Skoda Fabia 1,4 Comfort 68 Combi
Fra : kb

Dato : 08-09-07 15:28

Hej

Jeg har normalt ikke tiltænkt skoda det store i tankerne, men synes
egentlig Skoda Fabia combi er en ok bil.
Jeg er specielt faldet over de billige forsikringer der kan tegnes.
Selv er jeg 28 og har haft kort fra jeg var 18, men har ikke selv haft
bil så længe.

Er en sådan skode et godt køb?

Jeg er faldet over en fra 06/2002 gået 94.000 og koster 99000

Er denne pris fair?

Har i erfaringer om hvormeget man kan få en sådan ned i pris?

Er bilen stabil, her tænker jeg på moter teknik osv, eller er der
mange fejl?

På forhånd tak

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 15:56

On Sat, 08 Sep 2007 14:27:32 -0000, kb <klausbergh@gmail.com> wrote:

> [...]
>bil så længe.
>
>Er en sådan skode et godt køb?
>
>Jeg er faldet over en fra 06/2002 gået 94.000 og koster 99000

Bilpriser.dk synes den skal være ca. 10000 lavere i "fejlfri stand"
nysynet og de påstår at levere et gennemsnit af faktiske handler den
seneste tid. Så det bliver en hård kamp for at få den i et fornuftigt
prisleje - den har kostet 150000 fra ny og selv med tanke på Fabia'en
gode ry er den simpelthen for dyr at købe som brugt. Jeg kan godt se
på annoncer at det typiske prisskilt på bilen ligger mellem 100 og
110000 kr.

>Har i erfaringer om hvormeget man kan få en sådan ned i pris?

Formodentlig ikke ret meget - Fabia'er er "hård valuta" på
brugtmarkedet og du vil formodentlig ikke kunne få den ned i det
niveau, jeg skriver ovenover uden hård , meget hård kamp. De er som
sagt for dyre som brugte. Det er nu efter 100000 km at de lidt større
serviceregninger dukker op, skift af udstødning, skift af støddæmpere
osv.

>Er bilen stabil, her tænker jeg på moter teknik osv, eller er der
>mange fejl?

Den er vist klippestabil - men prøv at søge efter en brugtvognstest
hos FDM fx. Men tandremmen må ikke være ret gammel til den pris.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 16:06

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

måske lidt i overkanten......

Har i erfaringer om hvormeget man kan få en sådan ned i pris?

Er bilen stabil, her tænker jeg på moter teknik osv, eller er der
mange fejl?

jeg har en 2001 fabia combi 1,9 sdi kanon bil der aldrig er noget ivejen
med. Men jeg ville nok vælge en diesel hvis jeg var dig den er meget
billigere at køre i min går ca 23 km/l i gennemsnit

Mvh Brian

På forhånd tak

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 08-09-07 21:04

> Jeg er specielt faldet over de billige forsikringer der kan tegnes.
> Selv er jeg 28 og har haft kort fra jeg var 18, men har ikke selv haft
> bil så længe.

Så kig evt også på 1,2'eren - den er endnu billigere ved de forsikringer som
formidles af skoda forhandlerne

> Jeg er faldet over en fra 06/2002 gået 94.000 og koster 99000

Jeg solgte en 2003 1,2 64hk med ambiente udstyr og fartpilot med ~70000km på
klokken for 100.000kr i påsken. Så hvis det er privat du kigger er den imho
for dyr ... Ved forhandler skal det nok passe at det er deromkring ...

Fra : kb

Dato : 09-09-07 17:46

Tak for jeres svar.

Var ude at prøve rn idag, og må sige jeg er positivt overrasket,
motoren kører fint, og er rimelig kvik HK taget i betragtning.

Jeg var dgog også ude at prøve en peugeot 406 1.8, som havde gået
150.000 fra 2000.
Bilen kørte godt, men var ikke videre kvik.

Hvad tror i er det bedste køb?

Skoda fabia combi eller peugeot 406, jeg tænker også her på salgsværdi
om 2-3 år?

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 18:28

[...]

110 % sikker Fabia'en er bedst

men jeg ville klart vælge en 1,9 sdi diesel model, du behøver ikke køre ret
meget om året, for det kan betale sig

der er flere tilsalg på både bilbasen og dba.dk

men det er self en smagssag

mvh Brian.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 18:38

On Sun, 09 Sep 2007 09:46:24 -0700, kb <klausbergh@gmail.com> wrote:

>Tak for jeres svar.
>
>Var ude at prøve rn idag, og må sige jeg er positivt overrasket,
>motoren kører fint, og er rimelig kvik HK taget i betragtning.

den kører såmænd udmærket sådan en....det kan man ikke tage fra den.

>Jeg var dgog også ude at prøve en peugeot 406 1.8, som havde gået
>150.000 fra 2000.
>Bilen kørte godt, men var ikke videre kvik.
>
>Hvad tror i er det bedste køb?

Det kommer an på prisen for Peugeot'en og den reelle pris for
Fabia'en. Fabia'en kan ikke undgå at komme til at koste en del i
afskrivning, med mindre den utopiske situation at 10+ år gamle
Fabia'er reelt kan sælges til 40000+ om nogle år. Men Fabia'en er nok
en del billigere at holde kørende en en temmelig brugt pug 406.

>Skoda fabia combi eller peugeot 406, jeg tænker også her på salgsværdi
>om 2-3 år?

Hvad koster de??......Du får budt 40000 max 50000 for Fabia'en om tre
år/50000 km - forhandleren kan formodentlig sælge den til
60-70000.......Pug'en....aner det ikke.
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-09-07 09:20

> [...]
> Bilen kørte godt, men var ikke videre kvik.

> Skoda fabia combi eller peugeot 406, jeg tænker også her på salgsværdi

Var det en stationcar ?
Hvis det er en stationcar er det også købere til den som 10år gammel og
200.000km

Hvis du kigger på totaløkonomien så tror jeg at en fabia 1,2 vinder
medmindre at du kører mere end 25000km årligt. Ejerafgiften er lav og den
er temmelig økonomisk (for en benziner - vi holdt 16km/l i snit over
68000km). Nu har jeg ikke set på brugtpriserne på 1,9tdi'erne fornyligt men
de plejer at være noget dyrere i anskaffelse ...

Fra : kb

Dato : 09-09-07 19:46

> Hvad koster de??......

100.000 stk
Peugeoten har gået 108.000 og fabian 99.000
fabianen er fra 2002 og peugeothen fra 2001