mazda 626 2.0 GT hvad er den værd
Fra : kb

Dato : 02-09-07 11:28

Hej

Jeg køber højest sandsynligt ny bil her i starten og af ugen, og skal
derfor af med min gamle Mazda 626 fra 88.

Bilen har gået 170000.
Det er jo en ældre bil, så der er noget rust med skærme og døre, men
den skulle kunne blive synet med dette.
Der er godt et år til syn.

Jeg er godt klar over det ikke er en guldmine jeg har, men ved ærlig
talt ikke hvad jeg skal tage for den.

Den er endnu for god at skrotte, bund og teknik, motor er fint, men
den er selvfølgelig gammel.
Jeg tænker dette kunne være en bil for førstegangskøberen, eller en
der selv kan lave det rust der er.

Vil det kunne betale sig at lave evt rust før salg?

Så hvis der er nogen der har et bud på en pris, vil jeg være
taknemmelig.

På forhånd tak

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-09-07 11:55

kb <klausbergh@gmail.com> skrev :

>Vil det kunne betale sig at lave evt rust før salg?

næppe

>Så hvis der er nogen der har et bud på en pris, vil jeg være
>taknemmelig.

Jeg kender en der nok vil gi' dig et par tudser for den ;)

den er jo næsten 20 somre ung, så forvent ikke alverden.
--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)

Fra : kb

Dato : 02-09-07 12:08

On 2 Sep., 12:55, j...@bygteknik.dk wrote:
> kb <klausbe...@gmail.com> skrev :

> Jeg kender en der nok vil gi' dig et par tudser for den ;)

Ja det er en ældre slæde, vil nu nok sætte den lidt højere end 2000
men tak for budet

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-09-07 12:32

kb <klausbergh@gmail.com> skrev :

>Ja det er en ældre slæde, vil nu nok sætte den lidt højere end 2000
>men tak for budet

Nu er det ikke mig der mangler ;) - men de fleste ligger nede i det
lag - på den anden side, kan der jo være en der lige hapser den på
grund af det ene år til syn - det er en god ting [tm]

Stationscars er af besynderlige årsager noget der fordufter som dug
for solen - men en gammel Mazda - tjaehh tjoehhh...

(det værste kan være farven)
--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-09-07 13:38

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis der er tale om en rimelig velholdt bil med så få km på tælleren ville
jeg gå efter 7-9.000 eller mere på bilbasen med nogle gode billeder.
Sålænge der ikk er store huller i skroget og mug i kabinen kan du nemt få en
god pris for den.
Derudover kører Mazda GC supergodt, såfremt køler, tank og bagerste tårne er
intakte.

Dog skal du regne med at der vil ringe en masse "osere" som bare vil snakke
dig ned i pris før de har set bilen.
Folk laver aftaler og brænder dig af, men hvis du vil have lidt for bilen er
dette vejen frem.

Jeg kunne nemt fristes, men har lige nu en stort projekt med Previa'en.

Michael

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 03-09-07 06:42

Michael Kirkegaard wrote:

> Dog skal du regne med at der vil ringe en masse "osere" som bare vil snakke
> dig ned i pris før de har set bilen.

Lige præcis..

Nogle af dem bliver ligefrem sure, hvis man ikke vil gå ned i pris! og
lav ingen aftaler, sælg til den første der møder op og byder det du vil
have...

Thore

Fra : Frank

Dato : 02-09-07 18:54

[...]

Prøv her www.mazda-style.dk Måske der lige er en som mangler sådan en.

Mvh
Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 04-09-07 20:53

> Jeg køber højest sandsynligt ny bil her i starten og af ugen, og skal
> derfor af med min gamle Mazda 626 fra 88.

Jeg havde en 86'er fra 1999 til 2000 - Den var ikke pæn men var helt fri for
rust (en kammaerats lillebror havde egenligt "genopbygget" den til sig selv
men flyttede så til holland) og havde efter rustarbejde fået rustbeskyttelse
osv

Jeg fik 9000kr for den med et år til syn, og det er så 6,5år siden....

Fra 2000 til 2004 kørte vi i en 626 2,2i stationcar. Da den skulle synes i
2004 undersøgte jeg hvad en nysynet stationcar kostede. Dem kunne jeg da få
til 15000 nysynet.

> Vil det kunne betale sig at lave evt rust før salg?
Ja hvis du kan lave det selv - og evt også tilbyde køber den nysynet.

På så gamle biler er tiden til næste syn meget afgørende for prisen. Nysynet
og eller iorden burden relativt nemt kunne sælges for 10kkr men nok ikke
meget mere...

Mhs til online annoncer så skriv "FAST PRIS" i annoncen og der er en chance
for at holde de værste osere væk ... Forsvinder den så ikke i løbet af et
par uger så sæt den lidt ned ...osv

/A