillige uforbeholdne undskyldninger gennem årene. Det
> kan -
> og skal - ses mere nuanceret.

Jamen, jeg har da også fået en del oprigtige undskyldninger igennem
de 33 år jeg har kørt på MC. De har _altid_ lydt sådan her :
"Det må du undskylde, jeg så dig ikke".

mvh Jens
Sydals

>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html



Jim Andersen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 13-09-07 08:22

Jens Meldgaard wrote:
> Jamen, jeg har da også fået en del oprigtige undskyldninger igennem
> de 33 år jeg har kørt på MC. De har _altid_ lydt sådan her :
> "Det må du undskylde, jeg så dig ikke".

Den lyder voldsomt bekendt!
Jeg tror det er noget de har aftalt. De har sgu nok også et hemmeligt
håndtryk.

/jim



Jens B. Rasmussen (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 13-09-07 13:39

Jim Andersen wrote:

> Jens Meldgaard wrote:
>> Jamen, jeg har da også fået en del oprigtige undskyldninger igennem
>> de 33 år jeg har kørt på MC. De har _altid_ lydt sådan her :
>> "Det må du undskylde, jeg så dig ikke".

> Den lyder voldsomt bekendt!
> Jeg tror det er noget de har aftalt. De har sgu nok også et hemmeligt
> håndtryk.

> /jim

Jeg har også hørt den smøre mange gange når jeg på trædecykel har kørt her
i Kbh. og folk har klemt mig/typisk ved højresving.

- mit svar har de sidste par gange været "nej hvis du havde set mig havde
du måske slået mig helt ihjel ?"

og der bliver altid helt stille lige bagefter :D

--
Mvh

Jens B. Rasmussen
EX rf900 nu med viva kardancykel :)






Jon&Ann-Rikka (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Jon&Ann-Rikka


Dato : 14-09-07 13:44


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e8e51a$0$93972$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jens Meldgaard wrote:
>> Jamen, jeg har da også fået en del oprigtige undskyldninger igennem
>> de 33 år jeg har kørt på MC. De har _altid_ lydt sådan her :
>> "Det må du undskylde, jeg så dig ikke".
>
> Den lyder voldsomt bekendt!
> Jeg tror det er noget de har aftalt. De har sgu nok også et hemmeligt
> håndtryk.
>
> /jim xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hmmm.. ham der kyssede min bagdel på gixxeren, fablede noget om varme
bremser og motorvejskørsel.
Kort forinden havde jeg dog set selvsamme person drikke øl, og lave kogerer
foran den lokale kiosk. Så mon ikke grunden til påkørslen skulle findes
andetsteds...


--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P
Forældre til Snorre, født d. 28/6 2007 på Slagelse sygehus
Fiat Punto 1,2 ELX

www.home1.stofanet.dk/tikasminde/



SB (16-09-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 16-09-07 17:03


>
> Sludder!
> I falder for fristelsen til at skære alle bilister over en kam igen.
> Jeg har fået adskillige uforbeholdne undskyldninger gennem årene. Det
> kan -
> og skal - ses mere nuanceret.
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

hvad pokker de skærer jo også os over en kam.
Vi kører jo alle meget for stærkt, selv ham på Jawa'n kom med over 200 efter
deres mening.
Og der ud over er vi jo næsten alle rockere der i fritiden stjæler
håndtasker fra gamle damer og sælger narko til de unge

Så lad nu også os have den fornøjelse at gøre det samme :)

Søren



Armand (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-09-07 22:57


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e6d2eb$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> kom der en djævel i mig og jeg holdt akkurat så meget drift i Kawa'en at
>> jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde stille 1cm fra
>> mandens venstre dør: .......... Så ku' han sq lære det :-| !!!
>
> Tror du - hans version af historien ville helt sikkert være den
> sædvanlige -at han havde set sig for inden han kørte frem og så kom der en
> af de her sindsyge motorcyklister helt vanvittigt hurtigt og var lige ved
> at køre ind i ham ....
Hvilket er helt i tråd med min filosofi omkring at man altid vil opfatte en
trafikant man har overset, som at være kørt alt for hurtigt!
Meen, efter mandens kridhvide fjernly-oplyste fjæs og hans Pizza-øjne at
dømme tror jeg nu nok at hán har fået en refleks i baghovedet der byder ham
at sikre sig mod en gentagelse :-/

Omend ikke andet så var det en ganske god AHA-oplevelse(tm) at kunne
overskue situationen så grundigt at jeg ligefrem kunne planlægge
begivenhedernes gang

--
Armand.



Anders Majland (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-09-07 23:07

> Omend ikke andet så var det en ganske god AHA-oplevelse(tm) at kunne
> overskue situationen så grundigt at jeg ligefrem kunne planlægge
> begivenhedernes gang

Yep men problemet opstår så hvis der alligevel viser sig en begivenhed man
ikke har forudset... Så kan marginer hurtigt blive små nok....

I sidste uge legede jeg (ufrilligt) chicken med en mercede sprinter med 3
håndværkere. De valgte at holde på i deres overhaling og jeg valgte
"temmelig sent" at udvige helt til kanten af asfalten.

Jeg troede reelt at han ville have afbrudt overhalingen efter den første og
trukket ind mellem dem han var ved at overhale (han trak lidt ind) men han
valgte altså alligevel at holde på og der var da også plads på vejen til at
vi alle 3 kunne være der side om side ... Havde jeg bremset ned noget før
kunne jeg uden risiko for styrt være trukket helt ud i rabatten men jeg
troede jo som sagt at han ville skrubbe tilbage til egen bane, indtil han få
hundrede meter fremme altså beslutte at overhale endnu en bil og trak helt
ud igen. Min hastighed var ~90 og hans nok noget mere - og så forsvinder et
par hundrede meter asfalt altså hurtigt ...




Armand (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-09-07 23:16


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e71196$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Omend ikke andet så var det en ganske god AHA-oplevelse(tm) at kunne
>> overskue situationen så grundigt at jeg ligefrem kunne planlægge
>> begivenhedernes gang
>
> Yep men problemet opstår så hvis der alligevel viser sig en begivenhed man
> ikke har forudset... Så kan marginer hurtigt blive små nok....
>
Aha-oplevelsen var også alene ud fra at det vitterligt gik godt, og jeg er
enig med dig om at man ikke bør lege i krise-situationer; men in situ havde
jeg så meget styr på tingene at det pludselig lå lige til højrefoden at
drille staklen!

--
Armand.



Arne Lorenzen (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 12-09-07 19:25

Armand skrev den 11 sep 2007 i
news:46e6cc94$0$13684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:


> Har engang været i lignende heldige situation hvor jeg kunne spå en
> sidevejs-trafikants forehavende og derfor lettede på gassen og bremsede;
> men alligevel kom der en djævel i mig og jeg holdt akkurat så meget
> drift i Kawa'en at jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde
> stille 1cm fra mandens venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige
> ind i roen på ham, sprang han formedelst et halvt sæde til højre med
> øjne så store som pizza-tallerkner
> Så ku' han sq lære det :-| !!!

Yepper, den har jeg brugt flere gange
Bedst når han også har børn og kone med, så får han også fra den side.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Armand (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-09-07 22:43


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns99A9CFF8D230Calonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> Armand skrev den 11 sep 2007 i
> news:46e6cc94$0$13684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
>
>> Har engang været i lignende heldige situation hvor jeg kunne spå en
>> sidevejs-trafikants forehavende .......holdt akkurat så meget
>> drift i Kawa'en at jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde
>> stille 1cm fra mandens venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige
>> ind i roen på ham.................. Så ku' han sq lære det :-| !!!
>
> Yepper, den har jeg brugt flere gange
> Bedst når han også har børn og kone med, så får han også fra den side.
>
Hæ!
Nice detail

--
Armand.



Jens Meldgaard (13-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 13-09-07 01:15


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:46e85d67$0$72435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns99A9CFF8D230Calonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
>> Armand skrev den 11 sep 2007 i
>> news:46e6cc94$0$13684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>>
>>
>>> Har engang været i lignende heldige situation hvor jeg kunne spå en
>>> sidevejs-trafikants forehavende .......holdt akkurat så meget
>>> drift i Kawa'en at jeg, med en slut-katastrofeopbremsning, kunne holde
>>> stille 1cm fra mandens venstre dør: Med hornet i bund og fjernyset lige
>>> ind i roen på ham.................. Så ku' han sq lære det :-| !!!
>>
>> Yepper, den har jeg brugt flere gange
>> Bedst når han også har børn og kone med, så får han også fra den side.
>>
> Hæ!
> Nice detail

NÅ, nå, nu ikke skadefro vel )

mvh Jens
Sydals
>
> --
> Armand.
>



Leif (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 14-09-07 14:54


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:46e43c0d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> news:fc1cb8$u0r$1@newsbin.cybercity.dk...
> > Nu senest hvor Leif kom med en udtaelse
> > som gik, lad os bare sige, til bilistens fordel.
>
> Den udtalelse Leif kom med, er ikke til nogens "fordel".
> En lille dreng er død, og jeg er sikker på hverken hans far, eller føreren
> af bilen, var ude på at løbe nogen risiko for at nogen skulle dø.
> At Leif så lige skal placere skylden på en far i kritisk tilstand med en
død
> søn... Det finder jeg særdeles smagløst. Lad dem der ved noget om den
slags,
> finde ud af det de kan, og lad os så ikke diskutere skyld, før vi har
nogle
> fakta at forholde os til.
>

Hej, gider I ikke lige holde mig udenfor denne form for "debat".
Jeg mener helt klart, jeg har gjort rede for mit indlæg i den tråd!

Mvh, Leif



Torben Scheel (10-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-09-07 06:43

Andersen [3650] wrote:
> så, og ikke som jeg læser mange MCister
> herinde, der går fuldstændig i baglås og
> sabler alt og alle ned der ikke "holder" med
> MC-folket.

Et naturligt behov for at lukke damp ud blandt ligesindede. I bilgruppen
er det moderne at mene at alle cyklister kører med hovedet under armen,
og MC-isterne alle er Ghostrider wannabee's. I Cykelgruppen er det
bilerne/bilisterne - især lastbiler der må holde for.

> Denne tråd er IKKE startet for at vi skal
> fortsætte med den ulykke, men for at folk herinde
> skal stoppe op........tænke sig om......og
> så komme med deres besyv, således at vi
> får en pæn og sober omgangstone hvor vi
> kan tage snakken på en saglig og objektiv måde.
> Der skal være plads til os ALLE.

Enig - jeg er også træt af polariseringen, og den faldende respekt for
andres ret til at benytte offentlig vej. Der skal af gode grunde være
plads til mennesker - og de varierer fra 7-8 årige fodgængere på egen
hånd til oldinge med grå stær i madkasse.

Dermed ikke sagt at man skal acceptere at være kanonføde i trafikken,
men i den daglige transport er man nød til at tage højde for
forskellighederne.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste