Vi lukker øjnene for spritbilister
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-09-07 08:49

I følge denne artikel fra TV2,
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8211999.html lukker vi øjnene
for spritbillister, som vi lige har været i selskab med.
Oplever i det?
Jeg synes at jeg kun har oplevet det modsatte, ofte kvinder der har set
en mand snuse til en øl for 5 timer siden, og ter sig helt vanvittigt
indtil de indser at de har tabt kampen, senest oplevet i går.
Inden fordommene kommer frem, så var det ikke mig der var den udsatte,
jeg vidste godt at jeg ikke måtte køre da jeg ikke nøjedes med at
snuse til een øl.
Kai

Fra : Tom

Dato : 09-09-07 09:02

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>I følge denne artikel fra TV2,
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8211999.html lukker vi øjnene for
>spritbillister, som vi lige har været i selskab med.
> Oplever i det?

Jeg har omtalt det før. Jeg har oplevet det før og der er "ingen" der
reagerer på det "in real life", det er kun her i gruppen at folk råber op.
Artiklen har ret, det er de færreste der gør noget aktivt for at forhindre
en spritter i at køre bil

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 10:02

> [...]
> Inden fordommene kommer frem, så var det ikke mig der var den udsatte, jeg
> vidste godt at jeg ikke måtte køre da jeg ikke nøjedes med at snuse

Tjae, jeg tror de flest er konfliktsky. Og det er da heller ikke altid, det
ender lige lykkeligt. Jeg har fx bedt en direktør i et tidligere arbejde om
at lige at tænke over om ikke han havde fået for meget til at køre hjem.
"han kunne sagtens køre", så det endte med jeg insisterede på at han blev
hentet eller tog en taxa. Det udviklede sig til en konflikt, hvor jeg til
sidst måtte sige at hvis han kørte hjem, ville jeg melde ham til politiet.
Kold luft i en 4 mdr. periode og derefter en fyreseddel, som følge af
"personaleændringer". Men jeg fortryder ikke; han havde indtaget tæt på en
flaske vin og mindst 2 snaps på en 3? timers periode.

Men s jeg boede i KBH og kørte hyrevogn "snuppede" jeg adskellige
spritbilister - jeg har ikke tal på dem, men det er ihvertfald over 10. Den
værste var så fuld at da politiet hev ham ud af bilen (efter han kørte ind i
den politibil der ville afskære ham vejen) at hans fødder bare slæbte hen ad
asfalten. Det var for vildt - og den eneste gang jeg har fået politiets
tilladelse til at overtræde alt hvad jeg fandt nødvendigt.. de blev så
opmærksommme da jeg fortalte han havde været oppe på fortovet (på Falkoner
allé) 2 gange med ihvertfald 50 km/t. Hele turen iøvrigt med kunde i bilen.
Mvh Tommy