Monster drukner tændrør del 3. Nu med film~
Fra : S.G

Dato : 06-09-07 19:44

Jeg er ved at tage cyklen, smide den på en trailer og kyle den i
havnen :)

Fik igår renset kaburatorerne, justeret svømmehøjden til 14mm, og så
ellers monteret det hele igen og sat 2 nye tændrør i.

Den starter og kører fint på 2 cyllindre. Men kun periodisk. Nogle
gange går den af lort, andre gange går den lige som den skal med god
gas respons og jævn motorgang på cyllindrenem Den går mest af lort :)
Det virker som om at når den har været slukket og når man starter den,
så går der lige 30 sekunder, så begynder den at gå skidt

Nu har jeg optaget selve fejlen, dvs når den driller :) så håber jeg i
kan se hvad problemet er.

Når den driller, så har den svært ved at tage gas, som om den ikke
tænder ordentligt på en eller begge cyllindre, og den ene så trækker
den anden. Den siger PUF ud igennem kaburatorerne og op i
luftfilterkassen, ser ud til det PUF kommer op der hvor nålen går ned
igennem strålerøret til bundkaret og IKKE ud igennem de to dyser som
ses her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg

Den ryger en hulens masse hvid/grå røg når den går dårligt, og når man
slukker motoren, så ryger den ud af potterne med same røg et stykke
tid efter den er slukket, og masser af det. Samme røg kommer ud
igennem kabunaderne op op i kassen, hvis man lige åbner spjældet når
man har slukket motoren.

I kan se et par film med symptomet her. Har i nogen idéer hvad jeg
skal kigge efter?

http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01400.flv

http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01401.flv

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 20:12

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kan du ikke kyle den ned til mig og ikke i havnen
Jeg ville nok kontroller tandemmen, det er rent gæt, men hvis den er for
slap / slidt vil den flytte knasten.
og det skader ikke at kikke til den.

Cool Cat

Fra : S.G

Dato : 06-09-07 20:19

> Kan du ikke kyle den ned til mig og ikke i havnen
> Jeg ville nok kontroller tandemmen, det er rent gæt, men hvis den er for
> [...]

Vil det får cyklen til at drukne?

Fra : Erling Christensen

Dato : 06-09-07 20:24

On Thu, 06 Sep 2007 12:18:51 -0700, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

>Vil det får cyklen til at drukne?

Jeg har faktisk prøvet det på min CBR, at den ene knast var en tand
forkert... Det resulterede at den kørte underligt og choker var et
komplet no go....

Så det ville være en oplagt sted og tjekke.... om timingen måske er
smuttet.... hvilket jo passer meget fint med, at det pluselig
opstod...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 20:30

> Kan du ikke kyle den ned til mig og ikke i havnen
> Jeg ville nok kontroller tandemmen, det er rent gæt, men hvis den er for
> [...]

Muligvis ikke og dov den benzin som bliver ( blæst ) retur til luft filter
vil blive suget med ind,
næste gang, og give en meget fed blanding,

Fra : S.G

Dato : 06-09-07 20:29

On 6 Sep., 21:24, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Så det ville være en oplagt sted og tjekke.... om timingen måske er
> smuttet.... hvilket jo passer meget fint med, at det pluselig

OK, det kan jo godt være de remme skal justeres efter elelr skiftes!

Andre bud?!

Fra : S.G

Dato : 06-09-07 21:08

On 6 Sep., 21:30, "Cool Cat" <k.c.multi snabela tdcadsl.dk> wrote:

> Vil det får cyklen til at drukne?
>
> Muligvis ikke og dov den benzin som bliver ( blæst ) retur til luft filter
> vil blive suget med ind,
> næste gang, og give en meget fed blanding,

Ok får det tjekket en af dagene..
Andre bud?

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-09-07 10:29

S.G wrote:
> Jeg er ved at tage cyklen, smide den på en trailer og kyle den i
> havnen :)

> Har i nogen idéer hvad jeg skal kigge efter?

Yep. Du skal kigge her først:

http://www.youtube.com/watch?v=DFzteK_y1b4

/jim

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-09-07 10:57

>Yep. Du skal kigge her først:

>http://www.youtube.com/watch?v=DFzteK_y1b4

Der skal vist en del EPO til over lang tid, før man kan kyle
en duc. på den måde!

Michael Dahlberg