Trailerfolket ....
Fra : Anders Majland

Dato : 04-09-07 20:39

På vej op ad A13 her til aften indhenter jeg en trailer. På en 3-400 meters
afstand ser jeg noget flyve af og ud i rabatten (kraftigt sidevind) og da
jeg kommer lidt tættere på ryger endnu et stykke af og det får jeg også
undveget mens det glider ud i rabatten...

Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?
(Selv har jeg en presenning jeg spænder over)

Han havde et læs affaldstræ ca 1meter over siderne....

Nå hvad gjorde jeg.
1) Overhalede og ignorede ham
2) Overhalede og gav ham finger og horn
3) Overhalede og stoppede ham
4) Ringede til politiet og angav ham

Første der gætter rigtigt kan få GPS koordinaterne og hente lidt brænde

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Brian

Dato : 04-09-07 20:42

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-07 20:44

> 3) Overhalede og stoppede ham
>Du prøvede vel først om du kunne stoppe ham og da han var ligeglad ringede
>du efter kavaleriet? ;)
> 3. Hvis du har handlet fornugtigt har du selvfølgelig forsøgt at standse
> den videre fremfærd.

Yep - Jeg var på mc og det er det nemt med "fagter" at fortælle hvad man
ønsker at få en medtrafikant til at gøre ... Bare læg mærke til politiets
næste gang de vil i "samtale" med dig ... Jeg tror at folk parere ordre i
nervøsitet over at det jo kunne være en civil betjent eller at jeg har en
meget god grund til at standse dem ... Ikke at jeg kører og leger politi i
det daglige men det er sket et par gange - bla den gang jeg stoppede en
campist der kørte med en campingvogn med et eksploderet dæk. Eller hende jeg
gav en skideballe for at overhale mig indenom igennem et fodgængefelt (
Hende "eftersatte" jeg så og stoppede. Jeg bremsede for en pige på vej ud i
et fodgængerfelt og kvindemennesket havde ikke set pigen og troede at jeg
ville til venstre og overhalede mig derfor højre om (ja det var hendes
undskyldning) ..Heldigvis blev barnet ikke ramt.)

I bil kan det være lidt sværere at gøre sig "forståelig" og der havde jeg så
måske angivet ham til politiet istedet hvis jeg ikke har ment at jeg kunne
stoppe ham ...

Men han "troede" at det lå ordenligt og akceptere min "opsang" (Blev
serveret temmeligt kort og præcist ) og kunne godt se det uheldige i sine
handlinger ....

Han havde intet i bilen han kunne fastgøre det med, men ville så prøve at
flytte lidt rundt på det så han fik det tungeste øverst og så "liste" de
sidste km hjem...

Der overvejede jeg så igen om jeg skulle lade ham køre eller insistere på at
han smed traileren til han havde nogle stropper til at fastgøre det med -
Men det virkede som om at han havde forstået pointen og du så "rimeligt" det
han havde gang i ...

/A

Fra : Lars Overgaard

Dato : 04-09-07 20:59

Anders Majland wrote:

> Nå hvad gjorde jeg.
> 1) Overhalede og ignorede ham
> 2) Overhalede og gav ham finger og horn
> 3) Overhalede og stoppede ham
> 4) Ringede til politiet og angav ham

Nr. 4 forhåbentlig

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 21:06

On Tue, 4 Sep 2007 21:38:53 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>jeg kommer lidt tættere på ryger endnu et stykke af og det får jeg også
>undveget mens det glider ud i rabatten...

Hmmmmm......det er sådan et tilfælde man ønsker en kamphund og Hummer
H3 )

>Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?
>(Selv har jeg en presenning jeg spænder over)

hvad gør du så lige når presenningen ikke er nok? (og jeg er ganske
nysgerrig, for jeg venter til der bliver vindstille og jeg kan "luske"
over til den kære genbrugsplads)

> [...]
> 3) Overhalede og stoppede ham
> 4) Ringede til politiet og angav ham
>
>Første der gætter rigtigt kan få GPS koordinaterne og hente lidt brænde

Jeg er nok for langt væk alligevel, men 2) ville være mit bud, du gad
ikke skramme den nye bil for at stoppe ham...
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lars [6710]

Dato : 04-09-07 21:25

Ivan Madsen skrev:

> hvad gør du så lige når presenningen ikke er nok? (og jeg er ganske
> nysgerrig, for jeg venter til der bliver vindstille og jeg kan "luske"
> over til den kære genbrugsplads)

øøøøh man kunne evt binde skidtet fast.
Det har jeg prøvet et par gange, og det virker faktisk .-)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 21:28

On Tue, 04 Sep 2007 22:24:50 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>øøøøh man kunne evt binde skidtet fast.
>Det har jeg prøvet et par gange, og det virker faktisk .-)

Det er afprøvet..og virker......men...har desværre siddet et par gange
med øjnene mere i bakspejlet end på vejen foran simpelthen fordi der
ikkke var snor nok (efter min mening).......men læsset overlevede
turen, så .... måske var jeg bare overfølsom....
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-07 21:20

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

Fra : Martin Bak

Dato : 04-09-07 21:35

> [...]
videre fremfærd.

> Første der gætter rigtigt kan få GPS koordinaterne og hente lidt brænde

Der er sgu lidt for lang at køre. Kan du ikke bare stikke mig en GPS i
stedet for?

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 04-09-07 21:38

> [...]
> også undveget mens det glider ud i rabatten...
>
> Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?
> (Selv har jeg en presenning jeg spænder over)

Overvejer om du har været for tæt på hans bagende? ...Det har du
sikkert, -det er de fleste.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-07 20:28

> Overvejer om du har været for tæt på hans bagende? ...Det har du
> sikkert, -det er de fleste.

Føler du dig truffet ? Hvorfor ellers starte et angreb ?

Prøv lige at læse mit indlæg herover igen - hvad er der i det der får dig
til at mene at jeg ikke har holdt afstand og hvilken relevans har det til
ham der tabte gods - Mener du at træet røg af fordi jeg var for tæt på eller
mener du at der er ok at smide affaldstræ af traileren og vi andre bare kan
undvige ?

Men Jeg var ikke tættere på ham end 50-75 meter inden jeg trak ud til
overhaling. Og det sidste af den strækning lå jeg helt til ventre i
vognbanen (da der var en kraftig vind fra venstre og de første stykker var
taget af vinden og røget ned midt på og mod højre i vognbanen)

/A

Fra : Martin Bak

Dato : 05-09-07 21:10

> [...]
> vognbanen (da der var en kraftig vind fra venstre og de første stykker var
> taget af vinden og røget ned midt på og mod højre i vognbanen)

Nej rolig nu... Det var skam ikke ment som et angreb. Jeg har (mig bekendt)
aldrig tabt noget fra en trailer, det selvom jeg ofte kører med en. Men jeg
er bare så ofte (læs hver dag) ude for, at nogen synes at det er trygt at
køre nogle få ti-meter fra min kofanger eller min trailerbagkant, så hvis
det uheldige skulle ske en dag, så vil vedkommende halehæng få noget ned
over sig.

Det er så almindeligt, mere reglen end undtagelsen, at folk lægger sig for
tæt hvis man formaster sig til at overholde fartgrænserne, det var nok
derfor at jeg antog det som en selvfølge at du også havde været rigeligt tæt
på.

Det er faktisk min hadeovertrædelse nr. 1. Hvis man har så travlt, -så
overhal! Jeg skal nok trække ind. Men på en ret øde landevej, hvorfor i
himlens navn kører man så op i røven på den enlige bil der fremme, hvis man
alligevel ikke vil forbi? Hold dog et par 100 meters afstand, så bliver
sikkerheden mangefold forøget. Jeg skal ikke holde øje med dig i spejlet
ustandseligt, og du skal ikke stå på bremsen hvis en hund løber ud foran
mig. (igen, -ikke til dig personligt)

Martinb

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-07 21:26

> Nej rolig nu... Det var skam ikke ment som et angreb.
> Det er så almindeligt, mere reglen end undtagelsen, at folk lægger sig for
> tæt hvis man formaster sig til at overholde fartgrænserne

Jeg var været frem og tilbage af A13 en del den sidste tid - og du har
fudstændigt ret i at folk kører _alt_ for tæt. Det kræver såmend ikke en der
overholder hastighedsgrænsen for at samle en kø af bilister med så lille
afstand at det ville udløse et klip (og mange også direkte til en
frakendelse). Mange af dem er sikkert pendlere der ligger der kofanger ved
kofanger med ~90km/ dag efter dag... Som en "adspredelse" er der så dem der
er for sent på den og ligger og laver hasarderede overhalinger og maser sig
ind igen hvor der objektivt set ikke er plads

Fra : Martin

Dato : 04-09-07 23:50

> Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?

Ja og jow... Det folk tit tænker er jo at de bare kan køre roligt og kun
skal 1 km, og vindens kræfter overrasker mange. Det lærte jeg som helt ung
da jeg var optimist-jolle-sejler. Jeg fragtede den på en alm trailer og den
vejede da alligevel nogle kilo så regnede da ikke sådan lige med at den fløj
af. OG jeg kørte da roligt ca 60. I mit bakspejl ser jeg pludeligt at den
står lodret på traileren, men fik heldigvis bremset blødt så ingen skade
skete udover en skramme på båden, og ingen var bag i. Jeg har kun 500 meter
til lossepladsen så det er da sket at jeg er lusket afsted uden sikring, men
så har jeg orienteret mig til begge sider først så langt øjet kan række og
ventet til ingen var i nærheden og dermed "lusket" derover med 10-15 km i
timen.

Men du har ret, det er som om fordi folk - de ved det jo godt - hvis de ikke
har sikret ordenligt så tror de at de kan kompensere ved at køre 50 istedet
for 70, og den holder bare ikke. Skal man køre 70 så skal det være godt og
grundigt fastspændt så man ikke kan rokke det ud af stedet med håndkraft
overhovedet, især hvis der er meget vind. Jeg lærte da af dem med jollen at
bruge sådan en skralde-ram-dims til 2500 kg hele vejen rundt om traileren og
har ikke haft skrammer siden ;)

Og så den der med presenningen det dur jo heller ikke! Den er til for at
holde godset tørt ikke for at holde det fast! Presenningen virker ligesom et
sejl i et sejlskib!

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 06:47

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> holde godset tørt ikke for at holde det fast! Presenningen virker ligesom

Ej, det er ikke helt rigtigt. Hvis du har en original pressing til traileren
(mon ikke du tænker på sådan en til 20 kr i HN?), så ryger det ingen steder.
Det er jo også det lastbilerne bruger og de taber ikke så tit deres gods
(bortset herfra er naturligvis dem der kører med sand/grus på motorvejen
uden at dække det ned - de forårsager sikkert en masse stenslag.
Mvh Tommy

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-07 20:23

Svar på et par indlæg

> [...]

> hvad gør du så lige når presenningen ikke er nok? (og jeg er ganske
> nysgerrig, for jeg venter til der bliver vindstille og jeg kan "luske"

Jeg har en solid brenderup presenning - og når den slutter tæt fortil så har
jeg ikke oplevet problemer med at holde løsøret fast selvom den ikke kan
slutte helt tæt pga læsset

Men desuden har jeg altid en pose med diverse stropper i bilen - og gaver
presinngen så meget at jeg er i tvivl får det lige et par stropper for en
sikkerheds skyld

Min tommelfingerregel er at skidtet skal sidde så fast at jeg ikke kan
umiddelbart kan flå det ud med hænderne ...

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-09-07 08:18

On 4 Sep., 21:38, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> jeg kommer lidt tættere på ryger endnu et stykke af og det får jeg også
> undveget mens det glider ud i rabatten...

Heldigt at der ikke skete noget.

> Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?
> (Selv har jeg en presenning jeg spænder over)

Jeg har sat en kasse på traileren, der har jeg 2 ekstra presseninger,
spændegjorde med skralde, snor og net.
Derudover har jeg org. pressening på traileren.
Jeg bruger altid god tid på at spænde det godt fast og har aldrig tabt
noget og jeg kører med mange ting meget tit.

> 4) Ringede til politiet og angav ham

Forhåbentligt

--
Christian

Fra : Tom

Dato : 05-09-07 18:42

> [...]
> også undveget mens det glider ud i rabatten...
>
> Hvorfor Q#¤Q"¤¤#%!!!!! sikrer folk ikke deres lort ?
> (Selv har jeg en presenning jeg spænder over)

øhh, er du ikke fra jylland?
Der bruger man da princippet med at "tømme" traileren for de sidste rester
ved at køre lidt ekstra hurtigt..........(sådan gjorde en af min tidl.
kollegaer det)

--
Tom

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-09-07 20:49

Tom skrev:

> øhh, er du ikke fra jylland?
> Der bruger man da princippet med at "tømme" traileren for de sidste rester
> ved at køre lidt ekstra hurtigt..........(sådan gjorde en af min tidl.
> kollegaer det)

Ja man lærer ret hurtigt at holde ekstra god afstand til en bil med
trailer der lige er kommet ud fra genbrugspladsen

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-07 07:02

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Der bruger man da princippet med at "tømme" traileren for de sidste rester
> ved at køre lidt ekstra hurtigt..........(sådan gjorde en af min tidl.

Det er nok kun Sønderjylland man gør det der i ;)

--
Per