Suzuki vl1500 - Starter ikke ...
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-09-07 07:52

Hej

Min far har en Suzuki vl1500.
Den kan ikke rigtig starte.

Når den har stået stille en god tid (f.eks. et døgns tid), kan man sætte nøgeln i, dreje tændingen - Og nu er der lys på, blinklys virker mm.
Men i det øjeblik jeg trykker på start - Så dør det hele og jeg kan intet før efter en god periode (en hel del timer).
Faktisk lidt som om der så ikke er mere batteri på.

Nogen der umiddelbart vil kunne sige noget til dette problem ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Fred Thiesen

Dato : 04-09-07 08:37

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i melding
> [...]
> Faktisk lidt som om der så ikke er mere batteri på.
>
> Nogen der umiddelbart vil kunne sige noget til dette problem ?

Ir på batterkontakterne vil kunne forårsage dette. Prøv at tage dem af og
pus dem rene, og skru dem godt fast igen. Erfaring gjort fra min egen
VL1500.

FredT

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-09-07 09:32

Fred Thiesen has brought this to us :
> [...]
>
> Ir på batterkontakterne vil kunne forårsage dette. Prøv at tage dem af og pus dem rene, og skru dem godt fast igen. Erfaring gjort fra min egen VL1500.

Min far har målt spændingen lige ved sikringsboksen.
Der er konstant 11,5 v. Også når det hele sætter ud - Så umiddelbart ved jeg ikke lige om det er problemet, men han kigger lige på det.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-07 09:40

Michael Vilhelmsen skrev:

> Min far har målt spændingen lige ved sikringsboksen.
> Der er konstant 11,5 v.?

13,2 havde været endnu bedre

> Også når det hele sætter ud - Så umiddelbart
> ved jeg ikke lige om det er problemet, men han kigger lige på det.

Sådan et voltmeter trækker ikke den store strøm

Men aktiverer du starteren kan der komme gnister og dermed slagger under
kabelskoene på batteriet hvis de ikke er spændt ordentlig fast eller er
meget snavsede og så kan du ikke trække nogen ampere - been there - både med
mc og bil.

Derfor kan det selvfølgelig godt være et andet sted fejlen ligger...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-09-07 09:31

Michael Vilhelmsen formulated the question :
> [...]
> Faktisk lidt som om der så ikke er mere batteri på.
>
> Nogen der umiddelbart vil kunne sige noget til dette problem ?

Vi takker begge for deres svar.
På trods af min fars modvilje mod at acceptere, at det kunne være det hjalp det at rense de der batteri poler

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-07 09:47

Michael Vilhelmsen skrev:

> På trods af min fars modvilje mod at acceptere, at det kunne være det
> hjalp det at rense de der batteri poler

Tænk!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bongo

Dato : 06-09-07 18:16

> Vi takker begge for deres svar.
> På trods af min fars modvilje mod at acceptere, at det kunne være det
> hjalp det at rense de der batteri poler

Så gør det for ham når han vender ryggen til.

Vh Bongo