Godt det ikke var mig
Fra : Nikolaj

Dato : 03-09-07 01:05

Hans bagpotte var for lang og gik i jorden ved baghjulskørsel og det som
ikke måtte ske, skete.

http://www.youtube.com/watch?v=HbT9H0iS6qo&NR=1

Hvordan kan man overse at udstødningen er for lang til dette stunts ?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-09-07 05:13

> Hans bagpotte var for lang og gik i jorden ved baghjulskørsel og det som
> ikke måtte ske, skete.
>
> Hvordan kan man overse at udstødningen er for lang til dette stunts ?

Det er ikke udstødningen der er for lang. Han mister balancen, da han kører
meget langsomt da han hiver den i vejret. Han kører så langsomt, da han har
sat et kæmpe bagtandhjul på for nemmere at kune hive den på hjul.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-07 07:26

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Det er ikke udstødningen der er for lang.

Ikke desto mindre kan man høre en skrabelyd.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Nikolaj

Dato : 03-09-07 11:11

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> Det er ikke udstødningen der er for lang.

Hvis du kører filmen et billed ad gangen lige der hvor ulykken sker, så kan
du se at udstødningen rammer jorden og tvinger MC-en i modsat side, for
hele MC-en står næsten lodret på bagpotten der.

Under alle omstændigheder så skal man have en potte som sidder indenfor
hjulet diameter, når man laver sådan noget

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-09-07 11:29

Nikolej wrote:
>Under alle omstændigheder så skal man have en potte >som sidder indenfor
>hjulet diameter, når man laver sådan noget

Ikke nødvendigvis, men et udstødningsrør, som ikke rammer før MC'en
står 90 grader i forhold til overfladen.
Jeg tror faktisk i dette tilfælde er det måske heldigt, at røret er for
langt.
Det stopper ham fra at komme over 90 grader, og dermed falde bagover,
og få den sikkert ret tunge MC over sig.

Michael Dahlberg

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-09-07 06:59

"Nikolaj" <nikolaj@nikolaj.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=HbT9H0iS6qo&NR=1
>
> Hvordan kan man overse at udstødningen er for lang til dette stunts ?

Bemærk den store hudafskrabning på skulderen. Han havde trods alt en art
jakke på. Og det skete ved ret lav fart.
Hvordan ville han mon ikke have set ud, hvis han havde kørt 80 km/t?
Derfor, husk handsker og ordentlig udstyr!
Hilsen Matthias

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-07 15:44

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk den store hudafskrabning på skulderen. Han havde trods alt en art
> jakke på. Og det skete ved ret lav fart.
> Hvordan ville han mon ikke have set ud, hvis han havde kørt 80 km/t?

Det ved jeg, jeg har prøvet at gå bagover med 110 km/t.
Det var ikke rart.
Men så blev jeg da kendt i lokalsamfundet som ham der gjorde fedtsugning
overflødig ved at opfinde fedtslibning

Rittig

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-09-07 16:56

> [...]
meddelelse

> Men så blev jeg da kendt i lokalsamfundet som ham der gjorde

SPLUUURRRFFFF

....... hvordan er det nu man får kaffe ud af tazdaduret.......

ROFLMAO
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-07 12:45

Nikolaj skrev:

> Hvordan kan man overse at udstødningen er for lang til dette stunts ?

Nogen der kan gætte hvor olien pisser ud henne?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hekto

Dato : 03-09-07 14:26

Hans Paulin (6310) explained on 03-09-2007 :
> Nogen der kan gætte hvor olien pisser ud henne?

Yes .... fra motoren! Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 03-09-07 14:27

Hekto wrote:

> Hans Paulin (6310) explained on 03-09-2007 :
>
> Yes .... fra motoren! Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

Nærmere betegnet - et hul i motoren :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Lars Nielsen

Dato : 03-09-07 21:45

Thomas Gulholm wrote:

> Nærmere betegnet - et hul i motoren :)

- Sgudda altid noget at farven på olien matcher farven på cyklen, de står
da helt godt til hinanden endda...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-07 22:50

Thomas Gulholm skrev:

> Nærmere betegnet - et hul i motoren :)

Synd - i givet fald :-/
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 04-09-07 09:22

Hans Paulin (6310) wrote:

> Synd - i givet fald :-/

Ja, man får som fortjent - som gamle moster-mormor ville have sagt...

Det er set før at et "rimeligt simpelt" crash har "slebet" hul i motoren -
det er også set før at et sådan hul er blevet (midlertidigt) lappet med
Plastic Padding...

Det er jo en rimelig pæn sjat olie den har tabt, så der må næsten være noget
der er slået hil i/af... der er godt nok ikke noget indikation af hvor lang
tid cyklen har ligget, men det er næppe specielt lang tid (piloten har lige
smidt tøjet, og konstanteret at han ikke har fået foretaget "konstruktive
ændringer")

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-07 09:35

Thomas Gulholm skrev:

> Det er jo en rimelig pæn sjat olie den har tabt, så der må næsten
> være noget der er slået hil i/af...

Håbede egentlig bare for ham at olien var "løbet ud" af en slange eller
lignende.

Synd at smadre motoren for så lidt.

Har prøvet at skifte motor på min nevøs Honda CB 750 F2 fordi kæden røg :-/
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Snusken

Dato : 04-09-07 16:46

> Synd at smadre motoren for så lidt.
Kan også være ren filmklipning (bundproppen ud !) for at
få flere youtube-hits og -omtale,,

Mvh erik