"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1189104260.150840.6460@r29g2000hsg.googlegroups.com...
Jeg er ved at tage cyklen, smide den på en trailer og kyle den i
havnen :)
Fik igår renset kaburatorerne, justeret svømmehøjden til 14mm, og så
ellers monteret det hele igen og sat 2 nye tændrør i.
Den starter og kører fint på 2 cyllindre. Men kun periodisk. Nogle
gange går den af lort, andre gange går den lige som den skal med god
gas respons og jævn motorgang på cyllindrenem Den går mest af lort :)
Det virker som om at når den har været slukket og når man starter den,
så går der lige 30 sekunder, så begynder den at gå skidt
Nu har jeg optaget selve fejlen, dvs når den driller :) så håber jeg i
kan se hvad problemet er.
Når den driller, så har den svært ved at tage gas, som om den ikke
tænder ordentligt på en eller begge cyllindre, og den ene så trækker
den anden. Den siger PUF ud igennem kaburatorerne og op i
luftfilterkassen, ser ud til det PUF kommer op der hvor nålen går ned
igennem strålerøret til bundkaret og IKKE ud igennem de to dyser som
ses her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg
Den ryger en hulens masse hvid/grå røg når den går dårligt, og når man
slukker motoren, så ryger den ud af potterne med same røg et stykke
tid efter den er slukket, og masser af det. Samme røg kommer ud
igennem kabunaderne op op i kassen, hvis man lige åbner spjældet når
man har slukket motoren.
I kan se et par film med symptomet her. Har i nogen idéer hvad jeg
skal kigge efter?
http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01400.flv
http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01401.flv
Kan du ikke kyle den ned til mig og ikke i havnen
Jeg ville nok kontroller tandemmen, det er rent gæt, men hvis den er for
slap / slidt vil den flytte knasten.
og det skader ikke at kikke til den.
Cool Cat