Previa 94 sportspotte ?
Fra : froe

Dato : 06-09-07 14:20

Yello,

Jeg er den nogenlunde tilfredse ejer af en Toyota Previa årgang 94.
Dog har det altid generet mig at udstødningen lyder som om der sidder
en fløjte i den.
Derfor er jeg gået i tænkebox, og har besluttet mig at hvis en ny
potte (måske sport??), kan løse problemet, så er jeg villig til at
ofre hvad det koster.
Det gør jo ikke spor, hvis den får en lidt fed lyd

i min søgen er jeg også faldet over artikler der omtaler udskiftningen
af luftfilter, for at få en større motor effekt, og ikke midst en
bedre lyd.

Jeg har googlet lidt, og har fundet mange positive omtaler om Remus
potter. Dog kan jeg ikke finde en model der passer på min årgang.

Er der en venlig sjæl med større viden end mig, der kan fortælle om
jeg overhovedet er på rette spor, og hvor man evt. kan købe og få
monteret en sådan potte?.

Mvh

Per Hansen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 06-09-07 14:44

froe <froe@noxping.com> skrev :

>i min søgen er jeg også faldet over artikler der omtaler udskiftningen
>af luftfilter, for at få en større motor effekt, og ikke midst en
>bedre lyd.

Det giver nada !

Bedre lyd ??

Det bliver da kun for dem udenfor bilen. Jeg synes der er rigeligt
støj i bilen, til at man næpep ønsker sig det værre

vil du have larm, så bor et hul

>Er der en venlig sjæl med større viden end mig, der kan fortælle om
>jeg overhovedet er på rette spor, og hvor man evt. kan købe og få
>monteret en sådan potte?.

Reservedelspotterne plejer ikke at fløjte -

(Walker potten, som nok er den mest udbredte)

--
Jan_stevns

Fra : Brian S Jensen

Dato : 06-09-07 18:01

"froe" <froe@noxping.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er der en venlig sjæl med større viden end mig, der kan fortælle om
> jeg overhovedet er på rette spor, og hvor man evt. kan købe og få

Hej Per

Jeg har en Previa fra 97 som der kom komplet ny udstødning på sidste år

- vel at bemærke en original Toyota !

Og den er efterhånden begyndt at hyle (ligesom så mange andre Previa'er)
- den siger forøvrigt også som om der er hul i den når den kører i tomgang

Og årsagen er den ganske simple - Toyota har 2 "originale" bagpotter til
Previa - én som er magen til den som der er fabriksmonteret (som ingenting
siger) og én som er noget billigt skrammel. Grunden til at de har 2 typer,
er
at den førstnævnte er voldsom dyr, derfor har Toyota indført en "uoriginal"
som de sælger med Toyota logo på, som værende "original" - dog fortalte
de ved købet at der også fandtes den "rigtige" men den var alt for dyr

De glemte bare at fortælle at efter 3-4 måneder siger den som en utæt én
og efter 7-8 måneder begynder den at fløjte

Det er sidste gang jeg har købt Toyota's "originale" skrammel - magen
til amatørbiks skal man da lede længe efter

Nå, det var lige et surt opstød herfra som egentlig ikke hjalp på dit
problem

Men jeg venter også spændt på om nogen kan anbefale en sportsudstødning
til Previa, for så skal det være mig en fornøjelse at smide min 1½ år gamle
Toyota potte ind over disken igen

One Two pipe har forøvrigt en (2.900,- + moms)

Mvh.
Brian S Jensen
Toyota Previa 2.4i
BMW 528i Steptronic (se DE kan lave originale dele som holder !!)