Sedan på gule plader
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-09-07 17:22

Hej

Forundringen var stor da jeg i fredags så en sedan (Hyundai Sonata) på
gule plader.

Den kørte med masser af reklamer på siden, men hvad er nu det for noget?
Er der en smutter i loven om gulpladebiler?

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 17:31

On Sat, 08 Sep 2007 18:22:21 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>
>Den kørte med masser af reklamer på siden, men hvad er nu det for noget?
>Er der en smutter i loven om gulpladebiler?

Kreative mennesker er der nok af Du husker vel "hullet", som
tillod Porsche 928 og Chevrolet Camaro at blive indregistreret på gule
plader ("erhvervskørsel/godstransport" ).....det er sikkert noget
lignende......og det må vi bare leve med, så længe vi har et tåbeligt
system for registreringsafgifter. Derudover kunne man jo vælge at være
så konsekvent, så alt på gule skilte, der kørte en privat km skulle
berigtiges til hvide skilte.....altså gule plader=erhvervstransport,
hvide plader=hvad som helst.......
Men i bund og grund burde systemet laves totalt om.......så må man
fange "miljøsynderne" med extremt høje grønne afgifter......eller hvad
pokker en kreativ politiker nu kan finde på. Det her pjat med gule og
hvide skilte......"afgift for privat benyttelse" og jeg skal give dig
skal jeg......fungerer fandme bare ikke.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 08-09-07 19:16

<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>
>Den kørte med masser af reklamer på siden, men hvad er nu det for noget?
>Er der en smutter i loven om gulpladebiler?

Du kan da også købe en Skoda Octavia Sedan på gule plader.

Gad vide hvor mange BMW M5'er, der kommer på gule plader?

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-09-07 20:25

> Du kan da også købe en Skoda Octavia Sedan på gule plader.

Du mener vel hatchback ?

Mvh Niels

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 08-09-07 21:43

On Sat, 8 Sep 2007 21:24:48 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote:

>Du mener vel hatchback ?

Det kan gerne være, men den ligner bare en sedan.

Fra : KASO

Dato : 09-09-07 11:00

"William 'Billy-Boy' Boysen" <Billy-Boy.er.med@tur.for.første.gang> skrev i
en meddelelse news:0lp5e392sl7711vb7fj7hln93ponrf3hf4@4ax.com...

> Du kan da også købe en Skoda Octavia Sedan på gule plader.

Det lyder spændende - Skoda har da aldrig lavet en sedan-udgave af Octavia -
og så på gule plader!!!

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 09-09-07 18:25

On Sun, 9 Sep 2007 11:59:42 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Det lyder spændende - Skoda har da aldrig lavet en sedan-udgave af Octavia -
>og så på gule plader!!!

Geeez, som jeg allerede har forklaret så ligner det en sedan.

Fra : jnskott@gmail.com

Dato : 09-09-07 06:39

On 8 Sep., 18:22, Karsten Feddersen <kars...@feddersen.dk> wrote:
> [...]
>
> Den kørte med masser af reklamer på siden, men hvad er nu det for noget?
> Er der en smutter i loven om gulpladebiler?

Både Skoda, Hyundai, og flere andre bilmærker vil lancere fuldt
gulplade program på alle modeller. Det skyldes at det efter den nye
afgiftsomlægning er blevet fordelagtigt for biler under 2000 kilo.

Debatten omkring nedvejning af nuværende gulpladebiler over 2000 kilo
er en afløber af denne regel. Det udtalte Kristian Jensen dog at han
ville stoppe, men lad os nu se om han får tid til det midt i en
valgkamp.

Mvh

Johnny Nør Skott

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-07 06:44

jnskott@gmail.com skriver:

> Både Skoda, Hyundai, og flere andre bilmærker vil lancere fuldt
> gulplade program på alle modeller. Det skyldes at det efter den nye
> afgiftsomlægning er blevet fordelagtigt for biler under 2000 kilo.

Kig på de forskellige bilmærkers hjemmesider - det er i fuld gang.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-07 11:03

On 9 Sep., 07:39, jnsk...@gmail.com wrote:

> Både Skoda, Hyundai, og flere andre bilmærker vil lancere fuldt
> gulplade program på alle modeller. Det skyldes at det efter den nye
> afgiftsomlægning er blevet fordelagtigt for biler under 2000 kilo.

Ufatteligt !!!

> [...]
> er en afløber af denne regel. Det udtalte Kristian Jensen dog at han
> ville stoppe, men lad os nu se om han får tid til det midt i en

Man må håbe at en total afskalffelse af gulplademuligheden for ikke
momsreg. komemr med i valgkampen.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 10-09-07 12:51

On Mon, 10 Sep 2007 03:02:48 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Man må håbe at en total afskalffelse af gulplademuligheden for ikke
>momsreg. komemr med i valgkampen.

Hvorfor?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-07 13:31

On 10 Sep., 13:50, William 'Billy-Boy' Boysen <Billy-
Boy.er....@tur.for.første.gang> wrote:

> Hvorfor?

Det ved jeg heller ikke, forstået på den måde at det jeg har skrevet
er da det rene volapyk

Her er det igen, med lidt mere indbygget mening:

Man må håbe at en total afskaffelse af gulplademuligheden for ikke
momsreg. kommer med i valgkampen, fordi det er da fuldstændigt
vanvittigt at private skal så groft udnytte en regel som oprindeligt
er lavet til virksomheder.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-09-07 19:36

> [...]
> momsreg. kommer med i valgkampen, fordi det er da fuldstændigt
> vanvittigt at private skal så groft udnytte en regel som oprindeligt

Du glemmer lige den ikke ubetydelige mængder gulpladebiler der er betalt
moms af og anvendes både privat og til erhverv.

Helt ay lukke for for privat anvendelse betyder også at der ikke noget med
lige at handle ind på vejen hjem og/eller have børn med til børnehaven osv ?
Det vil da gøre det temmelig besværligt for mange erhversdrivende ....

(De private der kører gulplade vil jo kun opleve det som en ulempe på
tegnebogen)

Hvis man "blot" gør det til et krav med et moms nummer skal der nok være
nogle kreative hoveder der stadig vil finde smuthuller... Det kræver jo ikke
det store at blive momsregisteret - og selvom man ikke får noget overskud på
sker der jo ikke andet end at der bliver dømt hobby og man mister
fradragsmulighederne.... Men derfor kan man jo godt have et momsnummer og
være fritidshønse/heste/hunde-avler og/eller sælger/konsulent osv....

Danskerne vil altid lede efter måde at nedbringe skatten på - og mhs
bilafgifterne vil det eneste "retfærdige" være en total omlægning....

/A - Nej jeg har ingen gulpladebil da vi har brug for bagsædet til børn. Men
skulle vi få brug for en bil #2 kunne det nemt blive en ...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-07 19:48

On 10 Sep., 20:35, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Du glemmer lige den ikke ubetydelige mængder gulpladebiler der er betalt
> moms af og anvendes både privat og til erhverv.

De må så køre til de efter de nuværende regler, men der skal ikke
kunne nyindreg. gulpladebiler til private.

> [...]
> Det vil da gøre det temmelig besværligt for mange erhversdrivende ....

Ja, men sådan er det jo også for andre med kun en bil eller måske
ingen bil.

> (De private der kører gulplade vil jo kun opleve det som en ulempe på
> tegnebogen)

De har jo så haft fordele i form af en billigere bil, men de skal
kunne forsætte efter de nuværende regler.

> [...]
> fradragsmulighederne.... Men derfor kan man jo godt have et momsnummer og
> være fritidshønse/heste/hunde-avler og/eller sælger/konsulent osv.....

Ja, men så skal man lave udvidet selvangivelse, desuden kan man gøre
så momsen skal betale og så kan man få den tilbage. Dette kunne måske
gøre at der skal være noget omsætning.

Alternativt kun hvide plader og så kan virksomhederne trække reg.
afgiften fra i deres regnskab.

> Danskerne vil altid lede efter måde at nedbringe skatten på - og mhs
> bilafgifterne vil det eneste "retfærdige" være en total omlægning.....

Ja, det er vi helt enige om.

> /A - Nej jeg har ingen gulpladebil da vi har brug for bagsædet til børn. Men
> skulle vi få brug for en bil #2 kunne det nemt blive en ...

Vi har 2, begge med bagsæder da det er forskelligt hvem der bringer og
henter.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 16:41

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Ja, det er vi helt enige om.

>Vi har 2, begge med bagsæder da det er forskelligt hvem der bringer og
>henter.

Har pt 1 potte på gule plader - Honda FR-V med tre sæder. Vi er tre i
familien, og bilen er registreret til både erhvervsmæssig og privat kørsel.

Det funker!

--
/HB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-07 08:25

On 11 Sep., 17:41, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:

> Har pt 1 potte på gule plader - Honda FR-V med tre sæder. Vi er tre i
> familien, og bilen er registreret til både erhvervsmæssig og privat kørsel.
>
> Det funker!

Det er jeg da ikke i tvivl om at det gør, men jeg er stadig imod at
private har muligheden.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 20:42

> [...]
> kørsel.
>
> Det funker!

>Det er jeg da ikke i tvivl om at det gør, men jeg er stadig imod at

Her er endelig noget som jeg kan bruge, en bil til tre personer og et ok
varerum - Jeg har desuden betalt det som staten vil ha' - både afgift og
moms på bilen, så jeg kan køre privat i den....udover at jeg også kører
erhvervsmæssigt i den i mit firma.
Den eneste forskel er at der ikke er bagsæder i, og STATEN har bestemt at
JEG ikke behøver at have hvide plader på min bil.

Bed om en afgiftsændring over hele linjen.... forstå mig ret nu, for jeg har
også noget imod at du er nød til at betale 180% - gange to - i afgift for
dine to gange bagsæder i dine to biler!

--
/HB

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-09-07 16:35

Hej igen

Karsten Feddersen skrev:
> [...]
>
> Den kørte med masser af reklamer på siden, men hvad er nu det for noget?
> Er der en smutter i loven om gulpladebiler?

Ok, nu har jeg set den igen. Den kører for Viggos Minibusser i Vejle og
har stadig bagsædet i behold. Konen foreslår, at den er indregistreret
til buskørsel. Kan det lade sig gøre?

Vi taler stadig ikke om stationcar, hatchback eller lignende, men en sedan.

Fra : Leonard

Dato : 12-09-07 18:16

On Wed, 12 Sep 2007 17:35:00 +0200, Karsten Feddersen wrote:

> Ok, nu har jeg set den igen. Den kører for Viggos Minibusser i Vejle og
> har stadig bagsædet i behold. Konen foreslår, at den er indregistreret
> til buskørsel. Kan det lade sig gøre?

Ja, hvis der er 10 siddepladser i den, alle med 3-punkts sele.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 12-09-07 18:51

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis der er 10 siddepladser i den, alle med 3-punkts sele.

Den skal du længere ud på landet med - medmindre
Vejle ér langt nok

Fra : Leonard

Dato : 12-09-07 19:04

On Wed, 12 Sep 2007 17:50:50 GMT, Mogens wrote:

> Den skal du længere ud på landet med - medmindre

Hvad er der forkert i at en bil skal have 10 siddepladser med 3-punkts
seler for at blive indregistreret som bus?
De er de regler, der gør det møgbesværligt at finde egnede biler til
kørestolsbrugere. For at blive fri for afgiften skal bilen være en bus,
der nedstoles, men det bliver til større og større biler og alle de
nogenlunde smarte udgaver er helt umulige at få godkendt.

Men hvis en Sonata kan komme på busplader, så er der ved at være håb
forude

Fra : Mogens

Dato : 12-09-07 19:06

> Hvad er der forkert i at en bil skal have 10 siddepladser med 3-punkts
> seler for at blive indregistreret som bus?

Intet...

> Men hvis en Sonata kan komme på busplader, så er der ved at være håb
> forude

Det var en 5 personers sedan sidst, jeg så een....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-09-07 19:43

Hej

Mogens skrev:
> Det var en 5 personers sedan sidst, jeg så een....

Det er jo netop det der undrer mig.

Fra : Mogens

Dato : 12-09-07 19:57

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop det der undrer mig.

Det er sgu nok en svensk taxa, de har på test
(svenske txa'er har altid gule plader)

Fra : Leonard

Dato : 12-09-07 19:46

On Wed, 12 Sep 2007 18:05:58 GMT, Mogens wrote:

> Det var en 5 personers sedan sidst, jeg så een....

Netop
- og hvis man skal forklare en joke ryger morskaben i den

Fra : Mogens

Dato : 12-09-07 19:56

> - og hvis man skal forklare en joke ryger morskaben i den

Jep, men du klarede den første gang

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-09-07 20:27

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Netop
> - og hvis man skal forklare en joke ryger morskaben i den

Ikke nødvendigvis. Det er bare noget andet folk griner ad