Peugeot 307 stadig noget bras ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 12-09-07 23:31

Min bror har kig på sådan en Peugeot 307 2,0 SW fra 2005.
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=264200811
Glastag und Das ganze Molevitten ..

Har sagt til ham , at den burde være rød , for det er en "brandbil" og ikke
andet end problemer
der ikke alle kan løses ...
Har frarådet ham sådan en bil , men har jeg overdrevet ? For gælder alle de
problemer også en
2005 model og fremefter ? Blev lige lidt i tvivl , for den er jo billig ,
med 2,0 motor og glastag og syv sæder.
Men igen , hvad hjælper det hvis bilen går i stykker hele tiden !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-07 23:32

>Har sagt til ham , at den burde være rød , for det er en "brandbil" og ikke
>andet end problemer
>der ikke alle kan løses ...

Det var også hvad en Peugeot forhandler fortalte mig.. han ville
egentlig ikke rigtig sælge mig en med mindre jeg meget gerne ville
have den for JA der var "hold" bag alle rygterne.

Det er en problem bil som dog er blevet bedre med årene...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-07 05:25

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er en problem bil som dog er blevet bedre med årene...

Men bremse og lygteproblemer er stadigvæk ikke løst.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 13-09-07 05:26

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i meddelelsen
> [...]
> med 2,0 motor og glastag og syv sæder.
> Men igen , hvad hjælper det hvis bilen går i stykker hele tiden !!

Her er en brugtbil test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/407898D4-D511-4BF5-8234-13B459F64556/0/7275.pdf

Nu har de fundet 3-4 forskellige stik der kan skabe brand og haft stort set
alle danske biler genindkaldt til udbedring. Men jeg ville aldrig turde købe
sådan en bil, tænk hvis det var dit barn der sad og ventede i bilen medens
du var væk et par minutter og skidtet begynder at brænde....

Mvh
Thomas

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 13-09-07 15:21

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse
> Min bror har kig på sådan en Peugeot 307 2,0 SW fra 2005.
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=264200811
> Glastag und Das ganze Molevitten ..

Øhh, den du linker til er altså fra 2003....

Hilsen Bjarne

Fra : Øl er godt !

Dato : 13-09-07 20:41

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, den du linker til er altså fra 2003....
>
> Hilsen Bjarne

Jep ! Taste eller tænkefejl

Fra : .J.S...

Dato : 13-09-07 15:49

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> wrote in message
> [...]
> med 2,0 motor og glastag og syv sæder.
> Men igen , hvad hjælper det hvis bilen går i stykker hele tiden !!

Det er utroligt Pøsjo ejere overhovedet kan passe deres arbejde når bilen er
så ringe...

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 17:16

> [...]
> med 2,0 motor og glastag og syv sæder.
> Men igen , hvad hjælper det hvis bilen går i stykker hele tiden !!

Jamen det gør den heller ikke. Vi købte en 3-dørs 307 2,0 fra 01 som fruens
jobbil sidste år med 76.000 km på bagen. Den var som ny. Den havde fået
skiftet servopumpen med dertil hørende stik (brandårsagen) og inden vi
overtog den var de nederste bærearme i fortøjet skiftet, da gummibøsningerne
var begyndt at smuldre (svagt punkt). Der gik en styrebolt i foråret (450 kr
+ 1 times arbejde) men ellers ingen problemer.

Mange af bilens problemer har været minimale, hvor en fiks mekaniker kunne
lave det hurtigt. Fx var der problemer med en kontaktarm ved rattet, som
kostede over 2.000 kr at få lavet på det aut. værksted, men som Jesper
(uafhængig mek.) kunne fixe på en halv time ved at lime en lille klods fast
inde i armen. Det var så ikke et issue for vores bil. FDMs brugtvognstest
afslørede en defekt sprinklerpumpe og en forlygtepære der sad skævt i
fatningen - og det var det.

Indrømmet - det elektriske kan drille, men jeg har det kun som rygter - vi
har bare ikke oplevet det. Faktisk kostede 307eren lige så meget som en
206er, og der er altså noget mere bil i en 307er + 6 airbags. Den kører
kanongodt, måske lidt for stiv for nogen, men den holder altså også godt
fast i vejen. SWeren er mere komfortabel end personvognen.

Som FDM skriver: hvis man ser sig godt for, kan man få en formidabel
familiebil for en rimelig pris. Og med den expertise du besidder, kan det
ikke være noget problem at se sig for

Ulrik
P406T
P307

Fra : Øl er godt !

Dato : 13-09-07 20:44

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som FDM skriver: hvis man ser sig godt for, kan man få en formidabel
> familiebil for en rimelig pris. Og med den expertise du besidder, kan det

Næ næ , er IKKE expert , men har en holdning / mening om biler.
Det gælder vist de fleste herinde !

PS: Ikke negativt ment ! ( det kan jo misforstås )