/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Discovery - transatlantic challenge...?
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-09-07 20:30

Hej guruer,

Jeg sad lige og så ovennævnte program, hvor en Ferrari 360 Modena
"duellerede" med en Corvette Z06.
Nu kender jeg ikke ret meget til superbiler, men kunne de i´kke have fundet
en lidt mere passende Ferrari model til denne duel ?

mvh

Andreas M. Hansen




 
 
Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 20:35

> Jeg sad lige og så ovennævnte program, hvor en Ferrari 360 Modena
> "duellerede" med en Corvette Z06.
> Nu kender jeg ikke ret meget til superbiler, men kunne de i´kke have
> fundet en lidt mere passende Ferrari model til denne duel ?
Eftersom jeg ikke kender til nogen af bilerne, hvad mener du så der er
urimligt?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Andreas M. Hansen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-09-07 20:42

> Eftersom jeg ikke kender til nogen af bilerne, hvad mener du så der er
> urimligt?:)
>

At de hele tiden pointerede at Corvetten havde en 7 liters motor med 505 Hk
imod vidstnok 3.5 liter og ? Hk i Ferrarien.

mvh

Andreas M. Hansen



Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 20:47

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46d9c078$0$69005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> vidstnok 3.5 liter og ? Hk i Ferrarien.

3,6 liter og 400 hk



Bruno (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 02-09-07 00:07

Mogens wrote:
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46d9c078$0$69005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> vidstnok 3.5 liter og ? Hk i Ferrarien.
>
> 3,6 liter og 400 hk
>
>
Yep.

360: 0-100 4,5s, 295 km/t max
Z06: 0-100 3,7s, 317 km/t max

Tid på ringen er 7.42,9 for Z06, kørt af Jan M., og 7.56 for Stradale
udgaven af 360'eren.

Ingen tvivl om at en Z06 er meget sjov for pengene, men helt sikkert
ikke så forfinet som en Fiat med hingst på hjelmen


Mvh
Bruno

jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 09:59

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Nu kender jeg ikke ret meget til superbiler, men kunne de i´kke have fundet
>en lidt mere passende Ferrari model til denne duel ?

Hvilken ville du have foreslået ?

JEg havde ifald valget stod mellem 'Kaneren og Modena'en - nok valgt
den røde bil ;)

Den er frækkere at se på, og lød egentligt mere sprød , bortset fra
at sætningen "There's no replacement for displacement" passer
uendeligt godt

Ferrarien vinder jo stærkt terræn på "centermotor" - hvor den anden jo
bare kan "luske afsted med sejren" , i kraft af maskineriet





--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Andreas M. Hansen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 02-09-07 10:16

> Hvilken ville du have foreslået ?
>

Det er jo netop det jeg spørger om - jeg kender ikke så meget til biler i
det nabolag, men jeg undrede mig bare over om ikke man kunne have fundet en
Ferrari med en motor som kunne matche Corvetten, og dermed klaret en 5-0 til
Ferrari.

mvh

Andreas M. Hansen



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 11:07

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Det er jo netop det jeg spørger om - jeg kender ikke så meget til biler i
>det nabolag, men jeg undrede mig bare over om ikke man kunne have fundet en
>Ferrari med en motor som kunne matche Corvetten, og dermed klaret en 5-0 til
>Ferrari.

Ferrari laver jo ikke "store" motorer - men højtydende motorer

Bilerne vejer vist nær det samme pånær 75kg, så en forskel på
100hypper, skal betyde noget.

Har du så i baghovedet, at Ferrari'en klarede sig umådeligt godt, med
100 hypper mindre, taler det jo for at de skam kan det gylle.

Corvetten klarer sig udelykkende på et enormt moment - det får man
altså ikke uden nogle solide propper


--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 11:09

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:ag0ld3dimjlnlu8tln3rn7k6lllmvddq4u@news.tele.dk...

> Ferrari laver jo ikke "store" motorer - men højtydende motorer

Jow jow - dét gør de nu. Alt over 5 liter er en stor motor IMO
og sådan noget er en F V12 på...



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 11:15

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Jow jow - dét gør de nu. Alt over 5 liter er en stor motor IMO
>og sådan noget er en F V12 på...

Jeg har dem søreme ikke på nethinden ;)

Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?





--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Mogens (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-09-07 11:22

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:373ld3pdijsfpvi7d59qi0740uejv7h1du@news.tele.dk...

> Jeg har dem søreme ikke på nethinden ;)

Så søg på Ferrari specifications. En F612 er på 5,7 liter

> Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?

3,6 liters V8...



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 11:31

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>> Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?

>3,6 liters V8...

Så skal jeg vist have renset ører ;)



--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Folmer Rasmussen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-09-07 11:39

On Sun, 02 Sep 2007 12:31:09 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>"Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>
>>> Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?
>
>>3,6 liters V8...
>
>Så skal jeg vist have renset ører ;)

>--

Har I 2 ikke et embede at passe, på denne tid af dagen? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Ferieramt fra d.d. ))

Hans Paulin \(6310\) (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 02-09-07 11:50

Folmer Rasmussen skrev:

> Har I 2 ikke et embede at passe, på denne tid af dagen? ,-)

Hey, det er søndag!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 11:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Har I 2 ikke et embede at passe, på denne tid af dagen? ,-)

Harhhhh harhhhhh :)


--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Møller (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 02-09-07 16:54

Folmer Rasmussen skrev:
> On Sun, 02 Sep 2007 12:31:09 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:
>
>> "Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>>
>>>> Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?
>>> 3,6 liters V8...
>> Så skal jeg vist have renset ører ;)
>
>> --
>
> Har I 2 ikke et embede at passe, på denne tid af dagen? ,-)

Der var for fremmødte, så gudstjenesten blev aflyst

Møller

Folmer Rasmussen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-09-07 19:07

On Sun, 02 Sep 2007 17:54:06 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> On Sun, 02 Sep 2007 12:31:09 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:
>>
>>> "Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>>>
>>>>> Modena'en (360) er det ikke en 3,5 liter v12 sag ?
>>>> 3,6 liters V8...
>>> Så skal jeg vist have renset ører ;)
>>
>>> --
>>
>> Har I 2 ikke et embede at passe, på denne tid af dagen? ,-)
>
>Der var for fremmødte, så gudstjenesten blev aflyst

>--

Klokkeren skal da ringe alligevel, skal han ikke? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-09-07 19:11

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Klokkeren skal da ringe alligevel, skal han ikke? *LOL*

Med den tekniske snilde der er til stede i dele af den familie tror du
da ikke selv på at de bruger håndkraft til sådan noget. Og slet ikke
manuel betjening - når nu man med et simpelt interface kan styre det
hjemme fra computeren.................


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-09-07 19:15

On Sun, 02 Sep 2007 20:10:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Klokkeren skal da ringe alligevel, skal han ikke? *LOL*
>
>Med den tekniske snilde der er til stede i dele af den familie tror du
>da ikke selv på at de bruger håndkraft til sådan noget. Og slet ikke
>manuel betjening - når nu man med et simpelt interface kan styre det
>hjemme fra computeren.................

>--

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men du er da ikke ueffen til at
ødelægge en lille vitz.

--

Venlig hilsen
Folmer

John Sahl (02-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-09-07 12:01

jan@bygteknik.dk wrote:
> Corvetten klarer sig udelykkende på et enormt moment - det får man
> altså ikke uden nogle solide propper

Kan du sige turbo. Det virker da fornuftigt på mine 1.4 liter. Ikke at jeg
ville kunne matche biler som dem der, men jeg så også programmet og tænkte
at det da var unfair at tage det ene mærkes absolutte topmodel og "en fra
rækken" fra det andet mærke.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 12:29

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev :

>Kan du sige turbo.

Turbo !

det gik .... ;)

Når det så er sagt, er der stadig ikke noget der kan erstatte kubikker
intet!

Folk kan hyle og skrige alt det de vil - men solidt bundtræk - det
kræver altså noget der kan træde gennem.

(kompressorfødning giver nu også et eller andet)

>Det virker da fornuftigt på mine 1.4 liter.

Det gør det da - og også på andre maskiner med respirator.

Jeg husker da stadig med et grin, de første SAAB'er - de var sjove

Talk about Heintz !!

>....og tænkte at det da var unfair at tage det ene mærkes absolutte
>topmodel og "en fra rækken" fra det andet mærke.


Joehhhhhh...... man kan da sidde med en stille undren

--
Jan_stevns

..... livet er herligt (nyt Job!)


Folmer Rasmussen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-09-07 13:04

On Sun, 02 Sep 2007 13:29:26 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev :
>
>>Kan du sige turbo.
>
>Turbo !
>
>det gik .... ;)

>--

Dygtig dreng.

>--

>Når det så er sagt, er der stadig ikke noget der kan erstatte kubikker
>intet!
>
>Folk kan hyle og skrige alt det de vil - men solidt bundtræk - det
>kræver altså noget der kan træde gennem.

>--

Nemly.

>--

>(kompressorfødning giver nu også et eller andet)

>--

Hvad kræver det af yderligere ændringer? Jeg tænker på styreboks osv.

>--

>Jeg husker da stadig med et grin, de første SAAB'er - de var sjove
>
>Talk about Heintz !!

>--

Pludselig var der ketchup til hele dagen. ))

--

Venlig hilsen
Folmer



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 13:28

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvad kræver det af yderligere ændringer? Jeg tænker på styreboks osv.

Jeg ved det ikke - man skal jo nok hælde noget mere gogo juice ned til
propperne ;)

>>Jeg husker da stadig med et grin, de første SAAB'er - de var sjove

>>Talk about Heintz !!

>Pludselig var der ketchup til hele dagen. ))

Det var der - og en stakkel med relativt nyt styrepap, der lige fik
en på opleveren


--
Jan_stevns

John Sahl (02-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-09-07 13:33

Folmer Rasmussen wrote:
> On Sun, 02 Sep 2007 13:29:26 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:
>> Når det så er sagt, er der stadig ikke noget der kan erstatte
>> kubikker intet!

Jo, kubikker og trykladning

>> Folk kan hyle og skrige alt det de vil - men solidt bundtræk - det
>> kræver altså noget der kan træde gennem.

Det kommer man aldrig udenom, men jeg er den dag i dag overbevist om at jeg
aldrig kommer til at eje en bil uden turbo igen.

>> (kompressorfødning giver nu også et eller andet)
>
> Hvad kræver det af yderligere ændringer? Jeg tænker på styreboks osv.

Formentligt noget der ligner et SMT-6 eller MF2 piggyback system der kan
styre nogle ekstra indsprøjtningsdyser, eller som med min bil, en helt ny
motorstyring.

Og skal man rigtig have noget ud af det skal kompressionen sænkes og der
skal intercooler på, plus alt det løse.

>> Jeg husker da stadig med et grin, de første SAAB'er - de var sjove
>>
>> Talk about Heintz !!
>
>> --
>
> Pludselig var der ketchup til hele dagen. ))

Jeg synes faktisk ikke min bil har den udprægede ketchup-effekt, men der er
da ingen tvivl om at der sker ting og sager når jeg rammer de 4.000rpm.. Min
kurve ser endog særdeles fornuftig ud, især hvis du kigger på leveringen af
momentet.
http://autohenter.dk/unoturbo2007/unoturbo-rollingroad-25082007.jpg

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 13:42

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev :

>Jeg synes faktisk ikke min bil har den udprægede ketchup-effekt,

Så kurven - Nej - den er dælme flot - noget siger mig, det er en
relativt lille turbolader, eller en af dem med variabel geometri

jeg synes bare den flader noget ud ;)

set i forhold til
http://www.dkfritidbil.dk/debat/rullefelt_pontiac6_6l.htm


--
Jan_stevns

John Sahl (02-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-09-07 13:58

jan@bygteknik.dk wrote:
> Så kurven - Nej - den er dælme flot - noget siger mig, det er en
> relativt lille turbolader, eller en af dem med variabel geometri
>
> jeg synes bare den flader noget ud ;)

Det er jo 2 forskellige motorkarakteristikker, så det er klart de ser
anderledes ud, men oplevelsen af den måde min leverer kræfterne på er ret
fin.

> set i forhold til
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/rullefelt_pontiac6_6l.htm

Ja, men smid du lige trykladning på den der bil og giv den lidt flere
omdrejninger, så bliver den først rigtig sjov

Jeg kan aldrig sige at flere kubik er en dårlig ting, men jeg holder fast i
mit princip om at jeg tuner på den eksisterende motorstørrelse, ikke som en
af mine kammerater der har monteret en kraftigt tunet 2.0 8V turbomaskine i
hans Uno Turbo.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 14:05

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev :

>Ja, men smid du lige trykladning på den der bil og giv den lidt flere
>omdrejninger, så bliver den først rigtig sjov

Det tror jeg på - men er du klar over hvad 335'ere koster ?

( dæk, altså )


--
Jan_stevns

John Sahl (02-09-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-09-07 14:15

jan@bygteknik.dk wrote:
> Det tror jeg på - men er du klar over hvad 335'ere koster ?
>
> ( dæk, altså )

Jeg vil slet ikke tænke på dækpriser. Jeg sagde allerede inden jeg monterede
min nye motor, at dette kommer til at koste noget på dæk-kontoen

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Folmer Rasmussen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-09-07 14:22

On Sun, 2 Sep 2007 15:14:50 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>jan@bygteknik.dk wrote:
>> Det tror jeg på - men er du klar over hvad 335'ere koster ?
>>
>> ( dæk, altså )
>
>Jeg vil slet ikke tænke på dækpriser. Jeg sagde allerede inden jeg monterede
>min nye motor, at dette kommer til at koste noget på dæk-kontoen

>--

Jeg har lige været nede og låse min trillebør inde. Man skal ikke
friste.

--

Venlig hilsen
Folmer

Anders Thorup (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 02-09-07 12:32


> Kan du sige turbo. Det virker da fornuftigt på mine 1.4 liter. Ikke at jeg
> ville kunne matche biler som dem der, men jeg så også programmet og tænkte
> at det da var unfair at tage det ene mærkes absolutte topmodel og "en fra
> rækken" fra det andet mærke.
>

Hvorfor?? prismæssigt kan der da ikke være den store forskel, det vil
faktisk ikke overraske mig hvis Ferrarien var den dyreste af de 2!(Så
desværre ikke selv programmet)

Ville de være mere fair hvis man sammenlignede topmodellerne fra forskellige
mærker?
(F.eks Lamborghini mod Lada?)


Mvh
Anders



Bruno (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 02-09-07 14:02

John Sahl wrote:
> jan@bygteknik.dk wrote:
>> Corvetten klarer sig udelykkende på et enormt moment - det får man
>> altså ikke uden nogle solide propper
>
> Kan du sige turbo. Det virker da fornuftigt på mine 1.4 liter. Ikke at jeg
> ville kunne matche biler som dem der, men jeg så også programmet og tænkte
> at det da var unfair at tage det ene mærkes absolutte topmodel og "en fra
> rækken" fra det andet mærke.
>
Tjoh - man kan vel også mene det ville være unfair at sammenligne to
biler hvor den ene så kostede en 4-5 gange så meget. Selv 360'eren
koster vel det dobbelte af Z06'eren, så der havde været hul til og vælge
fx. en C6 Z06R i stedet.

Mvh
Bruno

jan@bygteknik.dk (02-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 02-09-07 14:11

Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :

>Selv 360'eren
>koster vel det dobbelte af Z06'eren, så der havde været hul til og vælge
>fx. en C6 Z06R i stedet.


Gu' ved om de ville være "flinke" ved Ferrari ? <<griner.wav>>


--
Jan_stevns

Andreas M. Hansen (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 02-09-07 13:22

> .... livet er herligt (nyt Job!)
>

Jeg så lige din efterskrift - hvad skal du nu til at lave ?

mvh

Andreas M. Hansen



Tom (02-09-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 02-09-07 16:50


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:5mukd35448hvbj9dski82vrvegh0fipibh@news.tele.dk...

> Ferrarien vinder jo stærkt terræn på "centermotor" - hvor den anden jo
> bare kan "luske afsted med sejren" , i kraft af maskineriet

Joh, men farrari mangler desværre flydeevner )

Min arbejdskollega har lige ødelagt 3 af sine ferrarier pga. sidste
skybrud......noget med 60 cm vand i garagen.


--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste