/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB E270 eller 320?
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 02-09-07 18:44

Hej.

Jeg kigger på "ny" bil.

Det skal sandsynligvis være en MB fra 03/04. Men spørgsmålet er, om det skal
være en 270 eller 320.

Er 270 stadig kun 5 cyl. eller var det i den gl. model? Synes jeg hørte
noget om, at de var gået fra den 5 cyl. motor?

Hvad med luftaffjedringen... kørte med en taxa chauf. der fortalte at de
havde noget bøvl med de første modeller, som jo må være 02 eller deromkring.

Er der ellers noget jeg skal være ops. på i forbind. med købet?

Jeg har, som så mange andre, også tænkt på at importere. Findes der en
"idiot sikker" metode, for en der ikke taler særligt godt tysk? Og findes
der nogle tyske forhandlere der er til at stole på?

Mvh

Jasper
--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)



 
 
Michael Nielsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 02-09-07 19:57


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in message
news:46daf659$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det skal sandsynligvis være en MB fra 03/04. Men spørgsmålet er, om det
> skal være en 270 eller 320.

Hvis lommeboken tillater det: 320 :)

> Er 270 stadig kun 5 cyl. eller var det i den gl. model? Synes jeg hørte
> noget om, at de var gået fra den 5 cyl. motor?

270 har "kun" 5 cylindere.

> Hvad med luftaffjedringen... kørte med en taxa chauf. der fortalte at de
> havde noget bøvl med de første modeller, som jo må være 02 eller
> deromkring.

Kjenner ikke til spesielle problemer med dette, men dersom du får problemer
med Airmatic kan det fort koste en bondegård eller to å få lavet...

--
Med vennlig hilsen
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com



Martin (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 02-09-07 20:52

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Er 270 stadig kun 5 cyl. eller var det i den gl. model? Synes jeg
> hørte noget om, at de var gået fra den 5 cyl. motor?

270 er med 5-cyl. og går ikke særlig godt. Det synes jeg i hvert fald ikke.
Den motor passer slet ikke til en bil som E-klassen. Den vibrerer og støjer
og er frygtelig. Men den har et KÆÆÆÆMPE bundtræk. Meget mere end den 6-cyl.
280'er.
280'eren er tilgengæld silkeblød, næsten som en benziner, men den er alt for
tørstig. Så kan man ligeså godt vælge 320'eren og få de ekstra HK med.
Blokken på 280 og 320 er identiske.



Jasper Norman Ahrens~ (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 02-09-07 22:23

> 270 er med 5-cyl. og går ikke særlig godt. Det synes jeg i hvert fald
> ikke. Den motor passer slet ikke til en bil som E-klassen. Den vibrerer og
> støjer og er frygtelig. Men den har et KÆÆÆÆMPE bundtræk. Meget mere end
> den 6-cyl. 280'er.

Mht. bundtrækket... det er vel ikke bedre / større end 320´eren eller
hvordan?

Jeg har kørt med en kollega et par gange i hans 04 E320´er. Og det er da en
herlig bil, med en pragtfuld lyd / træk. Men jeg kan forstå, at jeg ikke kan
forvente mig det samme i en 270´er?

Nu skal det lige siges at jeg er vant til en gammel E220 fra 02... den er
godt nok chippet til ca. 170 hk, men den har trods alt kun 4 cyl, så en
270´er vel en kraftig forbedring Men det er da rigtigt, at det er
ærgeligt at spare de sidste kr. hvis man ikke rigtigt er tilfreds med
motoren.

Mvh

Jasper



Martin (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 03-09-07 07:37

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Mht. bundtrækket... det er vel ikke bedre / større end 320´eren eller
> hvordan?

På papiret leverer 320'eren selvfølgelig et større moment, men i 270'eren
føles det bare meget mere voldsomt. Måske fordi det er ved lavere
omdrejninger el.andet. De 6-cyl. kører meget mere som benzinere, og skal
have lidt flere omdrejninger, føles det som om.

> Jeg har kørt med en kollega et par gange i hans 04 E320´er. Og det er
> da en herlig bil, med en pragtfuld lyd / træk. Men jeg kan forstå, at
> jeg ikke kan forvente mig det samme i en 270´er?

Uha nej, 270'eren er en meget støjende og vibrerende motor. Selv ved tomgang
sidder man og hopper.

> Nu skal det lige siges at jeg er vant til en gammel E220 fra 02...
> den er godt nok chippet til ca. 170 hk, men den har trods alt kun 4
> cyl, så en 270´er vel en kraftig forbedring Men det er da
> rigtigt, at det er ærgeligt at spare de sidste kr. hvis man ikke
> rigtigt er tilfreds med motoren.

En 220 CDi er da en fin lille motor. 4-cyl. har også langt bedre gangkultur
end 5-cyl. i dette tilfælde.
I 2004 mener jeg at en 280 CDi var på 3,2 liter og 6 cyl. række. En 320 var
også på 3,2 liter men med flere HK. Kanon motorer, men så tørstige at det
næsten var en joke.
En 270'er er det altså svært at sige noget godt om... andet end forbrug og
bundtræk. Men prøv den, jeg tror du bliver vildt overrasket over hvor
upassende den er i forhold til din 4-cyl.
Mercedes synes at have et "hul" i deres modelprogram, hvor man springer fra
200 og 220 CDi op til 280 og 320 CDi. At gå fra 2,2 liter 4-cyl. og til 3,2
liter cyl. i ét trin, syntes for stort. I dag er en 320 og en 280 CDi begge
på 3,0 liter V6.



claus b. p. (03-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 03-09-07 10:38


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in message
news:46db29cf$0$69147$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Nu skal det lige siges at jeg er vant til en gammel E220 fra 02... den er
> godt nok chippet til ca. 170 hk, men den har trods alt kun 4 cyl, så en
> 270´er vel en kraftig forbedring Men det er da rigtigt, at det er
> ærgeligt at spare de sidste kr. hvis man ikke rigtigt er tilfreds med
> motoren.
>
For en god ordens skyld har du vel checket med dit forsikringsselskab hvad
opgraderingen vil koste? Hvis økonomien ubetinget ikke er et problem er det
selvfølgelig ligemeget, så gå endelig efter 320'eren, men du kunne være ude
i noget, der kunne give dig et chock efterfølgende, hvis du ikke har tænkt
på det. Jeg ved at mit selskab (GF) helt sikkert slet ikke vil forsikre en
320'er, muligvis heller ikke en 270'er. (Max hk, max pris)

/Claus



Martin Kiefer (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 03-09-07 20:39


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
news:46dbd608$0$10423$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> på det. Jeg ved at mit selskab (GF) helt sikkert slet ikke vil forsikre en
> 320'er, muligvis heller ikke en 270'er. (Max hk, max pris)
>

Tro mig. GF løber skrigende væk hvis du nævnet ordet MB. Been there done
that.

--
Mvh
Martin Kiefer
Sælges: MB C180 fra 2005


claus b.p. (03-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 03-09-07 21:51


"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:46dc62c2$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
> news:46dbd608$0$10423$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> på det. Jeg ved at mit selskab (GF) helt sikkert slet ikke vil forsikre
>> en 320'er, muligvis heller ikke en 270'er. (Max hk, max pris)
>>
>
> Tro mig. GF løber skrigende væk hvis du nævnet ordet MB. Been there done
> that.
>
Ikke mere. Fik min E220CDI ind i 2002. Min kollega på Fyn havde problemer,
men efter at jeg havde fortalt ham at jeg kunne, fik han dem overtalt. Men
der er som sagt et maximum på værdi og hk. Det bliver reguleret en gang
imellem, men det gør bilpriserne jo også. Iøvrigt betalte jeg 5500 i fuld
kasko sidste år, - og fik 1200 kr retur efterfølgende. Incl. jydekrog. Så
jeg ville overveje det seriøst inden jeg skiftede til en bil de ikke vil
forsikre.

/Claus




Jasper Norman Ahrens~ (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 03-09-07 23:23

>>
> Ikke mere. Fik min E220CDI ind i 2002. Min kollega på Fyn havde problemer,
> men efter at jeg havde fortalt ham at jeg kunne, fik han dem overtalt. Men
> der er som sagt et maximum på værdi og hk. Det bliver reguleret en gang
> imellem, men det gør bilpriserne jo også. Iøvrigt betalte jeg 5500 i fuld
> kasko sidste år, - og fik 1200 kr retur efterfølgende. Incl. jydekrog. Så
> jeg ville overveje det seriøst inden jeg skiftede til en bil de ikke vil
> forsikre.

Tjo... var det ikke for historier om deres krav om, at man efter en skade
accepterer brugte / uorginale dele, er det sikkert et godt valg

Mvh

Jasper



Jasper Norman Ahrens~ (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 03-09-07 23:21

> For en god ordens skyld har du vel checket med dit forsikringsselskab hvad
> opgraderingen vil koste?

Jeg er assurandør!

>Hvis økonomien ubetinget ikke er et problem er det selvfølgelig ligemeget,
>så gå endelig efter 320'eren, men du kunne være ude i noget, der kunne give
>dig et chock efterfølgende, hvis du ikke har tænkt på det. Jeg ved at mit
>selskab (GF) helt sikkert slet ikke vil forsikre en 320'er, muligvis heller
>ikke en 270'er. (Max hk, max pris)

Nej, de er nogle kyllinger

/Jasper




claus b. p. (05-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 05-09-07 10:59


"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in message
news:46dc88c0$0$69291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> For en god ordens skyld har du vel checket med dit forsikringsselskab
>> hvad opgraderingen vil koste?
>
> Jeg er assurandør!
>
>>Hvis økonomien ubetinget ikke er et problem er det selvfølgelig ligemeget,
>>så gå endelig efter 320'eren, men du kunne være ude i noget, der kunne
>>give dig et chock efterfølgende, hvis du ikke har tænkt på det. Jeg ved at
>>mit selskab (GF) helt sikkert slet ikke vil forsikre en 320'er, muligvis
>>heller ikke en 270'er. (Max hk, max pris)
>
> Nej, de er nogle kyllinger
>
Det er jo nok også derfor præmierne er så lave ifh.t. andre selskabers.
Brugte dele ved jeg ikke noget om, efter en skade vil jeg forvente at bilen
er i samme stand eller bedre, efter en reparation, som den var før. Ikke
nødvendigvis at den står som ny.

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177504
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408551
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste