Fjerne insekter!
Fra : Robert

Dato : 13-09-07 15:26

Hej

Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
"insektpletter" fra lakken.

Vh
Robert

Fra : Lund

Dato : 13-09-07 15:31

Påsprøjt ruderens, ellers kan man også købe en sprayflaske hvor der står
insektfjerner.

Mvh. Torben

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 15:57

"Lund" <tNOSPAM@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Påsprøjt ruderens, ellers kan man også købe en sprayflaske hvor der står
> insektfjerner.

Hej Torben

Jeg har prøvet Turtle insektfjerner. Men det er absolut ikke et
mirakelmiddel.
Ruderens.. hmmm jeg prøver.

Fra : Fl. Baumann

Dato : 13-09-07 16:22

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har prøvet Turtle insektfjerner. Men det er absolut ikke et
> mirakelmiddel.
> Ruderens.. hmmm jeg prøver.

Læg en avis i blød i sulfovand til den er helt gennemvåd og læg
siderne hen over de steder der skal renses.
Efter en times tid er ligene lige til at fjerne med en svamp.
--
Fl. Baumann

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 16:47

> Læg en avis i blød i sulfovand til den er helt gennemvåd og læg siderne
> hen over de steder der skal renses.
> Efter en times tid er ligene lige til at fjerne med en svamp.
> --

Billig løsning men lidt af en tidsrøver. Ellers tak for rådet....

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 13-09-07 16:30

> Jeg har prøvet Turtle insektfjerner. Men det er absolut ikke et
> mirakelmiddel.
> Ruderens.. hmmm jeg prøver.

Endnu engang kommer Sonax os til undsætning: Sprøjt lidt af deres
insekfjerner på front og spejle, lad sidde et øjeblik og kør da Autoen
i vaskehal. Det giver et overraskende godt resultat. Ligesom deres
fælgrens som du med fordel kan bruge før du går i gang med
insektfjerneren da det godt må sidde et par minutter længere - bare
ikke dine hjul/bremser er varme, for da størkner det for hurtigt.
Desuden skal du lige køre bremserne rene efter endt vask (et par
halvlange/halvhårde opbremsninger burde gøre det), men det skal man
vel altid, når den har været i vaskehal?

--
Jacob

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 16:48

Endnu engang kommer Sonax os til undsætning: Sprøjt lidt af deres
insekfjerner på front og spejle, lad sidde et øjeblik og kør da Autoen
i vaskehal. Det giver et overraskende godt resultat.
<snip>

Det er også en dyr løsning :)

Fra : Peter Fischer

Dato : 13-09-07 17:43

Robert skrev:

> [...]
> insekfjerner på front og spejle, lad sidde et øjeblik og kør da Autoen
> i vaskehal. Det giver et overraskende godt resultat.

Man kan gratis låne basta insektrens hos Q8 ved vask.

Og ja det virker forbavsende godt

NB: Arbejder hos Q8

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 18:44

> Man kan gratis låne basta insektrens hos Q8 ved vask.
>
> Og ja det virker forbavsende godt
>
> NB: Arbejder hos Q8

Hæ.... det var jeg ikke klar over. Det må jeg huske næste gang jeg køber
bilvask hos Q8. Tak...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 10:19

On Thu, 13 Sep 2007 18:43:04 +0200, Peter Fischer
<tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

>Man kan gratis låne basta insektrens hos Q8 ved vask.
>
>Og ja det virker forbavsende godt
>
>NB: Arbejder hos Q8

>--

Det var satans!?

Arbejder hos Q8??

Det er noget helt nyt for mig.

Før "min" Q8 station blev lavet om til noget 24 etellerandethalløj,
var de unge mennesker der var ansat der kendt i hele sognet for at
være angrebet af et usædvanligt svært tilfælde af delerium mobilos
tremens.

Derimod blev de ansatte aldrig grebet på fersk gerning i noget der
bare mindede om arbejde.

For en sikkerheds skyld havde de fyldt den overdækkede pusleplads op
med pejsebrænde, så man heller ikke selv kunne komme til at arbejde.

En anden gang, så husk at nøjes med at angive at du er ansat.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 13-09-07 16:53

On Thu, 13 Sep 2007 16:26:11 +0200, Robert wrote:

> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.

Læg et lagen over fronten af bilen (områderne med insekter) og
gennemvædlagnet med vand. Lad det hele stå i en halv times tid og det
meste går af i almindelig vask med børste. Alternativt og nemmere, kør
bilen i vaskehal efter en tur i regnvejr, det har ikke været et problem
at finde en regnvejrsdag i denne sommer

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 17:52

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.

Når vi fjerner insekter fra svævefly (Schwabel lakerede overflader), bruger
vi ganske alm. autopolish. Men vi lader heller ikke resterne sidde ret
længe, da flyet gøres rent inden det puttes for natten. Men det sker engang
imellem at man har glemt det, så insekterne har siddet 1-2-3 uger:
autopolish - både Sonax og Turtle virker fint. Sommetider er flyene helt
lådne når de kommer ned. Og det virker også fint på min bil.

Ulrik

Fra : Robert

Dato : 13-09-07 18:43

> [...]
> autopolish - både Sonax og Turtle virker fint. Sommetider er flyene helt
> lådne når de kommer ned. Og det virker også fint på min bil.

Okay.... tak for tippet

Fra : Brian

Dato : 13-09-07 21:30

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.

Jeg har ofret 29,95 eller 39,95 i Bauhaus for en Sonax svamp til formålet.
Den er grov og "sølv" på den ene side og vaskeskind på den anden. Gør den
våd og gå i gang. Det virker rigtigt godt, og på min søvlmetal ser jeg ingen
ridser, men på en sort ville jeg være forsigtig.

Fra : Martin

Dato : 14-09-07 04:42

Robert wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.
>
> Vh
> Robert

Jeg har gode erfaringer med Sonax Insektfjerner. I en sølvfarvet og blå
sprayflaske.
Hvis man lader det sidde i et par minutter og derefter bruger en blød børste
og til sidst kører bilen i vaskehal, så har mine 240 km/t-fluer fra i sommer
ikke haft en chance for at blive siddende. Og jeg går ellers ret meget op i,
at fronten på bilen er HELT ren hver gang.

/martin

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-07 07:10

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.

Hurtigt, nemt og miljøvenligt:

En spand med kogende vand, og så en børste....
"Vand" evt. bilen først.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Tom

Dato : 16-09-07 09:51

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lettest fjerner gamle
> "insektpletter" fra lakken.

gør som de fleste.....tag en spand vand og en vaskebørste, SÅ svært er det
heller ikke

--
Tom

Fra : Robert

Dato : 16-09-07 10:07

> gør som de fleste.....tag en spand vand og en vaskebørste, SÅ svært er det
> heller ikke

Hej Tom

Har du bil????

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 16-09-07 10:11

"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev :

>Har du bil????

hvis den ikke er brændt, så har han ;)

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 16-09-07 10:22

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> hvis den ikke er brændt, så har han ;)

eller hvis man må kalde mondeo for en bil ;)

--
Tom

Fra : N/A

Dato : 16-09-07 11:18

Fra : Tom

Dato : 16-09-07 11:18

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det havde han da i går
>
> Insekter:
>
> læg aviser der er vædet i opvaskevand ( ikke brugt) hold dem våde, der er
> mange måder.
>
> Efter ½ time kan de næsten pustes væk!
> Det er værre med de satans dueklatter, samme metode, men lakken kan være
> ødelagt af det lort, gad vide hvad sådan nogle sataner æder.

hmmm min mondeo kan underligt nok, sagtens tåle at der sidder klatter på
lakken i ugevis uden at der kommer selv de mindste pletter. Det må være
forskellen i fabrikkernes klarlak der gør forskellen

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 11:29

On Sun, 16 Sep 2007 12:18:06 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>lakken i ugevis uden at der kommer selv de mindste pletter. Det må være
>forskellen i fabrikkernes klarlak der gør forskellen

I ugevis?

Hvis jeg ikke har misforstået nogle af dine indlæg, så er frekvensen
fof lakering af den fårdvogn ikke noget der regnes ugevis.

Er det ikke nærmere et spørgsmål om du når at se pletterne, inden der
lakeres igen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 16-09-07 11:40

> I ugevis?

jep ;)

> Hvis jeg ikke har misforstået nogle af dine indlæg, så er frekvensen
> fof lakering af den fårdvogn ikke noget der regnes ugevis.

hehe

> Er det ikke nærmere et spørgsmål om du når at se pletterne, inden der
> lakeres igen?

taget er aldrig omlakeret ;-p

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 11:45

On Sun, 16 Sep 2007 12:39:35 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>taget er aldrig omlakeret ;-p

>--

Nej, jeg vil godt tro, at du har flest problemer med de opadvendte
flader.

Man skal jo trods alt op i en rimelig høj fart, før insekterne smatter
ud på de horisontale flader, hvilket jo godt kan blive vanskeligt i
fårdvognen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-09-07 09:08

> ødelagt af det lort, gad vide hvad sådan nogle sataner æder.

Hagl. :)

Per

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-09-07 14:46

Isang tao pinangalanan, "Tom" <christensen@bigfoot.com> nagsulat:

>"Robert" <brug_ikke_denne @mail.dk> skrev i en meddelelse

>gør som de fleste.....tag en spand vand og en vaskebørste, SÅ svært er det
>heller ikke

Nåeh, så er du da vist ikke en af de fleste
http://www.dkfritidbil.dk/foto/tom_vand/toms_nye_bil.jpg
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-07 15:27

On Sun, 16 Sep 2007 15:45:33 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, "Tom" <christensen@bigfoot.com> nagsulat:

>Nåeh, så er du da vist ikke en af de fleste
>http://www.dkfritidbil.dk/foto/tom_vand/toms_nye_bil.jpg

>--

Det ligner s'gu da til forveksling efterladenskaberne efter en
havbader. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-09-07 16:45

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>
nagsulat:

klip

>Det ligner s'gu da til forveksling efterladenskaberne efter en
>havbader. *LOL*

Hehe.... du er nu altså kvik, Folmer

Velkommen te'baws