Bløde tasker = FARE! samt hjælp
Fra : James Derry

Dato : 04-09-07 14:32

Hej allesammen!

Fik mine IXS tasker til at flyve bagover, hvor de havnede med højre
taske på udstødning og venstre mod hjulet. Højre i brand, smeltet
plastiktaske, shampoo, osv over udstødningen....Venstre et par bukser,
samt T shirt ødelagt. Briller, hårbørste, overnat taske, skraber osv
en smeltet, brændt sammensurium i højre. Heldigvis, kørte med 2
nordmænd på E45, som kørte op ved siden af og vinket mig til
siden........Kunne gået MEGET værre.

Stol ikke på dem! Taskerne...nordmænd er OK!

Så til hjælpen.....godt gættet...hvordan fjerne smeltet plast fra
udstødning, uden at ødelægge det samme?

james

--
Lyden af Moses´ Triumph blev hørt i dalen!

Fra : Leif

Dato : 04-09-07 15:07

"James Derry" <airthy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> nordmænd på E45, som kørte op ved siden af og vinket mig til
> siden........Kunne gået MEGET værre.
>
> Stol ikke på dem! Taskerne...nordmænd er OK!

Længe leve Krauser..........

> Så til hjælpen.....godt gættet...hvordan fjerne smeltet plast fra
> udstødning, uden at ødelægge det samme?

Enten lægger du dem i fryseren og "knækker" plasten af mens det er koldt
eller varmer dem op ( bedst indefra) til plasten løsner sig.

/Leif

Fra : James Derry

Dato : 06-09-07 09:15

Genialt med fryser...prøver!

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : Lars Nielsen

Dato : 04-09-07 19:58

James Derry wrote:
> [...]
> en smeltet, brændt sammensurium i højre. Heldigvis, kørte med 2
> nordmænd på E45, som kørte op ved siden af og vinket mig til

- Jeg er kørt fra danmark til sydspanien med svinkeærinder, og tilbage igen
= 9000 kilometer på 11 dage, med et sæt bløde givi tasker der "ligger"
ovenpå udstødningen ( CBR1000F, kan osse varme potter op... ) - no problem,
længe leve kvalitet'en!!

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 06-09-07 19:43

> [...]
> igen = 9000 kilometer på 11 dage, med et sæt bløde givi tasker der
> "ligger" ovenpå udstødningen ( CBR1000F, kan osse varme potter op... ) -

Og jeg har sat ild til en sidetaske med en lille Aprilia
http://www.majland.org/leo/blinker.html

Selvfølgelig er der forskel i varmebestandigheden af forskellige bløde
tasker - men det er dumt at tage chancen og have bløde tasker direkte mod en
udstødning medmindre der er noget varmeskjold imellem...

/A

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-09-07 22:03

"James Derry" <airthy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så til hjælpen.....godt gættet...hvordan fjerne smeltet plast fra
> udstødning, uden at ødelægge det samme?

Det afhænger nok lidt af, hvilken type plast, der er tale om. Min erfaring
gælder mødet mellem varm udstødning og og højre bukseben, der efterlod en
fin sort plamage på udstødningen og et par hullede bukser. Intet - absolut
intet - opløsningsmiddel (acetone, cellulosefortynder, rensebenzin o.s.v.)
gjorde noget indtryk på den, så løsningen blev mekanisk:

1) Motoren opvarmes til udstødningen er pænt varm
2) De tykkeste områder af plast skrabes af med en træspartel eller -
ekstremt forsigtigt - med en hobbykniv
3) De sidste fastbrændte tynde rester (og uundgåelige småridser efter
hobbykniven) fjernes med Autosol, knofedt og stor tålmodighed.

--
Troels
CBR 1100XX

Fra : Lars Nielsen

Dato : 07-09-07 19:44

Troels Jensen wrote:
> [...]
> bukser. Intet - absolut intet - opløsningsmiddel (acetone,
> cellulosefortynder, rensebenzin o.s.v.) gjorde noget indtryk på den,

Trichlorethylen??? ( kan opløse en del plastic'arter... )

Lars / Viborg