Kan man sige noget ufordelagtigt om en BMW~
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 21:17

Går den tit i stykker?
Er den dyr at reparere?
Er den egentlig ikke alt for tung (1800 kg)?

Ulrik

Fra : Bruno

Dato : 05-09-07 21:20

Ulrik Friis wrote:
> Går den tit i stykker?
> Er den dyr at reparere?
> Er den egentlig ikke alt for tung (1800 kg)?

Det er ikke en sportsvogn, men en langtursbil så vægten gør ikke så
meget (udover at den koster brændstof). Noget andet er at der er
overraskende lidt plads inde i bilen!

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 21:37

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en sportsvogn, men en langtursbil så vægten gør ikke så meget
> (udover at den koster brændstof). Noget andet er at der er overraskende
> lidt plads inde i bilen!

En dyr og ufornuftig vogntype vil jeg mene.

Fra : Mogens

Dato : 05-09-07 21:57

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> En dyr og ufornuftig vogntype vil jeg mene.

Hvad er din erfaring - hvilken een har du haft?

Jeg har haft en '03 BMW 530d touring steptronic. Fremragende
bil, som det er meget svært at sige noget dårligt om !

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-09-07 22:03

> En dyr og ufornuftig vogntype vil jeg mene.
Hvorfor? (Jeg har selv kig på bilen)

Det er samme pris som en MB E320 (2004-05) som det sikkert ender med at jeg
vælger... Men er det værditabet du har i tankerne når du dømmer den til at
være en "ufornuftig" bil?

Lækker dét er den da, og diesel øonomien er da i mine øjne fornuftig. Men
det er da klart at den er tørstig sammenlignet med en Berlingo.

/Jasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-07 13:43

On Wed, 5 Sep 2007 22:36:45 +0200, "Eque" <-> wrote:

>En dyr og ufornuftig vogntype vil jeg mene.

Nej - ikke specielt dyr i forhold til så meget andet. Og rigtig,
rigtig lækkert køretøj - specielt med automatgear.

** Lars

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-09-07 21:56

> Det er ikke en sportsvogn, men en langtursbil så vægten gør ikke så meget
> (udover at den koster brændstof). Noget andet er at der er overraskende
> lidt plads inde i bilen!

Hmm. 0-100 på 7.1 sec. er da ok? En lille chip skulle få den op på ca. 280
hk, så vil den da for alvor fremad.

Pladsen skulle efter sigende svare til en MB E-klasse.

/Jasper

Fra : NG

Dato : 05-09-07 22:02

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46df17e0$0$892$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hmm. 0-100 på 7.1 sec. er da ok? En lille chip skulle få den op på ca. 280
> hk, så vil den da for alvor fremad.
>
> Pladsen skulle efter sigende svare til en MB E-klasse.
>
> /Jasper

Hvordan er den i forhold til en Skoda ?

per

Fra : Bruno

Dato : 05-09-07 22:11

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Hmm. 0-100 på 7.1 sec. er da ok? En lille chip skulle få den op på ca. 280
> hk, så vil den da for alvor fremad.

Fremad er fint nok, men rundt i kurver er sjovere og en lettere bil er
altså mere agil.

> Pladsen skulle efter sigende svare til en MB E-klasse.

Det er muligt - jeg husker bare at kabinen opleves som mindre end man
kunne forvente. Det er ikke nødvendigvis dårlig da den dermed også
opleves mere intim, men i betragtning af hvor stor en 5-serie synes jeg
det skuffer.

Mvh
Bruno

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-09-07 23:17

On Wed, 05 Sep 2007 23:10:56 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

> [...]
>kunne forvente. Det er ikke nødvendigvis dårlig da den dermed også
>opleves mere intim, men i betragtning af hvor stor en 5-serie synes jeg

Det er helt enig i. På arbejde skiftes vi til at køre ud og spise
frokost, og de hænder, at vi kører i en BMW 5 serie. Jeg må indrømme,
at jeg er meget skuffet over pladsen på bagsædet. Jeg er 185 cm høj
og det kniber med, at jeg kan sidde ordentligt, specielt hvis personen
foran har skubbet sædet helt tilbage.

I min Dodge kan man skubbe sædet helt tilbage og man kan stadig sidde
med benene over kors på bagsædet....
--
Lars Ehlers

Fra : BJ

Dato : 06-09-07 13:53

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> at jeg er meget skuffet over pladsen på bagsædet. Jeg er 185 cm høj
> og det kniber med, at jeg kan sidde ordentligt, specielt hvis personen

Jeg er enig i betragtningerne og køber derfor ikke den model.

Jeg sidder til gengæld udmærket i en 335 coupé.

> I min Dodge kan man skubbe sædet helt tilbage og man kan stadig sidde
> med benene over kors på bagsædet....

Her kalder vi den for en Chrysler og jeg kan fare vild i sådan en potte.

mvh
Bjørn J.

Fra : Øl er godt !

Dato : 05-09-07 22:39

> [...]
> hk, så vil den da for alvor fremad.
>
> Pladsen skulle efter sigende svare til en MB E-klasse.

Tvivler stærkt på , at bagsædepladsen er ens på MB-E320 og så
en BMW 530..
Prøv at forestille dig en BMW 530D som Taxa..

Fra : Øl er godt !

Dato : 05-09-07 22:34

> [...]
>>

> Det er ikke en sportsvogn, men en langtursbil så vægten gør ikke så meget
> (udover at den koster brændstof). Noget andet er at der er overraskende

Det ganske udmærkede Motorblad ( FDM ) har disse ord.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/05E4795F-9E2C-4FE7-B2D6-721E1E8231C6/0/4244.pdf

Fra : Mogens

Dato : 06-09-07 05:33

"Øl er godt !" <øl@godt.kaput> skrev i en meddelelse

> Det ganske udmærkede Motorblad ( FDM ) har disse ord.
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/05E4795F-9E2C-4FE7-B2D6-721E1E8231C6/0/4244.pdf

Jep, en Audi er et voldsomt alternativ til BMW'en, når der ikke
er tale om E39. I firmaet har vi en medarbejder, der har skiftet
fra E39 525i til E60 525i. Det har han fortrudt mange gange...

Fra : Frederik C

Dato : 06-09-07 12:11

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> er tale om E39. I firmaet har vi en medarbejder, der har skiftet
> fra E39 525i til E60 525i. Det har han fortrudt mange gange...

Deler du også min opfattelse, at materialevalget i E39'eren føles langt mere
eksklusivt i kabinen end E60'eren?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-07 13:46

On Thu, 06 Sep 2007 04:32:56 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Jep, en Audi er et voldsomt alternativ til BMW'en, når der ikke
>er tale om E39. I firmaet har vi en medarbejder, der har skiftet
>fra E39 525i til E60 525i. Det har han fortrudt mange gange...

Hvorfor? Overvejer lidt noget E60 jo - på et givent tidspunkt...

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 06-09-07 17:57

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Overvejer lidt noget E60 jo - på et givent tidspunkt...

Den kører ikke ¨så godt, som E39'eren gjorde. Jeg har ikke
hørt noget om materialevalget, som Frederik spørger om...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-07 17:16

"Øl er godt !" skriver:

> Det ganske udmærkede Motorblad ( FDM ) har disse ord.
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/05E4795F-9E2C-4FE7-B2D6-721E1E8231C6/0/4244.pdf

....."den bundhænglede speederpedal"... ja, det er da dejligt at køre
med, men absolut ikke noget specielt for BMW. Selv min Golf og
firmaslæden har det........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-07 19:32

On Thu, 06 Sep 2007 18:16:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>...."den bundhænglede speederpedal"... ja, det er da dejligt at køre
>med, men absolut ikke noget specielt for BMW. Selv min Golf og
>firmaslæden har det........

Ja endda også min Octavia har det....

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-07 13:42

On Wed, 05 Sep 2007 22:19:46 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Noget andet er at der er overraskende lidt plads inde i bilen!

Syntes du virkelig. Jeg syntes den vi havde (stationcar) var udstyret
med en dejligt stort og reelt baggagerum og to ekstremt lækre forsæder
med alt den plads man kunne ønske sig.

Bagsædet er muligvis lidt mere fedtet med benpladsen, men det var ikke
en issue for os.

hilsen Lars

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 06-09-07 07:11

On 5 Sep., 23:38, "Øl er godt !" <øl...@godt.kaput> wrote:
> [...]

> Tvivler stærkt på , at bagsædepladsen er ens på MB-E320 og så
> en BMW 530..
> Prøv at forestille dig en BMW 530D som Taxa..

Ja dem er der nogen stykker af.

Men du mener ikke at de er så mange som BMW taxaer som MB pga bagsæde
pladsen eler hvordan?

Mikael

Fra : Øl er godt !

Dato : 06-09-07 09:51

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja dem er der nogen stykker af.

Men du mener ikke at de er så mange som BMW taxaer som MB pga bagsæde

Har aldrig hørt om at , at alm. BMW er blevet rost for deres plads på
bagsædet.
Sjældent at folk fotograferer bagsædet , når de vil sælge bilen ;)
Som taxa er man vel også nødt til at kunne tilbyde en anstændig plads på
bagsædet.

Fra : claus b.p.

Dato : 06-09-07 10:26

> Som taxa er man vel også nødt til at kunne tilbyde en anstændig plads på
> bagsædet.

Alt er relativt. I givet fald burde alle taxier være MPV'er. Der kører da
også Skoda rundt som taxi, og i forne tider var der også enkelte MB 190D på
dispensation, så ikke alle vognmænd bekymrer sig om pladsforholdene på
bagsædet. (Som iøvrigt sikkert er fine i en Skoda)

/Claus

Fra : Øl er godt !

Dato : 06-09-07 10:52

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på dispensation, så ikke alle vognmænd bekymrer sig om pladsforholdene på
> bagsædet. (Som iøvrigt sikkert er fine i en Skoda)

Alt er relativt ? Sådan kan du ikke udlægge det.
At BMW ikke har så meget plads bagi , selvom det er en stor bil er vel et
faktum ,
uanset om så en MPV er større..
En MPV har ikke meget plads i forhold til en supertanker fra Mærsk
Er en MPV så lille ?
Sæt dig om på bagsædet af en 530 og tilsvarende på bagsædet af en MB
E-320...

Fra : claus b.p.

Dato : 06-09-07 22:58

> [...]
> Er en MPV så lille ?
> Sæt dig om på bagsædet af en 530 og tilsvarende på bagsædet af en MB

Jeg nævnte ikke et ord om at pladsen ikke muligvis var mindre i en 530'er
end i en E-320, blot at vognmanden der køber den ikke nødvendigvis ser det
som et problem. For så havde han nok valgt noget andet. Det er jo ikke ham
selv der sidder bagi. Der er dog stadig regler for hvor lidt plads en bil må
have for at kunne blive godkendt som Taxi. Og disse overholder 530
tilsyneladende.

/Claus

/Claus

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-07 13:49

On Wed, 5 Sep 2007 22:16:44 +0200, "Ulrik Friis"
<ufj(snabela)get2net.dk> wrote:

>Går den tit i stykker?

Den jeg havde gjorde! For meget... Det var nok en mandagsmodel. Jeg
havde den fra 130.000 km til 250.000 km. Det var en 2002 530dA
touring.

Derudover rigtig, rigitg dejlig bil med en vanedannende motor!

>Er den dyr at reparere?

Nej, ikke specielt. Billig er måske at stramme den, men jeg syntes
ikke den var dyr - slet ikke i sliddele. Fik serviceret den i Sverige
hos Jarls Bilservice.

>Er den egentlig ikke alt for tung (1800 kg)?

Det er jo ikke en lille gaderacer... Den er tung - men rigeligt hurtig
og ligger sporstabilt som et lokomotiv uden solkurver på motorvejen.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 21:13

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> wrote in message

> Den jeg havde gjorde! For meget... Det var nok en mandagsmodel. Jeg
> havde den fra 130.000 km til 250.000 km. Det var en 2002 530dA
> touring.

Det lyder ufordelagtigt. Hvad gik i stykker?

Ulrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-09-07 08:14

On Thu, 6 Sep 2007 22:13:00 +0200, "Ulrik Friis"

>Det lyder ufordelagtigt. Hvad gik i stykker?

I den periode blev følgende skiftet i løbet af de cirka 2 år jeg havde
bilen:

Højre forbremse satte sig så skiven blev kørt skæv. Kostede nye
forbremser+skiver, de var ellers ikke i øvrigt skiftemodne.

Kardankrydset gik, så det lød som om akslen var ved at slå bunden ud
af bilen når man kørte. Det var ikke en del BMW havde på lager, så det
tog 6 uger før de fik den nye del hjem.

Katalysatoren brændte igennem og skulle skiftes. Kan oplyse at det
larmer og vibrerer HELT VILDT i bilen. Heldigvis kunne jeg få en tid
på værkstedet efter kun cirka 10 dage.

Brændstofpumpe defekt. Faktisk hele to - den i tanken og den der
sidder foran fodbrønden i førersiden. Det bevirkede at bilen nedsatte
motoreffekten markant for at beskytte højtrykssystemet - i praksis
kunne den lige ned nød og næppe trækkes op på 110 km/t hvis det altså
ikke gik op af bakke. Pumperne blev skiftet enkeltvis - først den ene
- så den anden. Så det var et par uger med det show.

Kølekompressor satte sig fast. Naturligvis sidste sommer hvor det var
ALLER varmest. Det var 2 ugers ventetid på en ny da jeg endelig fandt
et værksted der ikke havde ferie og tid til at tage bilen.

Derudover fik jeg skiftet støddæmpere på den, men det er jo en normal
sliddel.

hilsen Lars

Fra : Mogens

Dato : 07-09-07 16:20

> [...]
> ALLER varmest. Det var 2 ugers ventetid på en ny da jeg endelig fandt
> et værksted der ikke havde ferie og tid til at tage bilen.

I det ene år og 45.000 km, hvor jeg ejede min '03 530d Touring steptronic,
fik jeg repareret DVD-navigationen

> Derudover fik jeg skiftet støddæmpere på den, men det er jo en normal
> sliddel.

Jeg fik skiftet skiverne - foran...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-09-07 12:11

On Fri, 07 Sep 2007 15:19:30 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>I det ene år og 45.000 km, hvor jeg ejede min '03 530d Touring steptronic,
>fik jeg repareret DVD-navigationen

Hehe.. Ja det er ikke meget. Hvilke km-tal havde du den fra/til
egentlig?

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 10-09-07 17:50

> Hehe.. Ja det er ikke meget. Hvilke km-tal havde du den fra/til
> egentlig?

Ca. 92.000 km til 137.000 km. Den nye ejer er overstrømmende
glad for den - han har fra tid til anden skrevet lidt

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-09-07 19:11

On Mon, 10 Sep 2007 16:49:37 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Ca. 92.000 km til 137.000 km. Den nye ejer er overstrømmende
>glad for den - han har fra tid til anden skrevet lidt

<sarkasme on>
Akja... Min begyndte også først at gå i stykker ved omkring 150.000
km...
</sarkasme off>

Jeg er dog - alt mit bøvl med min til trods - ret sikker på at en E39
530dA som oftest er et rigtig godt og ret fejlfrit bekendtskab.

Sjov nok har ham der købte min i øvrigt afmeldt den i foråret..
"Fordonsstatus: Avställd (2007-04-20)".

** Lars

Fra : Øl er godt !

Dato : 10-09-07 20:41

> [...]
> 530dA som oftest er et rigtig godt og ret fejlfrit bekendtskab.
>
> Sjov nok har ham der købte min i øvrigt afmeldt den i foråret..

Så konklusionen er , at en BMW 530 , er en "to personers " velkørende bil ,
der tit og ofte
går i stykker og noget dyrt skidt at kaste sig over ?
En kombi af en Alfa og en Citroen C5 , bare til dobbelt pris ? ROFL
Ja ja , nu kommer de efter mig ! hæ hæ

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-09-07 07:50

On Mon, 10 Sep 2007 21:40:52 +0200, "Øl er godt !" <øl@godt.kaput>
wrote:

>Så konklusionen er , at en BMW 530 , er en "to personers " velkørende bil ,
>der tit og ofte går i stykker og noget dyrt skidt at kaste sig over ?

Nej det syntes jeg ikke du kan konkludere. Hvis jeg regner mine totale
omkostninger per km ud var det faktisk ikke så galt, og som sagt er
reservedelene ret fornuftige i pris. Og noget "skidt" er den bestemt
ikke.

Irriterende var det til gengæld at jeg var så uheldig at komme til at
købe et eksemplar der gik rigtig meget i stykker. Hvis du derimod
læser rundt omkring på internettet får E39 rigtig meget ros. Hvis du
læser Mogens indlæg vil du også se, at han havde et fuldstændig/stort
set problemfrit bekendtskab med sin.

>En kombi af en Alfa og en Citroen C5 , bare til dobbelt pris ? ROFL

Ahja.. Nu kan jeg køre bil der ikke er belagt med den høje dansk
afgift, så er de faktisk ikke så dyre at købe de store tyskere hvis
man køber dem brugt.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 11-09-07 16:05

> Hvis du læser Mogens indlæg vil du også se, at han havde
> et fuldstændig/stort set problemfrit bekendtskab med sin.

He he - suveræn bil. Desværre tjente jeg ikke så meget på
den, som jeg havde regnet med...
(udsalgspris - indkøbpris = fortjeneste)

Fra : KASO

Dato : 06-09-07 21:16

Hvis vi taler nyeste model: "Chris Bangle"!

Manden, der har fået BMW til at kunne konkurrere med Fiat Multipla om mest
mislykkede design.....

5-serien er dog ikke den værste - men også den har sine uheldige elementer

Nå - smag og behag. Det seriøse/saglige, må kendere af modellen bidrage med!