Så rare folk er...Not
Fra : Klaus G.

Dato : 08-09-07 22:27

Hej.

Her til aften, efter en lille køretur, så ser jeg en bil hvor den ene lygte
sidder helt forkert og derfor blænder konstant. Bilen køre ind af samme vej
som jeg skal og da den holder, så stopper jeg min bil, ruller vinduet ned og
siger, "Øhm, jeg vil bare lige sige at din højre lygter er justeret forkert
og blænder en del". Så siger damen, som sikkert er moderen til de to unger
på bagsædet "Det skal du fandme ikke blande dig i, din satans "brian"".

Så er det man tænker ved sig selv. Har hun haft en dårlig dag, eller hvorfor
er det lige hun opføre sig som hun gør?

Ja jeg ved det ikke, men jeg ville ihvertfald sætte pris på hvis folk gjorde
mig opmærksom på fejl i mine lygter :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 08-09-07 22:33

> Ja jeg ved det ikke, men jeg ville ihvertfald sætte pris på hvis folk
> gjorde mig opmærksom på fejl i mine lygter :)

Helt enig, men folk forstår det ikke nu om stunder. Jeg siger kun
noget, når stoplyset ikke virker hos en medtrafikant - det er de
fleste taknemmelige for at få at vide...
(hvorfor fan tester de ikke lygterne i div. ruder eller lignende)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-09-07 23:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så er det man tænker ved sig selv. Har hun haft en dårlig dag, eller
> hvorfor er det lige hun opføre sig som hun gør?

"Ja, det er fint - pas nu på at der ikke er en der slår din lygte ind",
første gear og så fremad!

Ingen grund til at være flink dér :)

Nej, jeg kunne ikke finde på at slå hendes lygte ind.

Ikke for det der :)
--
Per

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 08-09-07 23:50

On Sat, 8 Sep 2007 23:27:12 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>på bagsædet "Det skal du fandme ikke blande dig i, din satans "brian"".

Så svarer man: "Så må du ha' et godt §77-eftersyn."...Det er så frit om
man vil afslutte sætningen med et "SMATSO!"

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-07 01:15

>og blænder en del". Så siger damen, som sikkert er moderen til de to unger
>på bagsædet "Det skal du fandme ikke blande dig i, din satans "brian"".

Det er så der du stiger ud, smadrer lygten og siger: Hov.. nu er lyset
gået helt ud??

Nej spøg til side... man fatter jo ikke sådan en respons. Selv ville
jeg da sætte pris på, at få en venlig kommentar om en eller flere fejl
på mit køretøj.. det kunne jo være jeg havde overset noget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-09-07 08:24

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Det er så der du stiger ud, smadrer lygten og siger: Hov.. nu er lyset
> gået helt ud??
>
> Nej spøg til side... man fatter jo ikke sådan en respons.

Og da slet ikke med børn til stede ...

--
Per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-07 14:10

>Og da slet ikke med børn til stede ...

Enig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Bruno

Dato : 09-09-07 01:56

Klaus G. wrote:
> Så er det man tænker ved sig selv. Har hun haft en dårlig dag, eller hvorfor
> er det lige hun opføre sig som hun gør?

Der synes at være mange der betragter deres bil som en del af dem selv
og som derfor er meget dårlige til at tage i mod noget som helst der er
ikke er ros, men i dette tilfælde kan det også sagtens bare være dårlig
samvittighed der gør hun reagere på den måde. Eller måske har hun
tidligere dårlige oplevelser med fremmede der henvender sig og hendes
reaktion var en form for selvforsvar pga. forskrækkelse.

Uanset årsagen så er der ingen undskyldning, men jeg har lært at
fremmede bilister dem kommunikere man bedst med ved og ringe til
politiet (hvilket så selvfølgelig betyder der skal noget til før jeg
"kommunikerer"). Det er sørgeligt det er sådan, men vist desværre blot
et billed på hvordan verden er i dag.

> Ja jeg ved det ikke, men jeg ville ihvertfald sætte pris på hvis folk gjorde
> mig opmærksom på fejl i mine lygter :)

Enig. Især når det sker i form af en venlig henvendelse. Jeg har faktisk
oplevet en modkørende der henvendte sig, det skete på en villavej hvor
jeg netop havde parkeret, og kommentere at mine lygter stod for højt og
det fik mig selvfølgelig til at checke det (selv om jeg var ret sikker
på det bare var fordi jeg holdt på toppen af en bakke, hvilket også var
tilfældet).

Mvh
Bruno

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-07 09:32

> [...]
>
> Ja jeg ved det ikke, men jeg ville ihvertfald sætte pris på hvis folk
> gjorde mig opmærksom på fejl i mine lygter :)

Det korrekte at gøre på sådan en opførsel fra hendes side af, når du bare
prøver at være venlig, er - at blande sig. Sluk hendes lygte med et bat, jeg
ved du har det i dig, Seth!

Ej men sådan lidt mere halv-seriøst, så fatter jeg det heller ikke. Jeg har
en gang kommenteret en familie i en gammel mazda 626 hvor deres 3 børn, alle
under 8 år, sad på bagsædet uden sele, det var heller ikke lige en udpræget
succes hos moderen, "jeg skulle fandme bare blande mig uden om deres
opdragelse" ..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 09-09-07 09:48

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev :

>"jeg skulle fandme bare blande mig uden om deres
>opdragelse" ..

Ja er du da vimmer !! blande sig i opdragelsen (eller manglen på
samme) af deres yngel ?? Ufff da !!

--
Jan_stevns

Fra : Martin

Dato : 09-09-07 09:58

> [...]
udpræget
> succes hos moderen, "jeg skulle fandme bare blande mig uden om deres

Ja den er slem. Måske hun netop var på vej ind for at købe autostole?

Jeg kunne genligt godt tænke mig at få præciseret: Hvor længe skal børn
sidde i decideret autostol? Hvornår er sådan en "sidde-pude" ok? Og hvornår
kan de sidde med alm sele? Er det højde eller alder som afgør det? - Gerne
både fra lovens synspunkt og udfra hvad der er mest fornuftigt (det er jo
ikke altid de to "instanser" er enige...?)

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-07 17:51

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> har
> alle
> udpræget
>
> Ja den er slem. Måske hun netop var på vej ind for at købe autostole?

Jeg ved ikke lige hvornår man skifter fra autostol til alm. sele brug.
Børnene må have været omkring 6-8 år, tror de er for store til autostole?
Men de kan da have sele på, ligesom alle andre? Jeg er ret overbevist om, at
sådan en 626 har 3 seler på bagsædet, det mindes jeg min kammerats forældres
havde?

Og nej, hun var vist ikke på vej ind for at købe autostole, det var en Aldi
vi holdt ud for
Og det jeg kommenterede var egentlig bare et spørgsmål om, hvorfor hun selv
brugte sele, når dem på bagsædet ikke gjorde.

Det kunne være interessant nok at vide.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-09-07 18:51

> Jeg ved ikke lige hvornår man skifter fra autostol til alm. sele brug.
> Børnene må have været omkring 6-8 år, tror de er for store til autostole?

Næhh - vores unger er 8 og 10, og de bruger stadigvæk deres autostole.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-07 21:14

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Næhh - vores unger er 8 og 10, og de bruger stadigvæk deres autostole.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Ok så blev jeg da så meget klogere

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 09-09-07 21:58

Andreas M. Hansen skrev:

> Næhh - vores unger er 8 og 10, og de bruger stadigvæk deres autostole.

Er de så ikke ved at være lidt for tunge til stolen ?
Min ældste knægt på 9 år vejer 33-34 kg og er 145 cm...
Det er sq itte nemt at proppe ham i en autostol
Og endnu sværere at finde en der er godkendt til den vægt

Han sidder på en selepude, og stadig kun på bagsædet.

Hos os er der tradition for at drengene har lært at selebrug er
indiskutabelt. Bilen kører ingen steder hvis man ikke er spændt fast.

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-07 22:56

> Hos os er der tradition for at drengene har lært at selebrug er
> indiskutabelt. Bilen kører ingen steder hvis man ikke er spændt fast.
Sådan er det også i min bil, har ingen børn, men her er det relativt tit
voksne man skal sige det til, og først siger de noge stil "haha, jaja, den
er god med dig", men når jeg så sætter i frigear, og hiver håndbremsen, så
fatter de pludselig at jeg mener det. Og hvem gider have 80kg dødvægt i
nakken hvis man køre frontalt ind i noget?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars [6710]

Dato : 10-09-07 17:11

Klaus G. skrev:
> men her er det relativt tit
> voksne man skal sige det til,

Det er oftest de voksne der har sværest ved at forstå

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-09-07 15:33

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> en udpræget succes hos moderen, "jeg skulle fandme bare blande mig uden om

Svaret på det må være: "Det ser også mere ud til at det er forældrene, der
skal opdrages".

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 09-09-07 10:06

"Klaus G." skrev

> Så er det man tænker ved sig selv. Har hun haft en dårlig dag, eller
> hvorfor er det lige hun opføre sig som hun gør?

Fordi hun som barn har hørt sin far råbe smatso og idiot efter alle der ikke
kørte som han synes de skulle.
Hun har gennem årene lært, at når man er bilist skal man ikke finde sig
i noget som helst fra medtrafikanternes side.
Man skal svine dem til, ødelægge deres bil, og smide deres nøgler væk hvis
man kan komme til det.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 09-09-07 10:15

KLIP

> Man skal svine dem til, ødelægge deres bil, og smide deres nøgler væk hvis
> man kan komme til det.

Summasummarum: Man skal overhovedet ikke fortælle folk de tager fejl,
vrøvler, kommer med forkerte oplysninger, ikke kan deres metier...

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-07 14:11

On Sun, 9 Sep 2007 11:14:51 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Summasummarum: Man skal overhovedet ikke fortælle folk de tager fejl,
>vrøvler, kommer med forkerte oplysninger, ikke kan deres metier...

Nemli... man skal bare bøje sig og tage den bagfra uden, at kny..

eller noget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : BJ

Dato : 09-09-07 18:24

KLIP

> Nemli... man skal bare bøje sig og tage den bagfra uden, at kny..
>
> eller noget.

Nope, du skal knalde en hel række paragraffer, love og andet i smasken på
dem, alternativt ringe efter politi og brandvæsen .... eller ganske
enkelt... blot lade dem være.

Verdens løn er utak!

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-07 20:06

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 15:39

> Så er det man tænker ved sig selv. Har hun haft en dårlig dag, eller
> hvorfor er det lige hun opføre sig som hun gør?

Du starter med et "Øhmm".....allerede der kan det efterfølgende
opfattes negativt.