Det sædvanlige bawl.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-09-07 12:55

Tiden er oprunden igen.

Ferie!!!!

Den sædvanlige angst og bæven har indfundet sig - rettidigt.

Dagen inden afgang ser man i papirudgaven af Ekstra Bladet at der nu
smutter lige godt og vel 1 dødsoffer pr. dag, bare i den danske
trafik!

Og vi omgås med planer om at køre til udlandet.

En halv million har det kostet at få en uvildig og forholdsvis
ædruelig ekspert til at skille bilen ad i atomer, for at forebygge en
hvilken som helst afbrydelse af rejsen.

Snekæder, skovle, hundestedhabitter, sikkerhedsveste, fortæring til at
holde et vandrerhjem kørende i 14 dage, incl. et par hundrede liter
varme drikke på thermos er pakket.

I tillæg dertil er man lejlighedsvis på visit i denne NG, og har
derfor erfaret at uanset valg af rejsemål, vil vi komme i livstruende
situationer alene fordi vi er nødt til at benytte samme vejsystem som
lastbilerne.

Ligeledes vil der med usvigelig sikkerhed ske dette, at i forbindelse
med en overhaling af en eller flere af ovennævnte lastbiler, vil vi
blive tilrettevist om det uheldige i at komme anstigende for at gøre
vores indtog på de germanske betonstier, i en ikke-prøjsisk produceret
vogn, er en i allerhøjeste grad uheldig ting.

Der er ingen tvivl om, at efter en dags tid i dette frygtindgydende
helvede, vil højreskilningen være forvandlet til en venstreskilning.

I mangel på børn, må vi selv prøve at holde fokus på de almindelige
ting som f.eks. at medvirke til at køerne på rastepladser og andre
steder ikke bliver for korte. Ikke noget med at tage en beslutning om
hvilken føde man ønsker før man er nået helt hen til betalingsstedet

Ved hvil er det af uvurderlig betydning at holde nøjagtigt på midten
af en given strækning der er udlagt til parkering, selvfølgelig for at
gøre det vanskeligt/umuligt for længere ekvipager at komme til fadet.

Der er s'gu nok at se til for en rask turist.

Rejsen går via Tyskland, Schweiz og til Frankrig, med en afstikker til
Andorra og retur.

Og på trods af de mørke udsigter og de dystre spådomme, er det nu som
tilforn.

Vi glæder os som små børn.

Pas godt på Jer selv og hinanden i mit fravær.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 03-09-07 14:02

On Mon, 03 Sep 2007 13:54:48 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Pas godt på Jer selv og hinanden i mit fravær.

Tak og god ferie.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 14:09

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Tiden er oprunden igen.
>
> Ferie!!!!
>
> Pas godt på Jer selv og hinanden i mit fravær.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

God ferie!

--
/HB

Fra : Møller

Dato : 03-09-07 16:54

Folmer Rasmussen skrev:
> Tiden er oprunden igen.
>
> Ferie!!!!

KLIP

> Vi glæder os som små børn.

At du er gået i barndom har vi vist længe
Har du huske automatisk ildslukker i motorrum og bagagerum ;_)

> Pas godt på Jer selv og hinanden i mit fravær.

Jo da og dig selv, for at mindske risikoen for at vi mødes, tager vi til
Norge, på samme måde. Vi overnatter hvor vi kommer frem, vi kører efter vind
og vejr, hvad vi ikke når i dag når vi nok heller ikke i morgen, men vi
tager nok forbi:

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article679447.ece jeg skal se om de har
fjernet denne øjenbæ. der ligger i et utroligt smukt landskab på en ditto
vej: auerlandsvejen (Snevejen ,Lærdal)
kortlink.dk/turistveg/47de
http://hans-krog.dk/norge/snevejen.htm
Kan Jeg låne dine snekæder, der kan komme sne derop på denne tid.
Nogle af de hytter vi plejer at frekventere, lukker ned 1.9.!!

Måske her forbi:
http://www.kulturnett.no/kulturminner/kulturminne.jsp?id=T11004388

I år er der så meget vand i den, at det løber over, som en af de få
dæmninger har den overløb!

Og så har vejvæsenet en side med kameraer:
http://www.vegvesen.no/atk/index.stm men den er nok lidt forældet så jeg
henter på nettet til gps'en, jeg holder mig generelt til de lokale
fartbegrænsninger, men det kan jo hurtigt skifte fra 70 til 50 km/t.

Hvornår vi tage af sted bestemmes af vejrguderne, kuldfronten i Sydnorge
skal lige flytte sig en smule nordover, Helst nord for Bergen, for så er vi
lige på grænsen

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-09-07 20:54

On Mon, 03 Sep 2007 17:53:47 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>KLIP

>At du er gået i barndom har vi vist længe
>Har du huske automatisk ildslukker i motorrum og bagagerum ;_)

>--

Nu kører jeg jo ikke ræs, det ved du godt. Aldrig hurtigere end
skidtet kan rende.

> [...]

>Kan Jeg låne dine snekæder, der kan komme sne derop på denne tid.
>Nogle af de hytter vi plejer at frekventere, lukker ned 1.9.!!

Det er faktisk lidt mærkeligt. Jeg har i den forgangne uge været i
Bergen, og har kørt i omtalte distrikt. Jeg valgte tunnelen, men har
kørt snevejen flere gange i privatbilen. Det er en utroligt smuk vej.
Du må ikke undlade at se Borgund Stavkirke. Imponerende gammelt
bygningsværk, bygget helt uden brug af hverken søm eller skruer.

Da jeg kørte over Hemsedalsfjeldet ved nattetid var der -3 grader!

> [...]

>henter på nettet til gps'en, jeg holder mig generelt til de lokale
>fartbegrænsninger, men det kan jo hurtigt skifte fra 70 til 50 km/t.

Selv de lange tunneler er besudlet med de skide stærekasser!

> [...]

>skal lige flytte sig en smule nordover, Helst nord for Bergen, for så er vi

Nårh, du kan godt låne lidt vinterudstyr af mig. .o)

God tur.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 03-09-07 21:54

Folmer Rasmussen skrev:
> On Mon, 03 Sep 2007 17:53:47 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

Klip

> Nu kører jeg jo ikke ræs, det ved du godt. Aldrig hurtigere end
> skidtet kan rende.

myldrebæ

> [...]
> Du må ikke undlade at se Borgund Stavkirke. Imponerende gammelt
> bygningsværk, bygget helt uden brug af hverken søm eller skruer.

Jo da, men jeg tager da ikke til Norge for at se landet indefra, det skulle
da være i sølv- og coboltminer, de er også imponerende.

> Da jeg kørte over Hemsedalsfjeldet ved nattetid var der -3 grader!

Jo det er ved at være nat med sommeren.

Og der har jeg set en Polsk lastbil køre 10 km ad gangen inden der skulle
hældes mere vand ok motorolie på, den osede som ind i helvede.

> Nårh, du kan godt låne lidt vinterudstyr af mig. .o)

Lange underhylere m.v.

Selv god tur ned i varmen.

Møller

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-09-07 21:11

Møller <M@g2net.dk> wrote:

>http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article679447.ece jeg skal se om de har
>fjernet denne øjenbæ. der ligger i et utroligt smukt landskab på en ditto
>vej: auerlandsvejen (Snevejen ,Lærdal)

Fjerne den? - tror jeg næppe.

Der står lidt om opførelsen på side 14, 15 og 16:
http://www.moelven.com/imagearchive/moelven%20magasinet_2_2006.pdf

Godt solidt limtræ, som en del af de nye broer deroppe nordpå.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Møller

Dato : 03-09-07 22:10

Ove Kjeldgaard skrev:

> Fjerne den? - tror jeg næppe.
>
> Der står lidt om opførelsen på side 14, 15 og 16:
> http://www.moelven.com/imagearchive/moelven%20magasinet_2_2006.pdf
>
> Godt solidt limtræ, som en del af de nye broer deroppe nordpå.

Det er også det eneste positive der kan siges om den

Jeg har læst al reklamegejl om den, arkitekterne har også brugt den i deres
markedsføring:
http://www.saunders.no/pro_03_01.html
http://www.tommie-wilhelmsen.no/?c=3

Og den solide limtræskonstruktion hæver jo ikke nogen udsigtspunkt, eller
fører det længere frem, der er kun få meter til fast grund!! kører man blot
et par sving mere op, er udsigten bedre uden noget overflødig reklamegas

Som du kan se, jeg kan sgu ikke li at naturen skamrides til reklamegejl.
Men der er ikke en ærlig skraldespand, selv lokummet er arkitekttegnet

De lokale vil gerne af med den, for den er en øjenbæ, men de holder lav
profil: "man skulle jo nødig støde nogen"

Og selv ved Zakariasdammen villem man opføre et i luften frit svævende
hotel, men det blev gudskelov ikke til noget

http://www.smp.no/default.asp?page=1003&lang=1&item=803877,1
http://www.aftenposten.no/reise/article553628.ece

Jeg mener, at det er gyseligt.

Men hvad gør man ikke for turisterne, men til sidst er det turisterne kommer
for at se ikke til at se for bare "arkitektur" og "kunst"

Måske kan vi eksportere mr. nice gay hr. Bondam derop, for der er for mange
penge og dårlig smag deroppe efter min mening

Jeg skal måske lige ud og se på limtrækonskonstruktionen igen, for sidst var
den begyndt at krakelere lidt i samlingerne, og limtræ ældes ikke med ynde
ikke som de massive bjælkekonstruktioner jeg ellers har set i Norge

Nå men det skal nok blive en udmærket tur alligevel, nye bremseklodser når
jeg kommer hjem, og dæk for den sags skyld skal der nok også på, de norske
veje kan være hårde ved skidtet

Møller

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-09-07 13:54