Hjælp til valg af diesel bil
Fra : NG

Dato : 02-09-07 16:51

Jeg skal bruge en dieselbil. Kørsel bliver længere ture i DK og sydover.
Skal ikke trække campingvogn. Forventer at udskifte når den når 170000 eller
om 1½ år

Indtil videre er valget mellem:

Peugeot 407 1.6
Ford Mondeo 130 hk
Mazda 6, 2.0 136 hk

Alle i årgangen 2004 - 2005 og med mellem 90 og 120000 km på speedometeret

Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges
fremfor den anden.

På forhånd tak for evt. input

Per

Fra : Tom

Dato : 02-09-07 16:55

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46dadbd3$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
> ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges

Både Mazda og Mondeo ruster ad h. til.....Pug har en lille motor. Jeg tror
jeg ville vælge noget andet

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 02-09-07 17:00

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg ville vælge noget andet

Jep, en importeret BMW m/dieselmotor.
Jeg valgte en '03 530d touring steptronic mit Alles...

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 17:05

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jep, en importeret BMW m/dieselmotor.
> Jeg valgte en '03 530d touring steptronic mit Alles...

Kunne jo oss vælge en Oktavia 1,9 tdi det er med sikkerhed en god og stærk
bil og den går rimelig langt på literen

Det var ihvertfald den jeg ville vælge hvis det var.........

Mvh Brian

Fra : NG

Dato : 02-09-07 18:12

"Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne jo oss vælge en Oktavia 1,9 tdi det er med sikkerhed en god og stærk
> bil og den går rimelig langt på literen
>
> Det var ihvertfald den jeg ville vælge hvis det var.........

OK bud men der går lige en generation eller 2 mere inden jeg skal have
Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Per

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-09-07 18:27

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46daeed8$0$2320$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
> sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Så spørg dine naboer hvilken bil de synes der passer til din indkørsel ...

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 18:28

> [...]
> Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
> sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Så flyt...........men self hvis man hellere vil ha problembiler så tjaa
ligemeget hehe

mvh Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 18:33

NG skriver:

> OK bud men der går lige en generation eller 2 mere inden jeg skal have
> Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
> sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Fint, kig på naboernes biler og køb en magen til den de har.

Alternativt prøv noget nyt: Skil dig ud, vær anderledes og vis at du har
nosser til at prøve noget nyt og bedre der ikke koster dig så mange
penge - i stedet for at "go with the flow".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 02-09-07 18:40

> [...]
> nosser til at prøve noget nyt og bedre der ikke koster dig så mange
> penge - i stedet for at "go with the flow".

jowh, men alligevel........skoda...........jeg forstår kvateret

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 18:44

Tom skriver:

> jowh, men alligevel........skoda...........jeg forstår kvateret

Jeg ser smiley'en.

Du er misundelig fordi du må nøjes med en Mondeo.....

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 18:53

> Tom skriver:

> Jeg ser smiley'en.
>
> Du er misundelig fordi du må nøjes med en Mondeo.....
>

> Klaus

Ja der er kun en ting at sige til det, og det er...... Tom Tom tænk dig
om......næste gang du handler

Mvh Brian

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 18:50

Tom wrote:

> jowh, men alligevel........skoda...........jeg forstår kvateret

Der går fem minutter, så kommer den første nabo og minder dig om at logoet
ligner en flyvende... hmm... tissetrold

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 19:05

Brian skriver:

> Der går fem minutter, så kommer den første nabo og minder dig om at logoet
> ligner en flyvende... hmm... tissetrold

Et eller andet må naboen jo gøre, når han er misundelig.

Fra : NG

Dato : 02-09-07 19:17

> Et eller andet må naboen jo gøre, når han er misundelig.
>
> Klaus
> --

Nu mangler vi bare det indlæg med at Skoda er lavet af det samme som Audi og
VW eller et billed hvor vi kan se at en af delene på en Skoda har en VW
mærke.

Men husk nu historien med Morris og Austin - den blev bygget på 1. sal og
den anden i stuen - resten kender I nok -

Rolig rolig allesammen - jeg sagde bare at jeg IKKE er klar til Skoda men
har dyb respekt for kvaliteten i forhold til prisen. Og så kom tilbage til
mit oprindelig ? -

per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 19:25

NG skriver:

> Rolig rolig allesammen - jeg sagde bare at jeg IKKE er klar til Skoda men
> har dyb respekt for kvaliteten i forhold til prisen. Og så kom tilbage til
> mit oprindelig ? -

Velkommen til usenet.

Mazda og Ford deler stadigvæk komponenter svjv.

Men har du slet ikke spekuleret over andre alternativer ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 19:29

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46dafe3f$0$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> den anden i stuen - resten kender I nok -
>
> Rolig rolig allesammen - jeg sagde bare at jeg IKKE er klar til Skoda men

Jamen det er da dejligt at du godt ved at Skoda er bedst, men så køb da en
og lad nosserne falde ned på plads. Så ka naboerne lære det.........

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 19:45

> [...]
>
> Nu mangler vi bare det indlæg med at Skoda er lavet af det samme som Audi
> og VW eller et billed hvor vi kan se at en af delene på en Skoda har

Det behøver vi vist ikke at nævne, de fleste mennesker med bare lidt omløb i
hovedet ved godt at de fleste komponenter er de samme som bruges i VW 's
biler eller har været brugt.

Mvh Brian

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 19:55

Brian Kærgård wrote:

> Det behøver vi vist ikke at nævne, de fleste mennesker med bare lidt
> omløb i hovedet ved godt at de fleste komponenter er de samme som
> bruges i VW 's biler eller har været brugt.

Og dermed er det jo i bund og grund samme bil, eller... ?

Det plejer ihvertfald at være mantraet.

De fleste der har haft en tur i de nævnte biler fra VAG gruppen, kan dog
hurtigt gennemskue at der altså er en forskel - om man vil det, eller ej.

/Brian

Fra : KASO

Dato : 02-09-07 21:09

> [...]
> hurtigt gennemskue at der altså er en forskel - om man vil det, eller ej.

Jeps - prissedlen er forskellig - og VW er dårligere samlet end Skoda

Jo-jo - der er nogen, der stadig vil bedrages og tro på "prestige" i en
standardbil med smart kabine

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 21:24

KASO wrote:

> Jeps - prissedlen er forskellig - og VW er dårligere samlet end Skoda

Jeg er ikke VAG mand på nogen måde, men det synes jeg absolut ikke er
tilfældet. Derudover kan man finde flere steder i en Skoda kabine hvor der
er brugt en billigere plast, end i en VW - det samme med VW og Audi. Det
samme med f.eks støbekanter modellerne imellem.

Derudover er der støjniveauet, som er en vigtig faktor for mig, der viser at
der altså er en forskel.

> Jo-jo - der er nogen, der stadig vil bedrages og tro på "prestige" i
> en standardbil med smart kabine

Om man vil det eller ej, er der mere prestige i en VW end i en Skoda eller
Renault. Om det er berettiget eller ej, er jo ligemeget for naboerne på
villavejen.

/Brian

Fra : KASO

Dato : 02-09-07 23:00

> [...]
> samme med f.eks støbekanter modellerne imellem.
>
> Derudover er der støjniveauet, som er en vigtig faktor for mig, der viser

Jeg er nu ikke overbevist om, at de er forskel i støjniveauet ml. f.eks. en
Octavia og en Golf med samme maskine. Seat har haft et ry i visse versioner
for at være ringere støjisoleret. Enkelte modeller har været/er 99%
identiske og kommer fra samme samlebånd (Sharon/Alhambra, Polo
classic/Cordoba, Lupo/Arosa,...)

> Om man vil det eller ej, er der mere prestige i en VW end i en Skoda eller
> Renault. Om det er berettiget eller ej, er jo ligemeget for naboerne på
> villavejen.

Øh - en VW har kun mere "prestige" hos de, der falder for reklamerne og
"snobberne". Læs FDMs test af Octavia, hvor konklusionen er, at den er bedre
skruet sammen end Golf. Spørg uafhængige værksteder - en Audi er ikke bedre
skruet sammen end en Skoda. De består af samme stumper - og det kan en
ændring i plasten i kabinen ikke ændre på. For os, der ikke falder for
reklamerne, er en VW, Skoda, Seat, Audi (i sammenlignelige modeller) et
fedt - Audi har så nogle modeller "over" de øvrige, som kun i begrænset
omfang deler stumper med de øvrige.

(Og nej: Jeg har ingen produkter fra VAG - men kunne sagtens finde på det,
hvis et af mærkerne/modellerne passede ind i kravene næste gang - hidtil har
det blot ikke været tilfældet)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-09-07 09:51

Brian wrote:

> [...]
> og Audi. Det samme med f.eks støbekanter modellerne imellem.
>
> Derudover er der støjniveauet, som er en vigtig faktor for mig, der

Hmm, vi har en Octavia, naboen en Golf Plus, et par venner en Jetta.
Alle 2,0 TDI til ca. 420 kkr. Jettaen og Octaviaen er klart bedre
støjdæmpet end Golfen, Octaviaen har det lækreste instrumentbord at
mærke på, Jettaen den rareste dørbeklædning. Kontakter osv. er de samme
til mindste detalje i de tre biler, imens rat, sæder og mange
designdetaljer selvfølgelig er forskellige (ellers ville bilerne jo se
ens ud . Om man så bedst kan lide rød, blå eller grøn
instrumentbelysning er en smagssag.

Rustbeskyttelsen skulle ifølge flere uafhængige undersøgelser være lige
god i disse biler, samlekvaliteten marginalt bedre i Skodaen, men jeg
kan selv bedst lide det udvendige design på Jetta, tæt fulgt af
Octavia. Golf Plus bryder jeg mig ikke videre om, andet end fronten -
det sidste er selvfølgelig også en smagssag.

Men det bedste er altså at for de samme penge som de andre har fået en
"standard" topmodel for, der har vi fået xenon-lygter,
dellæder-indtræk, elførersæde med hukommelse (inkl spejle), originale
17" hjul samt vinterdæk på de andre alu'er, aftageligt træk og
adskillige flere småting. Dét synes jeg da helt klart er fornuftigt.
Har betalt ca. 90.000,- mnindre end for en tilsvarende udstyret Vento,
og så har jeg fået en stationcar, som egentlig var det der definitivt
diskvalificerede Ventoen for os.

> Om man vil det eller ej, er der mere prestige i en VW end i en Skoda
> eller Renault. Om det er berettiget eller ej, er jo ligemeget for
> naboerne på villavejen.

Tjaa, det synes vores genbo også der er i en Testarossa på prøveplader,
han ligger og ræser rundt på vores stilleveje med 100 km/t med - sådan
er smag jo også så forskellig

Nej, selvfølgelig skal folk da have lov til at vælge det bilmærke de
vil, men jeg synes da samtidig man skal være ærlig og sige at man købte
en brugt A4, fordi man ikke havde råd til den A5 som man egentlig
forestiller sig man kører i når man kører på arbejde om morgenen. Jeg
har købt den bil jeg gerne vil køre på arbejde i - ikke den der lignede
den jeg ikke havde råd til.

Mvh
Steen

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 19:51

NG wrote:

> Rolig rolig allesammen - jeg sagde bare at jeg IKKE er klar til Skoda
> men har dyb respekt for kvaliteten i forhold til prisen. Og så kom
> tilbage til mit oprindelig ? -

Sådan er det jo ofte her i gruppen - altså at Skoda bliver hevet frem af
hatten som "der endlösung"

Hvad de kære skribenter glemmer, er at Octavia er en tak mindre end de andre
potter du nævner... især på bagsædet.

Medmindre du er låst 100% fast på de tre potter du nævner, kunne du prøve at
fortælle hvor mange penge dul har til købet - så plejer budene gerne at
falde i en lind strøm

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 20:56

Brian skriver:

> Hvad de kære skribenter glemmer, er at Octavia er en tak mindre end de andre
> potter du nævner... især på bagsædet.

Har du siddet på bagsæde af en Mazda 6?

Der føles en Octavia altså ikke meget mindre......

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-09-07 21:10

On Sun, 02 Sep 2007 21:56:12 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Har du siddet på bagsæde af en Mazda 6?
>
>Der føles en Octavia altså ikke meget mindre......

Til gengæld er der plads til to hunde af fornuftig størrelse bag i en
Octavia Combi.. De havde knækket nakken hvis de skulle ind i en 407SW.

** Lars

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 21:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Har du siddet på bagsæde af en Mazda 6?

Kun i en stc. udgave...

> Der føles en Octavia altså ikke meget mindre......

Det er jo også de små ting, der gør forskellen på bagsædet - og der er altså
ikke meget at give af, i en Octavia.

Når man ser bilens størrelse, forventer man mere plads på bagsædet.

/Brian

Fra : Broegger

Dato : 03-09-07 07:28

"Brian" <nej@tak.du> skrev

> Når man ser bilens størrelse, forventer man mere plads på bagsædet.

Det er altså underligt. Jeg har en Octavia combi, og jeg syntes jeg har fin
plads når jeg sidder på bagsædet. Også med forsædet kørt godt tilbage. Jeg
er 180 cm.
Der kan lige klemmes 3 voksne ind, men det er ikke en fornøjelse, men to
voksne på bagsædet er ikke et problem.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-09-07 07:05

Broegger wrote:
> Der kan lige klemmes 3 voksne ind, men det er ikke en fornøjelse,

Næh, jeg ville f.eks. hellere trækkes efter en bus.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 02-09-07 21:54

> Hvad de kære skribenter glemmer, er at Octavia er en tak mindre end de
> andre potter du nævner... især på bagsædet.

Ja - det fik jeg så også skudt i skoene da jeg sammenlignede octavia'en med
en c5. Altså at jeg ikke kunne sammenligne dem fordi octaviaen var mindre
.... Men et c5 stationcar er imho et godt alternativ til en mondeo elle mazda
6 - primært fordi den er ligeså billig som en "lille" octavia

Men den lille 1,6hdi'er er en perle. Den har dog "kun" 110hk så man skal
akceptere at det ikke giver sportlige præstationer men tilgengæld er den
temmeligt sparsommelig...

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-09-07 14:00

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i meddelelsen

> Rolig rolig allesammen - jeg sagde bare at jeg IKKE er klar til Skoda men
> har dyb respekt for kvaliteten i forhold til prisen. Og så kom tilbage til
> mit oprindelig ?

Prøv nu at køre ud til forhandleren og prøv en 6-gearet diesel.

Bagefter kikker du på prisskiltet.

Så er både du og bilen solgt :)

--
Per

Fra : Brian

Dato : 02-09-07 19:22

> [...]
> Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
> sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Måske du skulle finde et sted, hvor naboerne ikke var så misundelige over at
du har en Skoda og de må nøjes med rustpotter og biler med elendig el...

Fra : NG

Dato : 02-09-07 19:44

> Måske du skulle finde et sted, hvor naboerne ikke var så misundelige over
> at du har en Skoda og de må nøjes med rustpotter og biler med elendig
> el...

Rolig rolig - det er dog imponerende som du river det ene saglige argument
op efter det andet. Læs nu hvad jeg spurgte om og ikke skriv det du hele
tiden selv gerne vil læse.....

Back to basic -

Flg. var mit indlæg:

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-09-07 20:50

On Sun, 2 Sep 2007 19:11:43 +0200, "NG"
<hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> wrote:

>OK bud men der går lige en generation eller 2 mere inden jeg skal have
>Skoda. Ellers var der helt sikkert ingen tvivl at det var best buy. Men
>sådan en har man altså ikke i vores kvarter

Hehe.. Men så er det da BMW'en som Mogens foreslår du skal købe. Det
er en super lækker bil, den er perfekt til de lange ture - og pynter
bestemt i ethvert dansk villakvarter.

Tænk engang... Intet kunne bekymre mig minde end hvad mine naboer
mener om mit valg af bil...

** Lars

Fra : Tom

Dato : 02-09-07 22:15

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse

> Tænk engang... Intet kunne bekymre mig minde end hvad mine naboer
> mener om mit valg af bil...

hehe, men lige på det punkt, er du ikke som de fleste. Hvis Tom, skriver han
ikke kan lide en Skoda og aldrig kunne drømme om at sætte sig ind i en,
så.........

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-09-07 10:32

On Sun, 2 Sep 2007 23:14:49 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>hehe, men lige på det punkt, er du ikke som de fleste. Hvis Tom, skriver han
>ikke kan lide en Skoda og aldrig kunne drømme om at sætte sig ind i en,
>så.........

Ja så køber Tom jo ikke en Skoda...

Jeg jeg vælger ikke bil ud fra hvad nabo-Jens kører i eller syntes man
bør køre i

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-07 17:15

NG skriver:

> Indtil videre er valget mellem:
>
> Peugeot 407 1.6

Den efterlader dig med en tom smag i munde, når du giver gas..... alt
for lidt trkkraft.

> Ford Mondeo 130 hk

Fin bil, hvis du eller kan holde "rusten fra dørene"

> Mazda 6, 2.0 136 hk

Fin bil, hvis du eller kan holde rusten fra undervognen.

> Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
> ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges
> fremfor den anden.

Octavia......

Fra : KASO

Dato : 02-09-07 19:41

> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
> ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges

Jeg ved ikke, hvilken motor, der ligger i Ford'en - men deres 1.8TDCI er
langt fra en fornøjelse. Ukultiveret, "ketchupeffekt" - og i det hele taget
ingen nydelse. Om motoren i ovenståender bedre skal jeg ikke kunne sige - og
tilsvarende kender jeg ikke motoren i Mazdaen, men som andre har nævnt, kan
de begge ruste hurtigere end de kan køre

Andre nævner Octavia - men den er en klasse mindre....

Toyota Avensis skulle være ganske problemfri - men holder en lidt høj pris.
Det gør den tilgengæld nok også når du skal sælge den om 1½ år - så
totaløkonomisk kan den være fin,

Renault Laguna 1.9dCi kører godt og har en lækker maskine. Den holder til
gengæld ikke prisen helt så godt - så den er nok billigere i anskaffelse -
og du får færre penge om 1½ år. Totaløkonomi - tjah - svært at spå om....
Til gengæld er sikkerheden i Laguna og Avensis høj!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-09-07 21:07

On Sun, 2 Sep 2007 17:50:36 +0200, "NG"
> [...]

>Skal ikke trække campingvogn. Forventer at udskifte når den når 170000 eller

Jeg prøvekørte en 2006 407 SW 2.0 HDi 136 hk. Baggagerummet i sådan en
er til grin, sælgeren anbefalede seriøs en 307 hvis vi ville have god
plads der. Jeg husker den som lidt halvsløv, ville bestemt ikke gå ned
i 1.6 110 HK udgaven. Den var plasticagtig i kabinen, en masse plastic
der skulle ligne aluminiums paneler.

Stor skuffelse faktisk, vi havde forventet os at den var bedre. Og så
er der lige blinklyset... ehh.. det er en detalje.. Men hvorfor det
skal lyde som et bip-bip spil?

>Ford Mondeo 130 hk
>Mazda 6, 2.0 136 hk

Kender jeg ikke noget til. Hvis du kan li' en af dem - så køb en, men
pas som andre siger på rusten. Vi kiggede også på Avensis da vi købte,
men den kunne ikke fås med automatgear i diesel, så var den ude for
mit vedkommende. Men har generalt ganske positivt indtryk af Avensis.

Vi endte med en Skoda Octavia 2.0TDI DSG. Meget fin bil, men
umiddelbart mindre end Avensis (dog meget mere baggagerum end 407SW).
Måske lidt dyr i service, gearkassen skal fx have skiftet olie for
hver 60.000 km(?!??!) og så har den jo tandrem der også skal skiftes
some time.

Det er en fin bil, relativt kedelig, men problemfri og kører helt OK
til det kørsel jeg kører.

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-07 05:16

Lars Knudsen skriver:

> Og så
> er der lige blinklyset... ehh.. det er en detalje.. Men hvorfor det
> skal lyde som et bip-bip spil?

LOL, rart at høre at man ikke er den eneste med den holdning....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-09-07 10:36

On Mon, 03 Sep 2007 06:16:08 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>LOL, rart at høre at man ikke er den eneste med den holdning....

Hehe.. Nej. Og det er sjovt nok ikke noget de gør i alle de nye (eller
også har de droppet det igen) - vi har lige bestilt Peugeot til
konen... En fin lille 207CC - den leveres med klik-klik lyd til
blinkeren

** Lars

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-09-07 15:42

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
> ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges

Peugeot HDIerne er der ikke meget vrøvl med. Men en brugt i den tilstand du
gerne vil have koster ca. 220.000. Du kan købe en spritny Kia Ceed diesel
med 7 års garanti og hele pibetøjet for 220.000. Den har 115 hk til 1.290
kg, hvor Pug'en har 110 hk til 1.475 kg. Og - men det må du ikke hænge mig
op på - jeg tror faktisk at Kias dieseler kommer fra PSA koncernen.

Nu har diskussionen mest gået på de europæiske biler med slagside til det
tjekkiske VAG mærke, men husk lige, at når tandremmen skal skiftes på en VAG
diesel, så koster det 8k uanset hvor den kommer fra.

Ulrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-07 15:58

Ulrik Friis skriver:

> Peugeot HDIerne er der ikke meget vrøvl med. Men en brugt i den tilstand du
> gerne vil have koster ca. 220.000. Du kan købe en spritny Kia Ceed diesel
> med 7 års garanti og hele pibetøjet for 220.000.

Er en Kia Ceed lige så stor som en Ford Mondeo ?

For 220.000 kan man få 2 stk Ford Ka og stadigvæk have 20.000 kr i
overskud......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-09-07 16:28

On Mon, 03 Sep 2007 16:57:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ulrik Friis skriver:

>Er en Kia Ceed lige så stor som en Ford Mondeo ?

>--

Jeg ved det ikke, men man skal være forsigtig med de der
rummelighedsindex. Da jeg havde Stilo'en, blev jeg meget forbavset
over at den havde samme index som en Passat.

>--

>For 220.000 kan man få 2 stk Ford Ka og stadigvæk have 20.000 kr i
>overskud......

>--

Én Ka ville være en grufuld skæbne. Hvorfor skulle man så straffe sig
selv ved at købe to?

Gå ned og leg med toget, og kom tilbage når du har det bedre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 19:54

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Er en Kia Ceed lige så stor som en Ford Mondeo ?

Nej, det er den ikke, men P407 og Mazda 6 stod også på listen, og så nærmer
vi os størrelsen

> For 220.000 kan man få 2 stk Ford Ka og stadigvæk have 20.000 kr i
> overskud......

Ja ja - eller to P107/Toyota Aego - men så vidt jeg forstod af oplægget
havde han kun brug for én bil - og den skulle ha' en diesel motor. Og det er
ingen af de her småpotter der har.

Ulrik

Fra : Jan Vennike

Dato : 04-09-07 19:49

"Ulrik Friis" <ufj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjekkiske VAG mærke, men husk lige, at når tandremmen skal skiftes på en
> VAG diesel, så koster det 8k uanset hvor den kommer fra.

Nu har jeg godt nok både haft en Seat TDi og har pt en Lupo TDi - og det har
aldrig kostet mere end det halve at få skiftet tandrem.

Så 8k er liiige i overkanten.

/Jan

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 03-09-07 22:28

> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale eller fraråde købet af en af de her
> ovenstående muligheder og er der noget der gør at den ene skulle vælges

Har en 407SW 1,6HDi: Motoren er en 'lille' perle - når man lærer at udnytte
den! Jeg var, som mange andre, skeptisk over en 1,6, da jeg kom fra en Xsara
2,0HDi, som trak som et lokomotiv. Men 1,6'eren imponerer mig til stadighed,
(selv i en noget tungere bil end Xsara'en) samtidig med, at den er ganske
nøjsom.

Bagagerummet er ikke imponerende stort, men regulært og jeg har endnu ikke
savnet plads. Heller ikke, med to voksne + et barn på telttur i Sverige.
Bagsædepladsen er heller ikke imponerende, men jeg sidder der aldrig, og fra
barnesædet, m/et stk. seks-årig, lyder der aldrig brok - hun har rigelig
plads, og nyder (også) glastaget, som giver en behagelig 'luftig'
fornemmelse. - Og nej, klimaanlægget klarer snildt den ekstra varme om
sommeren...

Knapperne i midterkonsollen kan være svære, at overskue - især i om natten,
men man finder dog hurtigt ud af, hvilke man oftest bruger. Ellers sidder de
fleste af de samme radio/CD-funktioner i en ekstra 'stilkkontakt' bag rattet
og i visker-armen, som har forskellige kørecomputer-funktioner. I øvrigt kan
man ikke læse displayet i midterkonsollen hvis man bruger solbriller med
polaroid-glas..! Hvornår fa'en lærer de bilfabrikker, at dreje linierne i
displays'ene 90 grader?? Har set samme problem i andre biler. Anlægget
spiller fremragende med de seks højttalere.

Sørg - i givet fald - for, at finde een med fartpilot. Det er must, på lange
stræk.

/Asger

Fra : Henrik B.

Dato : 04-09-07 08:41

> [...]

> Mazda 6, 2.0 136 hk
>
> Alle i årgangen 2004 - 2005 og med mellem 90 og 120000 km på speedometeret

Når det nu er naboerne - og ikke dig selv - som skal "pleases"
....hvad så med sådan én:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=355503026&source=1

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : NG

Dato : 04-09-07 15:46

> [...]
> meddelelsen news:46dadbd3$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Når det nu er naboerne - og ikke dig selv - som skal "pleases"

Nu forventer jeg at de biler jeg har nævnt ligger prismæssigt under det
niveau - så det vel lidt urimeligt at sammenligne - men nydelig bil.

per

Fra : Henrik B.

Dato : 04-09-07 18:19

> Nu forventer jeg at de biler jeg har nævnt ligger prismæssigt under det
> niveau - så det vel lidt urimeligt at sammenligne - men nydelig bil.

Men du skriver også at der går op til 1,5 år, før du skifter = en væsentlig
lavere pris.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : NG

Dato : 04-09-07 21:17

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:46dd9390$0>
Men du skriver også at der går op til 1,5 år, før du skifter = en væsentlig
> lavere pris.
>
> --
> Nu på Vista 64-Bit...

Diesel hakkeren som jeg køber nu håber jeg at have råd til at skifte til
noget der er skægt at køre i - om 1½ år.

Problemet til den tid er nok at der fortsat skal være bagsæde i til
datteren - men lad os se om Porsche ikke er kommet med en 4 sæders til den
tid.
per

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-09-07 21:59

NG wrote:
> [...]

> Problemet til den tid er nok at der fortsat skal være bagsæde i til
> datteren - men lad os se om Porsche ikke er kommet med en 4 sæders til den

Den undskyldning holder ikke engang i dag:

http://www.porsche.dk/preowned.asp?modelid=3&variantid=&carid=244402305

Fly

Fra : NG

Dato : 05-09-07 05:46

> Den undskyldning holder ikke engang i dag:
>
> http://www.porsche.dk/preowned.asp?modelid=3&variantid=&carid=244402305
>
> Fly

Den tæller ikke - det er jo en kampvogn ikke en sportsvogn.

per

Fra : KASO

Dato : 04-09-07 21:54

> [...]
> meddelelsen news:46dadbd3$0$2475$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Når det nu er naboerne - og ikke dig selv - som skal "pleases"

Ahh - smart!

Så er der lidt til de, der er til T-Hansen styling (de seneste facelifts er
godt nok ikke så vellykkede imho.), til de, der foretrækker Opel, til de,
der godt kan lide Fiat - og så selvfølgelig til de, der stadig tror på
drømmen om en svensk bil

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-07 06:51

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Ahh - smart!
>
> Så er der lidt til de, der er til T-Hansen styling (de seneste facelifts
> er godt nok ikke så vellykkede imho.),

Jeg er nu vældig vild med 2008-faceliftet på 9-3:
http://www.saab.dk/main/DK/dk/

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 05-09-07 07:49

> "KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen
>

> Jeg er nu vældig vild med 2008-faceliftet på 9-3:
> http://www.saab.dk/main/DK/dk/

Det pynter bestemt, at få 'Dame Edna'-brillestellet væk..! Lidt af
'brillestellet' hænger dog stadig ved 9-5 svjks.

/Asger

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-09-07 08:25

Henrik B. wrote:

> Jeg er nu vældig vild med 2008-faceliftet på 9-3:
> http://www.saab.dk/main/DK/dk/

Den ligner noget der kan køre på en monorail

--
vh
Torben