"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:46de7deb$1@news.dansketelecom.com...
>
> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46de76e6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> 580 heste ca. og 650 nm ved 1500 omdrejninger, er vel ok. Lortet kan jo
>>> chippes...
Så skulle det da kun være for at fjerne begrænseren på toppen
> Ja efter at have prøvet en M3 med ca. 575 heste, tænkte jeg også på
> dengang en Ferrari 288 GTO, var det absolut vildeste, jeg kunne forestille
> mig.
>
> Et eller andet sted, må det da også være et problem, for de normale
> sportsvognsfabrikanter som Ferrari og Porsche, hvor meget A, B og M pumper
> deres maskiner op.
>
> Jeg er udmærket klar over, at der er en masse andet involveret i en
> sportsvogn en rå kraft, men en stor del af mystikken ved eksempelvis en
> 911 Turbo er/var jo netop, at man til hver en tid kunne accellerere fra
> ham ved siden af.
Det kan en 911 også, skulle jeg hilse og sige.
En næsten samlet motorpresse er også rørende enige i at lige netop 911 er
noget af det hurtigste du kan købe. Dels har den højere tophastighed end
Audi og i svingene napper 911 også næsten alt. At bilen også ligger klæbet
til vejbanen selv ved hastigheder hvor andre kun kan drømme om at nå er også
ret væsentlig.
Uden af have prøvet en RS, så er JEG i hvert fald ikke så meget som 1 sekund
i tvivl på at Porsche har lavet en køremaskine der slet ikke kan
sammenlignes med det vi dødelige ellers køber i danmark. Det er noget HELT
andet end en familieøse. Jeg kunne forestille mig at Porsche ligger MEGET
bedre på vejen end RS'eren nogensiden ville kunne med sin murstensdesign.
Heller ikke at forglemme er at en Porsche faktisk kan bremse fra langt over
250 til 100 uden at noget løber varmt og svigter. Sådan kunne man blive
ved.........placering af motoren og bilens svingegenskaber.......
Tror aldrig en Audi RS kommer i nærheden af Porsche på trods af voldsomme
motorer. RS er stadig for meget familiebil hvor Porsche er ren sport.
> Bare som et stMfhga (svar til Mogens før han går amok), så ville jeg nu
> også selv hellere have en 911 Turbo.
ALLE kan tune en bil til voldsomt mange heste, tag bare en gammel supra fra
94 med tvinturbo der let kan nå 1000 HK eller mere. Men det vil aldrig gøre
bilen til en hurtig sportsvogn. Bilen skøjter fra side til side når den
kommer over 200, fordi japserne har konstrueret bilen til det.
Der er så mange detaljer der gør forskellen på en rigtig 911 og så resten.
Højden på bilen, lyden fra motoren, holdbarheden, designet, siddestilling,
og meget meget mere.
--
Tom